10 خودرو برتر اسپرت آمریکایی در دهه اول قرن ۲۱

خودروهای آمریکایی همواره نماد قدرت، هیبت و البته مصرف زیاد بوده‌اند. ماسل‌کارها که بخش عمده تولیدات صنعت خودرو آمریکا را تشکیل می‌دادند همواره پرطرفدار بوده و هستند به‌طوری‌که علاقه‌مندان و صاحبان این خودروها پس از کاهش عرضه چنین خودروهایی شروع به بازسازی مدل‌های قبلی کردند و به دلیل علاقه‌مندان زیاد و افزایش سفارش‌ها، کمپانی‌ها شروع به تولید دوباره لوازم این خودروها کردند. سپس کلوپ‌ها و انجمن‌های بازسازی برای این مدل‌ها به وجود آمد، و حراجی‌های بزرگ شروع به خریدوفروش ماسل‌کارها در کنار مدل‌های معروف کلاسیک، دنیا کردند و این دلیل خوبی بود که کمپانی دوج و فورد و شورولت شروع به تولید مجدد ماسل‌کارهایی مانند موستانگ، چلنجر و کامارو که مدرن ماسل‌کار نام می‌گیرند، کنند.

 Top 10 American Sports Cars of the 2000s

Top 10 American Sports Cars of the 2000s

در حال حاضر خودروهای امروزی بیشتر محصولات خودروسازان آمریکایی مثل فورد و جنرال موتورز را تشکیل می‌دهد و می‌توان گفت شروع این تحول با کاهش تولید ماسل‌کارها از اوایل قرن ۲۱ شکل گرفت. البته خوشبختانه فورد و شورلت به خود آمدند و ماسل‌کارهای جدید موستانگ و کامارو و کوروت را برای سال ۲۰۱۶ معرفی کردند. حال می‌خواهیم ۱۰ مدل برتر خودروهایی که در دهه اول قرن ۲۱ یعنی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ درخشیدند را مرور کنیم.

10. شورلت کبالت SS توربو سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
شورلت کبالت SS از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۰ تولید می‌شد و ممکن است آن را طی دهه گذشته ازنظر عملکرد دست‌کم گرفته باشند. با داشتن موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ، کبالت می‌تواند توان ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ پوند فوت تولید کند.

2008-2010 Chevrolet Cobalt SS Turbo
2008-2010 Chevrolet Cobalt SS Turbo

با کمک‌گیربکس دستی پنج سرعت و سیستم تعلیقی که به خوبی تنظیم شده بود، کبالت در اطراف مسیر مسابقه فوق‌العاده سریع بود. البته این چابکی را تا حد زیادی مدیون لاستیک‌های grippy 225 / 40R18 بود. کبالت SS این‌قدر تند و سریع بود که درواقع در طول تست مستقل پیست، سریع‌تر از یک میتسوبیشی EVO و سوبارو WRX STI عمل می‌کرد.

9. فورد F-۱۵۰ لایتینگ سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴
هرگز لیستی از ماشین‌های اسپرت آمریکایی بدون یک پیکاپ داغ کامل نمی‌شود. مفهوم قرار دادن قدرت عظیم در یک وانت نیم تنی چیز جدیدی نبود، بنابراین فورد تصمیم گرفت F-۱۵۰ لایتینگ بیش از یک پیکاپ معمول باشد.

2000-2004 Ford F-150 Lightning
2000-2004 Ford F-150 Lightning

لایتینگ از لاستیک‌های اسپرت و مناسبی بهره‌مند بود که به افزایش عملکرد تعلیق آن کمک می‌کرد. در زیر کاپوت یک موتور ۵.۴ لیتری هشت سیلندر V شکل با توان ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ پوند فوت قرار داشت که هرکس را سوپرایز می‌کرد و بعدها با یک ارتقا به اعداد و ارقام ۳۸۰ اسب بخار و ۴۵۰ پوند فوت دست یافت. اگرچه F-۱۵۰ تقریباً بهتر از هر پیکاپ دیگر در جاده عمل می‌کرد، اما به سرعت از خط تولید پیکاپ‌ها خارج شد.

8. پونتیاک GTO سال 2004 تا 2006
یکی دیگر از خودروهای جنرال موتورز که در زمان خود دست‌کم گرفته‌شده، پونتیاک GTO بود. به خاطر داشتن فروش کم طی سه سال، GTO از این نظر با شکست مواجه شده بود. دلایل مختلفی برای توجیه شکست آن آورده شده است اما دلیل واقعی قیمت آن بود.

2004-2006 Pontiac GTO
2004-2006 Pontiac GTO

پونتیاک GTO در ابتدا با یک موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۷ لیتری با توان ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ پوند فوت عرضه شد که در سال ۲۰۰۵ با موتور قدرتمندتر ۶ لیتری V8 با توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ پوند فوت جایگزین شد. GTO با یک ترکیب کامل از یک خودرو عضلانی، اسپرت و گرند تورر همراه گیربکس شش سرعت دستی یا چهار سرعته اتوماتیک، عرضه می‌شد.

7. دوج چلنجر SRT8 سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
دوج چلنجر SRT8 یک ماسل‌کار زرق‌وبرق دار و سریع بود که با داشتن موتور ۶.۱ لیتری V8 با توان ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ پوند فوت عملکرد خوبی داشت. با چنین گشتاوری، چلنجر برای درگ فوق‌العاده بود.

2008-2009 Dodge Challenger SRT8
2008-2009 Dodge Challenger SRT8

هرچند که ازلحاظ فنی در مقابل فورد موستانگ و شورلت کامارو کم می‌آورد و بزرگ‌تر از هر دو آن‌ها بود، اما همه‌چیز عملکرد نیست. SRT8 برای راحتی، زیبایی و درخشش ساخته‌شده است.

6. فورد شلبی موستانگ GT500KR سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹
عبارت KR در GT500KR مخفف پادشاه جاده‌هاست و این شلبی برای به رخ کشیدن اسب بخار به میدان آمده است. دستیابی به توان ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ پوند فوت از یک موتور ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ، GT500KR را یک ماسل‌کار توانمند تبدیل کرده بود که در آن زمان ۴۰ اسب بخار و ۳۰ پوند فوت بیش از یک موستانگ شلبی داشت.

2008-2009 Ford Shelby Mustang GT500KR
2008-2009 Ford Shelby Mustang GT500KR

سبک آن همانند مدل اصلی ۱۹۶۸ GT500KR طراحی شده است، که همواره حضوری قدرتمندی داشت. و برخلاف بسیاری از موستانگ‌ها، GT500KR چرخ‌های عقب از لاستیک ۲۸۵ میلی‌متر بهره می‌برد درحالی‌که در جلوی از لاستیک ۲۵۵ میلی‌متر استفاده‌شده است.

5. کادیلاک CTS-V سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
۲۰۰۴ را می‌توان به‌عنوان سال شروع دگردیسی کادیلاک در طراحی ظاهری دانست. در این سال برای اولین بار CTS همراه با تغییر چهره و با موتور ۵.۷ لیتری V8 توان ۴۰۰ اسب بخار با نام CTS-V ظاهر شد. تنها گیربکس در دسترس یک شش سرعت دستی بود که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد. این سدان لوکس در مورد عملکرد جدی بود و به طور کامل ارتقا یافته بود.

2004-2009 Cadillac CTS-V
2004-2009 Cadillac CTS-V

در سال ۲۰۰۶ هم یک موتور ۶.۰ لیتری V8 بر روی آن نصب شد و تا سال ۲۰۰۹ همه‌چیز همان‌طور باقی ماند. نسل دوم سدان CTS-V در سال ۲۰۰۹ به لطف یک موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری قدرت قابل‌توجه ۵۵۶ اسب بخار و گشتاور ۵۵۱ پوند فوت به ارمغان آورد.

4. فورد موستانگ کبرا R سال ۲۰۰۰
فورد موستانگ کبرا R ممکن است چندان جذاب نباشد اما در هر یک از جنبه‌های مکانیک، بدنه و داخلی، از عملکرد بالایی برخوردار بود. زیر کاپوت عضلانی آن موتور ۵.۴ لیتری V8 با ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ پوند فوت قرارگرفته بود. سیستم تعلیق Eibach با تنظیم بی‌نظیر موستانگ و تعلیق مستقل LSD عقب هندلینگ خوبی به آن داده بود.

2000 Ford Mustang Cobra R
2000 Ford Mustang Cobra R

گذشته از کاپت عضلانی، نمای بیرونی شامل یک بال عقب عظیم، اگزوزهای قرار گرفته در بغل، شکاف هوای جلو متصل به کانال‌های انتقال هوا برای خنک کردن ترمز برمبو جلو، همگی از ویژگی‌های ظاهری آن بود. به منظور کاهش وزن در داخل، هیچ صندلی عقب، هیچ تهویه مطبوع و هیچ رادیویی وجود ندارد. فورد تنها ۳۰۰ عدد از این موستانگ تولید کرده است.

3. دوج وایپر ACR سال ۲۰۰۹
دوج وایپر ACR از بسیاری جهات شبیه موستانگ کبرا R است. ویژگی‌هایی مانند رادیو، تهویه مطبوع و تنظیم‌کننده باد تایرها همگی برای صرفه‌جویی در وزن حذف‌شده‌اند. لاستیک ACR بسیار شبیه به لاستیک‌های غیرمجاز خیابانی است و ترمزها از نوع دو تکه هستند.

2009 Dodge Viper ACR
2009 Dodge Viper ACR

زیر کاپوت همان موتور ۸.۴ لیتری V10 که در تمام وایپرها به‌کار می‌رفت، جای گرفته است که توان ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ پوند فوت تولید می‌کند. وایپر ACR یک به‌روزرسانی آئرودینامیکی هم دریافت کرد، که به دستیابی به رکورد ۷: ۱۲ در پیست نوربرگ‌رینگ کمک کرد.

2. شورلت کوروت Z06 یا ZR1 سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹
زمانی که کوروت Z06 در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، یکی از بهترین، دوران زندگی خودروهای سوپر اسپرت آغاز شد. در ابتدا با موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۸۰ عرضه شد، اما سال بعد قدرت آن به ۴۰۵ اسب بخار بهبود یافت. البته ارتقا فقط در قدرت موتور نبود، بلکه کوروت Z06 سبک‌تر شده بود و همراه لاستیک پهن‌تر و ترمزها و همچنین تعلیق بهبودیافته پا به میدان گذاشته بود.

2001-2009 Chevrolet Corvette Z06/ZR1
2001-2009 Chevrolet Corvette Z06/ZR1

Z06 تا سال ۲۰۰۵ چندان درخشان عمل نکرد تا این‌که در این سال نسل ششم کوروت معرفی شد، سپس در سال ۲۰۰۶، Z06 جدید با قوای جدید به میدان بازگشت، موتور ۷.۰ لیتری V8 محفظه-خشک (dry-sump) آن، ۵۰۵ اسب بخار تولید می‌کرد. علاوه بر این ارتقاء قابل‌توجهی در تمام قسمت‌های آن صورت گرفته بود که عملکرد آن را در مقایسه با تمام کوروت‌هایی که تا آن زمان معرفی‌شده بود بهتر کرده بود.

اما این آخرین کوروتی نبود که در این دهه معرفی می‌شد. سال ۲۰۰۹ سال فوق‌العاده‌ای برای کوروت بود و در این سال Z06 با تغییر نام به ZR1 به همراه موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با توان ۶۳۸ اسب بخار و گشتاور ۶۰۴ پوند فوت وارد جاده‌ها شد. ارتقاءهای قابل‌ملاحظه‌ای بر روی آن انجام‌شده بود، که برجسته‌ترین آن‌ها استفاده از مغناطیس برای کنترل تعلیق بود. ZR1 طی چندین سال گذشته، تعداد زیادی از اتومبیل‌هایی که دو برابر آن هزینه داشتند را در پیست شرمنده کرد.

1. فورد GT سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶
فورد GT در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ همان سبک گذشته‌اش را حفظ کرده بود و درواقع در تلاش برای جانشین معنوی مدل به‌یادماندنی GT40، پا به عرصه گذاشته بود. فورد با استفاده از فلسفه طراحی GT40، این ماشین را به‌عنوان یک ماشین اسپرت افسانه‌ای عرضه کرد.

2005-2006 Ford GT
2005-2006 Ford GT

موتور ۵.۴ لیتری V8 سوپر شارژ آن که در وسط قرار داشت می‌توانست ۵۵۰ اسب بخار و ۵۰۰ پوند فوت تولید کند. تنها گیربکس در دسترس یک شش سرعت دستی بود که تمام قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستاد. فورد GT برای سرعت طراحی‌شده بود و در مسیر مسابقه با ترور رقبا فورد را سربلند کرد. سوپر کار آمریکایی، فورد GT هنوز هم در کانون توجه‌ها قرار دارد.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

34 دیدگاه

    1. javd
      سوابق: (92 دیدگاه) ,

      سلام
      من در این لیست اول از همه دوج چلنجر و بعد فورد GT و بعد وایپر رو انتخاب میکنم چون در ماسال کار ها تقریبا سعی میشود که طراحی کلاسیکی را به وجود بیاوردند و از این نظر ( البته کاملا سلیقه ای هست ) ولی من چلنجر رو انتخاب میکنم

      پاسخ
    2. sAMG
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      یادش بخیر منو بر به موست وانتد!!!!البته بجز 3-4تاش!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Elring-aventador
        Elring-aventador
        سوابق: (284 دیدگاه) ,

        از بینشون فورد gt و چلنجر بی نظیر بودن

        البته خیلی عادلانه نبود

        و بهتر بود به جای فورد موستانگ کبرا R شورلت کامارو قرار میگرفت

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
          مهرداد فراهانی
          سوابق: (36 دیدگاه) ,

          کامارو نمیتونست توی این لیست قرار بگیره چون بین سال‌های ۲۰۰۰ تا آخر ۲۰۰۹ هیچ نسلی ازش معرفی نشده است.
          نسل اول : تولید از 1967 میلادی تا 1969 م.
          نسل دوم : تولید از 1970 میلادی تا 1981 م.
          نسل سوم : تولید از 1982 میلادی تا 1992 م.
          نسل چهارم : تولید از 1993 میلادی تا 2002 م.
          نسل پنجم : تولید از 2010 میلادی تاکنون.
          مدلی هم که تا سال ۲۰۰۲ تولید میشد مربوط به ۹۳ بود.

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . یعنی کامارو نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (446 دیدگاه) ,

      وایپر و موستانگ و GT بهترن البته کورت هم هست ؛ ولی کامارو کو؟!!؟!

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        منم تعجب کردم میلاد جان!
        کامارو هرچند در اون سال ها نقاط ضعفی داشت اما طراحی بروز و کابین زیبا و شکیل و مقاوم ترین بدنه و… ویژگی هایی بود که باید حضور کامارو رو در این لیست ممکن میساخت.
        بگذریم خودروهای منتخب این لیست هم واقعاً شایسته اند.
        یاد کبالت به خیر چه خاطراتی تو NFS باهاش داشتم.

        پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      داره میگه بهترینها . . .
      نه هیکل دار ترینها .
      کامارو پهلوان پنبه ست .

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      مگه از در دهه ی اول قرن 21 کامارویی تولید شده تا توی لیست باشه ؟
      تنها کامارویی که میتونست توی لیست باشه 2000 یا 2001 ها بودن که به دلیل کهولت سن و آخرین سری نسل 4 بودن توان رقابت با بقیه رو نداشتن !
      تولید کامارو 8 سال تعطیل بود اینو یادتون نره !

      پ.ن : باربد از تو یکی بعید بود 😐

      پاسخ
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        فریا چرا داداشم من منظورم اون کامارو نیست که!
        از سال 2007-2008 کانسپت هایی برای نسل پنجم کامارو ارائه شد که تولیدش بر روی همین پلتفرم از طرف شورولت تایید شد.
        در همون سال ها بود و تا اواخر 2009 که کم کم این نمونه های اولیه مورد استقبال
        کارشناسا قرار گرفت و جوایزی رو برنده شد البته دلیل نبودنش تو لیست مطمئنا چیزی به غیر از کانسپت بودنش نیست و اینکه امکان رقابت مستقیم با رقبای اصلیش رو نداشت وگرنه بنده حرفم همونه فریا جان و منظورم اون کامارویی شما فرمودی و متعلق به نسل چهارم بود نیست.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          منم همینو گفتم دیگه 😀
          اون کانسپت بعنوان مدل 2010 تولید شد و در دهه ی دوم قرن 21 قرار می گیره . جای تعجبی نیست که توی لیست نبود .

      2. ali
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقای فریا لطفا درباره آقای gale banks و تاریخچه banks power مطلبی در سایت پدال قرار دهید . سوال دیگری هم داشتم . آیا در سال ۱۹۵۶ کمپانی بیوایک بر روی buick centurion concept دوربین دید عقب قرار داده بود ؟ چون در یکی از مقالات مربوط به بیوایک عنوان شده بود این خودوساز بر روی قسمت عقب این کانسپت دوربینی قرار داده بود که نمای عقب را بر روی نمایشگر بخش میانی داشبورد نمایش میداد . در ضمن به دلیل وجود دوربین دید غقب این خودرو فاقد آینه وسط بوده است . لطفا درباره این کانسپت هم مطلبی در سایت پدال قرار دهید . عذر میخوام که وقتتان را گرفتم .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          سلام علی جان
          درسته centurion اولین ماشینی بود که دوربین دید عقب داشت . دوربین بالای اون قسمت مخروطی مزین به اسم بیو وِک (تلفظ صحیحش اینه ) قرار گرفته بود و تصویر عقب روی یه مانیتور روی داشبورد که بازم میشه گفت اولین مانیتور روی داشبورد یه اتومبیل بود پروجکت میشد .
          http://ttupload.ir/uploads/up490211436550579_buick_backup amera.jpg
          در مورد بنکس پاور راستش اطلاعات زیادی ندارم . در همین حد میدونم که حال حاظر روی تراک های دیزلی برای درگ کار می کنه و در بازار افترمارکتشون هم حکومت بلامنازعی داره . جالب اینجاست که این آقا اولین بار کار رو روی ماشین مادرش شروع کرده 🙂 پروژه های موفقی مثل تقویت پونتیاک ترنز ام توربو و GMC Syclone داشته .
          ارادت

        2. ali
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          سلام فریا جان . دستت درد نکنه بابت توضیحاتی که دادی . به این دلیل گفتم بنکس پاور که به بخش تیونینگ پدال تنوعی داده بشه و با ارائه تاریخچه و فعالیت های این تیونر اطلاعات عمومی کاربران پدال بالا میره { مخصوصا آمریکایی بازها } . ارادت .

  2. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    پادشاه بی چون و چرای این اقلیم بی شک کوروته که توی پیست یا خط مستقیم همه رو به خاک و خون میکشه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل hamid reza
    hamid reza
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    هر وقت اسم ماسل کار میاد وسط من همیشه تصویر چلنجر اول از همه میاد تو ذهنم.
    ولی من عاشق ماسل کار هستم خداروشکر که نساشون پابر جا هست هنوز

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل بابک
    بابک
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    نبود کامارو عجبیه ولی برای من فرقی نمیکنه
    من هیچ وقت مدل های دوم کمپانی ها رو قبول نداشتم و چون کامارو اوایلش قدرت کمتری نسبت به کوروت داشت و مدلی از اون که با کوروت از لحاظ قدرت و عملکرد رقابت کنه نبود از اولش ازش خوشم نیومد
    مثلا از فراری کالیفرنیا هم خوشم نمیاد
    سلیقه س دیگه کاری نمیشه کرد

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      اولاً کامارو و کوروت از یک برند هستن و خنده داره یه کمپانی ماشینی بزنه که با خودش رقابت کنه! 😀
      ثانیاً کامارو از اولش هم قرار بود قدرت کمتری نسبت به کوروت داشته باشه هنوزم همین طوره.رقیب کوروت هم 911 و جگوار F-Type هست و از این دست خودرو ها.
      ثالثاً قیمت پایه ی کوروت هم بیشتر از کامارو هست جناب آقای بابک.
      هرچند این ها به قول شما سلیقس.
      ارادتمند

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل بابک
        بابک
        سوابق: (143 دیدگاه) ,

        درسته باربد جان شما درست میگی
        قابل مقایسه نیستن ولی من گفتم که فقط از کامارو خوشم نمیاد
        سلیقه س دیگه کاریش نمیشه کرد
        ارادتمند شما دوست من که اشتباهم رو بهم یادآوری کردی

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    در این لیست ماشین های عالی زیادی قرار دارن و بعضی هم می تونست حضور نداشتنه باشن و بعضی غایب هستن و می تونستن حضور داشته باشند . Ford Mustang GT500 King Road یکی از معدود موستانگ های زیبا و جسور تاریخ از نظر من و همینطور انتخاب من از این لیست 10 تایی هست.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    فوق العاده بود … مخصوصا دوج چلنجر و وایپر … توی ماشین های آمریکایی این دو تا بی نظیر ن … البته موستانگ هم نباید فراموش کرد …
    روزخوش …

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    موووووستاااااااانگ عالیه
    کلا عالیه
    اصلا عالیه
    رو دستش نیستا 🙂
    میبینمش یاد بهترین خاطرات زندگی میوفتم

    پاسخ
    1. ماسل کار
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      اره دقیقا رضا جان
      جای یه ماشین خیلی خالی بود کامنت هارو خوندم ولی کسی نگفته بود و اون اسطورس .
      Ford Mustang Shelby SuperSnake عشق منه این ماشین با اون موتور 750 اسبیش.
      البته میدونم این supersnake یه پک هس ولی بودنش خالی از لطف نبود

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    انصافا ابهت فورد موستانگ شلبی، مثال زدنی است.

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    میشه گفت همه عالی و خواستنی اند ،
    اما چلنجر یه چیز دیگه اس…

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1452 دیدگاه) ,

    از نابودی هیچ کمپانی ای به اندازه پونتیاک تأسف نخوردم.
    خیلی حیف بود پونتیاک با اون عظمت چنین پایانی داشت.

    پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    همشون عالی
    دیدن پونتیاک منو خیلی نارحت کرد کاش الان اونم زنده بود…

    پاسخ
  12. carnoter.com
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    مهرداد جان عالی بود
    واقعا در حق بعضی از اونها بی مهری شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.