تائید رسمی ساخت پورشه میشن E تا سال 2020

پورشه اعلام کرد که سدان الکتریکی خود را که رقیبی برای تسلا است تا سال 2020 عرضه می‌کند. این خودرو با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد یورویی و ایجاد اشتغال برای 1400 نفر ساخته خواهد شد.

Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept

پورشه تائید کرد کانسپت Mission E که اولین بار در موتورشو فرانکفورت معرفی گردید چراغ سبز تولید را تا پایان دهه‌ی میلادی دریافت نموده است.


اولین خودروی الکتریکی این برند عصر جدیدی را برای ساخته‌های شرکت شروع خواهد کرد و البته سرمایه‌ی وسیعی را نیز برای کارخانه‌ای که در آن ساخته می‌شود می‌طلبد.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

با پشت سر گذاشتن رسوایی موسوم به دیزل گیت، فولکس‌واگن اعلام کرده بود که در چند سال آینده تعداد بیشتری از خودروهای الکتریکی و هیبریدی را به بازار عرضه خواهد نمود. این گروه خودروسازی همچنین تائید کرده که نسل آینده‌ی سدان فیتون الکتریکی خواهد بود و هم‌اکنون پورشه خودرویی کاراتر را به فرم Mission E 592 اسب بخاری خواهد ساخت.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

به عنوان التزامی عملی برای تولید خودروهای الکتریکی، حدود 700 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در سایت اصلی اشتوتگارت پورشه و برای ایجاد خط مونتاژ اضافی و رنگ‌آمیزی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر 1400 شغل جدید نیز ایجاد می‌شود.


300 میلیون یوروی دیگر نیز در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد. دکتر اولیویر بلوم، رئیس هیئت‌مدیره‌ی پورشه می‌گوید که این خودرو شروع‌کننده‌ی فصلی جدید در تاریخ خودروهای اسپورت خواهد بود.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

Mission E آمیخته‌ای از روح جنگندگی هایپرکار 918 و نسبت‌های پانامرا است اما ظاهر آن کمتر بحث‌برانگیز خواهد بود. با ارتفاعی برابر با 1300 میلی‌متر، این خودرو بسیار به زمین نزدیک خواهد بود و بدنه نیز از آلومینیوم، فولاد و پلیمر فیبر کربن تقویت‌شده ساخته خواهد شد. رینگ‌ها از کربن ساخته شده و در جلو 21 و در عقب 22 اینچی خواهند بود.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

چراغ‌های جلوی LED با ماتریکس 4 نقطه‌ای را پیش‌ازاین در 911 فیس لیفت شده تا حدی دیده‌ایم درحالی‌که خط سقف الهام گرفته شده از 918 به این منظور طراحی شده تا حد امکان نمایی آئرودینامیک را فراهم سازد. ویژگی متمایزکننده‌ی این خودرو طراحی درب‌های آن است که در نبود ستون B امکان دسترسی آسان به کابین را به سرنشینان می‌دهد.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

در بخش پرفورمنس و کارایی پورشه نیم‌نگاهی به خودروی مسابقه‌ای هیبرید لمانز یعنی 919 داشته است. سیستم رانندگی 800 ولتی جدید که از دو پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری قدرتمند تشکیل شده (پورشه ادعا می‌کند که این سیستم به اندازه‌ی هر سیستم الکتریکی امروزی قدرتمند است) هر چهارچرخ Mission E را به حرکت درمی‌آورند و قدرت 592 اسب بخاری دارند.

MISSION E
پورشه مدعی است که این خودرو در مدت‌زمان 3.5 ثانیه به‌تندی 100 کیلومتر رسیده و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به 9 ثانیه دیگر احتیاج دارد. این کانسپت در زمان ارائه از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ سود می‌برد و سیستم گشتاور برداری پورشه نیز به‌طور خودکار قدرت را به‌طور انفرادی و برای به حداکثر رساندن چسبندگی بین هر چرخ توزیع می‌کند.

MISSION E
دیگر مزیت سیستم رانندگی الکتریکی قدرتمند این خودرو محدوده‌ی حرکتی 500 کیلومتری آن است که با تسلا مدل S و کانسپت آئودی e0tron برابری می‌کند.

MISSION E
جایی که پورشه دست بالاتر را می‌گیرد به سیستم شارژ توربوی این شرکت مربوط می‌شود که اجازه می‌دهد تا از طریق پورت 800 ولتی،80 درصد باتری‌ها در حدود 15 دقیقه شارژ شوند. پورشه ادعا می‌کند که به خاطر استفاده از کابل‌های مس سبک‌تر و کوچک‌تر این کار امکان‌پذیر است. به عنوان یک جایگزین، باتری‌ها می‌توانند از طریق شارژ القایی بی‌سیم نیز دوباره پر شوند. یک پانل موجود در پشت چرخ جلو پورت شارژ را پنهان می‌کند.

MISSION E
اما تکنولوژی‌های بکار رفته به همین‌جا ختم نمی‌شود. پورشه از تکنولوژی ردگیری چشم و کنترل حرکتی برای عملکردهای عمده‌ی خودرو بهره گرفته است.


داشبورد خودرو نیز به دو بخش مجزا تقسیم شده و نشان دهنده‌های سنتی نیز راه را برای استفاده از صفحه دیجیتال 3 بعدی باز کرده‌اند. پانل به حرکات راننده واکنش نشان می‌دهد بنابراین صفحه‌نمایش همیشه قابل دیدن بوده و در جلوی چشم راننده قرار دارد.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

دومین صفحه‌نمایش در طول داشبورد گسترده شده و برنامه‌های قابل انتخاب 3 بعدی را نشان می‌دهد و می‌تواند برای استفاده از عملکردهای اصلی و ابتدایی نظیر ناوبری، مدیا و سیستم تهویه بکار گرفته شود. این سیستم‌ها می‌توانند از طریق حرکات دست نیز فراخوانی شوند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    با این بیوفتی تو جاده چالوس همه اونایی هم که از روبروت دارن میرن تهران دور میزنن پشت سرت برمیگردن شمال . جادرو هم ی طرفش میکنن . ٣ روز هم به تعطیلات کشور اضافه میکنن.😶

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      خب معلومه این یه ۹۱۸ رام شده است.

      پاسخ
    2. peyman.german
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      البته تسلا هم اکنون در سال ۲۰۱۶ این اندازه تکنولوژی داره،باید صبر کنیم ببینیم اون موقع که این میاد توی جاده تسلا چی داره،
      در کل احسنت به پورشه که قصد داره بازار خودروهای برقی رو رقابتی کنه

      پاسخ
  2. علیرضا
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    احمد جون این یکی دیگه طراحیش فرق میکنه امیدوارم پسندیده باشی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      طراحیش با اصالته. من عاشق همین طراحی 911 و 718 و کیمن و…. فعلی هستم. طراحی پورشه طرفداران خاص خودشو داره. هر کسی از این طراحی خوشش نمیاد. دلیلی هم نداره همه دوست داشته باشن.
      آقای باقری دوست داره پورشه یک طراحی وحشی و به قول بعضی ها هار داشته باشه. همه ازش بترسن. در حالی که ما پورشه رو همینطور که هست دوست داریم. دلمون نمیخواد عوض بشه. هر چند من به شخصه طراحی پورشه رو خیلی هم تهاجمی و خشن میدونم ولی به نظر دوستمون چراغ گرد و بدنه ی انحنا دار نمیتونن تهاجمی باشن!!
      علاقه ای که من به پورشه دارم نتیجه ی چندین سال تجربه و تحقیقه.
      از طرف دیگه حجم تکنولوژی که پورشه در هر مدل استفاده میکنه واقعا باورنکردنیه.

      پاسخ
  3. NEMESIS
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    حیف شد پس تا 2020 هم خبری از جانشین 918 نمیشه ………….

    پاسخ
  4. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دمشون گرم

    پاسخ
  5. rrr
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    یعنی واقعا این همه تکنولژی لازمه؟ این همه زیبایی لازمه؟ این همه قدرت؟ گاهی احساس میکنم الان پیشرفت در حدیه که نمیشه استفاده کرد فقط باید بشینی نگاه کنی

    پاسخ
  6. mehran911
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    پورشه بعنوان اولین تولید کننده خودرو هیبریدی درجهان در سال ۱۹۰۱ و تولید کننده یکی از اولین خودرو های تمام الکتریکی چهار چرخ متحرک جهان در دهه ی ۱۸۹۰ و تولید مدل های هیبریدی پانامرا و کاین و ۹۱۸در سال های اخیر پیشینه درخشانی در تولید خودرو های الکتریکی و هیبریدی داره
    و حاصل این تجربیات معرفی خودروی بینظیر mission E که بدلیل وجود انبوهی از تکنولوژی های منحصر به فرد توجه هر فردی رو به خودش جلب می کنه .
    .
    .
    .
    مثل همیشه جلوتر از آرزو هات حرکت کن .
    .
    Ever ahead 😉

    پاسخ
    1. NEMESIS
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      دکتر فردیناند پورشه در 116 سال پیش یه درشکه درست کرده بود که با باتری های لیتیومی حرکت میکرد و حتی در یک مسابقه درشکه سواری اول شد به طوری که باقی درشکه ها مسابقه رو نتونستن تموم کنن در اون زمان کمتر کسی میدونسته باتری چیه !!!!!!!!!!
      حتما خودروی تمام الکتریکی پورشه با وجود بنیان گذارانی همچون دکتر فردیناند به جایگاه های بی نظیری میرسه
      به قول یکی از دوستان پورشه برای همیشه ……. 🙂

      پاسخ
    2. Archi KHAN
      سوابق: (1652 دیدگاه) ,

      و دوست عزیز
      از همان زمانها بود که شعار معروفه :

      ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
      شکل گرفت .

      ارادت به همه دوستان

      پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    موتور الکتریکی.ردگیری حرکات چشم.نمایگرهای سه بعدی و … . تکنولوژی در این خودرو فرمانروایی میکنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      میخوام یه چیزی بگم شاید دیسلایک بدین.ولی این تکنولوژی هایی که تو خودروها استفاده میشه مثل همین ردگیری حرکات چشم تو جنگنده یوروفایتر نمونه بریتانیایی شرکت bae systems عینکی ساخته که میتونه با حرکات چشم جنگنده ی دشمن رو هدف گیری و نابود کنه و دیگه نیازی نیست حتما بری پشته هواپیمایه دشمن.اونم نزدیک 3 یا چهار سال پیش همچین چیزی ساختن!!!(شایدم دیرتر فقط نمیخواستن زود رونمایی بشه).یا خیلی چیزهایه دیگه.البته نمیخوام ارزش کاره پورشه(که بهترین خودروساز جهان از دیدگاه j.d .power شناخته شده) رو زیر سوال ببرم.ولی صنعت نظامی خیلی جلوتر از صنعت هایه دیگه مثل خودروسازیه که البته طبیعی هم هست.کسی با تویوتا لندکروز نمیره جنگ تانک آبرامز!!!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        قبل از یوروفایتر تایفون در اف 18 سوپرهورنت استفاده شده!!!7 سال قبل از یوروفایتر.

        پاسخ
      2. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        مغلطه گر درجه یک چه ربطی به بی ای سیستم داره آلمانی ها هم نخستین افرادی بودن موترو جت ساختن این موتور جت داره هنوزم در جت های جنگنده به کار میره!!!!!!!!

        پاسخ
  8. عشق پژو
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    زیبا و پر ابهت همون که از پورشه انتظار میرفت

    پاسخ
  9. عشق پژو
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    زیبا و پر ابهت همون که از پورشه انتظار میرفت با خشونت

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    کاش واسه غرش اگزوز هم یکاری بکنن . پورشه ای که غرش نداشته یاشه خب پس چی دراره؟؟؟

    پاسخ
  11. Lady Mary Katrina Rolls
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    خسته شده
    نخستین موتور جت را سر فرانک ویتل اختراع کرد وتولید انبوه ان به کمپانی عظیم رولز-رویس لیمتد واگذار شد در زمان جنگ توسط وزارت جنگ پادشاهی متحد بریتانیای کبیر
    دوست عزیز بریتانیای کبیر جدید خیلی با دانش هستیید
    دوستدار شما
    لیدی مری کاترینا رولز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.