رونمایی از نسل جدید پروتون پردانا

شرکت مالزیایی پروتون که زمانی محصولاتش توسط شرکت زاگرس خودرو در ایران مونتاژ می‌شد، در سال 1994 بزرگ‌ترین خودروی خود را بانام پردانا (Perdana) معرفی نمود. این خودرو که یک سدان متوسط است نتیجهٔ همکاری میان پروتون و میتسوبیشی بود و در اصل بر اساس نسل هفتم میتسوبیشی Eterna ساخته‌شده بود. تولید نسل اول پردانا در سال 2010 متوقف شد و دو سال بعد یعنی در سال 2013 نسل دوم آن معرفی شد. پروتون برای ساخت نسل دوم پردانا دست به دامن هوندا شده بود و نسل دوم پردانا درواقع همان نسل هشتم هوندا آکورد بود که با نشان پروتون و تغییراتی جزئی در مالزی عرضه شد. این خودرو صرفاً برای مقامات دولتی مالزی عرضه می‌شد و امکان خرید آن برای مردم عادی وجود نداشت.

dfgfhg

حال به‌تازگی پروتون نسل سوم این سدان متوسط را در مالزی رونمایی کرده که به‌طور کامل نسبت به قبل متحول و دگرگون‌شده است. نسل سوم با دو پیشرانهٔ 2 و 2.4 لیتری عرضه می‌شود و برخلاف گذشته برای عموم مردم قابل خریداری است. فروش هر دو مدل پردانا 2016 آغازشده و قیمت آن‌ها به ترتیب 113,888 رینگت (27,700 دلار) و 138,888 رینگت (33,800 دلار) تعیین‌شده است. پروتون تاکنون 900 سفارش برای پردانای جدید دریافت کرده و برنامهٔ فروش 3000 دستگاه از آن را تا پایان سال جاری دارد.

gfhgjh

نسل سوم پردانا دارای 5.02 متر طول، 1.84 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع است و فاصلهٔ محوری برابر با 2.80 متر دارد. این خودرو از نسل قبلی خود که بر اساس نسل هشتم هوندا آکورد ساخته‌شده بود 17.1 سانتیمتر کشیده‌تر است. در بالا‌ترین تیپ این خودرو که مجهز به پیشرانهٔ 2.4 لیتری است، چراغ‌های جلوی HID، رینگ‌های 17 اینچی، کیت بدنهٔ اسپرت و سنسورهای پارک عقب و جلو به‌صورت استاندارد وجود دارد.

فضای داخلی پردانا 2016 هنوز هم تا حد زیادی شبیه به هوندا آکورد است اما کنسول وسط از نو طراحی‌شده و خودرو به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه صفحه‌نمایش لمسی و سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای مجهز شده است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به روکش چرمی صندلی‌ها، دریچهٔ تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده با امکان تنظیم گودی کمر و سیستم سرگرمی پروتون اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد پیشرانه‌ها شامل دو نمونهٔ 2 و 2.4 لیتری می‌شود که اولی 154 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور دارد و موتور 2.4 لیتری 178 اسب بخار قدرت و 222 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی هر دو موتور توسط یک گیربکس 5 سرعتهٔ اتوماتیک منتقل می‌شود که در مدل 2.4 لیتری امکان تعویض دنده از طریق پدال‌های پشت فرمان وجود دارد.

gfhgjhghg

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    فعلا نمیشه چیز خاصی گفت، باید بیاد در بازار یه مدت باشه تا بعد بشه نظر داد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1460 دیدگاه) ,

      27 هزار تا 33 هزار دلار ؟؟؟
      مگه چه خبره ؟؟
      هوندا اکورد قیمت پایه اش 22 هزارتاست
      مزدا 6 هم همینطور
      قیمتش حدود 10 هزار تایی گرونه
      من هوندا سویک پایه 18 هزار دلاری رو با این عوض نمیکنم
      با 33 هزار دلار میشه ماکسیما خرید
      که مارکش می ارزه به این

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        میانگین 30 هزار دلار باشه هم گرون

        پاسخ
      2. علیرضا
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        متاسفانه پروتون هم خودروساز دولتی هست و از همان مشکلات ایرانخودرو و سایپا رنج میبره

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
    Mehdi TuRbO
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    قیمتش زیاد یعنی از تویوتا کمری و اپتیمام گرون تره!!!!!کمری قیمت پایش 24 هزار دلار،عجیب.

    پاسخ
  3. منصور
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    خو لامصبا شما که طراحی کردین یکم لاستیک رو بزرگتر کنین! حرومه انگار
    چین کم بود هند و مالزی ازش هم یاد گرفتن!

    پاسخ
  4. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    صفحه کیلومتر شمار و محل قرارگیری ترمز دستی و طراحی آینه بغلش اصن خوب نی،کیفیت مواد داخلشم زیاد جالب نی،با این قیمت خییییلی خودروهای بهتری از برندهای معتبر دنیا میشه خرید،مثلا با 33هزار دلار جدای بحث اندازه خودرو میشه بی ام و سری3 یا کرایسلر300خرید!کرایسلر 300تو مدل پایش مانیتور 8.5اینچی با دوربین عقب و گیربکس 8سرعته اتوماتیک با قدرتی حدود300اسب داره از طرفی یک سدان بزرگ لوکس با چهره با ابهته ک بیشتر از قیمتش می ارزه،بی ام و سری3 هم ک انقد محبوب و دوست داشتنیه ک نیازی ب گفتن من نیس.

    پاسخ
  5. یاسین
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    منصور جان راس میگه!خب اون رینگ و لاستیک با بدنه همخونی نداره و علاوه بر این،اگه فاصله محورها بیشتر می شد که چرخ ها به سمت منتهی الیهِ صندوق و کاپوت نزدیکتر می شد،قیافشم جالبتر میشد یعنی به سدانای لوکس نزدیکتر می شد!بعدش این قیمت برا چنین خودرویی اونم در مملکت غیر از ایران،یکم زیاد نیس!؟البته خب از مالزی زیاد انتظاری هم نمیره!همین که برا ملت خودش ارزش قائل شده خوبه!

    پاسخ
  6. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    دوستان قیمت دلاری اعلامی برگردان شده ی قیمت آن از رینگت به دلار است. بنابراین فکر کنم قیمت مخصوص یک بازار خاص باشه که بستگی داره به اینکه دلار در آن بازارچند باشه. شاید حتی به دلیل تعرفه های واردات مالزی ببینید قیمت هوندا سیویک از این هم بیشتر در بیاد. دقیقا یه چیزی شبیه بازار داخلی خودمان. اگه شما الآن جک j5 رو به دلار برگردونین چقدر میشه? اونوقت مردم کشورای دیگه ببینن میگن سگ کرولا به این شرف داره من که کرولا انتخاب می کنم!!!!…:-P

    پاسخ
    1. آرش
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      نرخ رینگت به دلار دقیقا همون نرخ رینگت به ریال به دلاره. فرقی نداره شما مستقیم رینگت رو به دلار تبدیل کنین یا اول رینگت رو به ریال بعد به دلار تبدیل کنین.

      پاسخ
  7. ایرانی
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    با اون داشبورد نه چندان زیبا و کیفیت پایینش…!!!

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    اول خیلی گرونه…همین الانم توی ایران قیمتای پروتون خیلی بالاست بااین حال که دیگه تولید نمیشه
    دوم…کاش میومد ایران..پروتون جن2..واقعا ماشین خوبی بوده هست..حیف که تحریم های لعنتی شرکت زاگرس خودرو تعطیل کرد

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    طراحی عجیبی داره نه می شه گفت خوبه نه می شه گفت بده

    پاسخ
  10. omid
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    سه رخ جلوش نمای مرسدس سی کلاس نسل قبل (فیس لیفت ) رو تداعی میکنه و نمای پشت هم یادآور نسل قبل کمری و سوناتا است !!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.