پورشه

احتمال ساخت پورشه 911 پیشرانه وسط

اگر طرفداران علاقه نشان دهند، پورشه ۹۱۱ جاده‌ای می‌تواند قدم‌های برادر مسابقه‌ای RSR خود را دنبال کرده و از طراحی پیشرانه وسط استفاده کند. طبق گفته‌های اتوکار، طرفداران این برند اسپورت ساز آلمانی در حال حمایت از دگرگونی انقلابی این برند برای خودروی نمادین خود بوده و قرار گرفتن پیشرانه بین دو اکسل را دوست دارند.

2017-porsche-911-rsr-la-2016
معاون موتوراسپورت و خودروی GT پورشه آقای فرانک والیزر تأیید کرده که علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به تولید مدل پیشرانه وسط را فهمیده است.

مدیر بخش توسعه‌ی خودروی GT پورشه دراین‌باره جزئیات کمی را ارائه کرده است:

هیچ‌چیزی در آینده‌ی نزدیک وجود ندارد اما در میان‌مدت انجام این کار را رد نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم که اضافه کردن کمی هیجان به روش خاص خودمان بد نیست.

2017-porsche-911-rsr-la-2016-03
تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که پورشه قبلاً در حال توسعه‌ی نسل آینده‌ی ۹۱۱ افسانه‌ای بوده و همه‌ی شواهد حاکی از حفظ طراحی پیشرانه عقب هستند. اگر کمپانی تصمیم بگیرد تا مدلی با پیشرانه وسط بسازد، ما تصور می‌کنیم که این کار را با نسخه‌ی تولید محدود و اصلاح شده برای خیابان RSR استارت خواهد زد. هنوز زمان زیادی برای تولید پورشه ۹۱۱ کررا با پیشرانه‌ی قرار گرفته بین اکسل‌ها وجود دارد.

2017-porsche-911-rsr-la-2016-01
پورشه به منظور توازن هندلینگ و ایجاد فضای بیشتر برای دیفیوزر عقب بزرگ‌تر در مدل RSR جدید از طراحی پیشرانه وسط استفاده کرده است. این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت قدرت ۵۰۳ اسب بخاری دارد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته ی سکونشئال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو با کسب رتبه‌ی دوم در کلاس خود در مسابقات ۲۴ ساعته ی دیتونا شروع خوبی داشته است.

2017-porsche-911-rsr-la-2016-02
اگر در بازار دنبال پورشه ۹۱۱ قدرتمند هستید و نمی‌توانید منتظر ساخت مدل پیشرانه وسط بمانید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که پورشه در حال توسعه‌ی مدل GT2 جدید با ورودی هوای بزرگ در جلو و بال بزرگ در عقب است. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بای توربوی این خودرو قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار خواهد داشت. احتمال معرفی این خودرو پیش از پایان سال وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خیلی وقته منتظر جی تی ٢ جدید هستم ، امکان داره از هر لحاظ از توربو اس سریعتر باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      از هر لحاظ نه
      چون توربو اس شتاب اولیه بهتری نسبت به GT2rs داره
      دلیلشم اینه که GT2rs مثل توبرو اس AWD نیست و یک خودروی RWD هستش
      و نکته دیگه اینه GT2rs با تمرکز بیشتر روی قابلیت های پیست طراحی شده و به احتمال زیاد ضریب دنده ها برای بدست آوردن شتاب ثانویه بهتر تغییر پیدا کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NOBLE

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگه 911 موتور وسط در کنار موتور عقب تولید بشه بسیار عالیه. پیست رو به آتش میکشه. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    نخیر آقا پس اصالتش چی پورشه به خاطر اصالتش طراحیشو هیچ تغییری نداده اونوقت اصالت اصلیشو که موتور عقبه رو بذاره کنار!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اگر نمونه ی موتور وسط به عنوان یک خودروی تولید محدود و یک نسخه ی خاص تولید بشه و 911 همچنان موتور عقب باقی بمونه مشکلی از نظر اصالت پیش نمیاد.
      اصالت وقتی از بین میره که طرح جدید پررنگ تر و مهم تر از طرح قدیمی و اصیل بشه. اتفاقی که امیدوارم در مورد کوروت رخ نده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        مجید جون اتفاقا به نظرم کوروت نیاز به موتور وسط داره چون از نظر پیشرانه و .. عالی هست و با این کار یه سوپر اسپرت تمام عیار میشه و در کنارش موتور جلو هم تولید کنه برا علاقه منداش و فرق بین پورشه و کوروت اینه که پورشه خیلی وفادار بوده به حالت اولیه ولی کوروت هر نسل کلی تغییرات داشته مخصوصا طراحی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    911 موتور وسط ایده ی خوبی برای بهتر شدن پرفورمنس این خودرو خواهد بود
    .
    اما به نظر من بهتره این کار صورت نگیره چون همه 911 رو با موتور عقب میشناسن

    وجود موتور درعقب 911 باعث به وجود اومدن هندلینگ و steering خاصی میشه که در دنیای خودرو فقط وفقط مختص 911 است
    پورشه نمونه های موتور وسط زیادی داشته مثل کیمن و کاررا GT و 918 کاش حداقل 911 موتور وسط بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اگه بتونن ۹۱۱ رو بیخیال شن بهتره و یه مدل جدید برا موتور وسط انتخاب کنن که در حد و اندازه ی این ماشین باشه واقعا اصالت ۹۱۱ بیشتر از طراحی به موتور عقب بودنشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا