تیونینگ پورشه ماکان و کاین توسط تک آرت

اگر فکر می‌کنید که شاسی بلندهای پورشه قدرت بیشتری را طلب می‌کنند باید گفت که تک آرت به تازگی کیت‌های قدرت خود را برای مدل‌های ماکان و کاین رونمایی کرده است.

techart-power-kits-cayenne-macan-14
این کیت‌های قدرت برای همه‌ی نسخه‌های ماکان و کاین در دسترس بوده اما اگر علاقه‌مند هستید که بدانید تک آرت چه تحفه‌ای برای طرفداران در نظر گرفته باید گفت که قدرت و گشتاور ماکان توربو به ترتیب به 473 اسب بخار و 650 نیوتون متر رسیده است. کاین توربو نیز قدرت 710 اسب بخاری و گشتاور 920 نیوتون متری دارد.


کیت تکترونیک این تیونر که روی ماکان توربو بکار رفته 24500 یورو بها داشته و باعث می‌شود که خودرو تنها در 4.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد (شتاب مدل استاندارد کارخانه 4.6 ثانیه است). حداکثر سرعت خودرو نیز به 274 کیلومتر در ساعت رسیده است.

techart-power-kits-cayenne-macan-17

techart-power-kits-cayenne-macan-16

techart-power-kits-cayenne-macan-18
اما جدای از سیستم مدیریت اکترونیکی که در کاین توربو نیز بکار رفته، این تیونر همچنین توربوشارژرهای جدید، منیفولدهای اگزوز، لوله‌های روغن و آب و فیلترهای هوای اسپورت را به خودرو اضافه کرده و البته این کیت قدرت منحصراً برای کاین توربو توسعه یافته است. کاین توربو نیز هم‌اکنون می‌تواند به سرعت 311 کیلومتر در ساعت دست یابد (سقف سرعت مدل استاندارد 284 کیلومتر در ساعت است).

techart-power-kits-cayenne-macan-10
جدای از اینکه مالک کدام‌یک از شاسی بلندهای پورشه باشید باید گفت که بهای کیت‌های قدرت هر دو خودرو یکسان است. البته این قیمت بدون در نظر گرفتن مالیات و هزینه‌ی نصب است.


مهندس تک آرت موریتز رنر می‌گوید:

قدرت خروجی این کیت هوشمند قابل‌اعتماد، بادوام و قابل تکرار است. در طی توسعه‌ی نقشه‌های پیشرانه‌ها ما می‌توانیم حداکثر قدرت خروجی را پیش‌بینی کنیم و عملکرد طولانی‌مدت آن را بدون تحت‌فشار قرار دادن بیش‌ازحد پیشرانه و قوای محرکه تضمین نماییم.


به منظور فعال کردن این افزایش قدرت تنها لازم است که راننده با استفاده از دکمه‌ی موجود در کنسول مرکزی یا انتخاب کننده‌ی روی فرمان از حالت نرمال به حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس تغییر وضعیت دهد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3663 دیدگاه) ,

    به این ماشین ها میگن غول کُش.
    اون دکمه اسپورت پلاس رو بزنی و بری شکار…

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    هر چقدر میخوان سرعت، شتاب، هندلینگ و … رو بهتر کنن، باید ظاهر هم خوب باشه دیگه، البته باز در بین طراحی های پورشه، این طراحی، خوبه.

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      من نمیدونم تو چی از جون پورشه میخوای
      اگه اینقدر به ایرانخودرو انتقاد میکردی تا حالا پودر شده بود ……………

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3663 دیدگاه) ,

        اولا با این حرفا هیچ شرکتی پودر نمیشه.
        هر روز 50 بار به این شرکت های داخلی مردم تیکه میندازن ولی روز به روز قوی تر میشن.

        تنها دلیل حرف های استاد فقط و فقط و فقط جلب توجهه و اینه که یکی مثل شما بیاد بهش پاسخ بده.
        نه پاسخ بده نه لایک و دیسلایک بزن.
        اگه دقت کنی یه مدتی که نبودی ازین کامنتا هیچ خبری نبود. تا شما اومدی باز دوباره شروع شده.
        اگه کاری که گفتم بکنی بعد یه مدت حوصلش سر میره ول میکنه.

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل ALIREZA034
    ALIREZA034
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    ظاهرش خوب شده.شاید اولش فکر کنیم زیاد سریع و قوی نشده ولی همین آمارهای کم هم در رانندگی محسوس و لذت بخشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.