چشم انداز

لکسس، تویوتا، آئودی و مزدا؛ قابل‌اطمینان‌ترین برندهای سال

به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (CR) منتشر شده است. مطابق این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این برند شرمنده باشند و برچسبی مانند “HONDA” بر روی سپر عقب بچسبانند. هیوندای در رده‌بندی خودروسازان در این زمینه، در جای نهم و درست پشت‌سر هوندای شماره ۸ قرار گرفته است.

2016 Lexus GS F
لکسس دوباره با امتیاز ۶۴ درصد بهتر از متوسط در جایگاه اول است. تویوتا با ۵۶+ درصد در رده دوم قرار دارد و پس آن آئودی، مزدا، سوبارو، کیا و بیوک، به ترتیب سوم تا هفتم هستند. در این میان، «بیوک» تنها برند داخلی امریکاست که در جدول «قابل‌اطمینان‌ترین‌ها» مشاهده می‌شود. هوندا با چهار پله لغزش نسبت به سال قبل، به رده هشتم و درست بالاتر از هیوندای (نهم) و مینی (دهم) در این جدول سقوط کرده است.

2016 Lexus RC 200t
۲۰۱۶ Lexus RC 200t
2016 Toyota Land Cruiser
۲۰۱۶ Toyota Land Cruiser
2017 Audi A4
۲۰۱۷ Audi A4
2016 Mazda CX-3
۲۰۱۶ Mazda CX-3
2015 Subaru Legacy
۲۰۱۵ Subaru Legacy
2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
2016 Buick Encore Sport Touring
۲۰۱۶ Buick Encore Sport Touring
آخرین برند در این لیست، «فیات» است که امتیاز ۱۷۷- درصد دریافت کرده است. به گفته جیک فیشر (Jake Fisher)، مدیر تست اتومبیل، مدل فیات ۵۰۰L بدترین خودرو در این بررسی بوده است. در رده دوم بدترین‌ها، پس از فیات، «جیپ» در جایگاه بیست و هفتم با امتیاز ۹۷- درصد قرار گرفته است و به دنبال آن، رام با ۹۵- درصد، کادیلاک با ۹۱- درصد و اینفینیتی با ۵۵- درصد در رده‌های ۲۶ تا ۲۴ این جدول هستند.

Fiat 500X 2015
Fiat 500X 2015
شورولت سابربن با امتیازات ضعیفی که دریافت کرده، باعث شده که برند شورولت را با خود تا رده بیستم پایین بکشد. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های این برند داری پلتفرم، سیستم پیشرانه و دیگر قطعات اساسی مشترک با مدل‌های بیوک هستند. امتیاز سابربن به اندازه ۱۵۴ درصد در پایین حدّ متوسط بوده است که در مقابل امتیاز کلی ۴۸ درصد شورولت قرار می‌گیرد. برند کارکُشته فورد نیز با اینکه با امتیاز ۲۸- در رده هفدهم قرار گرفته، ولی نسبت به قبل، ۶ پله صعود داشته است.

در همین حال، CR نتوانسته اطلاعات کافی از خوانندگانش در مورد برندهایی مانند جگوار، لندروور، میتسوبیشی، سایون، اسمارت یا تسلا به‌دست آورد. ولی در یک معیار خاص از تسلا مدل S که بر اساس نظر ۱۴۰۰ خواننده صورت گرفته، شرایط اطمینان به این مدل از «متوسط» به «زیر متوسط» افت کرده است. در نتیجه، مجله CR این مدل از لیست پیشنهادات خرید حذف کرده است. آخرین مدل S، امتیازی برابر ۱۰۳ در تست جاده‌ای کسب کرده بود.

2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
مالکان مدل S مشکلاتی نظیر موتورهای جایگزین، سیستم‌های شارژ معیوب و توقف حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را گزارش کرده‌اند. با این حال، بسیاری از این افراد گفته‌اند که حاضرند یک مدل دیگر از تسلا خریداری کنند.

برای خودروهای با پیشرانه‌های رایج و همین‌طور تراک‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک ۸ و ۹ سرعته، دو کلاجه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) بوده‌اند. «فیشر» در این زمینه می‌گوید:

ما چنین مشکلاتی را در گیرکس‌های ۶ سرعته معمولی نمی‌بینیم.

بسیاری از مشکلات موجود در برندهای فیات، جیپ، داج (بیست و سوم) و کرایسلر (بیست و دوم) به گیربکس‌های عرض ۹ سرعته اتوماتیک آنها و همین‌طور گیربس‌های اتوماتیک ۸ سرعته تورک‌فلیت رام، داج و کرایسلر مربوط می‌شود. آکورا نیز بیشتر به خاطر گیربکس جدید ۹ سرعته‌اش امتیاز پایینی را کسب کرده و با ۷ رده سقوط در بین برندهای پرمیوم و با ۲۸- درصد به جایگاه هجدهم رسیده است. آکورا در بین برندهای «با حداقل اطمینان» قرار می‌گیرد.

سیستم‌های نامطمئن اطلاعات و سرگرمی امتیازات زیادی را از برندهای مختلف سلب کرده‌اند. موضوعی که شامل سیستم UConnect در مدل‌های فیات کرایسلر نیز می‌شود. این سیستم‌ها در بسیاری از خودروها با خرابی نمایشگر و بالا پایین کردن تصویر مانند یک تلویزیون سیاه و سفید قدیمی مواجه بود‌ه‌اند.

Chrysler Dodge UConnect
Chrysler Dodge UConnect
«کانسومر ریپورتز» برخلاف مطالعاتی که در جاهای دیگر و به عنوان مثال در «جی دی پاور» انجام می‌شود، به دشواری استفاده و یادگیری یک سیستم، سختگیری چندانی نمی‌کند و به جای آن، بر روی خرابی قسمت‌ها و چیزهای تمرکز نشان می‌دهد که زمان زیادی از مالک را در نمایندگی به خود اختصاص خواهند داد.

Top Consumer Reports Reliability Survey
کانسومر ریپورتز امسال برای اولین بار اطلاعات را تنها به صورت «دیجیتالی» از ۷۵۰ هزار خواننده مالک خودرو و تراک دریافت کرده و در همین حال، فرصت تجربه‌های شخصی کاربران را نیز فراهم کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لکسوس که لکسوسه… تویوتا هم که سازنده لکسوس هست و اینها بازیگران سنتی کیفیت و اطمینان هستن اما تبریک میگم به کیا که بالاتر از بسیاری از برندهای مطرح و نیز هیوندای در رده 6 جای خوش کرده برندی که بعد از ایران ناسیونال شرع کرد و امروزه اسپانسر فیفا و جام جهانی فوتبال تنیس و بسیاری از رویدادهای معتبر هست کانسومر رپورتس یکی از معتبر ترین آزمونها و تست های رضایت شمتریان در جهان ارئه میده و چند سالیه برند مطرح کیا در این رنکینگ خوش میدرخشه واقعا هم کیفیت خودورهای کیا بدلیل یکدستی ساخته های قطعات و دوری از اجناس با ماتریال بی کیفیت و چینی در مکان مناسبی از دید مشتریان قرار گرفته هیوندای هم دیگه دست کمی از ژاپنی ها نداره و در رتبه بالایی جای گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zippo

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      اولا که بسیار خوشحالم از رتبه بسیار خوب و قابل تا مل کیا و هیوندای دو خودروساز بسیار خوب و پیشتاز که واقعا دارن خوب کار میکنند و قطعا در پنج سال اینده هر دو در صدر قرار میگیرن
      چیزی که جالبه جایگاه بسیار پایین بنز و بی ام و هست
      دو خودروسازی که سالهاست قیمت برند رو از مشتری بی نوا میگیرن و فکر میکنند به کار بردن تکنولوژی های بسیار پیچیده دلیل برتری هست
      ولی همونطور که میبینید اشتباه میکردند
      همین تکنولوژی های پیچیده و غیر ضروری باعث خرابی های گسترده و عیب های زیاد و در نهایت نارضایتی بسیار زیاد مشتری ها میشه که نتیجش کاملا توی همین گزارش بسیار معتبر هست
      بنز بی ام و سال هاست که به بن بست طراحی و مهندسی اصولی ( نه مهندسی و ابدای روش های غیر ضروری ) رسیده
      منتقد های من که دایم منو میکوبوندن بیان الان جواب منو بدن
      الان چرا بی ام و از نظر کیفی شش پله پایین تر از کیا خودروساز تازه کار و معتبر کره ای هست ؟؟؟؟
      بنز که کلا داره از جدول خارج میشه که واقعا تاسف اوره
      چند سال دیگه کره ای ها سلاطین دنیای خودرو سازیند
      چه از نظر کیفی چه کمی
      بنشینید و ببینید
      منتقد های کره ای ها دیگه حرفی واسه گفتن ندارن
      همی چیز مشخصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        Zippo جک نگو بن بست طراحی ؟!!!خب مشخصه همین که اینجا تویه این همه ماشینه ارزون هستن خودش خیلیه بنز و ب ام و لوکسن مشخصه نباید باشن والا بیست تا برند دیگه هم اصلا نیستن پس کیفیتشون از کیا و هیوندای پائینتره کاربرهارو به سخره نگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (137 ديدگاه)

          چه ربطی به قیمت داره *** نوشته از لحاظ قابل اعتماد بودن هیچ حرفی از قیمت نزده ببین خودتم بکشی نمیتونی اینجا از کره ایا بد بگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          amir خودمو بکشم؟!!! واسه چی واسه کی؟ برو آقا خدا روزیتو جایی دیگه بده مطمئنا روزیتو دریافت خواهی کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. great britain

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          نکته جالبش اینه که mini از bmw بالاتر هستش مگه نمیگید این خودرو تماما از تکنولوژی وموتور آلمانی استفاده میکنه دقیقا میخوام بدونم چرا آلمانی ها جلوی این خودروی بریتانیایی کم آوردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. armin

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (421 ديدگاه)

        دل به این چیزا خوش کنید … بزار بنز از این جدول خارج شه چه اهمیتی داره :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. zippo

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          اینو نگید چی بگید
          اصلا حرفی برا گفتن نمیمونه طبق جدول همه چی مشخصه
          البته قبول کردنش سخته اما واقعیته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. farzad sportage

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (180 ديدگاه)

        زیپو جان دیگه جوک نگو
        من خودم کره ای دارم از عکس پروفایلم هم معلومه ام دیگه بنز و بی ام و که از کیا کم نمیارن عزیز جان ولی کیا پیشرفت خیلی خوبی داره
        دیس نکنین چون حرفم منطقیه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mohsen

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        دوستان همه چیو گفتن ولی بعضی وقتا میشنوم خدا به خیلیا نسبت به لیاقتشون میده و من خیلی وقتا باور میکنم و …
        واقعا فکر کنم بعضیا با کره ای انقدر پوز عالی میدن اگه سوار یه بنز و بی ام وه و پورشه میلیاردی بشن دیگه فکر میکنن همه دنیا ماله اوناس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          جناب محسن آتیشت خیلی تنده ها.
          بایدم بدن دیگه . انتظار داری کسی که سوناتا سوار میشه بیاد با کسی که پراید سوار می شه یکی باشه؟
          نه عزیزم اونی که کره ای یا ماشین خوب دیگه سوار میشه جون کنده پول در آورده بایدم پز بده.
          معلومه که خودت نداری عزیزم چون اگه داشتی اینطور نمی گفتی هیچ وقت.
          پدال ازت خواهش می کنم باز کامنتام رو ساسنسور نکن و به کاربرات احترام بذار ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mohsen

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          جناب علی اقا اگه شما با این خوشی که من هیچی ندارم با همینم خوش باش من ارزوم خوشی جوانان این مرز و بوم هست
          اینم من و شما نمیتونیم بگیم زحمت کشیده خریده شاید کشیده باشه شایدم نکشیده باشه شانس هست اب زیره کاهی هست به هر حال مهم نیست خدا چرخشو واسش بچرخونه
          ولی خیلیا رو دیدم پزشکن احتیاجیم به تدریس نداره تو دانشگاه ولی عشق کنه با ماشین میلیاردیش میاد عشق کنه با تاکسی میاد و خیلیم خاکی و متواضعن بیشترشون رفتار هاشون نصبت به موقعیتی که دارن عالیه
          درکنار این کسایی هم هستن از پرسنل هست اصلا عدد حساب نمیشه پدر زنش مرده یه چیزی رسیده یه چیزی خریده اونم با 60 چشم میپاد و وقتی صحبت میکنی فوری بحث مزخرفش رو شروع میکنه
          در ضمن من فرا گیر نگفتم و گفتم خیلیا و در هر حال تعصب یه کم با دلیل بدک نیس ولی اینکه بیای تعصب خشک و خالی و بدون منطق باشه کار عقلانی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. ارمان

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        داداش این بنبست طراحی رو کی یادت داده ؟ :))))))) خیلی با این کلمه میخندم بخدا :))))) خدایا شکرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. بابک

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (186 ديدگاه)

        اگه تونستی برا من توضیح بدی که دقیقا منظورت از بن بست طراحی چیه من تمام حرف هات رو قبول میکنم
        زمانی که گوردون وانگر تو سال 2008 زبان طراحی “خلوص در بعدی دیگر” رو وارد مرسدس بنز کرد و بنز از یه ماشین لوکس سنتی به یه ماشین لوکس مدرن تبدیل شد هیوندای داشت سوناتا 2008 رو با اون قیافه مسخره ش طراحی میکرد
        AMG GT بن بست طراحیه؟S class2014, CLS class اینا بن بست طراحین؟
        اصلا میشه بگی مهندسی اصولی یعنی چی؟
        خواب دیدی خیر باشه
        من منکر پیشرفت کره ای ها نیستم ولی معتقدم که باید واقع بین باشیم و مگس رو با عقاب مقایسه نکنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. zippo

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          کاری به سال 2008 نداریم ملاک الانه
          الان انتقادات توی تمام سایت های خارجی نسبت به طراحی بنز و بی ام و و به خصوص بنز انتقادات زیادی وارده
          تمام مدل ها با شباهت بالای 80 درصد به هم ولی متفاوت در ابعاد
          دقیقا به این میگن بن بست طراحی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بابک

          ۷ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (186 ديدگاه)

          تازه خیلی لطف کردم بهت مدل 2008 رو مقایسه کردم
          واقعا الان در برابر طراحی اصیل آلمانی ها هیچ حرفی برا گفتن ندارن کره ای ها
          یه روز مدل های 2011 رو میان خیلی سیال طراحی میکنن مثل سوناتا 2011 الانترا 2011 و … بعدش میان میگن نه خوب نیست محافظه کارانه ترش میکنن فک کنم سال دیگه اصلا زبان طراحی شون رو تغییر بدن چون زبانشون اصالتی نداره
          دوباره میگم منکر پیشرفت های خوب کره ای ها نمیشم ولی هر کسی رو باید با هم رده ی خودش مقایسه کرد.هیوندای و کیا دارن تو رده ی تویوتا و ماشین هایی با رنج قیمتی تویوتا میزنن پس اگه بخوایم بگیم رقیب کسیه و میتونه به فرض جای کسی رو بگیره اون تویوتا ست نه بنز و BMW چون اگه تویوتا میتونست تا حالا جاشون رو گرفته بود
          چن سال دیگه که هیوندای برند لوکس خودش رو پایه ریزی کنه تازه وارد بازار لوکس سازا میشه و فک نکنم حد اقل تو 10 سال دیگه بتونه تو بازار لوکس سازا خیلی موفق باشه چون خریدارانی که میخوان مثلا 60هزار دلار برای یه سدان سگمنت B بدن خیلی توقعات ازش دارن که هیوندای هنوز زیرساخت هایی برای رفع اون نیاز ها رو هنوز نتونسته فراهم کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. بهنام

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        رضایت مشتری دلیل بر برتری کیفی یک خودرو بر دیگری نیست مثلا ۹۸درصد خریدارآن روا از خرید خود راضیند ولی فقط ۵۷درصد خریدارآن ۴۰۵ واین دلیل بر برتری روا نیست بلکه انتظارات خریداران از خودرو خود فرق میکنه کسانی هم که بنز یا بی ام و میخرند انتظاراتشان زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. zippo

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          فکر کردی همچین سایت معتبری امار کشکی داده
          این سایت طبق یک جامعه اماری کامل و یکسان امار دراورده
          دقیقا همیمجوره خریدار های بنز و بی ام و نوقعشون بالاست اما وقتی میخرن نامید میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      8. zippo

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        اینم اضافه کنم ماشین المانی یعنی :
        هزینه گزاف پول برند رو از مشتری کرفتن
        امار خرابی بسیار بالا به علت استفاده از روش های پیچیده و غیر لازم
        هزینه نگهداری بسیار بالا
        فقط همین

        فقط کره
        سخته باورش اما به جای جواب دادن بی سند و مدرک به من و به جای جواب های احساسی و غیر علمی یک نگاه به جدول بندازید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid...Audi

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          عزیز من رو چی تعصب داری؟!!!!!!!!
          کیا مال باباته؟
          هیوندای مال پدر بزرگته؟
          شما از ماشین بهتر بدت میاد؟!!!!!!
          یه اس600 میباخ با یه سنتینال بزارن جلوت سنتینال رو سوار میشی؟
          فقط مونده سره برندای کره ای قمه کشی کنی…
          یا ماکزیمم 16 سالته یا خودتو زدی به نفهمی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      9. hoOman

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        داداش اگه بنز و بی ام و ب شما دادن شما سوار نشو :/

        موافقم 0
        مخالفم 0
      10. AHMADREZA

        ۷ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        بچه ها زشته واقعا دیگه سر چی با هم دعوا می کنید زیپو منو حلال کن بخاطر بحث های قبلی به این نتیجه رسیدم که واقعا ارزش نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جایگاه هوندا و نیسان اصلا برام قابل هضم نیست..
    البته جامعه نظر پرسی 750 هزار نفر بوده که بسیار عالیه اما اینکه نیسان با اون کیفیت بی‌نظیر و زبان زد پانزدهم باشه بحث برانگیز نیست یکم؟!
    هوندا هم یه خرده کم لطفی کردن در حقش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      دقیقا…متاسفانه چون این نظر سنجی ها کاملا علمی انجام نمیشه، نقاط ضعفی داره.
      مقایسه برندهای لوکس و گرون قیمت یا برند معمولی…
      اینکه مثلا تعداد کسانی که لکسوس داشتن با تعداد کسانی که تویوتا داشتن یکیه!؟ (بحث نمونه گیری) و … که از بحث اینجا خارجه… :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      محمد جان یه بحثی هست
      ببین هر سالی که کمپانی ها شروع به رو نمایی از یه سری اتاقهای جدید میکنن یه سری باگهایی در سری جدید پدیدار میشه که تا حدی قابل پیش بینی هست
      به عنوان مثال نیسسان امسال از x-trail . maxima 2016 . murano 2016 رو نمایی کرده که گاها مسله ساز میشه این داستان در مورد هوندا هم با معرفی hr-v میتونه موعثر باشه با همه اینها باید ریز نکات رو در اورد امکان داره خرابی برای برف پاک کن باشه که 15 دقیقه ای حل میشه یا شاید مشکل خورد شدن کل سیستم گیربوکس باشه با این حال سالهاست در این جدال تویوتا بسیار خوب درخشیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. P.G

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    الان اون دوست مهندسمون که قدیما اسمش فرهاد بود و الان شده کیارش میاد و دوباره این رتبه ى چند ساله ى تویوتا و لکسوس رو ربط میده به طعم قهوه ى نمایندگى هاشون وگرنه جفتشون در نظر گرانمایه ى ایشون آشغالن و کلا هیچ کس جز ایشون نمیفهمه،حتى ٧۵٠،٠٠٠صاحب خود این ماشین ها!
    البته من هیچ تعصبى به تویوتا و لکسوس ندارم و بیشتر به محصولات بعضى برندهاى آمریکایى علاقه دارم،تو ژاپنى ها هم هوندا و میتسوبیشى رو بیشتر از تویوتا دوست دارم و ازشون تصویر نوستالژیک ترى نسبت به تویوتا تو ذهنم هست اما خلاصه ى مطلب میخاستم فقط اینو بگم که بعضى ازکامنت هاى دوستان تا چه حد آبدوغ خیارى هست!:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      دوست عزیز در جواب حرفت آلمان صنعت خودروسازی دنیا و البته پیشتاز در بسیاری از صنعت ها است اگه به نمایندگی خودروهای آلمانی بری و سپس ژاپنی متوجه میشی که از نظر موتور تکنولوژی و تمام مسائل برتری مطلقا و قطعی و صد در صددد از آلمانه (اینو ماشین بازا و کاربرای قدیمی پدال به خوبی درک میکنن)حالا در جواب خیلی که فکر میکنن لکسوس خدا هست نه اینقدر ها هم خبری نیست میدونی ته داستان چیه وقتی روی یه ماشین آلمانی مثل بنز آئودی بی ام و پورشه یه سیستمی جدید اختراع میشه و نصب میشه قطعا یه سری خطاها و مشکلاتی داره چون هم بار اوله و خام هم سازنده نمیتونه یه سال ماشینو برونه بعد بده بیرون باید سریع به بازار عرضه بشه خب بعد دوسال که عیب هاش مشخص شد تویوتا میپره رو کل عیب ها کلشو برطرف میکنه هزاران هزار اختراع ثبت میکنه بعد یه سیستم کلی به بازار عرضه میکنه خب ته داستان اینجاست وگرنه شما درگ همین لکسوس آر سی اف رو ببین خودت تا ته کارو متوجه میشی بعدم این که یه کسی با تندی جوابی رو میده دلیل نمیشه یه سری برند رو زیر سوال ببرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        آیت خان دوست گرامى،اتفاقا میخاستم اضافه کنم که یکى از بدترین کارهایى که بعضى کاربران پدال مدتیه انجام میدن همین کارى هست که شما الان انجام دادى ینى قاطى شدن و نظر دادن در مسایلى که ازشون مطلع نیستن و به همین دلیل نتیجه کارشون میشه کامنت هاى بى ربط!
        من که تو کامنتم مبسوط توضیح دادم که به تویوتا تعصب ندارم تا امثال شما بهم حمله نکنن،پس چرا باز این کارو میکنید؟!
        من حرفم با اون آقایى هست که تویوتا رو زیر سوال میبره و در نظر اندیشمندانه ایشون تویوتا فقط به خاطر طعم قهوه ى نمایندگى هاش تونسته این همه سال بیشترین اعتماد و ضریب اطمینان رو کسب کنه!!!حرف من به ایشون اینه که نمیشه یه برند توى کشورهاى دیگه که هیچ تعصبى بهش ندارن براى سال هاى متمادى عنوان با کیفیت ترین رو کسب کنه،بودن در صدر اتفاقى نیست!
        اما در پاسخ به شما،فکر نمیکنم شما به هیچ عنوان اندازه ى من ماشین باز باشى،من تو یه خانواده ى عشق ماشین بزرگ شدم و جهت اطلاعت میگم که کمپین هایى که الان مردم تازه دارن تشکیل میدن براى نخریدن ماشین ایرانى خانواده ى ما ٣٠ ساله همچین حرکتى رو کرده و من با افتخار اینو میگم که تا امروز حتى یک روز هم سوار ماشین ایرانى نشدم و اگه کسى بیاد باهام راجب سمند و پژو و ال نود حرف بزنه چیز زیادى ندارم بهش بگم جز اینکه به نظر من همشون آشغالن!
        من حتى با ماشین آلمانى هم مشکلى ندارم و در حال حاضر خودم ماشین آلمانى دارم و خدمتت عارضم که یک BMW750il مدل ٢٠٠٠ دوازده سیلندر هم از گمرک ترخیص کردیم و داریم کارهاى پلاکش رو انجام میدیم که کلا از اون ماشین تو ایران پنج تا هم وجود نداره و بعید میدونم بتونى درکى ازش داشته باشى،از آمریکایى و ژاپنى و آلمانى تا دلت بخاد تجربه دارم،پس خواهشا براى من از ماشین بازى صحبت نکن!
        من میشه از شما بپرسم به چندتا نمایندگى آلمانى و ژاپنى تو دنیا سر زدى که همچین نتیجه گیرى کردى؟رفرنس حرفات چیه؟
        دوست من مشکل شما و خیلى از دوستان دیگه ى پدال اینه که نتیجه گیریهاتون صرفا محدود میشه به درگ هایى که تو یوتیوب میبینید و بر اساس اون ماشین خوب و بد رو طبقه بندى میکنید،در حالى که ٩٩/٩ درصد مردم دنیا براى خرید ماشین معیار هاى دیگه اى دارن و شاید تو تمام عمرشون یه درگ هم انجام ندن،اما براشون سهولت در استفاده،وفور و ارزانى قطعات،استحکام و ایمنى و کم خرجى و راحتى خیلى اهمیت داره
        در نهایت اینو میگم که من به شخصه محصولات آمریکایى خصوصا جى ام رو دوست دارم و باهاشون خاطره دارم اما واقعیت اینه که کار تویوتا بارزش تر از جى ام با اون همه زیر مجموعه و بسیار با ارزش تر از فولکسى هست که اکثر فروشش براى زیر مجموعه هایى هست که هیچ کدوم براى خودش نبودن و خریدتشون و اگه اون زیر مجموعه هاى با نام و نشان رو کم کنى خود برند فولکس فروش آنچنانى نداره،ولى تویوتا با فقط دو برند که هر دو رو خودش ایجاد کرده به این جایگاه رسیده
        به شما توصیه میکنم یه بار دیگه بدون عجله کامنت منو با حوصله و دقت بخونى،بعد اگه دیدى پاسخت بى ربط و عجولانه بوده من ازت نمیخام عذرخواهى کنى فقط دیگه پاسخ نده!
        موید باشى:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali ayat

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          خوشم میاد جوری ادعا و غرور داری که یه سره داری کلاس میزاری و انتظار داری ازت عذرخواهی هم بکنم بعدم آقای محترم طرف صحبتم کل کاربرا بوده نه شما شما گفتی یه کسی اومده یه حرفی زده منم به در گفتم که دیوار بشنوه ولی شما عین مسلسل ماشالله لطفا زود قضاوت نکنید منم فهمیدم شما بی طرفی دیگه حرفی نیس اینهمه تومار چیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیارش

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          https://www.google.ca/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.whas11.com/story/news/2015/10/24/toyota-recalls-65-million-vehicles/74523798/&ved=0CCkQqQIwA2oVChMI_rTZ5vndyAIVCzg-Ch0sgwZp&usg=AFQjCNGCqf-oDwRIsqMEI_ozhhkNiDJkcQ&sig2=57pN9onH1a0dyGlvM6PRUw
          فراخوان جدید تویوتا، 6.5 میلیون ماشین
          کیفیت یعنی این نه ؟؟
          ببخشید که من نمیتونم مثل شما بدون سند حرف بزنم و هربار سندی معتبر رومیکنم و شما قادر به جواب نیستید
          شرمنده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ALL CARS

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          به به جناب P.G از بچه های قدیمی پدال (دوستان به تعداد کامنتهایی که گذاشته نگاه نکنین چون جناب P.G کم کامنت میزارنو نظر میدن) جناب P.G نظراتشون همیشه کمی تند اما برای من دوسداشتنیه و اگه به کامنتهای گذشتهء ایشون نگاهی بندازین یکجورایی سبکیه برای خودش و کمی طنز و کنایه توش هست :)
          تبریک میگم بهتون و خوشحالم که این خودروی دوس داشتنیو واردکردینو از سواریش لذت میبرین ، مخصوصا صدای انجین دوازده سیلندرش که با دل آدم بازی میکنه
          میشه بگین چقدر هزینه کردین(قیمت به دلار واینکه از کدوم کشور تهیه و وارد کردین ، وقیمت تمام شده به تومن خودمون)
          این خودروی آلمانی (BMW750il) که شما وارد کردین واین(Jaguar XJR Portfolio) انگلیسیو خیلی دوس دارم وچندتا از خودروهای به یاد ماندنیه دیگه که درست نیست کامنتمو با ذکر نامشون طولانی کنم و وقت دوستان پدالیو بگیرم:
          http://www.netcarshow.com/jaguar/2007-xjr_portfolio/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. P.G

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          آیت عزیز شما اومدى در جواب من ده خط کامنت گذاشتى و اولین کلمه ش هم نوشتى “در جواب حرفت”بعد میگى اون کامنت براى من نبوده و به در گفتى دیوار بشنوه؟!عجب
          اما در جواب شما مهنتس کیارش جان عزیزم،فراخوان براى همه خودروسازها وجود داره و طبیعتاً هرچه تیراژ یک کارخانه بالاتر باشه تعداد خودروهاى تحت تأثیر فراخوان ها هم افزایش پیدا میکنن،میخاى من برات ده تا از این لینک ها و سندهاى معتبر بذارم راجب ماشین هاى آلمانى؟!
          http://www.consumeraffairs.com/recalls/mercedes-benz-recalls-4matic-coupe-amg-s63-4matic-coupe-and-amg-s65-vehicles-102315.html
          http://www.autoblog.com/mercedes_benz/recalls/
          http://www.carsguide.com.au/car-news/mercedes-benz-e-class-and-cls-recalled-over-fire-risk-35258
          http://blog.caranddriver.com/mercedes-benz-recalls-33k-c-class-and-cls-class-cars-for-gas-tanks-taillamps/
          http://www.bmwblog.com/tag/bmw-recall/
          http://www.autoblog.com/bmw/recalls/
          http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-22/vw-s-emissions-retrofit-may-be-among-costliest-recalls-ever
          http://www.theverge.com/2015/10/16/9552611/volkswagen-europe-recall-announced
          ولى من باز هم میگم که این فراخوان ها نمیتونه دلیلى بر بى کیفیتى محصولات یک شرکت باشه
          مهنتس از نظر شما کانسیومر ریپورتز و جى دى پاور معتبر نیستن؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. P.G

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          All Cars عزیز،سلام و ارادت خدمت شما دوست عزیزم
          البته کامنتاى من معمولا دشمنى و اعتراض برام به همراه داره و اینکه مورد توجه شما دوست عزیز قرار گرفته برام کمى جاى تعجب و البته خوشحالیه که بالاخره یکى پیدا شده که به جاى دعوا از کامنتاى من استقبال کنه!:)
          در مورد بى ام و حقیقتا براى شخص خودم نیست و براى پدر بزرگم هست،اما اگر بخاى بدونى این ماشین بیش از ده سال در گمرک خوابیده بود که ترخیصش کردیم و بابتش حدود ٨٠ میلیون به گمرک پرداخت کردیم اما نمیدونم از کدوم کشور وارد شده و با چه قیمت اولیه اى خریدارى شده ولى به دلیل خوابیدن طولانى مدت تنها سى هزار کیلومتر کارکرد داره.منتهى اصل هزینش مربوط به پلاک شدن و جریمه هاى معوق عوارض شهردارى و مالیات و بیشتر از این ها حق بیمه و جریمه هاى معوق بیمه میشه که چون هنوز پرداخت نکردیم نمیتونم بهت بگم این موارد چقدر میشه.هنوز که آنچنان نتونستیم سوارى ازش بگیریم اما مسئله اى که باهاش مواجه بودیم عدم آشنایى تعمیرکاران با این ماشین و پیچیدگى ذاتى این ماشین بود که مشکلاتى رو برامون به وجود آورد.به هر حال ماشین عجیب ولى نسبتاً پر درد سریه!
          در ضمن به سلیقه ى شما تبریک میگم چون جگوار XJR از دوست داشتنى ترین خودروهاى مورد علاقه بنده هم هست؛)
          موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. سروش

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (47 ديدگاه)

          دوست گرامی زیاد به این نظر سنجی دلتو خوش نکن چون ماشین اول و دههم با اختلاف میلیمتری پشت سر هم قرار دارند.
          بنظر تو تو این لیست چند نفر تویوتا دارند و چند نفر دیگه پورشه؟ تویوتا ی ماشین واسه کار های روزانه است و مردم زیاد بهش گیر نمیدن، اما واسه پورشه سطح توقعات خیلی بالاست
          دوست عزیز امثال من و آیت اینجا زیاده
          مارکوپولو هم نیستیم
          شاید حرفه ای نباشیم
          اما دلیل نمیشه که شما
          به دیگران بی احترامی کنی، توقع داشتم به قول خودت تو اروپا به جای گشتن تو نمایندگی ها، احترام به حقوق دیگران رو نگاه می کردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ALL CARS

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          سلام P.G عزیز
          ممنونم برای توضیحاتی که دادین
          نبایدم بتونن براحتی این خودرو رو سرویس وعیب یابی کنن آخه موتور دوازده سیلندرو گنده وپیچیدهای داره که مال پانزده سال پیشه .تو تعمیر همین خودروهای امروزیش موندن وبیشتر سراغ تعویض قطعات میرن تا تعمیرشون
          ان شا ا… هرچه سریعتر مشکلاتی که داره حل میشه و اونوقته که میتونین از این bmw دوازده سیلندر لذت ببرین ، خوشابحالتون
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کیارش

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        یه چیزایی هم هست که لازم به توضیحه
        کار کانسیومر ریپورتس، نتیجه گیری بر اساس نظر سنجی از مردمه
        ادرس همین لینک پدال رو نگاه کنید و به کلمه survey دقت کنید
        واقعا کسانی که مثلا فک میکنن چون ژاپن جمعیتش ببشتره تکنولوژیش بیشتره شایستگی شرکت در این نظر سنجی رو دارن ؟؟؟
        واقعا جایگاه ولو رو نگاه کنید
        یه چیزی که خیلی جالبه، اینجا اساتید دانشگاه در درجه اول ماشین اروپایی سوار میشن و بعد امریکایی
        ولو اینجا بسیار پرفروشه
        لابد به خاطر کیفیت بد اره ؟؟؟؟
        البته این یک امر طبیعی هست، و از عدم مطالعه ناشی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. vtc

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      جناب پی جی
      حرفهات درسته و آبدوغ خیاری رو خیلی خوب اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    هیوندای و کیا همیشه جاشون اون بالا بالاهاست.افت داره براشون پایین جدول (:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali ayat

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    الان منتظر حمله سه تن از کاربرای گرامی پدال باشید خدا صبر بده آقا منم میگم خوب عالی ول کنین تورو خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vtc

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      سه تن از کاربران گرامی پدال کیا هستن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    کیا با سورنتو و اپتیما و اسپورتیج به این رتبه رسیده، دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MjM

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    سامورایی ها بازم تو صدرن!
    ازون طرفم دم هیوندا و کیا گرم..حالا بازم اون لوکس سوارا!!!! بیان بگن کره ایه آشغال….آشغال بودن…بودن!! الان کجان؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    لکسوس واقعا از نظر کیفی عالیه اما از نظر فنی در برابر BMW کم آورده. نمونش شکست RC از M4 بود، یا GS از سری5. در اینکه از نظر فنی، آلمان برترین کشور سازنده هست هم شکی نیست. پس از نظر کیفی، ژاپن و از نظر فنی و مهندسی، آلمان. پس بهترین خودرو برای کدوم سازنده است؟ از آنجاکه مشخصات فنی کمی ارزش بالاتر از بحث اعتمادسازی و راحتی است، از نظر من آئودی بهترین خودروهای دنیا را میزنه، چرا که همه فاکتورها را با هم در یه حد فوق العاده داره. نظر دوستان چیه؟ یعنی منظور از نظر شما بهترین (واژه ای که مثلا همین بحث اعتمادسازی که در این مقاله اشاره شد، بحث فنی، آپشن، راحتی، لوکس و… را با هم داشته باشه) خودرو کدومه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Diserto

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      آخه این نظرات رو از کجا میارین شما ؟! کی گفته GS از سری 5 شکست خورده ؟! تورو خدا یه کم تحقیق کنین ! خدای نکرده قرار نیست که اعتبار موتور ترند رو زیر سوال ببرین که آره ؟!

      ببینید شکست سری 5 از GS
      http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1206_six_cylinder_midsize_luxury_sedans/lexus_bmw.html

      سند شکست تمام مدل های ب ام و رو از لکسس دارم.خواستی تقدیم میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        مثلا سند شکست M4 و M6 و M7 و اصلا ام رو بیخیال سری 4 6 7 و حتی M2 تازه نفس رو تقدیم کنید خودتون فرمودید تمام مدل ها
        در ضمن این حضرت 535 هستند امپراطور M5 قضیه رو تغییر میداد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    رده بندی عجیبیه خصوصا در رابطه با کیا البته اگر مورد فراخوان کیسه هوا برای هوندا اتفاق نیوفتاده بود قطعا این رتبه دیگری رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به لطف بعضی از طراحی های کره ای ها مطرح شدن که البته بسیاری از طراحی هاشون هم توسط خارجی ها انجام میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamid...Audi

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    هر 4 تاشونو عشقه…
    گروه تویوتا هم داره فوق العاده کار میکنه ماشینای کم استهلاک و مقرون به صرفه ای داره!
    ولی بازم عشقه آئودی…یه جور شخصیت و خشونت خاصی تو طراحی هاش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohammad_boss429

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    جای zippo خالیه.
    zippo جون کجایی ک ببینی هیواندای نهم شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    آفرین بی شمار بر تویوتا و فرزند خلف اون، لکسس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوب شد که برای دوستان، جایگاه پورشه( ماشینی پر از اصالت، ماشینی پر از شکوه، ماشینی بدون خرابی، ماشینی که نظیر نداره، بهترین ماشین دنیا، اسطوره دنیا، 911)، مشخص شد که با افتخار بر صدر جدول ایستاده است(خنده). الان هم دوستان میگن این، چه ربطی به اصالت، زیبایی، شکوه و جاودانگی داره که باز هم حرف صد من یه غازه. شما میتونید بچسبید به همون اصالت و شکوه جاودانگی پورشه و حالشو ببرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      به همونایی که هیوندا کیا تویوتا لکسوس دارن هم اینارو بگی بهت میخدن خوش باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین فقط زاپنی…فقط وفقط وفقط زاپن
    بعدم امریکایی وبعدم اروپایی همین..بقیه تعطیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. professional

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به نظر منم عاقلانه ترین گزینه برای انتخاب که به دور از تعصبات برندی باشه فقط AUDI هست.
    مهندسی فنی آلمانی , لذت سواری و هندلینگ و ارگونومی و ایمنی و …
    کیفیت فوق العاده به همراه اطمینان بالا که مشتری رو راضی نگه میداره
    audi ارزشش بیشتره و همچنین خاص تره . من واقعا به بنز و ب ام و تکراری ترجیح میدم.
    مخصوصا بنز که فقط یه آرم گندست. بی ام و حداقل لذت سواریش میتونه ضعف ها و امتیازهای منفیشو پوشش بده.
    توی این رده از خودرو های عمومی با قیمت نسبتا بالا audi بهترینه.
    توی رده پایین تر که خودرو ها باید علاوه بر کیفیت و اطمینان , کاربردی تر باشن و قیمت معقولی داشته باشن تویوتا بدون هیچ رقیبی برندست.
    حالا اینکه بعضی افراد صرفا به خاطر ظاهر,خودرو انتخاب میکنن بحثش جداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ,majid

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    روزهای خوب کره ای ها را داریم می بینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. arash f

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان تاپیک خیلی مهم هست. قابل اطمینان بودن خودرو! نکته ای که تو جدول به نظر می رسه خیلی مهمه نه رتبه بندی امسال بلکه تغییر رتبه نسبت به سال گذشته است (ستون آخر). و تغییر چند پله ای برخی خودروها مثل KAI و … حاکی از آن است که واقعا باید عقاید قدیمی را کنار گذاشت و بپذیریم که شرکت های خودرو سازی را صرف، اسم و رسمی که طی سالیان بدست آوردن قضاوت نکنیم و همیشه انتظار ایراد از ان ها هم داشته باشیم و بدونیم که پیشرفت خیلی مهمتر از رتبه هست. و همین فکر در مشتری باعث ایجاد رقابت در خودرو ساز ها و به تکاپو افتادن اون ها میشه. و این طرز فکر حتی برای آینده صنعت خودروی کشور بعد شرایط تحریم نیز سازنده تر خواهد بود تا عقاید سنتی که معتقده بنز و بی ام و همیشه یکتاست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Dawood

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به هرحال این موضوع طبق گفته (CR) بر اساس خرابی و زمانی که مشتریا تو نمایندگی الاف میشنو گفته.خب هر ماشینی که پیشرفته تر باشه درست کردشنم زمان برتره وسخت تره که باید اینو در نظر داشت به نظر خودم ماشین های آلمانی از ماشینهای کره ای پیشرفته ترن و عیب یابیشون ممکنه از پس هر مکانیکی بر نیاد که این خودش زمان بره.یه موضوع دیگه رانندهای ماشینا هستن که این گفتنش اینکه چه راننده ایی انتظاراتشون از یه ماشین چقدره معضلیه؟ مثلا اونی که bmw داره فشاری که به ماشین وارد می کنه با ون کسی که کیا داره یکیه ؟خلاصه این نظر سنجی اصلا جالب نبوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممل

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      :)) یعنی لذت بردم از این کامنت. عمو خیال کردی بنزشو میبره گاراژ سر کوچه تعمیر کنه که مکانیک سر در نیاره؟؟؟
      نمایندگی هاشون از مکانیک های اموزش دیده استفاده میکنن. عمو پاشو از خواب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Dawood

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (44 ديدگاه)

        داداش ممل من گفتم از پس هر مکانیکی نه همشون.تو خارج از ایران ماشینا هر سال حدل امکان از مکانیزم جدیدی برخوردارن.حالا خودت در نظر داشته باش که اون ماشین پیچیدس و هرسال پیچیده تر میشه.تو ایرانو مدنظر نداشته باش که یه پژورو ده سال دیگه همونه معلومه تو درست کردنش به درجه استادی میرسن.همین آموزش دادن که میگی خود آموزش یه طرف تجربه واستاد شدن یه طرف دیگه حالا ضرب در اینکه هرسال بروز وپیچیدتر میشن و ممکنه گاهی اوقات امسال با سال قبل یا نسل جدیدشون با نسل قبل تفاوت فاحشی داشته باشه کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. متین

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تویوتا که هر سال ۶ تا ۷ میلیون ماشینشو برای تعمیر اشکال در ایر بگ، ترمزها و….. فرا می خونه همین هفته به هفت میلیون مدل کمری راوو و یاریس برای اشکال برقی و احتمال آتش سوزی فراخوان داده تو اروپا و امریکای شمالی طراحی هاشم چنگی بدل نمیزنه بدنه هم تعریفی نیست کلا ژاپنی ها بدنه شون تو هوای بارانی و مرطوب زود زنگ میزنه انوقت چه جوری دوم شده یا همین کیلا و هیواندای کره ای که زحمت به لوگو هم نکشیدند و از هوندا همسایه کپی کردند از ب ام و پورشه که قابل اعتمادترینه برنده جلوترته . یه رده بندی بیخودیه البته این نظر منه هرکی هرچی داره گفته مال من از همه بهتره
    ماشین المانی هم کیفیت و هم قدرت و اطمینان از ژاپنی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      فکر کنم شما تویوتا سوار نشدید که اینجوری صحبت میکنید!!!!
      تویوتا استهلاک پایین و سواری فوق العاده در کنار مصرف پایین رو ارائه میده که همین برای پر فروش ترین شدن تو دنیا (نه ایران) کافیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. ahmad

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اینکه المان خوبه درست ماشینش اخر مهندسیه بله این امار بیشتر از لحاظ مصرف کننده نهایی و مباحث مدیریتی تو شرکت تولید کنندس.
    پس امروز اگر شما هیوندای و کیا اینجا میبینید بخاطر بیشتر مدیریت درست در فروش که ماشینی داره تولید میکنه که امکانات و کیفیت خوب وقیمت مناسب به دست مصرف کننده میرسونه و مصرف کننده تا الان راضی بوده دیگه خواهشا به شعور همه توهین نکنین ما ایرانیا شدیم برند باز تو دنیا امروز اول قیمت پایین با اپشن زیاد حرف مصرف کنندس.
    اونکه بنز یا …. پول داره براش مهم نیست اما نمیشه واقعیت شرکتهایی مثل تویوتا لکسس وحالا هیوندای و ….. زیر سوال برد.
    من خواهشم از دوستان بحث ها کارشناسی تر و واقعبینانه تر باشه و خرج از تعصبات باشه تا نتیجه گیری بهتری هم باشه.
    من خودم فراری دوست دارم ولی اصلا ربطی ندارته به اینجا چون مگه چند درصد از مردم دنیا فراری سوارن.!!
    پس این امار کاملا درسته چون نظر مصرف کننده نهایی و عام دنیا هستش. ممنون از همه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamid

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بنده ساله 2013 یک کیا ریو فول به قیمته 57 تومن از منطقه ازاد گرفتم تو این 3سال هر سایته ایرانی میرفتم میگفتن کره ای اشغال بهم استرس وارد میشد نکنه خرابی واسم بیاره با این درامدم نتونم از پسه هزینه هاش بر بیام تو این سه سال با 75000 کارکرد هیچ هزینه ای واسم برنداشت ماشین نرمتر از قبل داره کار میکنه واقعا کره تا این حد که دوستان میگن اشغال نیست واقعا راضیم.ماشین باید دسته یه نفر باشه خوب مراقبت کنه ازش حتی برنده معتبر باشه.این تویوتا بنزای کلانتریه شهرمونو ببینیم چی سرشون امده داغونن.در کل صاحب خودرو خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رامتین

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    این طبقه بندی اشکال داره. اصولا بررسی های اینطوری همیشه اشکال دارند مانند بررسیهایی که مثلا در پایان نامه با استفاده از پرسشنامه انجام میگیره. ممکنه مثلا تعداد نمونه بسیاری هم گرفته بشه اما در یک بررسی به یه جواب رسید و در بررسی دیگر با همون تعداد پرسشنامه به جواب دیگر رسید. اما از شما مثلا بپرسند مثلا جنسیس بهت میدیم یا پانامرا کدوم ایرانی میگه جنسیس؟ یا مثلا اینفینیتی که مشخصا با اختلاف زیاد کیفیت بالاتری از نیسان داره (برند لوکس نیسان هست) خودش پایینتر از نیسان قرار داره!!! بنابراین کلا این مقاله اشکال داره و همگان اذعان دارند خودروی آلمانی فراتر از تصور و بالاتر از هر برندی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممل

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      حرفتون بی منطقه. موضوع ارتباط بین میزان پولی که میدید و مطلوبیتیه که ایجاد میشه. هنری وقتیه با هزارتومان بتونی یه محصول قابل قبول تولید کنی وگرنه با هزارمیلیارتومان یه محصول قابل قبول تولید کردن هنر نیست.
      کره های و ژاپنی ها این موضوع رو به خوبی رعایت میکنن و در بازه قیمتیشون مطلوبیت بیشتری ایجاد میکنن . کسی نمیتونه کیفیت بنز و بی ام دبلیو یا حتی اینفینیتی رو زیر سوال ببره ولی وقتی یک رقیب کره ای یا ژاپنی میاد با نصف قیمت کیفیت تقریبا برابری ارائه میده (قطعا بنز و ووو کیفیت بهتری ارائه میکنن) طرف احساس میکنه اون مقدار کیفیتی که میگیره به اندازه دو برابر پولی نیست که میده.
      بهتر بگم وقتی شما 30 میلیون میدی یه ماشین میخری که 150 هزار کیلومتر اذیتت نمیکنه برات مطلوبیت ایجاد میشه اما اگر 100 میلیون بدی انتظار داری لااقل 200 هزار کیلومتر اذیتت نکنه و اگر در کیومتر 199 هزار خرابی ایجاد شده مطلوبیت ایجاد شده کاهش پیدا میکنه. موضوع به همین راحتیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. samurai

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (542 ديدگاه)

    این نشان دهنده برتری صنعت ژاپن به بقیه دنیاست شما هیچ کشوری مثل ژاپن صنعتش قوی نیس شاید المان توی ماشین حرفی واسه گفتن داشته باشه ولی ژاپن در صنعت ماشین الکترونیک روباتیک هوا فضا سرگرمی و… حرف اولو میزنه شاید همین المان در چند دهه اینده بتونه به ژاپن برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. american and japan

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    زنده باد تویوتا و لکسس.زنده باد ژاپن.هشت ساله که رتبه ی لکسس و تویوتا اول دومه.چه توی قابل اطمینان ترین برند ها چه توی با کیفیت ترین برند ها.
    البته در حلت کلی رتبه بندی پارسال با امسال فرق هایی کرده.پارسال سوم فولکس بود چهارم فورد.با اون گندی که فولکس زد دیگه توی لیست نیست.ولی فورد چرا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حميد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام من خودم تو یؤ تا دارم واقعا راضی هستم
    منتهی یاتون باشه بنز و بی ام دبلیو چیز دیگه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نيما

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    لطفا کامل بخونید بعد لایک یا دیسلایک بدین

    الان یه چیز میگم خیلى دیسلایک هم میخورم ولى ته دلتون همتون اینو قبول دارین.
    اولا من اعلام کنم که آمریکایى باز هستم و این که بین ژاپنى ها و آلمانى ها بخوام صحبت کنم از روى تعصب نیس:
    پس حالا حرف اصلى:
    هممون میدونیم تمام آلمانى ها از قدیم پر استهلاک بودن و ژاپنى ها کم استهلاک(اینو همه میدونن)
    یه موردى که توى آلمانى ها زیاد یاتاقان زدن هست(من خیییییلى ماشین قدیمى سوار شدم قطعا مشکلات هرکدوم رو میدونم (هم تویوتا و هم بنز داشتم) و هم کلى آمریکایى)
    پس تو بلند مدت به من ثابت شد از نظر هزینه نگهدارى و آمار خرابى به صورت زیر هست:
    ١.ژاپنى
    ٢.آمریکایى
    ٣ آلمانى

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مطمئنا اینجوری نیست باب شده تا هرکی میخواد نظر بده میگه من همه چی سوارم من خودم فلان چیو دارم خب داشته باش لذتشو ببر//آلمانی ها معروفن به دوام و کیفیت اینو سالهای ساله دارن و دنیا هم صنایع و محصولاتشو به کیفیت و دوام بالا حتی در زمان زیاد میشناسه تویوتا سالی چقدر ماشیناش فراخوان دارن چقدر خرابی دارن از کوچیکترین چیزشون گرفته تا موتوری همیشه یا مشکل دارن یا فراخوان ضمن اینکه بی شک به قدرت فنی و مهندسی و پیچیدگی آلمانی ها نیستن(که این خودش باعث پیچیده بودن این داستان میشه) تمام این آمارها که اکثریتش ماله آمریکاست میخواد تویوتا و لکسوس و محصولات ژاپن و خوب جلوه بده در صورتی که اینجوری نیست مطمئنا به پای ماشینهای آلمانی نمیرسن من نه بنز داشتم نه تویوتا ولی خیلی ها که اینارو داشتم دیدم حتی چند تا از دوستانم نمایشگاه دارن در نمایندگی ها کار میکنن کیفیت ژاپنی و خوب میدونن ولی در آخر همه به کیفیت آلمانی میرسن اونا رو تویه کیفیت چیزه دیگه ای میدونن تازه لوکس بودن به کنار یکیشون نمایشگاه داره همیشه پیش ما میگه تویوتا فلانه فلینه عالیه ولی زیر پای خودش ب ام وست در موردش حرف میزنم میگه درسته هزینش بالاست ولی درصد این هزینه ها عالیه نسبت به ژاپنی یا مخصوصا کره ای مطمئنا آلمانی ها اینجوری بد نمیشن حتی اگر در جدول نباشن بازم کیفیت خاص خودشونو دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        شایان جان ایشون دیدگاهشون رو بیان کردن.شخصا معتقدم حرفشون هم در اکثر مواقع صادقه.بگذریم….
        شما حالت خوبه شایان جان؟؟؟
        آمریکایی ها ژاپنی ها رو خوب جلوه میدن؟J.D پاور که آمریکاییه و کل دنیا قبولش دارن از این دست کار ها کرده؟نمیدونم شاید شما میدونی شایدم دوست داری اینطوری فکر کنی!
        اون وقت ژاپنی ها که این قدر فراخوان دارن چطور میشن با کیفیت ترین ها؟
        لعنت بر شیطان.یا ما هیچی از خودرو سر در نمیاریم یا امثال شما دوست عزیز سایت رو کردن آیینه ی تصورات شیرین به زعم خودشان!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نيما

        ۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        ببین شایان جان من اگر بخوام دروغ بگم که نمیام بگم کلى قدیمى داشتم!! میگم کمرى داشتم و بنز سى کلاس و کامارو تو منطقه آزاد
        نهههه داداشم من تویوتا کارینا داشتم و کرونا و بنز e230 و بیوک و نوا و کادیلاک و ایمپالا و کاپریس. همشون با هم شاید بشن 100 تومن
        فرخوان که چبز بدى نیس! مثل سایپا خوبه که تاحالا فراخوان نداده(قصد مقایسه این ٢ شرکت رو ندارم با هم)شما بنز رو نمیدونى خرجش یعنى چى حتى توى جدید ها. عزیزم سپر تویوتا 1 تومنه ولى سپر بنز 7-8 تومنه
        آیا قیمت E کلاس هم 7 برابر کمرى هست؟!!!!!
        پیچیدگى که هنر نیس
        هنر اینه در عین سادگى بتونى بالاترین توان رو از هر چیزى بگیرى.
        هنر توى تکنولوژى جدید هست که آلمان ها و آمریکایى ها و ژاپنى ها همشون خیلى خدمت ها به صنعت خودروسازى کردن.
        مثلا بنز اولین ماشین انژکتور و کادیلاک اولین ماشین اتومات و ژاپنى ها هم (نمیدونم)
        من شخصا بین بنز و لکسوس و bmw و انتخابم اینه:(توى ایران)
        ١.لکسوس چون نمایندگى رسمى داره و هزینه نگهدارى پایینتر و افت قیمت کمتر و قیمت پایینتر و خدمات پس از فروش بهتر با همون امکانات و همون کیفیت (شاید ١٠ درصد کمتر از بنز)
        ٢.بنز چون هزینه نگهدارى پایینتر از bmw داره و خوب بالاخره اسم داره
        ٣.bmw با این که قیمت منطقى ترى داره تو ایران نسبت به بنز ولى خرج بالاترى داره

        البته همشون به این راحتیا خراب نمیشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          شما درست میگی آقا نیما من یکم تند رفتم اونم فقط بخاطر دو سه تا کاربره که واقعا آدمو عصبی میکنن نمیدونم فکر میکنن خدای این سایتن عذرمیخوام گرچه باهاتون اختلاف دارم ولی دیدگاهتون محترمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Luis

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        برو خدا خیرت بده دایی جان ناپلئون زیاد نبین
        امارا مال امریکاست
        خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    سلام به همگی.
    روزگاره دیگه خوب و بد داره!
    شورولت و مرسدس پایین جدول قرار گرفتن!
    برا شورولت ناراحت شدم دفعات پیش جزو برترین ها بود ولی این چیزی از ارزش های برندش کم نمی کنه به نظرم.
    بیوک هم تعجب آوره جایگاهش چون تو اکثر مواقع مقام خیلی خوبی داشت…
    به هر حال امیدوارم برند های آمریکایی پیشرفت بهتری داشته باشن مثل همیشه و خوش بدرخشن.
    ………………………………………………………………………………….،..
    پ.ن
    P.G جان داداش الحمدلله خوب هستی که؟
    زیادم گزافه گویی های یه عده رو جدی نگیر!کلا مشکل دارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      ارادتمندم باربد جان،شکر خدا هنوز یه نفسى میاد و میره
      حقیقتش باربد جان من یه مدتیه که به دلایلى که خودت بهتر میدونى زیاد حوصله کامنت گذاشتن و اینکه مصدع اوقات این اساتید گرانمایه بشم رو ندارم و ترجیح میدم در سکوت مطالب و نظر بعضى عزیزان آگاه رو مطالعه کنم،اما درهر صورت گاهى اوقات کامنت هاى بعضى از این اساتید چنان آدمو قلقلک میده که دیگه نمیتونم ساکت بمونم و مجبور میشم از باب تفریح هم که شده یکم سر به سرشون بذارم!
      امیدوارم همیشه خوش و موفق باشید دوست متین و مودب من:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Luis

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        P G کارش درسته حرفشم منطقی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. ahmad

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باور کنید من محصولات هیوندا و کیا از سونوتا ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ و ازرا ۲۰۱۰/۲۰۱۱
    کادنزا سانتافه داشتم وبخاط کارم همه اینا کیلومتر بالای ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ استفاده کردم خدایش هیچ کاری نداشته واسم بجز همین قطعات مصرفی ولی خوب میرسم به ماشین مثلا روغن ۵۰۰۰ عوض میکردم و الا اخر . من مصرف کننده واقعی چی میخوام کیفیت دوام وهزینه نگهداری خیلی کم و خدمات وقطعه اصلی تازه تویوتا از این خیلی بهتر ولی بی رودربایستی چون باید پول بیشتری میدادم و میدیدم همین کارمو خوب راه انداخته چون صرفه اقتصادی داشت انتخابم اینا بودمثلا تو ایران فیلتر هوا کمری اصلی ۱۳۰۰۰۰ ولی ازرا اصلی ۴۵۰۰۰ یا صافی بنزین ازرا ۸۰۰۰۰ ولی کمری خریدیم نمایندگی ۳۰۰۰۰۰ و شمع و غیره پس اینرو گفتم که من مصرف کننده اینا واسم مهم .من خودم عاشق لکسوس و تویوتا هستم بتونمم میخرم حتما البته وقتی توجیه پیدا کنه واسم. در کل ماشینه ژاپنی کرهای ماشین مصرف کنندس فوق العاده بی ازار کم خرج وبهروری ورضایت مندی بالا.ما اشتباه میگیم مردم دنیا اشتباه میکنن.
    بابا بخدا تویوتا وانت ۷۷/۷۸ یا کارینا هنوز داره کار میکنت مثل ساعت برید یک بنز بی ام و بیاریدببینم کار میکنه هنوز .اونا عالین در یکسری مسایل مثلا هندلیپگ بی ام و و…. حالا مگه یارو هر روز میخواد با اسلالوم بره تا سرکرش بیاد .
    اینم میگم وتمام تویوتا بحث مدیریتی به دنیا مدیریت صنعتی معرفی کرد بحث تولید به هنگام یا از مرحله مشتری مداری فراتر رفت بحث وفاداری به مشتری معرفی کرد لطفا اینارو برید پی گیری کنید مطلع میشد تولید به هنگام یعنی نه انباری هست نه ضایعاتی البته بعد سونامی یکم این روند دچار مشکل شد . خواهشی که میکنم اگه حرف با استدلال و دلیل که زشته ادم حرف کوچه بازاری و دل تو بحثای تخصصی بزنه البته من متخصص نیستم ولی به دقت دنبال میکنم. ممنونم معذرت میخوام پر حرفی کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      شما یه نگاه به این جملت کن بعد بگو بحث کوچه بازاری//آقا بخدا تویوتا وانت ۷۷/۷۸ یا کارینا هنوز داره کار میکنت مثل ساعت برید یک بنز بی ام و بیاریدببینم کار میکنه هنوز .اونا عالین در یکسری مسایل مثلا هندلیپگ بی ام و و…. حالا مگه یارو هر روز میخواد با اسلالوم بره تا سرکرش بیاد// یعنی بنز و ب ام و بی کیفیتن که نمیتونن (بر حسب سال میلادی) چهل سار کارکنن میخوای چند تا لینک بیارم از همین سایت که مدل های بنز بعد از سی و پنج سال چهل سال پنجاه سال وقتی میبینیش انگار دو سه ساله کار کرده موتوری مثل روز های اول تازه همه جا بردتش طرف از آسیا تا اروپا آمریکا تا آفریقا بدترین و بهترین جاده ها شما چون تویوتا داشتی این حرفو میزنی دلیل نمیشه بهتر از اون اون نباشه که با حرف های شما یاد یه دوستم می افتم یه بار سوار لندکروز شد دیوانه این ماشین شد این ماشین شد واسش بت شاسی بلند ها و آفرودها اینجوری حرف نزن بنز و ب ام و اینقدرم آشغال نیستن!!!!!! در مورد فراخان حرفی نمیزنم چون توجیه محضه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ahmad

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ادر ضمن همین بحث فرا خوان بر اساس همون اصلی که در بالا گفتم تویوتا نهادینه کرد وفاداری به مشتری جالبی کار اینه که مشتری هم وفادار به کمپانی و به سراغ محصول دیگه نمیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا