نسخه سفارشی پورشه 718 باکستر و کیمن

اگر شرایط خاص مدل‌های چهار سیلندر 718 پورشه چندان برای شما کافی نبوده، برنامه «اکسکلوزیو» این خودروساز قرار است که به این موضوع رسیدگی کند.

Porsche-Exclusive-12

Porsche-Exclusive-13
پورشه اخیراً در مورد هر دو مدل باکستر و کیمن بازنگری انجام داده و با استفاده از نام 718، تأکید بیشتری بر موتورهای چهار سیلندر تختش داشته است. همین فرمت در مدل‌های اسپورت موتور وسط پورشه 718 نیز به کار می‌رفت؛ خودروهایی که در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی، مسابقات زیادی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بودند.

Porsche-Boxter-Exclusive-5

Porsche-Boxter-Exclusive-4
هسته اصلی این خودروها، مطمئناً موتورهای جدید چهار سیلندر تخت همراه با توربوشارژر است که قدرتی معادل ۲۹۵ اسب‌بخار از حجمی برابر ۲ لیتر در مدل‌های معمولی باکستر / کیمن ایجاد می‌کنند. این در حالی است که در نسخه S از این مدل‌ها، موتور‌های ۲/۵ لیتری به کار می‌رود که خروجی آنها به ۳۴۵ اسب‌بخار می‌رسد. ولی اگر بخواهیم به جزئیات ظاهری توجه کنیم، «پورشه اکسکلوزیو، شاخه متخصص جلوه‌های طراحی ظاهری و داخلی در اشتوتگارت می‌تواند گزینه‌های زیادی در اختیار قرار دهد.

Porsche-Boxter-Exclusive-12

Porsche-Boxter-Exclusive-3
با اینکه در نگاه اول چندان مشخص نخواهد بود، ولی مدل زردرنگ 718 باکستر یک پکیج «اسپورت‌دیزاین» دریافت کرده که در آن تجهیزاتی چون یک سیستم اگزوز اسپورت با خروجی‌های سیاه‌رنگ، رنگ‌آمیزی نشان‌های طراحی مدل در عقب و کناره‌ها و چرخ‌های ۲۰ اینچی اسپورت کاررا به خودرو اضافه شده است.

Porsche-Boxter-Exclusive-6


در طراحی کابین نیز همین الگوی رنگ سیاه و زرد ادامه یافته و در اطراف دکمه‌های کنترل و کرنومتر «اسپورت کرونو»، رنگ زرد (Racing Yellow) استفاده شده است. همچنین حال و هوای اسپورتی با یک غربیلک فرمان GT اسپورت در پوششی از جنس آلکانترا، و همین طور پکیج فیبرکربنی برای طراحی داخلی، مورد تأکید بشتری قرار گرفته است.

Porsche-Exclusive-15
718 کیمن نیز با برخی تغییرات مشابه همراه می‌شود. البته مواردی چون تریم‌های فولادی ضدّ زنگ و آلومینیومی در کابین و اِلمان‌های نقره‌ای در بدنه، این خودرو را از مدل هم‌خانواده‌اش متمایز می‌کنند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

9 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    وای خدای من خیلی زیباتر شده تو عکس 4 و 5 جلوه ی زیبایی تمام عیار رو میشه دید باریکلا به پورشه فقط ای کاش از موتور 6 سیلندر فلت استفاده میشد …..

    تشکر خاص از اقای انیس حسینی …

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل بهنام
    بهنام
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    عالیه کلا پورشه همیشه عالیه ! اما به نظرم متور 6 سیلندر هرچند قدرت کمتری نسبت به موتور های جدید داشت اما جذاب تر از 4 سیلندر توربو بود
    تنفس طبیعی اونم ساخت پورشه و اون صداش
    کاش به صورت اپشن حداقل نگهش میداشتن

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      بهنام جان باکستر اسپایدر 6 سیلندر قویترین باکستر بوده تا حالا …….

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل بهنام
        بهنام
        سوابق: (140 دیدگاه) ,

        تشکر بابت یادآوری ، ولی در کل صدای و روانی کارکرد موتور های 6 سیلندر رو بیشتر میپسندم !

        پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    “” اگر شرایط خاص مدل‌های چهار سیلندر 718 پورشه چندان برای شما کافی نبوده، برنامه «اکسکلوزیو» این خودروساز قرار است که به این موضوع رسیدگی کند. “”

    والا همون هم از سرمون زیاد بود !

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4370 دیدگاه) ,

    هر چند اصلا نمای جلوی پر ابهتی که نشان دهنده یه ماشین اسپرت باشه رو نداره، ولی از 911 اسطوره ای، افسانه ای، نوستالژیک که بهترین ماشین کل تاریخ روی زمین و کل کرات کهشکشانی هست، بهتره.

    پاسخ
  5. Parvaz
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    عقب ماشین خیلی زیباتر شده، جلوش هم زیباست اما یکم سادس مثله همیشه، در کل در ماشین های آلمانی یه چیز دیگن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.