سلطان جاده، پورشه 911 توربو

هنوز دود از کنده بلند می شود. پس از نیم قرن از تولید این اتومبیل فوق‌العاده، چه خودرویی را توان رقابت و برتری بی چون و چرا بر پورشه است؟ پورشه 911 را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید هیچ گاه نتوانید ماشینی به این کاملی پیدا کنید. حالا نوبت 911 های توربو است که برای سال 2014 نو نوار شوند.

2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S

البته پورشه توربو 10 سال پس از 911 متولد شد و اکنون 40 ساله است. بنابراین در سالگرد پختگی و اوج تکامل آن، مدلی ویژه و بی نقص را باید به انتظار نشست.
هنوز یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری مسطح (باکسر) مجهز به دو توربو شارژر، قلب تپنده این اعجوبه را تشکیل می دهد. این پیشرانه در مدل توربو 520 اسب بخار و در مدل توربو اس 560 اسب بخار نیرو تولید می کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس PDK هفت سرعته و کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می شود. استفاده از سیستم توقف-حرکت یا استارت استاپ و حتی سیستمی برای ذخیره انرژی در سرازیری باعث شده میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به 9.7 لیتر در صد کیلومتر برسد که برای یک سوپر اسپرت رقمی شگفت آور است.

2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S

911 توربو با پکیج کرونو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در مدل S این رقم یک دهم ثانیه کمتر یعنی 3.1 ثانیه است. حداکثر سرعت نیز به ترتیب 315 و 318 کیلومتر بر ساعت می باشد. پورشه 911 توربو توانست در پیست نیوبرگ رینگ رکورد 7:30 را از خود بر جای بگذارد و بسیاری از سوپراسرتهای گران قیمت را مقهور خود نماید.

2014 Porsche 911 Turbo S
2014 Porsche 911 Turbo S

طول خودرو اندکی افزایش یافته و به 4.49 متر رسیده است. همچنین عرض ماشین هم در مقایسه با کاررا 4 افزایش یافته و 1.87 متر شده است. فاصله بین دو محور نیز 10 سانت بیشتر شده و به رقم 2.45 متر رسیده است.


بسیاری از قطعات بدنه مشابه مدلهایکاررا می باشند. اما چرخهای 20 اینچی، هواکشهای جانبی، سپرهای متفاوت، باله عقب و چراغهای LED از جمله تفاوتهای آشکار این خودروها هستند. فضای داخلی بسیار لوکس و در سطح مورد انتظار با انبوهی از تجهیزات استاندارد تکمیل شده است. صندلیهای الکتریکی در 18 جهت قابل تنظیم هستند. چرم با کیفیتی نیز پوشش دهنده صندلیها و داخل خودرو است. استفاده از آلومینیوم و تزئینات فیبر کربنی هم به ارزش آن می افزاید.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”38467″]
قرار است از 911 توربوی 2014 در ماه سپتامبر و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شود. ورود این مدلها به بازار از اواخر امسال و با قیمت پایه 149,250 برای مدل توربو و 182,050 برای مدل توربو S برنامه ریزی شده است. [دانلود ویدئو]

41 دیدگاه

  1. feri
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    من فکر کنم تو دپارتمان طراحی پورشه کسی یا کسانی به اسم طراح بدنه وجود ندارن… چون بعد از 50سال قیافه 911 زیاد تغییر نکرده… ولی انصافا از نظر فنی(موتور و تکنولوژی روز) حرف نداره!!!

    پاسخ
    1. gigi
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      چیز های تازه=مشخصات بال- عقب رینگ-داخلی
      چیز های کهنه=همه چیزش

      پاسخ
      1. natanail
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        عزیز شما میدونی porsche design چیه؟؟؟در مورد طراحی پورشه همیشه طراح خوبی بوده بد نیست شما بدونی از هارد کامپیوتر بگیر تا خود نویس تولید میکنه این شرکت
        ماشین باید اصالت داشته باشه!المانی باشه!

        پاسخ
    2. پورشههه
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      بد نیست پورشه یه نگاهی به طراحی لامبورگینی بندازه!!!!!!!
      این مدلم طراحیش مث ماشینای مسابقه ای دهه 70 میلادی هست!! حیف این عملکرد هست!
      اگه یکیشو مجانی بهم بدن میفروشم یه LP570 میگیرم.واللا

      پاسخ
  2. امین
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    اگه پورشه یک کم از لامبورگینی درس طراحی یاد بگیره ، عالیه!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      موتورش و صفر تا صدش تا 2014 نسبت به رقيباش عقب ميمونه.100%%%

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      در طراحی پورشه اصالت خودشو حفظ میکنه.خیلی فوق العاده و خاصه.شبیه رولزرویس با وجود امکانات فوق مدرن اصالت خاصی در طراحی برای خودش داره.

      پاسخ
  3. jaguar
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    هواکش نصب شده روی گلگیر عقب واقعا زیباست
    مه شکن های نسل قبلی زیباتر بودن
    باله چندان جذاب نیست
    امسال پورشه بعد از سالها روی 911 آینه بغل گذاشته بود که مثل اینکه خوشش اومده روی این مدل هم نصب کرده 😐

    پاسخ
  4. فرزاد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    درسته لامبو بینظیره ولی گاهی لازمه در این دنیا هیچگاه طرحتو تغییر ندی. یعنی بعضی اوقات این طرح 911 که قدمت زیادی داره آدمو واقعا در یه فضای دیگه میبره که دنیای قدیم و مدرن را بهم پیوند میده..
    من خودم متخصص آمار سوپراسپورتها هستم و در اینکه در مهد مهندسی مکانیک دنیا یعنی آلمان، خودروسازی پورشه از بقیه خودروسازانش یعنی BMW، بنز و آئودی همواره برتر بوده جای شک نیست. در طبقه سدان، پانامرا برتر از Sکلاس بنز و سری 7 بی ام و عمل کرد و در اسپورت اصلا بنز یا BMW ماشینی نتونستند تولید کنند که در پیست 1مایل حتی جلوی 911 به نمایش بزارند چه برسه به رقابت با گالاردو.
    ولی همین 911 با قدرت تقویت شده 900(که البته کمی ناعادلانه بوده) براحتی سوپراسپورت بی همتای آوانتدور(با قدرت700) را شکست داد در 1مایل!

    پاسخ
  5. p
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    اقا زاده ها بجنبن كه تا 2014 پولارو رديف كنن واسه خريدنش تا اون موقع وام منم حاضر ميشه با بهره ي خداتومن واسه خريدن يه پژو405 دهه ي 60ميلادي.

    پاسخ
    1. sean
      سوابق: (90 دیدگاه) ,

      دوست من آقا زاده ها نه!! آقا دزدها..

      آقازاده من و شمائیم که پدرانمون نون حلال پای سفره آوردند، اون ها دزدند. (بلا نسبت نخبگان علمی کشور که لیاقت پول دار بودن رو دارند)

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        گربه دستش به موش نمیرسه میگه تو رژیمم… من اقازاده یا به قول شما اقا دزدها نیستم ولی ما عادت داریم تا پولدار میبینیم میگیم یارو شیشه فروشه دزده قاچاقچی هستش عادته…

        پاسخ
  6. پورشههه
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    لامبو دنبال کل انداختن نیست دادا! وگرنه همون کاری رو میکرد که منصوری با آونتادور کرد!!!!!!!

    پاسخ
    1. RB
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      لامبو آگه میتونست از اول همون کاری که منصوری کرد رو میکرد. کار منصوری رو هر کسی نمیتونه انجام بده حتی لامبو

      پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (760 دیدگاه) ,

    تغییرات گسترده بر روی محصول موفق بزرگترین اشتباه ممکنه هست که این امر برای مدیران پورشه مثل روز روشنه و فعلا هیچ تغییری نخواهد کرد و هر چند سال یک آپدیت ظاهری با کلی ارتقای فنی و به روز.

    پاسخ
  8. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    برید دنبال کارتون
    لامبو لامبو لامبو
    ناامیدکننده ترین ماشین سال 2012 آونتادور دراومد آخرین رتبه رو هم گرفت با گیربکسش که تکانهای شدیدی رو به اتاق وارد میکنه…….همه کارشناسان خودرو به اتفاق نظر پورشه رو برترین خودرو سال 2012 انتخاب کردن اونم کاررا اس با 400 اسب بخار دهن لامبورگینی رو سرویس کرد…
    باید بفهمید همه چی شتاب نیست…لامبو 2.9 پورشه 3.1 0.2 ثانیه به کجا برمیخوره
    این در حالیه که تعداد سیلندرهای پورشه نصف لامبو هست…..

    پورشه توربو اس هم مطمئنا و 100 درصد برترین خودروی امسال درخواهد آمد

    منتظر باشید تا ببینید……
    ماشین فقط آلمانی
    درود بر روح فردیناند پورشه

    پاسخ
    1. feri
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      آخه یکی نیست به این گل پسر بگه الآن چند ساله که امتیاز لامبو به آئودی(یه شرکت آلمانی) داده شده و تحت نظر اونها تولید میشه…

      پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این یکنواختی طراحی پورشه بعد از 50 سال یعنی عین اصالت… بر عکس بی اصالتهایی مثل کیا و هیوندای که هر سال تغییر شکل میدن.

    در ضمن اگر تغییر شکل دادن تند تند هنره که ماشینهای چینی بهتر از همه هستن

    پاسخ
  10. دانیال
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    مهم کیفیت و تکنولوژی هستش . بذارین یه مثال براتون بزنم . مثلا ما تو همین ایران خودمون پراید داریم اگه اشتباه نکنم حدود 600 مدل پراید داریم همشون ، هم میشه گفت باهم متفاوتن و هم میشه گفت همشون سرو ته یه کرباسن و عین همن . ولی کیه که از طراحی پراید تعریف کنه ؟ چرا کسی همچین کاری نمی کنه ؟ چون همه میدونن زیر کاپوتش چیه و بجای اسب بخار ، قاطر بخار میده بیرون . ولی همین پورشه رو نظر بگیرین ؛ خیلی ها واسه همین طراحی قدیمیش کف بر میشن و بقیه هم وقتی کیفیت ، صدای اگزوز و قدرت مانورشو ببینن عاشق طراحیش هم میشن .

    پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا بعضیا خوششون میاد الکی عیب و ایراد بتراشن.
    لاستیک زاپاس پورشه به سر تا پای ایران خودرو می ارزه…
    اونایی که میگن ایراد داره میشه لطف کنن رزومه ی کاری یا تجربیات یا سطح تحصیلات یا حداقل سن و سال خودشونو بگن.
    اصالت و اوج طراحی و مهندسی خودرو مال آلمان و شرکتهای بنز، بی ام دبلیو و پورشه است دوست من. پس شما لطف کن و فقط راجع به پراید و اینجور چیزا مهندسی کن…

    پاسخ
  12. رادین
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    این قیافه مال پورشه هست…. بنز قیافش همونه… اینها یدونه هستن… یعنی شخصیت و اصالت و اقتدار.

    راه به راه رنگ عوض کردن مخصوص ماشینهای چینی و کره ای هست

    پاسخ
  13. سعید
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    من به شخصه به سوپراسپورت سازاای ایتالیایی به خاطر طراحی های فوق العاده و عملکر های بی نظیری که دارن خیلی علاقه مندم ، حتی میشه گفت ماشینی مثل فراری به عنوان سنگ محک بقیه استفاده میشن! ولی نباید فراموش کرد که پورشه با مهندسی فوق العاده و اغلب با یه شیش سیلندر خطی میتونه راننده همون اونتادور رو از خریدش پشیمون کنه!
    در پایان جا داره از خانواده محترم رجبی تشکر کنم!

    پاسخ
  14. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    اونایی که میگن کهنه و تکراری .. این یک پورشه است این اصالت ماشینه .. هیوندا نیست که هر سالی یه مدلی بده بیرون که فروش کنه .. 911 اگه 1960 هم باشه بازم قیمتیه .. پس طفا نظر ندید .

    پاسخ
  15. علی
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    دوستان این یه پورشه هست
    یعنی ماشینی که میتونی باهاش بری خریدات رو انجام بدی،راحت باهاش یه سفر دو نفره توی مسافت های طولانی انجام بدی و به وقتش هم وارد پیست شی و تمام سوپر اسپرت ها رو به چالش بکشی
    اما لامبورگینی و تا حدودی فراری محدودیت دارن. شما با یه لامبورگینی نمیتونی توی ترافیک شهر رانندگی کنی(توی برنامه تاپگیر هم اشاره شد که عملا در ترافیک ها نمیشه از لامبو استفاده کرد) یا اینکه نمیشه با لامبورگینی یه مسافرت طولانی راحت رفت.
    فلسفه و اهداف کمپانی ها با هم متفاوته

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      حیف نیست آدم با یک همچین شاهکاری بره خرید…؟!
      فقط باید بوسیدش…
      بوووووووووووووس

      پاسخ
  16. رهگذر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مشتریان همیشگی پورش این خودرو رو با همین چهره میپسندن وگرنه فکر میکنم کمپانی به این گندگی به عقلش میرسه که طرح های خودروهاشو هر سال به روزتر کنه.البته اینکارو هم انجام میده ولی به اهستگی و محافظه کارانه

    911 جدید هم که جایزه طراحی سال 2012 رو برد!! با رای و نظر کارشناسان و روزنامه نگاران از 60 کشور!!
    هر ساله هم کلی افتخارات به کلکسیونش اضافه میکنه با همین ظاهر همیشگی

    همین گیربکسی که امثال لامبو و فراری گرفته تا هیوندای و کیا ازش استفاده میکنن (یعنی تیپ ترونیک) ساخت پورشه اس اولین سیستم تعلیق مستقل در خودروسازی و اولین خودروی هیبریدی جهان هم کار پورشه اس !!

    ظاهرش هم برای علاقه مندان به این خودرو بسیار زیباس

    پاسخ
  17. VP
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من از هیچ چیز ماشین سر در نمیارم فقط اینو میدونم که میمیرم واسه باکستر

    پاسخ
  18. --AMG--
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    آقایون در مورد طراحی پورشه نظر ندین.بهتره شما برید به همین خودرو هی ملی ببالید!!

    پاسخ
  19. --AMG--
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    خودروسازی فقط آلمان.جای حرفم نداره.

    پاسخ
  20. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    این سلطان جادست؟؟؟ واقعا که!!!

    پاسخ
  21. سید محمد جواد میرشفیعی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من عاشق پورشه ام حاظرم برای بدست اوردنش تمام زندگی ام را بدهم
    باز مخصوصا غلام 911 توربو هستم
    ماشین فقطporsche 911 turbo s

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    رو دست توربو اس هنوز زاده نشده عشق است 911 توربو اس

    پاسخ
  23. Mohammad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشینه فوق‌العاده ایه از هر لحاظ خودم یه 2012 دارم شتاب که بینظیر حتی کوروت c7 هم نتونست بگیرتم توی شتاب ؛کیفیت عااالیییه ماشینه خیلی خوبیه ولی خوب یه ایرادایی هم داره مثل: شکم ماشین خیلی پاینه یعنی با وجوده اینکه حتی تنظیم ارتفاع هم داره باز برای جادهای ما جوابگو نیست و بازم کفش میگیره واینکه هزینه نگه داریش فوق‌العاده بالاست و سنگینه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.