10 خودرو با بیشترین هزینه نگهداری در 10 سال

YourMechanic از داده‌های وسیع خود استفاده کرده تا برندها و مدل‌هایی را که کمترین و بیشترین هزینه‌ی نگهداری را در طی یک دوره‌ی 10 ساله به خریدار تحمیل می‌کنند معرفی نماید. مطمئنیم که شما تجربه‌ای از این دست داشته‌اید که یکی از اعضای خانواده و یا دوستان درباره‌ی هزینه‌های بالای یک برند خاص به شما هشدار داده‌اند؛ اما کدام خودروها هزینه‌های نگهداری بالایی دارند؟

The Most and Least Expensive Cars to Maintain main image
طبق داده‌های YourMechanic، ده مدل خودرویی که پرهزینه‌ترین هستند همگی هزینه‌های بیش از 10 هزار دلاری دارند. با هم نگاهی به 10 خودروی پرهزینه می‌اندازیم. به یاد داشته باشید که داده‌های استفاده شده مربوط به خودروهایی است که حداقل 10 سال از عمرشان می‌گذرد بنابراین از آن زمان تا به حال شاید بهبودهایی را به خود دیده باشند.

Most and Least Expensive Cars to Maintain 2

  1. سوبارو فارستر

2016 Subaru Forester
2016 Subaru Forester

فارستر با هزینه‌ی نگهداری 12200 دلاری در طی 10 سال در رتبه‌ی دهم ایستاده است. YourMechanic همچنین 30 برند را بر اساس هزینه‌های متوسط نگهداری همه‌ی مدل‌های ساخته شده رتبه‌بندی کرده که سوبارو با هزینه‌ی 8200 دلاری 10 ساله در رتبه‌ی نوزدهم قرار گرفته است.

  1. مزدا 6

mazda6 2013
با هزینه‌ی 12700 دلاری در 10 سال، مزدا 6 در رتبه‌ی نهم قرار دارد. این خودروساز ژاپنی با هزینه‌ی نگهداری متوسط 7500 دلاری در جایگاه بیست و چهارم جا خوش کرده است.

  1. آئودی A4 کواترو

2014 Audi A4
2014 Audi A4

این خودرو با هزینه‌ی نگهداری 10 ساله‌ی 12800 دلاری در رده‌ی هشتم قرار دارد. تعجبی ندارد که این خودروساز آلمانی با هزینه‌های نگهداری 12400 دلاری متوسط برای همه‌ی مدل‌ها در رده‌بندی کلی در جایگاه پنجم جای دارد.

  1. رم 1500

Dodge Ram 1500 2014
رم 1500 تنها پیکاپ در میان 20 خودرو با بیشترین هزینه‌ها است و در دوره‌ای 10 ساله 13300 دلار هزینه به مالک تحمیل می‌کند. YourMechanic رم را به‌طور جداگانه در رده‌بندی منظور نکرده اما احتمالاً این مورد با دوج در یک گروه قرار دارد که با هزینه‌ی 10600 دلاری در رده‌بندی کلی مکان دهم را به خود اختصاص داده است.

  1. دوج گرند کاروان

2016_dodge_Grand_Caravan
گرند کاروان شاید الآن دیگر بازنشسته و کرایسلر پاسیفیا جایگزین آن شده است. گرند کاروان در دوره‌ای 10 ساله هزینه‌ی نگهداری 14500 دلاری دارد.

  1. شورلت کوبالت

Chevrolet 2012 Cobalt
Chevrolet 2012 Cobalt

کوبالت دیگر ساخته نمی‌شود اما به این معنی نیست که مالکان کوبالت هزینه‌ی نگهداری 14500 دلاری را برای نگهداری آن نمی‌پردازند. شورلت به عنوان یک برند در میانه‌ی رده‌بندی و در جایگاه پانزدهم با هزینه‌ی 8800 دلاری قرار گرفته است.

  1. مرسدس بنز E350

2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe
همانند آئودی A4 کواترو، خودروهای لوکس آلمانی به داشتن هزینه‌های نگهداری زیاد معروف هستند. در این مورد، مرسدس بنز E350 با هزینه‌ی نگهداری 14700 دلاری در 10 سال دیده می‌شود. در رده‌بندی کلی مرسدس بنز با هزینه‌ی 12900 دلاری در رده‌ی دوم پرهزینه‌ها قرار دارد.

  1. نیسان مورانو

Nissan Murano 2012
Nissan Murano 2012

شاید دیدن مورانو در این جایگاه اندکی تعجب‌آور باشد و ممکن است که این مورد به مدل‌های اولیه‌ی مورانو مربوط شود اما مالکان این خودرو هنوز هم هزینه‌ی 14700 دلاری را در طی دوره‌ای 10 ساله برای نگهداری خودرو می‌پردازند. نیسان در رده‌بندی کلی با هزینه‌ی 7600 دلاری در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.

  1. ب‌ام‌و 328i

2014-bmw-328i-xdrive-wagon
BMW 3-series sports wagon

آیا همه‌ی آن تبلیغاتی را که ب‌ام‌و ادعا می‌کند هزینه‌های کمتری را نسبت به رقبای هم‌وطن دارد دیده‌اید؟ ما نمی‌گوییم که آن‌ها دروغ هستند اما YourMechanic ب‌ام‌و 328i را با هزینه‌ی نگهداری 10 ساله‌ی 15600 دلاری در رده‌ی دوم جای داده است. حتی این خودروساز با هزینه‌های متوسط 17800 دلاری در رده‌ی اول پرهزینه‌ها قرار دارد و اختلاف آن با مرسدس بنز رده دومی 4900 دلار است.

  1. کرایسلر سبرینگ

Chrysler Sebring
پرهزینه‌ترین خودرو برای نگهداری در 10 سال کرایلسر سبرینگ است. شاید همین امر نشان می‌دهد که این خودرو چرا دیگر تولید نمی‌شود. هزینه‌های نگهداری این خودرو 17100 دلار است. برای دید کلی بهتر است بدانید که قیمت خودرو در زمان ارائه 22 هزار دلار بوده است. کرایسلر کار خود را در مکان نهم و با هزینه‌ی 10600 دلاری به پایان رسانده است.

Most and Least Expensive Cars to Maintain 4

Most and Least Expensive Cars to Maintain 6

Most and Least 3
منبع: yourmechanic

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

50 دیدگاه

  1. احمد
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    واقعا هزینه های نگه داری خودرو های المانی زیاد هست که البته طبیعت لوکس بودنشون باعت این اتفاق هست
    و جالبه اینو بهتون بگم که هزینه نگه داری خودرو های المانی در ایران و به خصوص بی ام و که خودم تجربه ا ش رو داشتم بسیار سر سام اوره
    در ایران بهترین بنزین های سوپر و روغن های موتور (که اکثر تقلبی هستند ) موجود در کشور هم در حد استاندارد های این ماشین ها نیستند و باعث ایراد خسارت های چند ده میلیونی میشن
    اگه موتور توربو یا تویین توربو باشه که دیگه فقط دردسره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      یه توضیح برا شما برادری که قبلا بی ام و داشتی. ذات بی ام و اسپرتِ یعنی اکثر افرادی که اونو میخرن باهاش مسابقه میدن و برن اوت میکنند و لایی میکشند و اینکارها بی ام و رو مستهلک میکنه. شما این رفتار رو در برند های دیگه خیلی کمتر میبینی به جز پورشه

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        بی ام و اینقدر اذیت میکنه و پرخرجه که به سرطان معروفه تو تعمیر کارا اینو رو از تو سایت و مقاله و اینا نخوندم تجربه خودم و بیشتر از ده مدل بی ام و داشتنه اوضاع بنز هم دست کمی از بیمر نداره خرج و مخارج و استهلاک واقعا وحشتناکی دارن ربطی هم به نوع رانندگی نداره من باهمه برندها رانندگیم یک جوره ولی بنز و بیمر ادم رو بیچاره میکنن،در مقابل لکسوس داشتم که خداوکیلی در کاپوت رو یک بار بالا نزدم اصلا خرابی و اذیت برام نداشت تاز مدل لوکس هم بود،قابل توجه دوستان من نمایشگاه ماشین دارم

        پاسخ
      2. محمد
        سوابق: (47 دیدگاه) ,

        فقط تویوتا و تـــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام
        کم خرج همه جا برو وکم مصرف

        پاسخ
    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      درود. هر کدوم از شما دوستان اگه اطلاعاتی دارین در مورد دردسر توربوشارژر در ایران لطفا توضیح بدین که چه مشکلاتی برای موتور توربوشارژر دار در ایران پیش میاد؟

      پاسخ
      1. فقط انگلستان
        سوابق: (430 دیدگاه) ,

        هزینه نگه داری ماشین گرونتر بیشتره پس هرچی ماشین گرونتر هزینه نگه داری بیشتر
        درسته الان مثلا بنز cls350چهار برابر یه ماکسیما قیمتشه ولی میگن عمر قطعاتش مثل لنت چهار برابر ماکسیماست وبقیه قطعات هم همینطور ولی صفاش ده برابره

        پاسخ
    3. hitler
      سوابق: (460 دیدگاه) ,

      آدم جایی باشه که به ماشین با قیمت منصفانه دسترسی داشته باشه ولله من شخصا راضی ام از خورد و خوراک و همه چیم بزنم و خرج ماشینم کنم(البته در صورتی که در جایی به غیر از این جا باشم)
      ماشین خرج داره؟نوش جونش عوضش سواری میده،راحتی امنیت و….
      نه مثل ماکه ماشین بازیمون شده ارتفاع و شیشه دودی
      اسپرت کردنمون شده شمع اسپرت

      پاسخ
    4. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      باتشکر از شاهین عزیز

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    حیف که از ایران آمار رسمی وجود نداره وگرنه شک ندارم ایرنخودرو و سایپا با اقتدار در صدر این جدول بودن.

    پاسخ
    1. Mohammadreza4060
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      اگه یکم فکر میکردی این حرفو نمیزدی
      درسته ماشینای ایران خودرو و سایپا زود زود پاشون به مکانیکی باز میشه ولی هزینه هربار تعمیرشون کمه برای مثال بنز e350 یا bmw 328i یه چیزی حدود 15 هزار دلار در ده سال که میشه حدود 50 میلیون ت تومن هزینشونه
      حالا من از خودت میپرسم ایا هزینه نگه داری ماشینای ایرانی هم 50 میلیون در 10 ساله؟؟؟

      پاسخ
      1. Mohammadreza4060
        سوابق: (37 دیدگاه) ,

        مسخرست
        من خودم یادمه چند مدت پیش همین سایت پدال یه مقاله گذاشته که تو اون قابل اعتماد بودن و هزینه نگه داری بنز و bmw و ائودی رو در دو بازه 6 و 12 ساله مورد بررسی قرار داده بود و نتیجش دقیقا عکس این بود یعنی بنز کمترین بعد bmw ودر نهایت ائودی هم پرهزینه ترین شده بود

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (59 دیدگاه) ,

          اون از بین این سه خورد بود!
          منافاتی نداره با این آمار

      2. تصویر پروفایل Lord Cezar
        Lord Cezar
        سوابق: (305 دیدگاه) ,

        من پژو پارس دارم . الان تو مدت هفت سال بالای 10 میلیون خرجش شده . شما قیمت پژو پارس رو که من 16 میلیون خریدم با قیمت ارزان ترین مرسدس مقایسه کن اونوقت متوجه میشی هزینه نگهداری پارس از یه مرسدس بنز بیشتره .

        پاسخ
  3. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    امریکا رو باش واقعا ماشیناش فقط واسه عشقو حالن با هزینه کم
    زاپن هم چون وصله به امریکا کارشو خوب بلده

    پاسخ
    1. َAMIN
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      با اجازت پر هزینه ترینش آمریکایی هستش… حالا آلمانیا پر هزینه هستن ولی کیفیت ساخت و لذت رانندگیش به مراتب از آمریکاییا بالاتره..
      ژاپن هم مثل همیشه مخصوصا تویوتا حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره…همین تویوتاس که بازار آمریکا رو از دستشون درآورده… نامردا برنامه ریزی 11 قرن آینده رو تو سر میپرورونن

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (47 دیدگاه) ,

        نامردا نه رفیق
        ناقلاها- زرنگ ها آسیایی های باهوش
        دم شون گرم
        نوش جونشون

        پاسخ
    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      مهراب جان ماشین های آمریکایی رو در این لیست نمیبینی که به چه تعداد بالایی در این لیست حضور دارن؟!! بعد لطفا توضیح بدین منظورتون از این جمله ای که گفتین چی هست ((زاپن هم چون وصله به امریکا کارشو خوب بلده))!!!!!!! لطفا توضیح بده دوست گرامی

      پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    لکسوز فوق العادس.لوکس و مجلل با این وجود بعد از تویوتا و سایون پایین ترین هزینه نگهداری رو داره.باید به تویوتا تبریک گفت. 3 برند این شرکت پایین ترین هزینه ها رو دارن و بنز و بی ام و کادیلاک هم طبق معمول بالاترین هزینه رودارن

    پاسخ
  5. AKBAR
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    البته این مقاله رو که منتصب به YOUR MECHANIC ذکر شده به نظر میرسه جامعه آماری خاص و محدودی رو در نظر گرفته و همه میدونند که خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت و خودورهای لوکس بزرگ دارای بیشترین هزینه نگهداری هستند ، ولی در این مجموعه اثری از این خودروها نیست ، و به نظر میرسد از بین چند خودرو تصمیم گیری شده است .

    پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (742 دیدگاه) ,

    این آمار احتمالاْ واسه بازار آمریکا هست. تو خود آلمان مطمئناْ اگه هزینه نگهداری ب ام و از خودروهای آسیایی مثل تویوتا پایینتر نباشه بالاتر نیست. برتری تویوتا نسبت به ب ام و تو آمار منتشر شده چند دلیل داره:
    ۱- تو آمریکا ب ام و خیلی کمتر از تویوتا نمایندگی و عوامل فروش و خدمات داره – در نتیجه بازار تویوتا رقابتی تر و خدمات ارزونتر هست و لازم نیست برای سرویس حتماْ برید شهرهای بزرگ
    ۲- ب ام و هایی که تو آمریکا هستن اکثراْ تیپ های با پرفورمنس بالا هستن و به عنوان نمونه برعکس آلمان که بیشتر ۳۱۶ – ۳۲۰ تردد میکنن تو آمریکا ۳۲۸ و ام ۳ هستن
    ۳- افرادی که ب ام و میخرن (تو آمریکا) از قشر جوون تر یا پولدارتر هستن نسبت به افرادی که تویوتا میخرن و فشار بیشتری رو به موتور وارد میکنن و هزینه های بالا براشون خیلی اهمیت نداره ولی در اروپا خریدارای ب ام و از هر قشری هستن
    ۴- گیربکس های تویوتا و …. اکثراْ سی وی تی هست که استهلاک پایینی داره ولی ضد حاله بر عکس گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه که تو اکثر ب ام و ها هست
    ۵- ….
    من خودم ۴ ساله آلمان هستم و یک هفته هم سان فرانسیسکو بودم. این حرف ها رو از خودم نمیزنم و خیلی ها رو میشناسم که تو آلمان بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر با ب ام و رفتن بدون این که چیزی جز روغن و لنت و فیلتر عوض کنن. اونایی که آلمان بودن میدونن که اینجا به ازای هر ۱۰۰ تا ب ام و یا آئودی ۱۰ تا تویوتا هم پیدا نمیشه.

    پاسخ
    1. َAMIN
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      فرامرز جان با این حرفات کل کمپانی تویوتا رو نابود کردی…
      آخه مگه میشه هزینه نگهداری ب ام و از تویوتا کمتر باشه؟؟ چه عقل سالمی اینو قبول میکنه؟
      نمیخواد بری آلمان از همین بنگاه دارای خودمون بپرس که کدوم پر هزینه تره؟؟
      هوندا اکورد مدل 92میلادی هم یک میلیون وهشتصد هزار کیلومتر رکورد زده فقط یکبار رادیاتور آب عوض کرده و بقیه فقط مصرفی(لنت و روغن و دیسک) که به دارنده ماشین هم یه آکورد صفر دادن…
      فرامرز جان 200 هزارتا واسه تویوتا حکم گرم کردن تو ورزش روداره… بالای 500 یا 600 بگو
      در ضمن این مجلات نمیان اعتبار خودشون واسه آمار غلط خراب کنن…
      این متن هم نگفته که ب ام و بدرد نمیخوره گفته که هزینه بالاتری داره …
      مثلا لامبو و نیسان جی تی ار هر دو با فشار بالایی رونده میشن و لی هزینه جی تی ار کجا و لامبو کجا؟؟
      توی بحث هزینه و کارایی، خودروسازی زاییده نشده بتونه حتی با تویوتا برابر بشه چه برسه بهتر باشه… (نه اینکه خودم از سهام دارام، دارم تعصبشو میکشم)

      پاسخ
        1. Sina rajabi
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          جدا؟؟؟
          ببخشید شما که اطلاع دقیقی دارید دقیقا کدوم موتور تویوتا رو ب ام و تولید کرده که الان رو ماشیناش استفاده میشه؟؟

        2. فرامرز
          سوابق: (742 دیدگاه) ,

          آقای سینا من ۵-۶ ساله پدال میخونم و تو وقت فراغتم هم بررسی های ویدئویی آلمانی و انگلیسی و اخیراْ فارسی تماشا میکنم. اینم منبع حرفم ولی اگه قبل حرف زدن تو وب (به انگلیسی)‌ میگشتی ۱۰۰۰ تا مقاله پیدا میشد:
          http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-bmw/

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3670 دیدگاه) ,

      معلومه که در آلمان بنز و بی ام دبلیو از تویوتا بیشتره بیشتره. چشم بسته غیب گفتی؟
      شیوه ای که شما رانندگی میکنی خیلی روی هزینه ها تاثیر داره. بی ام دبلیو و بخصوص سر3 مخصوص جوون تر هاست که به ماشین رحم نمیکنن.

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (742 دیدگاه) ,

        امین جان شرایط استفاده از تویوتا و ب ام و تو ایران یکی نیست و تویوتا های ایران اکثراْ موتور تنفس طبیعی کم بازده دارن که با بنزین ایران خیلی کمتر مشکل داره. میدونم ۲۰۰ هزار کیلومتر خیلی نیست و بابای خودم با پراید ۴۰۰ هزار کارکرد داشت بدون یکبار خاموشی (با نگهداری عالی) ولی حرفم اینه که شما وقتی ب ام و و بنز رو با تکنولوژی ۱۰ سال پیش تولید کنید به همون قابلیت اطمینان تویوتا میرسید. ضمناْ بحث من هزینه های نگهداری ۱۰ سال بود که این آمار منتشر شده حداقل با شرایط بازار آلمان تناقض داره. پارسال یه مقاله از مجله اوتوبیلد خوندم که ب ام و ایکس ۵ رو با فولکس توارگ و هیوندای گرند سانتافه و ولوو ایکس سی ۹۰ مقایسه کرده بود و هزینه نگهداری ایکس ۵ از بقیه پایین تر و هزینه نگهداری سانتافه بیشترین ذکر شده بود.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3670 دیدگاه) ,

          آقا فرامرز شما که آلمان تشریف داری میشه بگی ماشین هایی که بیشتر مردم اونجا سوار میشن از چه شرکت هایی هستن؟ راستش کنجکاوم بدونم خود مردم آلمان با همه ی این حرفایی که ما میزنیم چه خودروهایی سوار میشن.

      2. بهزاد
        سوابق: (759 دیدگاه) ,

        دوست گرامی این داستان هایی که برای سن خریداران یک برند وجود داره بیشترشون ساختگیه یا ناشی از تخیلات دوران نوجوانی هست.
        میانگین سن خریداران خودروهای لوکس یا متوسط رو به بالا اکثرا حدود 50 سال یا بیشتر هست.
        برای نمونه میانگین سن خریداران لکسوس 54 سال و هوندا 48 سال و بی ام و 49 سال و پژو 58 و بنز حدود 55 یا 58 هست و این آمار در هر سال داره افزایش پیدا میکنه.
        این تخیلاتو بریزید دور چون اون جوانی که شما خیال میکنی همگی بی ام و سوارن و یکسره دارن تیک آف میکشن یا لایی کشی میکنند در اونجا کم پیدا میشه و در عوض جوانان در پی خرید خودرو دست دوم و ارزان قیمت هستند.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3670 دیدگاه) ,

          ممنون از داداشای گلم. خسته شده و بهزاد عزیز.

    3. t.t
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      والا تو اروپا جز پریوس تویوتا های دیگه به ندرت دیده میشن تو خیابون .این آمار حداقل واسه اروپا اصلا درست نیست.

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    از خودرو های آلمانی بعیدم نبود ولی از مورانو خیلی تعجب کردم
    بعدم به نظرم یه ایراد اساسی داشت که خودرویی مثل رام که برا بار بری سنگین طراحی شده رو نباید با یه سندان خانوادگی مقایسه کرد
    مثل مصرف سوخت می مونه که یه شاسی بلند فول سایز همیشه استحلاکش از یه کلاس A بیشتره و شکی هم درش نیست
    من این مقاله رو اصلا قبول ندارم

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ما هم قبول نداریم،ماشین و هم نداریم. دم همگیتون گرم،به من بگو فقط رانندگی کن در کمترین زمان.!!۱؟حیف که ماشین خوب ندارم!؟

      پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    با درود.ای کاش به جای قرار دادن تصویر خودرو های روز مثله bmw 328 /benz e350 / mazda 6 و subaru forester تصویر مدل های 10 سال پیش این خودرو ها رو قرار میدادین.اینطوری ذهنیت بدی در مورد خودرو های حال حاضر شکل میگیره.

    پاسخ
  9. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    از بیست تا پنج تا آلمانیه شش تا ژاپنی وهشت تا آمریکایی!!!!!!!!!! تازه رده بندی خودشون یعنی آمریکایی ها و تازه ماشین های لوکس اونوقت کامنت ها میگه از آلمانی ها بعید نبود!!!!!!!!! کلا شده ضد آلمانی اینجا

    پاسخ
  10. بنتلی
    سوابق: (1023 دیدگاه) ,

    ی چیز متن عجیبه،هزینه میانگین بی ام و رو نوشته 17800بعد هزینه سری 3رو نوشته15600و ب عنوان پرهزینه ترین بی ام و معرفی کرده درحالی ک از میانگین خودش کمتره،از طرفی هزینه کرایسلر سبرینگ هم با17100 از میانگین بی ام و کمتره ولی ب عنوان پرهزینه ترین معرفی شده.

    پاسخ
  11. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هزینه نگهداری بیشتر بی ام و معنیش این نیس که بی ام زودتر واشر میسوزونه بلکه معنیش اینه که قیمت لنت ترمز بی ام دو سه برابر تویوتاس

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (1029 دیدگاه) ,

    ما لکسوس داشتیم 1 سال بعد فروختیم حالا هم منتظر e کلاس جدیدیم منظورم اینه که کسی که پولش میرسه ب ام و بنز وکادیلاک و… رو بخره معمولا 10 سال ماشینش رو نگه نمیداره ولی جالبه که ب ام و کلا جدا شده فاصلش با بنز خیلی زیاده ولی بنز و کادیلاک و ولوو کمه ولی حالا میبینی هیوندای کم خرج تره پدرم سوناتا 2011 صفر خرید سال پیش فروختش و لکسوس رو خرید اصلا توی کابینش صدا افتاده بود با اینکه پدرم سرعت بالاتر از 140 نرفته بود و خییلی رعایتش میکرد

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    این آلمانیها واقعا هزینه بر هستند.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    عشق است میتسوبیشی. خوشحالم که میتسوبیشی دارم ;))))

    پاسخ
  15. cadillac
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    ای برادر عزیز amin تو گفتی که آمریکایی ها پر هزینه ترین هستن . به نظرم متن رو نخواندی آخر میخواندی میدیدی که اگر آن آن آمریکایی هایی که دیگر تولید نمی شوند را از لیست حذف کنیم فقط میمونه یک تا از بین ده تا پس در حالت پر هزینه ترین آلمانی ها هستن. ***

    پاسخ
  16. Erfan
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    چیزی که مشخصه نمیشه انتظار اینو داشت ماشین با آخرین تکنولوژی و بهترین عملکرد رو سوار بشی و اندازه ی یه برند معمولی برای هزینه هاش پول بزاری کنار….

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    شورلت کوبالت چقدر زشته!!!
    من نیسان مورانو و بی ام و سری 3 واگن و بنز E کلاس رو دوست دارم
    می ارزه

    پاسخ
  18. فریبرز
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    درسته ماشینهای ژاپنی کم خرج تر هستند ولی یه ضعف بزرگ دارن اونم بی اصالت بودن طراحی بدنه است دقیقا عکس ماشینهای المانی ,بعد از چند سال ظاهرشون از چشم میفته

    پاسخ
  19. ماشین باز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عجب مقایسه ای
    اگه به من جوون از بین دو خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۶ و ب ام و مدل ۱۹۷۰ یکیشو پیشنهاد بدن برای مسافرت مثلا شمال : حتما ب ام و رو انتخاب میکنم و باهاش کلی دریفت میزنم و نعمت بزرگ هندلینگ و دیفرانسیل عقبو شکر میکنم و با مهندسی خوب موتورش آشنا میشم همونطور که نگاهی به بهترین موتورهای سال و تعداد جوایز بندازید به آلمانی مخصوصا ب ام و ایمان میارید.
    ولی اگه برا مسافرکشی و خرید روزانه و داخل شهر باشه تویوتای دیفرانسیل جلو با قیافه نه چندان تو دل برو رو انتخاب میکنم و در دوران پیری و کهولت سن هم چون انگیزه ای برای هیجان ندارم بقیه ماشینا.

    پاسخ
  20. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    توی ایران (حتی خلاف میلت هم باشه) هیچی بهتر از تویوتا و لکسس نیست. بقیشون داشتنش به دردسرشون نمیارزه.

    پاسخ
  21. Sobhan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان هرماشینی یه سری نقاط ضعف داره و نقاط قوت.مثلا نباید بنز و با تویوتا مقایسه کنید.چون اون دف جلو این دف عقب.شما تویوتا رو با پژو فرانسه مقایسه کن.البته منکر نمیشم المانیا هزینه دارن ولی بهت سواریشم میدن.هرماشینی هزینه خودشو داره نسبت به قیمتش.هیچ میدونستید تویوتا آریون ٢٠١١توسرعت ١١٠تا به بالا فرمونش طوری میشه که ول کنی ماشین میره سمت راست و چپ.داداشم همینجوری نمیدونست بنده خدا رفت توگارد ریل.
    میدونستید بی ام دبلیو هزینه هر دیاگش ٣٠٠هزار تومن.فقط دیاگ!اونم نمایندگی
    میدنید بنزهای مدل ٢٠٠٨به پایین تو آب ترمز خیلی ضعیفی دارن.
    همون لکسوس که میگین یه روز یکی اورد واسه فروش مدل ٢٠١٢بود موتورش تعویض بود.ماشین بی رنگ.ینی موتور سوزونده بود.خب پیش میاد.ولی نه دیگه مدل ٢٠١٢.
    همه ماشینا نسبت به قیمتشون هزینه دارن.اگرم میگن ندارن باور نکنید فقط دارن تبلیغ میکنن.درضمن اگه حمل بر بی ادبی نباشه شغل ما نمایشگاه تو خ هنگام تهرانپارس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.