پورشه

معرفی رسمی پورشه ماکان

دومین شاسی بلند پورشه سرانجام رونمایی شد. ماکان، برادر کوچک‌تر کاین که می‌تواند به خوبی بیانگر یک خودروی اسپرت شاسی بلند و لذت بخش باشد.

 2014 Porsche Macan S
۲۰۱۴ Porsche Macan S

استفاده از پلتفرم مشترک MLB فولکس واگن، باعث کاهش هزینه های توسعه و تحقیق و قیمت تمام شده ماکان شده است. روی همین ساختار آئودی Q5 و A4 نیز ساخته می‌شوند. با این وجود، ماکان تنها در ۲۰ درصد قطعات با آئودی مشترک می‌باشد و در بسیاری از قطعات و ژنتیک بیشتر به برادران خود در پورشه وابسته است.

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo

ماکان در دو مدل بنزینی S و توربو به بازار می‌آید. پیشرانه ماکان S با پانامرا ۲۰۱۴ مشابه است و از یک موتور شش سیلندر V شکل ۳.۰ لیتری مجهز به توربوی دوقلو ۳۴۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر بیرون می‌کشد. با چنین قدرتی این SUV قادر است در مدت ۵.۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برسد. یک موتور ۳.۰ لیتری توربو دیزل با توان ۲۵۵ اسب بخار برای بازارهای عمدتاً اروپایی هم در نظر گرفته شده است. اما گل سر سبد پیشرانه ها را باید موتور ۳.۶ لیتری V6 با توربوی دوقلو دانست که ۴۰۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند تا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر تنها به ۴.۶ ثانیه (۴.۴ ثانیه با بسته سفارشی اسپرت کرونو) نیاز داشته باشد. نهایت سرعت ماکان اس ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت و مدل توربو ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. برای انتقال نیرو به همه چرخ‌ها، از یک گیربکس هفت سرعته خودکار PDK دوکلاچه پورشه استفاده می‌شود.

 2014 Porsche Macan diesel
۲۰۱۴ Porsche Macan diesel

برای تعلیق از سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه (PASM) استفاده شده است. استفاده از یک تعلیق گازی با حالتهای قابل انتخاب ارتفاع سواری نیز، کیفیت راندن خودرو را می‌افزاید. چرخهای ۱۹ اینچی با تایر های اندازه ۲۳۵/۵۵ در جلو و ۲۵۵/۵۰ در عقب پوشیده می‌شوند.

 Porsche Macan turbo interior 2015
Porsche Macan turbo interior 2015

درون کابین با طراحی‌تر و تمیز و آشنای دو رنگ روبرو می‌شوید. صندلی‌ها در هشت جهت و به صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند و با روکش آلکانترا پوشانده شده‌اند. سیستم صوتی ۲۳۵ وات و پدالهای تعویض دنده از روی فرمان نیز طبق معمول به صورت استاندارد دیده می‌شوند. در عوض مدل توربو با صندلیهای ۱۸ جهته و ۱۶ بلندگوی استریو Burmester و چرخهای ۱۹ اینچی متفاوت و سیستمهایی نظیر هشدار برخورد، کروز تطبیقی، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم چراغهای پویا و سیستم هشدار خروج از خط عرضه خواهد شد.

پورشه هدف تولید ۵۰ هزار دستگاه ماکان را در سال برای خود در نظر گرفته است. این ماشین با قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری از بهار سال آینده قابل سفارش خواهد بود. قیمت پایه مدلهای ۳.۶ لیتری نیز از ۷۳ هزار دلار آغاز می‌شود. ب ام و X3، آکورا RDX، لکسس RX، رنجروور اووک و بسیاری از شاسی بلندهای اسپرت دیگر در انتظار یک مصاف جانانه با ماکان پورشه اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشته

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا اسمش ماکان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pasha

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به معنی ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ramin

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا یا ما هم سوارش میشیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Arshan

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید ۵٠٠٠٠دلار برا ما باید ١٧۵میلیون تومن باشه دیگه نه ١میلیاررررررررددد?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا