اولین تجربه‌ی رانندگی با پورشه 718 باکستر 2017
اولین تجربه‌ی رانندگی با پورشه 718 باکستر 2017

اولین تجربه‌ی رانندگی با پورشه 718 باکستر 2017

پاسخ کوتاه، بله است! پورشه 718 باکستر و باکستر S در هر زمینه‌ای از مدل‌های پیشین 2016 بهتر هستند. جذاب‌تر اینکه، قدرتمندتر، سریع‌تر، تیزتر و طبق تخمین‌های پورشه پاک‌تر و اقتصادی‌تر شده‌اند. ما یک روز کامل را با باکستر 718 جدید سپری کردیم و این خودرو هرگونه شک و تردید دراین‌باره که پورشه کانورتیبلی معمولی ساخته است را در هم شکست.

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

اولین احساس از طراحی خودرو آن است که بزرگ‌تر شده است اما اندازه‌های آن و تناسبات مربوط به موتور میانی آن باقی‌مانده‌اند. اگرچه که خطوط محکم و مستقیم از یک‌سو و زوایای نسبتاً گرد، نمایی کوتاه، عریض و تا حدودی عضله‌ای را به خودرو بخشیده‌اند. بهترین مثال این گفته، نمای عقب خودرو است، جایی که عناصر افقی و عمودی ویترین نام‌آشنای پورشه را به‌خصوص در زیر بال عقبی پدیدار می‌سازند. ما امید داریم که این عناصر برجسته‌ی طراحی بیش‌ازپیش در پورشه دیده شوند.

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

اگرچه که ساختار داخلی 718 تغییرات نامحسوس و دقیقی را به‌منظور تطبیق با تنظیمات مختلف بین‌المللی به خود دیده است اما تقریباً بخش اعظم آن همان ساختار قبلی است. استثنایی که وجود دارد بخش عقبی است که حالا پذیرای پیشرانه‌ی جدید مجهز به توربوشارژر شده است. این پیشرانه‌ی تخت 4 سیلندری جایگزین پیشرانه‌ی 6 سیلندری تنفس طبیعی قبلی شده است.

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

هر دو مدل گیربکس دستی دارند اما گیربکس اتوماتیک مجهز به PDK هم در دسترس است. همچنین همه‌ی سیستم‌های پورشه که با 3 حرف مخفف مشهور هستند (TLA ها) نیز در دسترس قرار دارند که باعث تیزتر شدن و افزایش ایمنی و قابلیت‌های 718 می‌شوند. 2 پیشرانه‌ی موجود یعنی 2 لیتری پایه و 2.5 لیتری گونه‌ی باکستر S، افزایش واقعی در قدرت را نشان می‌دهند و مهم‌تر اینکه مقدار گشتاور پیشرانه آن طوری که احساس می‌کنید افزایش پیدا کرده است. برای مثال، جایی که پیشرانه 6 سیلندر باکستر S قبلی در دور موتور 4500 به حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر می‌رسید، پیشرانه‌ی توربوی باکستر S جدید در دور موتور 1950 تا 4500 به حداکثر گشتاوری معادل 419 نیوتن متر دست می‌یابد و باور کنید که این مقادیر قابل‌ستایش هستند! علاوه بر این، سیستم ضدلگ بکار گرفته‌شده است تا پاسخ‌های پدال گاز را در هر زمانی مهیا سازد؛ بنابراین بخش اعظم گشتاور به محض فشردن پدال گاز در دسترس است حتی اگر راننده به‌صورت لحظه‌ای پدال را فشار داده و رها کند. بسته شدن wastegate (توضیح: wastegate وسیله‌ای است که داخل توربوشارژر به‌کاررفته و میزان فشار گازها را تنظیم می‌کند) و باز نگه‌داشتن دریچه‌ی گاز، فشار بوست توربو را بالا نگه می‌دارد (حداکثر 19 psi در نمونه‌ی 2 لیتری و 16 psi در نمونه‌ی 2.5 لیتری).

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

چنین خصوصیتی به‌ویژه در حالت اسپورت پلاس و زمانی که راننده‌ی ما خودرو را در پیچ‌های خیس می‌لغزاند جالب و قابل‌توجه بود. در کنار این پیشرانه‌ی جدید، شاسی کاملاً بازنگری شده را مشاهده می‌کنیم که ساختار محکم‌تری را در عقب دارد. 718 جدید همچنین یک سیستم الکتریکی کمکی برای فرمان دارد که از 911 توربو قرض گرفته‌شده است. ترمزهای 718 پایه نیز از باکستر S قبلی به ارث رسیده‌اند؛ اما برای مدل باکستر S از ترمزهای 911 کررا استفاده‌شده است و باید گفت که ترمزهای کربن سرامیک پورشه (PCCB) هم قابل سفارش هستند. هرجنبه ای از باکستر را که نیک بنگرید به نحوی بهبودیافته است. پورشه همچنین این فرزند عزیز خود را به پیست نوربرگ رینگ فرستاده تا عیار آن را مشخص سازد. 718 باکستر یک دور پیست را در 7 دقیقه و 42 ثانیه طی کرده که طبق گفته‌ی خود کمپانی 16 ثانیه سریع‌تر از باکستر S قبلی، 5 ثانیه جلوتر از باکستر اسپایدر و تنها 2 ثانیه کندتر از کیمن GT4 می‌باشد.

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

در نهایت صدای این پیشرانه‌های جدید شبیه چیست؟! خاطرجمع باشید صدای خرخر گونه کمتر شده و بک فایرهای آن هم اصلاً شبیه سوبارو نیست! کودکی را تصور کنید که دهه‌ها با فولکس بیتل ور‌رفته است و بعدها حوصله‌اش سر رفته و شروع به ساخت سیلندرهایی با دیواره‌هایی به ضخامت کاغذ نموده (!) و در نهایت با سر هم کردن آن‌ها با لوله‌های اگزوز و هدرزها صدای جالبی ساخته است! مخصوصاً اگر این معجون با سیستم اگزوز اسپورت سفارشی همراه باشد دقیقاً صدای پورشه 718 باکستر 2017 را خواهید یافت! ما این خودرو را بهتر از نمونه 6 سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخه‌ای بهتر می‌دانیم.

2017 Porsche 718 Boxster
2017 Porsche 718 Boxster

مشخصات پورشه 718 باکستر/باکستر S مدل 2017
قیمت پایه: 57,050- 69,090 دلار
مشخصات کلی خودرو: موتور وسط، دوچرخ متحرک عقب، دو در کانورتیبل
پیشرانه‌ها: 2 لیتری/ 300 اسب بخار قدرت/ 380 نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، 16 سوپاپ 4 سیلندر تخت.
2.5 لیتری/350 اسب بخار قدرت/419 نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، 16 سوپاپ 4 سیلندر تخت.
شتاب صفرتا صد کیلومتر: 4.7-4.9/4.2-4.4 (تخمینی)


منبع: موتورترند

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. امير علي
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    دو لیتری ٣٠٠اسب به این میگن مهندسی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
      « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (137 دیدگاه) ,

      البته دیگه گرفتن قدرت های خیلی بالا از موتور ها کم حجم داره عادی میشه!
      مثلا مرسدس بنز از موتور ۲ لیتری ۳۸۱ اسب کشیده بیرون!(a45-cla45-gla45)
      یا مثلا آئودی از موتور ۲.۵ لیتری ۳۶۷ اسب گرفته!(rs3)
      مهندسی آلمانه دیگه، الکی که نیست:\

      پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      داداشه خیلی حال کردم با چراغای عقبش .ولی در کل عالی بود.قیمتش هم خیلی خوبه

      پاسخ
  2. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    با این پیشرانه پس بزودی شاهد حضورش در ایران هستیم 🙂
    2.5 لیتر : 350 اسب بخار و 419 نیوتن متر گشتاور ! در این برابر این مهندسی فقط باید تعظیم کرد

    پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    دوستان دقت کنید قیمتش خیلی عالیه نسبت به برندش و مشخصات فنی که داره

    پاسخ
  4. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    سلام بر برترین رودستر جهان
    از هر نظر بی نظیر
    پورشه مثل همیشه عالی کار کرد

    ممنون از شاهین عزیز بخاطر ترجمه خیلی خوبش

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3138 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم مهران عزیز
      خوشحالم که مورد توجهت واقع شد
      ارادتمندم

      پاسخ
  5. علی -کیوج
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    واقعا چقدر زیبا طراحی شده…..

    پاسخ
    1. pagani
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      من نمیخوام دروغ بگم.
      کلا از طراحی پورشه خوشم نمیاد.
      ولی با 4 عکس آخری خیلی حال کردم.
      ولی هنوز برای کسایی مث من که از ماشین های عصبی و خشن خوششون میاد سبک طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه آلمانیا.
      ولی نسل اول کاررا رو خیلی دوست داشتم.

      I Love YOU AMG

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل BMW E9
        BMW E9
        سوابق: (395 دیدگاه) ,

        یه سوال برام پیش اومده. طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه ی آلمانی ها و بعد پایین نوشتی I love you amg!
        الان این AMG آلمانی نیست. درسته که کمپانی ساخت ماشین نیست ولی با مرسدس همکاری مستقیم داره‌.

        پاسخ
        1. pagani
          سوابق: (319 دیدگاه) ,

          AMG موتور پاگانی رو میسازه
          وگرنه من و آلمان؟^_^
          ایتالیا
          ایتالیا
          ایتالیا

  6. احمد باقری
    سوابق: (4286 دیدگاه) ,

    نمای عقب خوبی داره، ولی نمای جلوش جالب نیست.

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      استـــاد باقری
      متخصص طراحی و نقاد زیبایی نمای عقب و جلو خودروهای لوکس بنز ب ام و آئودی در مدل های 2017

      پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    عالی عالی مثل همیشه ….

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    دوستان خبر خوب دارم
    الان تو سایت ایر تویا بودم که دیدم پریوس رو دارن پیش فروش میکنن
    که 55 میلیون تومن پیش پرداخت باید بدید بعد 20 روز هم باید 15 میلیون تومن بدید120 روز بعد هم 15 میلیون تومنکه تحویل 120 روزه هستش و جمعامیشه 85 میلیون! باورتون میشه پریوس 85 تومن ! ایران!واقعا که عالی میشه.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    بهترین رودستر جهان…..خیلی بهتر و زیباتر و دقیق تر شده….برای عشق پورشه هایی که پول 911 رو ندارن!…..به زودی تو خیابونهای ایران میبینیمش!

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    ماشین رودستر مثل کانورتیبل یا کابریولت نیست ؟؟
    ینی هیچ سقفی نداره که جمع بشه ؟؟ شاید یهو بارون گرفت یا جایی پارک کردی پول تو ماشینت بود چطور میشه ؟

    پاسخ
  11. بنتلی
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    حسین عزیز،دوست گرام،این خودرو سقف پارچه ای یا برزنتی جمع شونده داره و دراصل اسپایدر حساب میاد،کانورتیبل سقف فلزی جمع شونده داره وچهار نفرس،کابریولت سقف پارچه ای جمع شونده داره و چهار نفرس،رودستر سقف فلزی جمع شونده داره و دو نفرس،اسپایدر سقف پارچه ای جمع شونده داره و دو نفرس،همه این چارتا کلا کروک حساب میشن___این ماشین خیلی باحاله،حال میده آدم باش بره لب دریا دوردور،بین اسپایدرا یکی اینو دوس دارم و یکی جگوارو،البته این قیمتش نسبت ب جگوار خیلی بهتره

    پاسخ
  12. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    خیلی خوش استیل و زیبا دراومده واقعا زیباست، مطمئنم از نزدیک زیباییش چند برابره.

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل علی آقا
    علی آقا
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    لطفا کمی کیفیت ترجمه را بالاتر ببرید. مثلا در جمله زیر:
    «ما این خودرو را بهتر از نمونه 6 سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخه‌ای بهتر می‌دانیم.»
    حالا تو جمله بالا، «آن» به مدل قدیمی اشاره داره یا جدید؟؟؟؟
    البته میتونم حدس بزنم به کدوم اشاره داره اما بازم تاکید میکنم که کیفیت ترجمه میتونه خیلی بهتر بشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.