پورشه

معرفی پورشه پانامرا اسپرت توریزمو پیش از نمایش رسمی در ژنو

همان‌طور که وعده داده شده بود، پورشه نسخهٔ اسپرت توریزمو پانامرا را پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو معرفی کرد. پورشه در سال ۲۰۱۲ از کانسپت این خودرو رونمایی کرد که حالا درنهایت به خط تولید راه پیدا کرده است. اسپرت توریزمو تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد درحالی‌که قابلیت استفاده و کارایی بیشتری را به خانوادهٔ نسل دوم پانامرا اضافه می‌کند. البته این خودرو را نمی‌توان یک استیشن دانست. تفاوت ظاهری پانامرا اسپرت توریزمو با نسخهٔ معمولی با یک نگاه بلافاصله قابل‌تشخیص است.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-03

در این مدل از ستون B به بعد، سقف خیلی بیشتر از نسخهٔ سدان امتداد پیدا کرده است. این امر موجب افزایش فضای سر سرنشینان عقب و همین‌طور ایجاد استایلی مانند خودروهای شوتینک بریک شده است. اما غیر از این‌ها، فضای بار پانامرا اسپرت توریزمو نیز به ۵۲۰ لیتر افزایش پیدا کرده که حتی در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۹۰ لیتر می‌رسد؛ اما همانند پانامرا سدان، اسپرت توریزمو هم ۵.۰۵ متر طول و ۱.۹۴ متر عرض دارد ولی ارتفاع آن ۵ میلی‌متر بیشتر است. همچنین این سقف جدید موجب شده که ظرفیت سرنشین پانامرا برای اولین بار از چهار نفر به پنج نفر افزایش پیدا کند؛ یعنی در این نسخه در عقب بجای دو نفر حالا سه نفر می‌توانند بنشینند که پورشه این آرایش را ۴+۱ نامیده است.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-0a

البته صندلی‌های عقب پانامرا هنوز حالت فردی خود را حفظ کرده‌اند اما در میان آن‌ها یک صندلی دیگر اضافه شده است. بااین‌حال برای کسانی که یک پانامرای معمولی اما با نمایی استیشن مانند و فضای بار بیشتر نیاز دارند، پورشه نسخهٔ چهارنفرهٔ استاندارد را هم برای اسپرت توریزمو ارائه می‌کند.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-29

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب پانامرا اسپرت توریزمو اسپویلر عقب فعال آن است. این اسپویلر که در نسخهٔ معمولی پانامرا هم وجود دارد، بسته به سرعت حرکت و تنظیمات رانندگی، سه حالت مختلف را ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در سرعت‌های بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت، یک درجه تغییر جهت می‌دهد و یا هنگامی‌که سقف پانوراما باز است برای به حداقل رساندن صدای باد در داخل کابین، به‌طور خودکار در زاویهٔ ۲۶ درجه تنظیم می‌شود.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-0f

در ابتدا، پانامرا اسپرت توریزمو در پنج نسخهٔ مختلف عرضه خواهد شد که عبارت‌اند از ۴ با ۳۳۰ اسب بخار قدرت، ۴S با ۴۴۰ اسب بخار قدرت، ۴S دیزل با ۴۲۲ اسب بخار قدرت، ۴ E-Hybrid با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت. همان‌طور که مشخص است، مدل توربو بالاترین نسخهٔ اسپرت توریزمو محسوب می‌شود که مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است. پورشه می‌گوید نسخهٔ پایهٔ پانامرا اسپرت توریزمو یعنی مدل ۴ برای خریداران آلمانی حداقل ۹۷,۵۵۷ یورو قیمت خواهد داشت که نهایتاً به ۱۵۸,۶۰۴ یورو برای مدل توربو افزایش پیدا می‌کند.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-10

اما در ایالات‌متحده، قیمت پورشه پانامرا اسپرت توریزمو از ۹۶,۲۰۰ دلار برای مدل ۴ آغاز شده و به ۱۰۴ هزار دلار برای ۴ هیبریدی، ۱۰۹,۲۰۰ برای ۴S و ۱۵۴ هزار دلار برای توربو می‌رسد. انتظار می‌رود این خودرو تا پایان سال جاری در ایالات‌متحده عرضه گردد. همان‌طور که اشاره شد نخستین نمایش رسمی پانامرا اسپرت توریزمو چند روز دیگر در نمایشگاه ژنو صورت خواهد گرفت درحالی‌که پذیرش سفارشات خرید آن در اروپا میز از ماه اکتبر آغاز می‌شود.

porsche-panamera_sport_turismo-2018-1024-15

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    پورشه همیشه در اوج??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. "Amir"

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (728 ديدگاه)

    وقتی از پشت دیدمش گفتم عجب چیزی ! ولی نمای بغلو که دیدم خورد تو ذوقم !
    چه کنم که پورشه هستو المانی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیدامین فاخر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (589 ديدگاه)

    احتمالا پورشه بااین مدل قصد ارایه یه واگن رو نداشته و یه چیز تو مایه های مدل لانگ وشوتینگ بریک رو در نظر داشته
    ولی تو اون عکسی که این مدل از نمایه عقب کنار نمونه معمولی قرار داره، استایلی شبیه به واگن رو به نمایش میذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طراحیش بی نظیره. هیچ نقصی نداره. قیمتش هم نسبت به رقبا خیلی مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saied

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کاین رو به این ترجیح میدم البته تو عکس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    هرچی هس خوب بد زشت خوشگل احترامش واجبه.هر چند که برسه به ایران قیمتش……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فاخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا چه کاریه همون پانامراست که اصلا انگیزه پورش از این ساخت ماشین چیه فقط صندوق عقب ۵ میل افزایش داشته این هزینه رو صرف ساخت یه ماشین کوچکتر از ماکان میکرد بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    Ferrari GTC Lusso رو هزار بار به این ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اون کاملا تو سطح بالاتری قرار داره کامران جان؛ صرفا فرم بدنه، دو خودرو رو رقیب هم نمی‌کنه. رقیب پانامرا اسپرت توریزمو، نسل آینده CLS شوتینگ‌ بریکه، البته در صورتی که معرفی بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Kamran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خود پانامرا سدان هم جایگاهش بین یه ماشین سدان و استیشن بود حالا چرا اینا اومدن ازش استیشن ساختن و خدا میدونه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نت

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    کلا پشت پانامرا رو دوست ندارم این مدل که دیگه خیلی زشته .شبیه ماشینهای استیشن شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نت

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این مدل خیلی زشته مخصوصا عقبش.داشبوردش هم طرح چوب کرده که خیلی بده و ساعت مسخره انالوگ هم براش گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نت

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    پانامرا معمولی حداقل یه کم پشتش کشیده بود این مدل خیلی بد شده شیشه عقب و پشت ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نت

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگر پانامرا رو سدان میکردنند و صندوق عقب ماشین تغییر میدادند و مثل ماشینهای سدان عقبش کشیده میشد خیلی خوب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نت

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چرا المانیها علاقه زیادی به ماشین استیشن دارند مثل این پانامرا زشت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرشاد سجادیان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من این مدل پانامرا رو کاملا به سدانش ترجیح میدم؛ امیدوارم مرسدس در کنار معرفی نسل جدید CLS، نسخه جدید شوتینگ‌بریکش رو هم معرفی کنه تا یه رقابت تمام عیار با پانامرا اسپرت توریزمو شاهد باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا