پورشه

نگاهی به سامانه اطلاعات و سرگرمی یکپارچه پورشه پانامرا

پورشه به‌تازگی جزئیات جدیدی از سامانه اطلاعات و سرگرمی کاملاً جدید خود منتشر کرده که قرار است برای اولین بار در نسل دوم پانامرا تعبیه شود.
پانامرای جدید درواقع آخرین نسخه سامانه اطلاعات و سرگرمیِ مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) را در دل خود دارد که از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی بسیار سریع با ظاهری شبیه به تلفن‌های هوشمند بهره می‌برد. در این سامانه امکان شخصی‌سازی صفحه اولیه و تعیین گزینه‌های مورد نظر وجود دارد تا هرآنچه که بیشتر مورد نیاز است در دسترسِ فوری قرار گیرد.

Porsche-Connected-04
طبق ادعای پورشه نمایشگر چندلمسی (Multitouch) مذکور به محض تماس دست، پاسخ می‌دهد و از حالت عادی به وضعیت عملکردی درمی‌آید. همچنین علاوه بر پخش کننده CD و DVD دارای دو ورودی USB، دو ورودی کارت حافظه SD و یک حافظه داخلی ۱۰ گیگابایتی موسوم به جوک باکس (Jukebox) برای پخش انواع فایل‌ها است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی در نسل اول پانامرا
سیستم اطلاعات و سرگرمی در نسل اول پانامرا
سامانه ارتباطی پانامرا مجموعه‌ای از خدمات را ارائه می‌کند که بهترینشان امکان برقراری ارتباط با مرکز تماس در اروپا، آمریکا و آسیا است (مدل‌های بازار چین و ژاپن دارای سامانه راهنمای شبانه‌روزی نیز هستند). علاوه بر این، امکانات دیگری ازجمله اپل کارپلی (Apple CarPlay)، محفظه قرارگیری تلفن همراه و امکان کنترل بعضی از عملکردهای خودرو از طریق گوشی هوشمند یا ساعت اپل (Apple Watch) دارد که به اتصال، یکپارچگی و همگامی هرچه بیشترش با سایر عناصر فناوری کمک شایانی می‌کنند.

Porsche-Connected-05

Porsche-Connected-03
پورشه قصد دارد ۳ بسته ارتباطی خود را برای مدتی محدود به‌صورت رایگان ارائه کند (طبیعتاً پس از اتمام مدت باید هزینه آن را پرداخت کنید!). بسته اول موسوم به سرویس‌های ارتباطی خودرو (Car Connect Services) اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده و مسافت باقی‌مانده را به تلفن همراه شما می‌فرستد و قفل/باز کردن درب‌ها و راهنمایی به محل پارک خودرو را هم انجام می‌دهد. همچنین در مدل‌های E-Hybrid کنترل گرمایش کمکی از راه دور، بازیابی اطلاعات مربوط به سامانه هایبرید و برنامه‌ریزی زمان شارژ را نیز عهده دار است.

Porsche-Connected-01
بسته دوم مربوط به موقعیت‌یابی و اطلاعات و سرگرمی بوده و ویژگی‌هایی ازجمله موقعیت‌یابی آنلاین با استفاده از نقشه گوگل و دید خیابانی، اطلاعات واقعی مربوط به نشتن و پرواز، تأخیر و شماره ورودی و ترمینال هواپیماها را به همراه دارد و حتی می‌تواند قبل از رسیدن شما به پارکینگ مورد نظر جاهای خالی آن را شناسایی کند.

بسته سوم نیز سرویس‌های Connect App را در بر می‌گیرد و به منظور کار با سامانه Connect App پورشه طراحی شده است. برنامه‌ریزی برای سفر و سازماندهی مقصد مورد نظر با استفاده از امکان جستجو توسط این برنامه و ارسال نتایج به‌صورت مستقیم به خودرو بسیار راحت و آسان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    مثل همیشه جلوتر از آرزو هات و انتظارات دوستدارانت حرکت کن
    .
    .
    ?Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      باهات موافقم دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    این ماشین خیلی به دلم نشسته و نسبت به قیمتش ارزشمند و کارائی داره. از قاشق چنگال و جهیزیه هم خبری نیست. اونوقت ی سری آدمای تازه به دوران رسیده میرن دو برابر تا ٣ برابر میدن چگوار و آستون و بنتلی کوپه میخرن . البته صلیغست دیگه . خدا شفاشون بده زودتر به عقل بیان کاریش نمیشه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      خدا شما رو هم هدایت کنه که فکر میکنی فقط شما درست میگی و اونی که عرضه داشته درآمد میلیون دلاری داشته باشه و بنتلی و آستون بخره اندازه شما نمیفهمه!
      در ضمن سلیقه درسته نه صلیغه! از کسی که نظر کارشناسی! میده انتظار میره در حد سوم ابتدایی سواد داشته باشه و توی یه کلمه دو تا غلط نداشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (254 ديدگاه)

      احترام به نظر و گرایش فکری نشونه ی شخصیت و پختگی ه شماست. پورش خیلی بزرگ هستش، بنتلی و آستون هم همینطور. در ضمن چیزی هست به اسم شخصیت و اصالت، پورش بنتلی جاگوار هر دو رو دارند. راستی شما بنتلی از نزدیک دیدید؟ فکر می کنم ببینید نظرتون تغییر می کنه. مثل ساعت پتک فیلیپ اصل و فیک. واقعا از تصویر متوجه رویال بودنش نمیشید. شاید خوشتون نیاد ولی نمیتونید منکر اعیانی بودنش بشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Vahid porsche

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    خدافظ دوستان??✋

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یادمه یه زمانی پدال که میخوندم دیدگاه ها رو هم میخوندم دوست داشتم بیام جز بچه ها و کامنت بذارم اما الان که اومدم یه سری از دوستان انگار که ما هم ماشینیم هر چی که دوست دارن به ادم میگن همه جور نظری دربارت تو سایت میذارن فکر میکنم اگه مثل سابق فقط پست هارو بخونم بهتر باشه ………….
    فرصت نشد از نویسنده های سایت مخصوصا اقا شاهین و … تشکر کنم بابت زحماتشون همیشه موفق و پیروز باشید …….
    ایشالا همتون بالاترین ماشین ها رو تجربه کنید ببخشید اگه اذیت تون کردم ……
    یا علی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چی شده؟؟؟؟؟؟؟؟
      کی ناراحتت کرده؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      کینگ عزیز من بهت افتخار کردم که خوش صلیغه ترینی و هر چی گذشته بیشتر فهمیدم پورشه عجب چیزیه. قدر خودتو بیشتر بدون و ی دونه ایی . دوست داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. great britain

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2751 ديدگاه)

      king جان شما که طرفداره پورشه هستی و به جوری به آلمان ربط پیدا میکنه.
      و کلا یه دونه منتقد پورشه به شکل اساسی در سایت هست که همه میشناسن.
      ما طرفدارای ماشینهای بریتیش چی بگیم که تو هر پست چه مرتبط به ماشین های انگلیسی و چه غیر مرتبط چندتا دوست میریزن و از سیاست های بریتانیا میگن و مدام به تمسخر میگیرن ماشین های بریتانیایی رو(یکیشون بسیار بیشتر از دیگران).پس ببیبن ما چه زجری میکشیم که مدام باید تحمل کنیم کامنت های این جور آدم ها رو.
      اگه من باعث ناراحتیت شدم شخصا معذرت میخوام.
      و اینکه ندیدم شما به علاقه ی دیگران احترام نذاری.کمتر شخصی اینطور تو سایت دیدم.البته من خودمم بیشتر اوقات نظراته تعصب گونه زیاد میذارم.که البته بیشترش در جوابه غیر منصفانه بعضی دوستان هست.
      هروقت که کامنت خواستی بذاری کامنتت تو حلقم ما استقبال میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۳۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        البته من خودمم بیشتر اوقات نظراته تعصب گونه زیاد میذارم.که البته بیشترش در جوابه غیر منصفانه بعضی دوستان هست.
        َشما چون جواب منطقی برای اون حرفای منصفانه نداری نظرات متعصب گونه میذاری بهتره شما خودتو و قاطی حرف بقیه نکنی و ژست روشنگری برای بقیه نیای چون کاملا مشخصه کامنت هاتون چه شکله بهتر واقع بین بود وقتی یه پستی در مورد سیاسته نظرات هم در موردسیاسته وقتی میای میگی انگلیس با جدا شدن از اروپا سیلی محکمی زده به آلمان!!!!(واقعا چه ربطی داره به آلمان داره) اونم در نخستین نظر باید منتظر آماج حملات باشی چون … به شقیقه ربط میدی و چون میدونی بدون رودربایستی بگم عشق آلمان و یا دست کم ماشین های آلمای زیاده این حرفارو میزنی و اینکه خودتم از آلمان بدت میاد متاسفانه حرفای قلنبه سلمبه بلد نیستم عینه حرفارو هم اینجا گفتم هستن کسانی که هرجا نظر میذارن و هرچیزی و مینویسن این درسته و نباید اینجوری باشه ولی اگر دیدی نظر غیر منطقی و متعصبانه گذاشتی منتظر آماج هم باش
        سایت پدال زمانی کاملا تخصصی رویه اتومبیل بود میتونم به قاطعیت بگم در هر پست کمتر از 50 کامنت نبود اونم اکثرا بدونه تکرار و افرادی بودن کاملا تخصصی بحث میکردن اصلا نه سیاست بود نه ملیت بود و نه خیلی چیزهای دیگه هر برندی طرفدار داشت هرکسم عاشقه اون برند بود نظر میذاشت و بقیه هم استفاده میکردن ولی الان در هر پست بالای 80 در صدش افرادی میان که اصلا هیچ ربطی به اون برند و تکنولوژیش ندارن میان که فقط حرف بزنن و هرچی دلشون خواست بگن نظرشون زیاد شه و بعضا برن رویه مخ و مغز بقیه من از زمانی که پدال نخستین مطلبشو و گذاشت اینجام صفحات نخستشو یادمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. mehran911

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2017 ديدگاه)

      می فهمم دوست عزیز
      تو این 4 -5 سالی که تو پدالم از این افراد زیاد دیدم نمونه بارزش که بروبچه های قدیمی میشناسن مسیح بود و در حال حاضر امثال جناب باقری و….
      دوست عزیز متاسفانه خیلی ها پدال رو با شبکه های اجتماعی اشتباه گرفتن و فکر میکنن هر حرفی رو میتونن بزنن بدون اینکه پاسخگو باشند و یا احترامی برای کسی قائل باشند
      تو این یکی دو ساله کامنت ها از نظر اطلاعات فنی و علمی کاملا بی ارزش شدن و همه محدود به جملات پیش پا افتاده شدن که هیچ بار علمی ندارن
      ویانظرات و تفکرات یکسری بی اطلاع متعصب که باعث شد افراد خوبی مثل میلاد و زیگما و محسن ووو از این سایت بروند

      خدا نکنه روزی فرد بی طلاع و یا تازه واردی کامنت اشتباهی بزاره تا آماج حملات افرادی قرار بگیره که احساس میکنن خیلی از خودرو سر در میارن

      king 918 عزیز نگران نباش از این دست اتفاقات در پدال زیاد خواهی دید اما سکوت کردن میتونه مهر تاییدی بر رفتار بعضی ها در پدال باشه

      از پدال می خواهم تا با کار هایی مثل رتبه بندی افراد بر اساس زمان فعالیت و کیفیت نظرات و با بررسی ورسیدگی به کیفیت کامنت ها جو بهتری رو برای فعالیت دوستان فراهم کنه .
      فکر نمی کنم با بلاک کردن بعضی از افراد مشکلی برای سایت به وجود بیاد

      به امید پدالی بهتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. نوید جهرمی

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      داداش خودتو ناراحت نکن. ارزش نداره که اعصاب و آرامش خودت رو ب خاطر کس یا کسان دیگه ای که حتی معلوم کسه که پشت مانیتور نشسته خورد کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما اذیت نکردی. شما گلی… گل…
      من فقط یک روز در این سایت وارد بحث هایی شدم که مناسب نبودن و فکر کنم بعضی ها یادشونه استون مارتین am rb001 بود. چون در پست های قبلی از بعضی حرفا خیلی ناراحت شده بودم.
      دیگه فکر نکنم هیچ وقت وارد بحثی شده باشم که کسیو ناراحت کنم.
      اگه جایی حرفی زده شده اصلا هدف ناراحت کردن کسی نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohsen

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آلمانی به تمام معنا
    من هنوز تو کف اون بال عقبشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    به نظر میاد تکنولوژی داره با سرعتی حرکت میکنه که همه افراد نمیتونن خودشونو باهاش وفق بدن. یا باید همیشه آنلاین باشی و پیگیر اخبار تکنولوژی تا بتونی از هر چیز جدیدی که میاد استفاده کنی و سود ببری یا باید کلا بیخیال همه چیز بشی. ینی اگه دو ماه اخبار رو پیگیری نکردی باید کلی سوال از این و اون بپرسی تا بفهمی فلان سیستم جدید چیه و چرا اومده!

    واقعا میشه از این همه سرویس استفاده کرد؟ (سرویسهای مختلف گوگل و اپل و مایکروسافت و بنز و ب ام و و پورشه و آئودی و تسلا و هزار و یک سرویس دهنده ی دیگه که هر کدوم برنامه ها و سرویسهای خودشو داره!) مغز آدم سوت میکشه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه در این بخشها خوب کار میکنه، ولی طراحی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خسته نشدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمدرضا خواجه زاده

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    عاشقش شدم خیلی شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دیگه از اون همه دکمه ی گیج کننده خبری نیست. واقعا خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا