پارس خودرو

اخبار جدید تندر

مذاکره با شرکت رنو برای تولید ساندرو (B90) روی پلت‌فرم X90 پس از تاخیر دو ساله بالاخره آغاز شد.

مسیح تفرشی، مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: مذاکره برای تولید ساندرو خودرو‌هاچ‌بک پلت‌فرم X90 آغاز شده و هم اکنون شرکت پارس خودرو در حال برنامه‌ریزی برای تولید و طراحی مهندسی این خودرو است و با اتمام این مراحل تولید این خودرو آغاز خواهد شد.

sandero renault

مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو در حالی خبر از آغاز مذاکرات برای تولید تندر- ۹۰ در شرکت پارس خودرو می دهد که بر اساس قرار داد پلت‌فرم X90 قرار بود که با آغاز تولید تندر-۹۰ در شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو و رسیدن به تیراژ روزانه ۶۰۰ دستگاه تندر، تولید هفت خودرو متفاوت روی پلت‌فرم این خودرو آغاز شود، اما مشکلات به وجود آمده در تولید تندر-۹۰ و نرسیدن به تولید انبوه این خودرو موجب شد تا با گذشت دو سال از زمان آغاز تولید این خودرو هنوز تولید سایر خودروها روی این پلت‌فرم در شرکت‌های خودروساز جدی نشود.
از سوی دیگر و بر اساس قرار داد پلت‌فرم X90 تولید خودروهای ون مسقف و خودرو خانواده تندر نیز در شرکت ایران خودرو پیش‌بینی شده بود که با توجه به انتقال تولید این خودرو به شرکت پارس‌خودرو وضعیت تولید این خودروها نیز هم‌اکنون نامشخص است.

x90 sandero
تمرکز تولید تندر در پارس‌‌خودرو

از خیابان سمیه تهران خبر می‌رسد که «علی‌اکبر محرابیان» وزیر صنایع و معادن با جدایی تندر-۹۰ از ایران خودرو و تمرکز تولید این محصول فرانسوی در پارس‌‌خودرو موافقت کرده است.

هر چند هنوز این حکم وزارتی به خودروسازها ابلاغ نشده است، اما با توجه به قطعی بودن نظر محرابیان، باید منتظر ابلاغ عن‌قریب حکم وداع تندر با بزرگترین خودروسازی خاورمیانه باشیم.
طبق اخباری که از ایران خودرو به گوش می‌رسد، در حال حاضر خط تولید تندر-۹۰ به علت نبود قطعه تقریبا متوقف شده است.
همچنین سازمان فروش این شرکت نیز طی ارسال پیامک به مشتریانی که تندر ثبت نام کرده اند اعلام کرده است که به جای خودرو درخواستی خود یا پژو ۲۰۶‌هاچ‌بک تحویل بگیرند یا اینکه از درخواست خود اعلام انصراف کنند.
تولید تندر-۹۰، خرداد سال ۸۶ در ایران خودرو و پارس‌‌خودرو آغاز شد و در بیش از دو سالی که از تولید آن می‌گذرد، هیچ گاه شرایط مناسبی را در تولید و عرضه به خود ندید.
مشکل اصلی و اساسی در این زمینه، بدهی مالی خودروسازان به خصوص ایران خودرو به رنوپارس(تامین‌کننده قطعات تندر) و در نتیجه تاخیر و حتی توقف تامین قطعات تندر-۹۰ عنوان می‌شود. این موضوع سبب شد تا چندی پیش وزارت صنایع و معادن برای رفع مشکلات، طرح تمرکز تولید تندر-۹۰ در پارس‌‌خودرو را که از شرایط مالی بهتری نسبت به ایران خودرو برخوردار است، پیش روی مسوولان این دو شرکت قرار دهد.
به اعتقاد کارشناسان، تمرکز تولید تندر-۹۰ در پارس‌‌خودرو می‌تواند راهگشای موانع تولید این محصول پرحاشیه فرانسوی باشد.
با این حال مسوولان ایران‌خودرو و پارس‌خودرو پس از به بن‌بست رسیدن در تامین قطعه و عرضه به موقع تندر به مشتریان به این نتیجه رسیده‌اند که برای بهبود وضعیت تولید این خودرو طرح پیشنهادی را تحت عنوان تمرکز تولید در یکی از این دو کارخانه به وزارت صنایع و معادن ارائه کنند.
اگرچه شنیده‌ها حکایت از قبول این پیشنهاد از سوی وزیر صنایع و معادن دارد، اما معاون وزیر نیز چندی پیش اعلام کرد که پیشنهاد تمرکز تولید تندر-۹۰ در ایران خودرو یا پارس‌‌خودرو در حال بررسی است.
افشین روغنی گفته بود که این پیشنهاد یکی از راهکارهای موردنظر برای بهبود وضعیت تولید تندر-۹۰ در کشور است.
به گفته یک منبع آگاه در شرکت پارس‌‌خودرو در طرح پیشنهادی خودروسازها آمده است که ایران‌خودرو می‌تواند تولید تندر-۹۰ را ادامه داده و آن را به صورت اجرتی برای پارس‌خودرو اجرا کند تا از این طریق هم خط تولید آن متوقف نشود و هم این‌که شرکت مذکور دیگر نیازی به درگیر شدن با مسائل مالی همچون وضعیت حاضر نداشته باشد.
با توجه به شرایط مالی نامناسب ایران خودرو و در صورت ادامه این وضعیت، به احتمال زیاد مسوولان این شرکت روی تولید خودروهای پرطرفدار و بدون دردسر همچون پژو۲۰۶ تمرکز بیشتری پیدا خواهند کرد.
اما توقف خط تولید تندر در ایران‌خودرو با توجه به پیشنهادی که همراه با پارس‌‌خودرو مبنی بر ادامه تولید به وزارتخانه ارائه کرده سوال‌ برانگیز است. به طوری که طی تماسی که با شرکت رنو پارس گرفته شد، مدیران ارشد این شرکت نیز از توقف خط تولید تندر در ایران‌خودرو اظهار بی‌اطلاعی کردند. بدهی این شرکت به رنوپارس، تامین‌کننده قطعات تولیدی تندر که اقدامی‌در جهت تسویه آن نیز نشده، شاید یکی از دلایل اصلی توقف خط تولید این خودرو فرانسوی باشد.
دید منطقی نسبت به تندر
تمرکز تولید تندر-۹۰ در پارس‌‌خودرو در شرایطی صورت می‌گیرد که بنا به گفته منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو، این محصول از ابتدا سهم ایران‌خودرو بوده و پارس‌‌خودرو را نباید وارد ماجرای تندر می‌کردند.
به گفته منطقی، چون تولید پیکان به عنوان محصول ارزان و گاو شیرده بزرگترین خودروساز خاورمیانه، متوقف شد، بنابراین تندر-۹۰ که آن روزها از آن با نام خودرویی زیر ۱۰میلیون تومان یاد می‌کردند فقط حق ایران‌خودرو بوده و نباید شرکت دیگری وارد این داستان می‌شد.
این گفته منطقی در شرایطی است که دو سال پیش نه تنها پارس‌‌خودرو وارد ماجرای پرحاشیه تندر شد، بلکه هم اکنون طبق آنچه که از وزارت صنایع به گوش می‌رسد، قرار است ایران‌خودرو از تندر-۹۰ جدا شده و پرحاشیه‌ترین محصول صنعت خودرو ایران را تقریبا تمام و کمال به پارس‌‌خودرویی که به گفته منطقی نباید در ابتدا هیچ سهمی‌ از تندر به آن می‌رسید، واگذار کند. هر چند این واگذاری به معنای وداع کامل تندر با کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص نیست اما به هرحال این گونه به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، نقش اصلی را در سناریوی تندر، پارس‌‌خودرو بازی می‌کند و بزرگترین خودروساز خاورمیانه به عنوان شرکتی که از دید مدیرعامل پیشین خود تندر-۹۰ حق آن بوده، دیگر نقشی چشمگیر و قابل ذکر را در این سناریو پرحاشیه نخواهد داشت.
اما نگاهی به اظهارات منطقی در مورد
تندر-۹۰ از این نکته حکایت دارد که ایران‌خودرو اگر آن زمان خواهان این محصول بوده و منطقی تندر را حق این شرکت می‌داند، به این دلیل است که تندر قرار بود خودرویی ارزان و زیر۱۰ میلیون تومان باشد تا بزرگترین خودروساز خاور میانه از پس لرزه‌های حذف پیکان در امان بماند. این در شرایطی است که تندر هم اکنون که ایران‌خودرو را ترک می‌کند، دیگر محصولی ارزان به حساب نیامده و در واقع پارس‌‌خودرو تمرکز تولید تندری۱۱ تا ۵/۱۵ میلیون تومانی (با توجه به مدل‌های مختلف این محصول) را در این شرکت پذیرفته است. موضوعی که «ارزان از آب در نیامدن» تندر را در ایران سبب شد جدای از مسائلی مانند توان فنی و کیفی نه چندان بالای قطعه سازان، به حساب و کتاب‌های مالی خودروسازان و رنوپارس (تامین‌کننده قطعات تندر) مربوط است.
بر کسی پوشیده نیست که بدهی ایران‌خودرو به رنوپارس، تاخیر و حتی توقف تامین قطعات تندر و در نتیجه خوابیدن خط تولید این محصول را در ایران‌خودرو موجب شده و این در حالی است که برخی معتقدند با تمرکز تولید تندر-۹۰ در پارس‌‌خودرو، تولید این فرانسوی نا آرام روند بهتری را به خود خواهد گرفت، چراکه پارس‌‌خودرو در شرایط مالی مناسبی به سر برده و راحت‌تر از ایران‌خودرو می‌تواند روند تامین قطعات را انجام و تیراژ را بالا ببرد.
این اعتقاد کارشناسان را مدیرعامل پیشین ایران‌خودرو نیز تایید کرده و می‌گوید: قطعا اگر رنوپارس در تامین قطعات فقط با یک شرکت کار کند، روند تولید تندر شکلی بهتر به خود گرفته و تسریع خواهد شد.
منطقی با بیان اینکه البته نگرانی‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد تاکید می‌کند: نباید تمرکز تولید تندر-۹۰ در پارس‌‌خودرو به جمع شدن خط تولید این محصول در ایران‌خودرو منجر شود؛ چراکه تبعات منفی زیادی دارد و سهامداران ایران‌خودرو مسوولان شرکت را بازخواست خواهند کرد که سرمایه‌گذاری ۱۵۰‌میلیاردی ایران‌خودرو در پروژه تندر چه می‌شود؟ این گفته منطقی را مدیر بازاریابی ایران‌خودرو نیز به نوعی دیگر تایید و با هشدار نسبت به حذف کامل ایران‌خودرو از داستان تندر-۹۰، می‌گوید: سازمان فروش ایران‌خودرو مخالف حذف تندر از سبد محصولات شرکت است.
حسین ‌هاشمی ‌با بیان اینکه گرفتن تندر از ایران‌خودرو تبعات اقتصادی برای شرکت دارد، می‌افزاید: ایران‌خودرو در محدوده قیمتی ۱۱ تا ۱۳‌ میلیون تومانی تقریبا محصولی ندارد و اگر تندر -۹۰ از سبد محصولات شرکت حذف شود، ما مدل‌های e0 و e1 تندر را به عنوان تنها نمایندگان خود در این محدوده قیمتی از دست خواهیم داد.
چه سرنوشتی رقم می‌خورد؟
این سوال از سوی بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو مطرح است که با تمرکز تولید تندر در یک شرکت، آیا مسائل و مشکلات آن نیز حل خواهد شد؟ بسیاری از دست اندرکاران صنعت خودرو معتقدند که با توجه به رویه‌ای که رنو پارس در تامین قطعات تندر در پیش گرفته و تامین قطعه را به تسویه بدهی شرکت‌ها منوط کرده از سویی و رویه خودروسازها در تاخیر بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دیگر باعث خواهد شد که تولید تندر باز هم برای شرکت تولید‌کننده سودآور نباشد و وقتی خودرویی سودآور نباشد ادامه تولید آن هم با
اما و اگرهایی همراه خواهد بود، چنانچه هم‌اکنون نیز با چنین وضعیتی مواجه هستیم.
حال خودروساز منتخب چگونه با رنوپارس مواجه خواهد شد؟ یکی از مهم‌ترین دلایلی که مسوولان شرکت رنوپارس در بروز مشکل تامین قطعه از آن یاد می‌کنند، بدهی دو خودروساز ایرانی است. اگر پارس‌‌خودرو تمامی ‌بدهی خود را با رنوپارس تسویه کند آیا این شرکت در تامین قطعه قابل اعتماد خواهد بود؟ طبق گزارش‌های دریافتی، بدهی ایران‌خودرو به رنوپارس چیزی حدود ۷۰‌میلیارد تومان و بدهی پارس‌خودرو نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است.
این در شرایطی است که هر دو شرکت به صورت تقریبا مساوی از رنوپارس قطعه دریافت می‌کنند. بنابراین بازپرداخت بدهی تنها نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده ای در تامین قطعات داشته باشد.
برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند که اگر قرار است تولید تندر سودآور باشد پس تکلیف تامین قطعات تولیدی باید از همان ابتدا مشخص شود. اما اینکه با تمرکز تولید چه سرنوشتی در انتظار تندر خواهد بود یکی دیگر از کارشناسا ن به خبرنگار ما می‌گوید:
واگذاری تولید به یکی از خودروسازان داخلی موجب کاهش تیراژ و در نتیجه افزایش قیمت این خودرو خواهد شد. همچنین بحث تولید انواع مدل‌های تندر-۹۰ روی پلت‌فرم این خودرو نیز با شکست مواجه خواهد شد که به نظر می‌رسد این نظریه با توجه به مشکلات فراوانی که بر سر راه تولید این خودرو به‌وجود آمده چندان مورد توجه قرار نگیرد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. حمید فرجامی قاین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به نظر من اگر تندر فقط در پارس خودرو تولید شود هم قیمتش بالاتر میرود و به احتمال زیاد کیفیت ان هم پائین تر می اید تا حالا کیفیت تندر پارس خودرو بهتر بوده بدلیل رقابت ان با ایران خودرو
    با تشکر
    حمید بچه ی قاین پایتخت طلا و یاقوت سرخ جهان(زعفران و زرشک)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نیما

    ۶ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام تولید ال90 درپارس خودرو بهتر هستش چون خودروی دیگر فرانسه مگان روهم داره تولید میکنه پس اطلاعات واگاهی بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. agha javad

    ۱۷ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میخوام ال90 e2 lp بخرم. راهنمایی کنید که از ایران خودرو بخرم یا پارس خودرو. و به چه علت؟
    لطفا سریع. عجله دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابوالفضل

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در مورد تندرهای پارس خودرو، باید گفت از نظر کیفیت و رضایت مشتری تا سال 89 به تندرهای ایران خودرو اولویت داشتند، اما با توجه به آمار سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد از سال 90 کیفیت تندرهای تولید ایران خودرو بالاتر بوده است. طبق گزارش این سازمان تندر ایران خودرو در زمینه کیفیت موتور (که احتمالا بخاطر اروپایی بودن آن و عدم دستکاری توسط مهندسین داخل می باشد) ، کیفیت تجهیزات الکتریکی و کیفیت رنگ بدنه برتر از رقیب پارس خودرویی است. و در مقابل تندر پارس خودرو در زمینه صداهای اضافی بدنه و اتاق (که به فول برخی از دوستان تندر در پارس خودرو با ربات جمع می شود و در ایران خودرو با دست!!!) و ترمزگیری بهتر به تندر ایران خودرو اولویت دارد.
    لازم میدونم به این نکته اشاره کنم که در مورد کاربرد ربات یا نیروی انسانی در خط تولید پارس خودرو یا ایران خودرو باید گفت که تنها جوش اتاق در پارس خودرو با دستگاه انجام می شود. دوستانی که در زمینه فنی تحصیلات دارند یا اطلاعات و تجربه دارند می دانند که این تفاوت بیشتر به رعایت فواصل مساوی ومتناسب در جوش های نقطه ای مربوط می شود و در استحکام جوش تاثیر آنچنانی و قابل توجهی ندارد.
    قضاوت با شما…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاشار

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      ما تندر ایران خودرو داریم و عموم اینا هم تندر پارس خودرو دارن.
      از لحاظ کمی و کیفی فرقی باهم نمیکنن.
      همش در حد حرفه,سیاست شرکت های خودروسازی ودلال هاست که بتونن محصولات خودشونو بفروشن.
      هیچکی نمیگه ماست من ترشه!
      درکل تندر ماشینه خوبیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ابوالفضل

    ۱۱ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    در ضمن این که مگان در پارس خودرو تولید میشه هیچ دلیلی بر برتری تندرهای پارس خودرو نداره. بهتره اینم بدونید (شایدم همه میدونید) که موتور تندرهای پارس خودرو توسط مگاموتورز در داخل تولید میشن و در مقابل ایران خودرو فعلا به مونتاژ موتورهای تولید اروپا (موتور k4m رنو تولید اسپانیا)بر روی این خودرو رضایت داده که امیدواریم همچنان از این کار راضی بماند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. milad

    ۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    سلام دوستان خسته نباشید به نظر من تندر ازهمه لحاظ از ماشین های زیر20میلیون بهتره.تندرمحشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahmood

    ۱۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان،میخواستم یه نکته رو متذکر بشم و اون اینه که چرا خودرویی که قرار بود بین 6 تا 7 میلیون تومن قیمتش باشه واتفاقا توی همین تورکیه ی بغل دستمون داره با همین قیمت عرضه میشه،به ما با این قیمت بالا فروخته میشه به بهانه حمایت از خودرو ساز داخلی،آیافکر نمی کنید اگه حتی تندر فقط 2 میلیون تومن ارزون تر عرضه بشه(نه6 میلیون ارزونتر)دیگه جایی واسه بقیه خودروهای هم ردش باقی نمیمونه ،چه برسه که بخوایم با اونا مقایسش کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از حدود دو سال پیش اعلام شد که ال نود هفت نفره تولید می شه ولی متاسفانه مسئولین به حرف خودشون هم عمل نمی کنند توی ایران یه ماشین که برای خانواده باشه بعد ازانقلاب تولید نشده واین مرهون بی توجهی مسئولین به این مسئله است . امیدوارم این پیام رو یک نفر از مسئولین بخونه ویه فکری بکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه مسئولین ایران خودرووپارس خودروباتوجه به وجود متقاضیان فراوان جهت خودرو ون تندر90 واقتصادی بودن تولیدخودرو مذکوروافزایش سفرونیاز مردم نسبت تولیدوعرضه آن اقدام فرمایند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ای2 دوگانه سوز ایرانخودرو دارم بسیار عالی هست.از همه لحاظ فقط بهتون پیشنهاد میکنم دوگانه سوز بخرید با هر بار گاز زدن 250کیلومتر میره و بی خرج هم هست.لازم به ذکر است ایران خودرو جدیدا بهتر از پارس خودرو شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابوالقاسمي

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام:
    بنده در تیر ماه خودروی پارس تندر را پیش فروش نموده ام و تا کنون نه این خودرو قیمت گذاری شده و نه تحویل و … شده است.
    لطفا اطلاع رسانی کنید که مشترکانی که با توجه به نیاز موعد تحویل خود انتخاب و پول لازم برای آن موعد را آماده کرده اند چرا هنوز هیج خبری از خودرو نیست!!! و مسئولان شرکت هیچ پاسخگو نمی باشند.
    بنده روی وقت و مالم برنامه ریزی کرده ام اگر قرار است تحویل نشود بنده انصراف دهم تا در این اوضاع بتوانم با این پس اندازم خودرویی دست و پا کنم.
    در حالیه که برای ما سود انصراف میگذارند آیا روا نیست برای دیر کرد خودشان سود به ما تحویل دهند.
    ما فقط خودرو را میخواهیم….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی رحیمی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فک کنم منظور شما پیش خرید است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. wholf

    ۱۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیچوقت ایرانخودرو وپارس خودرو رو مقایسه نکنید..
    آقای ابولقاسمی 2راه وجود داره که وقتی ما میخواستسم بخریم متوجه شدیم که نمایندگی ها ماشین شما رو نگه میذاره وقتی گرون شد میدهیا اینکه کلا از اول مشکل داره/درکل صبر کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مصطفی

    ۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ای 1 ایران خودرویی دارم خیلی خیلی هم راضیم 3 ساله دستمه از نظر کیفیت رنگ و موتوری پارس خودرو رو میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اميرحسن

    ۲۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من تندر ایران خودرو باید در مقابل تندر پارس خودرو بره بوق بزنه . قطعات ایران خودرو به درد نمی خوره. چون وضع مالی پارس خودرو خیلی بهتراز ایران خودرو هست. چون پارس خودرو ماشینای گرون قیمت تر و بهتری میسازه . درود بر پارس خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پویا

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان – این محصول تولید شرکت اصلی رنو نیست – رنو یه شرکت به نام داچایا (DACiA) در سال 1996 تاسیس کرد که بهش اجازه میداد طرح های پایه یا همون قدیمیشو بهمون شکل ولی تحت لیسانس تولید کنه که در حال حاضر این شرکت در رومانی مشغول به کار هستش – این خودرو با نام اصلی Dacia Sandero به بازار رومانی ارضه میشه که در ایران با نام Renault Sandero تولید میشه که به این صورت هستش تمام بدنه و قطعات مکانیکی و همه چیز بصورت بسته بندی مجزا وارد ایران و به کارخانه پارس خودرو برده میشه و در اونجا سرهم بندی میشن که در آخر میشه همینی که میبینید که البته باز هم تحت نظارت شرکت رنو فرانسه هستش ولی تکنولوژیش خیلی قدیمی هست و دیگه در کارخانه رنو اصلی تولید و حتی محصول جدیدتر شرکت پارس خودرو بنام رنو سیمبل که این محصول در تولید شرکت اصلی رنو ترکیه قرار داره فقط باید اینرو بگم که این محصول از تولید شرکت فرانسوی خارج شده و مدل های دیگه و بروزتر جایگزین شده ولی هنور در شرکت اصلی ترکیه ای رنو تولید میشه ولی در کل صرف نظر از آپشن ماشین های چینی هم قیمت با این دو خودرو یعنی رنو ساندرو اتوماتیک فول آپشن 50 میلیون تومان که خودرویی هاچ بک و رنو سیمبل اتوماتیک فول آپشن 70 میلیون تومانی صندوق دار نسبت به چینی ها خیلی بهتر هستن از نظر طول عمر و امنیت – و اینکه من تجربه سوار شدن داخل هر دو خودرو رو در بوشهر دارم هر دو طراحی بیرونی خوبی دارن طراحی داخلی خوب و امکانات مناسب درسته که خودرو های چیزی امکانات و دکمه های خیلی بیشتر و آپشن های خیلی بیشتر دارن ولی بعید می دونم از نظر کیفیت به پای این دو محصول برسن و در کل سخن آخر خودروی خوبی هستن من خودم ساندرو اتوماتیک و پدرم سیمبل اتوماتیک داره و راضی هستم گرچه که خیلی نیست خریدم و نمی تونم در حقیقت بگم خیلی خوبن ولی بنسبت تجربه ای که با خودرو هایی همچون جک و جیلی و ام وی ام داشتم این دوتا از هر نظر صدای داخل اتاق و موتور بهتر و کمتر هست – تمام این مطلب نظر شخصی بنده هست – بنده نه کارشناس ماشین هستم و نه ماشین باز – کاملاً نظر شخصی و بی طرف رو گفتم – با تشکر از دوستان که وقت گذاشتن برای خوندن مطلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mohammad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    جواب اقا جواد : جواد جان میخوای ماشین بخری برو تو سایت پارس خودرو راجب ماشین مورد علاقت تحقیق کن به نظرم بهتره تحقیق کنی !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا