پارس خودرورنو

رنو ساندرو، جاافتادهٔ نو رسیده

هر دم از این باغ بری می‌رسد… پس از سال‌ها کش‌وقوس و وعده و وعید، درنهایت خط تولید رنو ساندرو در یکی از زیرمجموعه‌های سایپا به نام پارس‌خودرو افتتاح شد؛ اما این بار هم طبق روال معمول، این نسل پیشین آن بود که در مدار تولید جای گرفت نه نسخه نوین و به‌روزش. گویا تقدیر بر این منوال قرار گرفته که سازندگان ایرانی به آخرین مقصد واماندگان تاریخ بدل گردند. بگذریم!

Renault Sandero B90
Renault Sandero B90

نسل نخست رنو/داچیا ساندرو در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ میلادی پا به عرصه وجود نهاد و کمی بعد هم در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو در مرکز تکنولوژی رنو و با مساعدت شرکای منطقه‌ای آن در برزیل و رومانی و بر مبنای پلت فرم لوگان تکوین یافت. پلت فرم به کار رفته در این خودرو B90 نام دارد و تنها تفاوت آن با نسخه سدان، در اندکی فاصله کمتر بین محورهای جلو و عقب آن است. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی، نسخه کراس‌اوور ساندرو که STEPWAY نام دارد توسط شعبه برزیلی رنو به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو از پیشرانه‌ای به حجم ۱.۶ لیتری برخوردار و چند سانتی هم به لحاظ ارتفاع از نمونه عادی (ساندرو) بلندتر است.

Dacia Sandero Stepway 2010
Dacia Sandero Stepway 2010

در سال ۲۰۱۱ میلادی، نسل نخست ساندرو دستخوش فیس‌لیفت جزئی گشت و از همین رو سپر جلو، جلوپنجره و نیز چراغ‌های عقب آن به تیغ جراحی سپرده شد و در طرح کابین آن نیز اصلاحاتی چند صورت پذیرفت تا از این لحاظ به مدل‌های روز رنو نزدیک‌تر گردد. این نسخه فیس‌لیفت شده، هنوز هم در کشور کلمبیا تولید می‌شود.

Dacia Sandero facelift
Dacia Sandero facelift
Dacia Sandero Stepway 2013
Dacia Sandero Stepway 2013

نکته جالب اینجاست که خودروسازان ما حتی زحمت تولید این نمونه را هم به خود نداده و در عوض، همان طرح اولیه را با بوق و کرنا در مدار تولید قرار دادند. نسل نخست رنو/داچیا ساندرو در سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی جای خود را به نسل دومش داد و این نسخه هم‌اکنون در رومانی، مراکش و برزیل و روسیه، آفریقای جنوبی در حال تولید است، یعنی همان شعباتی که پیش از آن نسل اول این خودرو در آنها عرضه می‌شد. نسل دوم رنو ساندرو در بازارهای جهانی بسیار خوب ظاهر شده تا آن حد که توانسته عنوان بهترین خودروی سوپرمینی زیر ۱۲ هزار پوندی را از سایت WHAT CAR? بریتانیا، کسب نماید. اگر چنانچه این مدل در ایران تولید و با بهایی مناسب ارائه می‌شد بازار بسیاری از خودروهای مشابه داخلی و وارداتی به جد مختل و روزگار خیلی از دردانه‌های کره‌ای و ژاپنی و…هم تیره و تار می‌گشت!

Dacia Sandero 2009
Dacia Sandero 2009

رنو ساندرو نسل اول که از بد حادثه! با همان ترکیب اولیه‌اش در ایران تولید می‌شود، از طراحی چندان زیبایی بهره نمی‌برد و از حجم جعبه‌ای و خشکی برخوردار و در بسیاری از نقاط بدنه‌اش نیز، زیبایی فدای قیمت گردیده است. چون سازنده اصلی یا همان رنو، در آن ایام قصدش بر آن بوده که ارزان‌ترین هاچ‌بک جهان را روانه بازار نماید؛ و ارزانی هم در بیشتر مواقع با زیبایی و هیجان دمخور نیست؛ اما با همه اینها، این خودرو از نمای نسبتاً معقولی در بخش عقب خود برخوردار است و استفاده از رینگ‌های آلومینیمی و قطعات بالنسبه باکیفیت در جای‌جای بدنه، نمایی ساده و تا حدی شاداب را برایش فراهم نموده است.
کابین این خودرو از ظاهری ساده و تا حدی زمخت بهره برده و تا اندازه‌ای می‌شود آن را نسخه‌ای اصلاح شده از کابین لوگان (تندر ۹۰) دانست؛ اما در عوض،از زیبایی و کیفیت بهتری نسبت به آن بهره می‌برد. فرمان سه پره آن از طرح زیبا و عامه‌پسندی سود برده و پشت زمینه سفید رنگ نشان‌دهنده‌ها هم به نوبه خود نظرها را کاملاً به خود جلب می‌نماید. با این همه،شاکله این کابین با استانداردهای امروزی فاصله بسیاری دارد و قابل قیاس با ساخته‌های نوین هیوندای و تویوتا و… نیست.

Dacia Sandero 2009
Dacia Sandero 2009

نسخه ساندرو که در ایران نیز تولید می‌گردد با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازارهای جهانی ارائه شد. پیشرانه‌های بنزینی آن از ۱.۲،۱.۴ و ۱.۶ لیتر حجم برخوردارند و پیشرانه دیزلی آن نیز از حجمی ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. نمونه تولیدی در ایران هم از نوع ۱.۶ لیتری می‌باشد که توان خروجی آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۴۸ نیوتن متر است. سیستم انتقال نیروی این خودرو مشتمل بر یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و همچنین یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار است که در کشورمان هر دو نوع آن عرضه خواهند شد.

Dacia Sandero 2009
Dacia Sandero 2009

به لحاظ ایمنی نیز رنو ساندرو نسل اول (نسخه تولیدی در ایران) توانسته سه ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP از آن خود نماید. این میزان از ایمنی تقریباً با نسخه سدان آن یعنی مدل لوگان و یا همان تندر ۹۰ برابری می‌کند. در عکس‌های حاصل از این تست هم شاهد اندکی تابیدگی سقف خودرو در هنگام آزمون برخورد از نیمه جلو هستیم. همچنین نسخه‌های تولیدی در کشورمان به طور استاندارد به سامانه‌های ایمنی از جمله ABS،EBD و EBA مجهز هستند.

Dacia Sandero Interior
Dacia Sandero Interior

در مجموع و در بررسی از سایت‌های گوناگون در اقصی نقاط دنیا، نکات مثبت این خودرو را می‌توان در فضای کابین، قیمت مقرون‌به‌صرفه، سواری مناسب، کیفیت ساخت خوب آن برشمرد و در مقابل هندلینگ نه‌چندان دقیق، کاربرد فراوان پلاستیک سخت در کابین و کمبود سامانه‌های ایمنی را از نکات منفی آن دانست. نویسنده یکی از نشریات چاپی هم که در چند سال پیش نمونه اتوماتیک رنو ساندرو را در پیست آزادی آزموده بود، گیربکس خودکار این خودرو را نمونه‌ای خوب و همراه با تعویض دنده‌هایی آرام برشمرد و آن را در قیاس با جعبه دنده خودکار ۴ سرعته پژو ۲۰۶ به‌مراتب برتر دانست. ناگفته نماند که گیربکس خودکار پژو ۲۰۶ با هر تعویض دنده از خود ضربات ناهنجاری را به اتاق خودرو وارد می‌کند (جعبه دنده خودکار رنو ساندرو با نمونه‌های مشابه در مگان همسان است).

Dacia Sandero B90
Dacia Sandero

بهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بین ۴۳ الی ۴۷ میلیون تومان است و در حال حاضر هم در این بازه قیمتی همتایان چندانی برای این خودرو متصور نیست و شاید بتوان نزدیک‌ترین همتایان آن در ایران را پژو ۲۰۶ و MVM 315 دانست که اگر از ظاهر ساندرو فاکتور بگیریم، در بخش فنی و کیفیت از جایگاه برتری نسبت به این دو رقیب برخوردار است.

Dacia Sandero
Dacia Sandero

مشخصات فنی رو ساندرو

کد موتور: ۴KM696
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۸ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۵ کیلومتر ذکر شد)
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ الی ۱۱.۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ الی ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون جناغی
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

Dacia Sandero
Dacia Sandero

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۰۲۰/۱۷۴۶/۱۵۳۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۵۸۸ میلی‌متر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 15
وزن: ۱۱۳۷ – ۱۱۷۲ کیلوگرم
حجم صندوق بار: ۳۲۰ لیتر
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۴ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم ترمز در حالت اضطراری EBA
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای
تجهیزات رفاهی
شیشه‌های برقی جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع دستی
آینه‌های جانبی برقی
چراغ‌های مه شکن جلو
رینگ‌های آلومینیمی
سیستم صوتی با قابلیت CD و MP3 و نیز رادیو AM/FM
و…

قیمت
با جعبه دنده دستی: ۴۳.۷ میلیون تومان
با جعبه دنده اتوماتیک: ۴۷.۷ میلیون تومان

[دانلود ویدئو] منابع:
AUTOEVOLUTION.COM
DRIVEARABIA.COM
WIKIPEDIA.ORG
EURONCAP.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. راد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اگر همین ماشینهای چینی نبود همین مدل ساندرو ۹۰میلیون قیمت میخورد تازه با پیش فروش وهرموقع دلشون خواست تحویل بدن.حالا هی بگید چینیها بدن!!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      به تازگی رنو تولید محصول جدید خود ساندرو را در پارس خودو آغاز کرده است ولی مدیران پارس خودرو به دلیل بر هم نخوردن بازار محصول دیگری چینی پارس خودرو یعنی خودروهای برلیان سعی در افزایش قیمت محصولات رنو ساندرو دارند .
      یک منبع آگاه در رنو یکی از مشکلات این شرکت با سایپا و پارس خودرو را قیمت گذاری محصولات جدید رنو دانست که قرار است در سایپا و پارس خودرو تولید شود.
      وی گفت مثلا یکی از مشکلات این است که قیمت ساندرو را می خواهند بالا ببرند تا بازار خودرو های برلیانس در پارس خودرو بهم نخورد.
      شرکت پارس خودرو زیر مجموعه سایپا هم اکنون با سه شرکت چینی برلیانس ،جین بی و ژنگ ژو همکار شده است .
      دو خودرو برلیانس H330، H320 محصولات جدید چینی پارس خودرو هستند که این شرکت برای آنکه بازار این دو خودرو بر هم نخورد شرکت رنو را زیر فشار قرار داده تا قیمت ساندرو را افزایش دهد.
      ابتدا قرار بود ساندرو حدود3 میلیون تومان گران تر از تندر 90 باشد. اما مدیران پارس خودرو قصد دارند در آینده قیمت این خودرو را به 45 میلیون تومان برسانند تا بازار خودرو های چینی بر هم نخورد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هیچ وقت نمیتونی کیفیت یه فرانسوی با اصل و نسب رو با یه چینیه بی اصل و نسب مقایسه کنی !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        البته فراموش نکنید محصولات خودرویی چین روند رو به رشدی دارند
        و همه برندهای خوب چینی در ایران ارائه نمیشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. هما

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        گل گفتی…من هم با نظر جنابعالی بسیار موافقم.اینایی که سنگ محصولات چینی رو به سینه میزنن خودشون عرضه کننده این محصولات بی کیفیت به بازار هستند.
        زنده باد رنو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حمید

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ای کاش گوش شیطون کر میگفتی، تا این روزها رو نبینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamed

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخرت قیمت این مدل 20 تومان بیشتر نیست…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که داخلش همون تندر90 خودمونه.با همون بیریختی. بیرونش هم من رو به یاد رنو5 نسل بابام اینا میندازه!!!!! شرط میبندم طراحش بالای 70 سال سن داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sajjad

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همیشه ماشینای رده اخر برندای معروف با دو برابر قیمت ونسخه ی اولیه با کم کردن اپشن از سوی شرکتا مواجه میشه و مورد استقبال زیاد قرار نمیگیره وهمیشه مردم مظلومن وباید به جای بنزو بی ام ویه منتاژشده یا بهتین ماشین های داخلی یا پراید ویا ماشین هایی نذیر این ویا چینیایی نزیر هامایا شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدMOHAMMAD

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آقای سام کاویانی اگر این ماشین هم چینی بود همین قدر ایراد میگرفتی شما اگر این ماشین چینی بود در حد بنز و بی ام و ازش تعریف میکردی و آن را بالا می بردی در حدی که به فهم خواننده توهین میشد یک نصیحت دوستانه اعتدال را همیشه در زندگی رعایت کن تا اسیر افراط و تفریط نشوی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سام

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      آقای محترم! همانطور که شخص بنده را به اعتدال دعوت می کنی،خودت هم اعتدال را رعایت کن و با سند و مدرک حرف بزن.اولا من در کدام مقاله خودروهای چینی را در حد بنز و ب ام و بالا برده ام؟!! هر متنی که در مورد چینی ها نوشته شد هم نکات مثبت خودرو در آن درج شد و هم نکات منفی آن. ولی چون شماها نسبت به خودرو چینی بغض دارید و همه آنها را به یک چوب می رانید انتظار داریدکه بنده هم پا به پای عوام کوچه و بازار و بدون هیچ مبنای علمی خودروهای چینی را یکسره رد کنم که بنده هم هرگز چنین کاری را انجام نخواهم داد چون این رویه خارج از همان اعتدالی است که سنگش را به سینه می زنید. و اتفاقا دعوای شماها با بنده سر همین نگاه معتدلانه من به خودروهای چینی است،چطور زمانی که در مورد خودروهای کره ای،ژاپنی،ایتالیایی،آلمانی و….مطلب می نویسم مشکلی وجود ندارد ولی در مورد چینی ها از هر سو فریاد بلند است ؟! در مورد این خودرو (رنو ساندرو) مهمترین ایراد مربوط به از رده خارج بودن و نیز قدیمی بودن نسل آن است وگرنه اگر متن را با دقت می خواندی می دیدی که بنده اینطور نوشته ام : نسل جدید این خودرو توسط سایت WHAT CAR بریتانیا به عنوان خودروی سال برگزیده شد،آیا این به نظرت بد گویی از این خودروست؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. بابک

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه دوستی نوشته 40 گرونه واسه این ماشین دوست عزیز همین مردم خودمون تو دوساعت همشو میخرن بعد تحویل میارن دم بنگاه به به و چهچه که سری اول هستو اصل فرانسه هست خوب چند هست قربان ؟والا دنده 50 تومن اتومات 57 میگی نه بشینو ببین دوست من از ماست که برماست…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی زارع

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    پنجره هاش از پنجره ها اتوبوس بزرگ تر نباشن وجدانا کوچیکتر نیستن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هم قیمتشو اشتباه نوشتی هم اینکه چرخای عقبش دیسکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      هر دو مورد بر مبنای داده های آن روز پارس خودرو بوده است.اگر شرکت مربوطه در تعهدات خود غفلت می ورزد مقصر بنده نیستم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    توی این بازار با ماشینای بی کیفیت چینی 50تا 60 تومنی خب معلومه که ماشین رنو ساندرو خوب برد داره اونایی که فنی هستند و به زیبایی ماشین اهمیت اول را نمیدن میفهمند من چی گفتم . والله 2 سال اتوماتیک تندر را داشتم هم نرمی و سطح رانندگیش را دیدم و با چینی ها بخصوص جک مقایسه اش کردم باز هم نتونستم جک را قبول کنم وبا اختلاف 15 تومنی تندر را بهتر دیدم . دیگه ساندرو که جای خود دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پویا

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان – این محصول تولید شرکت اصلی رنو نیست – رنو یه شرکت به نام داچایا (DACiA) در سال 1996 تاسیس کرد که بهش اجازه میداد طرح های پایه یا همون قدیمیشو بهمون شکل ولی تحت لیسانس تولید کنه که در حال حاضر این شرکت در رومانی مشغول به کار هستش – این خودرو با نام اصلی Dacia Sandero به بازار رومانی ارضه میشه که در ایران با نام Renault Sandero تولید میشه که به این صورت هستش تمام بدنه و قطعات مکانیکی و همه چیز بصورت بسته بندی مجزا وارد ایران و به کارخانه پارس خودرو برده میشه و در اونجا سرهم بندی میشن که در آخر میشه همینی که میبینید که البته باز هم تحت نظارت شرکت رنو فرانسه هستش ولی تکنولوژیش خیلی قدیمی هست و دیگه در کارخانه رنو اصلی تولید و حتی محصول جدیدتر شرکت پارس خودرو بنام رنو سیمبل که این محصول در تولید شرکت اصلی رنو ترکیه قرار داره فقط باید اینرو بگم که این محصول از تولید شرکت فرانسوی خارج شده و مدل های دیگه و بروزتر جایگزین شده ولی هنور در شرکت اصلی ترکیه ای رنو تولید میشه ولی در کل صرف نظر از آپشن ماشین های چینی هم قیمت با این دو خودرو یعنی رنو ساندرو اتوماتیک فول آپشن 50 میلیون تومان که خودرویی هاچ بک و رنو سیمبل اتوماتیک فول آپشن 70 میلیون تومانی صندوق دار نسبت به چینی ها خیلی بهتر هستن از نظر طول عمر و امنیت – و اینکه من تجربه سوار شدن داخل هر دو خودرو رو در بوشهر دارم هر دو طراحی بیرونی خوبی دارن طراحی داخلی خوب و امکانات مناسب درسته که خودرو های چیزی امکانات و دکمه های خیلی بیشتر و آپشن های خیلی بیشتر دارن ولی بعید می دونم از نظر کیفیت به پای این دو محصول برسن و در کل سخن آخر خودروی خوبی هستن من خودم ساندرو اتوماتیک و پدرم سیمبل اتوماتیک داره و راضی هستم گرچه که خیلی نیست خریدم و نمی تونم در حقیقت بگم خیلی خوبن ولی بنسبت تجربه ای که با خودرو هایی همچون جک و جیلی و ام وی ام داشتم این دوتا از هر نظر صدای داخل اتاق و موتور بهتر و کمتر هست – تمام این مطلب نظر شخصی بنده هست – بنده نه کارشناس ماشین هستم و نه ماشین باز – کاملاً نظر شخصی و بی طرف رو گفتم – با تشکر از دوستان که وقت گذاشتن برای خوندن مطلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یونس

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز.
    در اینکه ساندرو رو با گیربکس اتومات 49 میلیون بخری واقعا گرونه ولی بهتره قبول کنیم که ما تو کشوری زندگی میکنیم که پراید با تکنولوژی بیش از 30 سال رو مجبوریم 20 میلیون بخریم.
    ساندرو حداقل خیلی بهتر از چینی های خوش ظاهر هست و تو رنج زیر 50 میلیون بهترین گزینه هست. من خودم 5 سال پژو 207 داشتم و واقعا ماشین فوق العاده خوبی بود الان فروختم و تو فکر این هستم که ساندرو بخرم چون واقعا مجبورم گزینه دیگه ای نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امين

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب دوستانی که از تمام خودروهای داخل ایراد میگیرن و نظرات کارشناسی میدن. بفرمایین چی بخریم؟؟؟ چی کار کنیم پس؟ باید درک کرد اینجا ایرانه وضع خودروهای ما هم همینه. با این وضع موجود من فکر می کنم ساندرو با این قیمت خودروی با کیفیتیه. خواهشا اونهایی که تجربه داشتن این خودرو یا سوار شدنش رو دارن برای ما هم بیان کنند. بازم ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali.persis

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ۵۰ میلیون پول بی زبونو بدی اینو بخری؟
    یه دونه۳۱۵ میخری خیلی خوشگلتر با همین مشخصات فنی یا یه برلیانس۳۲۰ یا x50 حداقل یه قیافه دارن. این همون ال لگنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسنی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برلیانس؟! یک اینکه اگه خونده باشین برلیانس هفت هشت روز قبل شرکت چینی برلیانس اعلام کرد بدلیل امنیت پایین این خودرو در تصادف، تولید آن متوقف شد، دو، برلیانس پارس خودرو بدلیل گزان بودن قطعات و خریداری پارسذخودرو توسط رنو، تولید آن در هاله قرار دارد، سه، پدرخانومم یه h330 دارم که یه پراید زد در برلیانس رو داغون کرد، و بعد از هفته ها، از قزوین یه درب براش فرستادن بمبلغ چهار میلیون ششصد هزار تومن، کل اینترنت رو بگزدین یه فیلم در مورد امنیت و تست تصادف برلیانس پیدا نمیکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      امروز یه ام وی ام 315 نیو مدل فروردین 95 برا فروش بود 33 تومن کسی نمیخرید . یعنی ماشین یک سال کارکرده رو 15 تومن زیر قیمت میداد باز کسی راغب به خرید نبود

      قضاوت با خودتان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حمید

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باعرض سلام. وتشکر خدمت اقای. کاویانی عزیز!لطفا بفرمایید خودروحال حاضر شماچیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عزیز

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرکسی که ماشین میخره دوست داره ماشینش قیافه هم داشته باشه مگه چند سال میخواهید یک ماشین را سوار بشه ؟ تازه ماشین بد قیافه فروش بعدش هم مشکله
    زیر پنجاه تومن دنا بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجتبی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر خودرویی بغیر از چینی لایک داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. دوست

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا موندیم تو این کشور حدود50میلیون که پول کمی هم نیست چی بگیریم ….
    که هم کیفیت و هم ظاهرش خوب باشه و هم امنیت داشته باشه….
    به نظرمن توقع زیادی نیست…اما نمیشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیران

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من نیز شرابط مشابه شما دارم دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. pouya

      ۱۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام 207 بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. mohammad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اقا به نظرم اریو اس 300 یا ایکس فایو جک اس 5 بگیرید برید تو. سایت باما تحقیق کنید این از این دوتا که گفتم ماشین خوبیه برید سایت باما چک کنید >!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل ساندرا با کیفیت بهتر حدود 6000 دلار قیمت خورده .چرا اینقدر گرون در ایران فروش میره؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سام

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    شما بگین لامبورگینی پیشرانه ساندروست.این درست,خوب انصافا جوابه منو بدین این ماشین یا خودر نباید یه کوچولو بدل بشینه جهنمه دل یه تیکه از چراغش نباید تو رخ باشه شما این پنجرهاشو نگاه کنید انگار پنجره قطاره زمانه هیتلره,اگر تصادف کردی با سرعت ملق زدی گرده خاکاتم میریزن بیرون چه برسه ادمایه توش,خداییش پراید قشنگتره.نکنید اینکارو نخرید برادران,صلوات بفرستین از فکر خرید در بیاین,برایه نویه نویه طراحشم همگی صلوات بفرستین.چون ۱قرن از طراحیش میگذره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایرانی

      ۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آخه برادر من تو کشوری که تولید انحصاری هست و قیمت ها بالا چه میشه کرد.
      من از طراحی ساندرو خوشم نمیاد ولی میخرم. از سادگی داخلش خوشم نمیاد ولی میخرم. من از بی امکانات بودنش کاملاً مطلعم ولی میخرم.
      میدونی چرا؟ چون حوصله تعمیرگاه رفتن رو ندارم. چون قرار نیست عمرم رو تو تعمیرگاه و خرید قطعه هدر بدم. تازه با آن گارانتی های مسخره شون….من ماشین میخوام تا به کار و زندگیم برسم.
      دوست دارم محصولات با طراحی بهتر و امکانات بهتر بخرم ولی میدونم در بازار انحصاری و مافیایی ایران چاره ای ندارم از خیر زیبایی بگذرم.
      این حرف دل بیشتر مردمه. فکر نکنیم دیگران قدرت تجریه و تحلیل ندارن. فکر نکنین زیبایی براشون مهم نیست. پس لطفاٌ تحلیل هاتون رو بر اساس ایران بگین نه کشورهای دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Kia

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند تا از آپشن ها رو فراموش کردین:
    ۱.دارای بوق
    ۲.مجهز به آرم رنو به جای داچیا در جلو و عقب
    ۳.دارای کاپوت لاستیک و آینه
    ۴.دارای فرمان برای پیچیدن
    ۵.دارای دو راهنما و تک راهنما سمت رایت وچپ
    ۶.مجهز به کولر و داشبورد و صندلی
    و….

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا