نسخه نهایی 918 اسپایدر [ویدئو]

فرانکفورت 2013: بالاخره خودروساز آلمانی پورشه از نسخه نهایی و تولیدی 918 اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرد و آن را در معرض دید قرار داد.

Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show
Porsche 918 Spyder production model live at 2013 Frankfurt Motor Show

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حداکثر سرعت این خودرو هیبریدی 345 کیلومتر بر ساعت است که تنها برای دو سرنشین فضا دارد و قرار است تنها 918 عدد از آن ساخته شود که همه آن‌ها ظرف 18 ماه تحویل مشتریان داده خواهد شد.


این خودرو با قیمتی در حدود 657.400 پوند(845 هزار دلار) برای سفارش گذاشته می‌شود. پورشه بر روی گل سرسبد خود بسیار خوب عمل کرده، به صورتی که بیش از دو سوم کار را در مدل تولیدی پیاده کرده است و در نتیجه منافع آن‌ها هم روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
برای اولین بار این خودرو تحت مدل مفهومی در نمایشگاه ژنو سال 2010 رونمایی شد که مهم‌ترین ویژگی‌های آن استفاده از فیبرکربن، پانل های کامپوزیتی، قطعات پلاستیکی و شاسی (آلومینیوم، منیزیم و تیتانیومی) بود.


این ترکیب بسیار عالی، وزن 918 اسپایدر را به 1634 کیلوگرم می‌رساند حتی با وجود پیچیدگی‌های ذاتی و سیستم هیبریدی سنگین وزنش!
پانل‌های سقف متحرک این خودرو، به 918 کوپه روح رودستر هم بخشیده اما اگر این‌ها شما را راضی نمی‌کند می‌توانید بسته Weissach performance را سفارش دهید که قیمت این خودرو را به 718 هزار پوند(929 هزار دلار) می‌رساند اما در عوض آیرودینامیک خودرو با اضافه شدن بالچه و ضربه گیر بهتر می‌شود.وزن خودرو هم با ترفندهایی نظیر استفاده از اجزای سبک‌تر و چرخ‌های منیزیمی حدود 35 کیلوگرم کاهش می‌یابد.


پیشرانه 918 اسپایدر از یک سیستم پلاگین هیبریدی می‌باشد که تقریباً در عقب خودرو قرار دارد. موتور 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی می‌تواند 608 اسب بخار قدرت در دور موتور 8700 تولید کند. همچنین دو موتور الکتریکی در محور جلو جمعاً می‌توانند 286 اسب بخار قدرت در دور موتور 6500 تولید کنند.

Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record
Porsche 918 Spyder production model breaks Nurburgring ring record

تمام قدرت این خودرو 887 اسب بخار است که می‌توان آن را در دور موتور 8500 بدست آورد و نسبت قدرت به وزن آن 540 اسب بخار در هر تن است که این یعنی قدرتمندترین خودروی پورشه تا به امروز.حداکثر دور موتور هم به 9100 رسیده است.
حداکثر گشتاور این هیبریدی بین 676 پوند فوت و 943 پوند فوت بسته به انتخاب نوع دنده است.گیربکس این خودرو هم هفت سرعته دو کلاجه اتوماتیک است که قدرت را به صورت الکتریکی-بنزینی به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.جالب است بدانید مصرف سوخت این خودرو پر قدرت بین 3 تا 3.3 لیتری در هر 100 کیلومتر است.

Porsche 918 Spyder production model with Weissach package

انرژی موتور های الکتریکی هم توسط یک باتری 6.8kWh واقع در عقب و زیر 918 تأمین می‌شود که ضمانت چهار ساله دارد. این سیستم همچنین انرژی ترمزها هم بازیافت می‌کند.
پورشه برای این خودرو سه حالت رانندگی قرار داده است که عبارت انداز: E-power، هیبریدی، اسپرت هیبریدی، مسابقه ای هیبریدی و Hot Lap.
باید بدانید که حالت E-power اصلا گاز CO2 منتشر نمی‌کند و می‌تواند با دیفرانسیل جلو حدود 32 کیلومتر مسافت طی کند. 918 در این حالت دارای شتاب زیر 7 ثانیه و حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت است.


پورشه می‌گوید این خودرو در حالت ترکیبی، دارای شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای است و این یعنی 0.9 ثانیه سریع‌تر از کاررا GT V10 سوپرکار 2007-2004.همچنین این خودرو می‌تواند ظرف 7.7 ثانیه به سرعت 200 و ظرف 22 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد.حداکثر سرعت این خودرو نیز همان طور که ذکر شد، 345 کیلومتر بر ساعت است(سریع‌ترین خودروی جاده ای پورشه).

[jwplayer mediaid=”67999″]

سایر ویژگی‌ها:
• 4643 میلی متر طول
• 1940 میلی متر عرض
• 1167 میلی متر ارتفاع
• 2730 میلی متر فاصله بین دو محور
• رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب
• لاستیک‌های 265/35 ZR20 برای جلو و 325/30 ZR21 برای عقب
• حجم باک 70 لیتر و حجم بار حدود 110 لیتر

»» 8 نکته در مورد پورشه 918 اسپایدر

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

40 دیدگاه

  1. jaguar
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    طرح پویا و قشنگی داره
    به نظر میرسه نقطه عطفی باشه برای طراحی پورشه
    احتمالا تاثیر این ماشینو روی نسل های آینده پورشه میبینیم

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      واقعا باید تبریک گفت ونباید این را باماشین های بنزینی مقایسه کرد وباماشین های هیبریدی مثل مکلارن ولافراری مقایسه کرد که حریف گردن کلفتی برای آنان است

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        به نظر شما یک لامبورگینی v12هیبریدی چه قدر قدرت خواهد داشت؟

        پاسخ
      2. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        منم نگفتم باید بسازن چون خود لامبورگینی هم گفته بود به هیبریدی علاقه ای نداریم . ماهمین جوری که هست لامبو رو دوست داریم

        پاسخ
    2. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      این هیولای سنگین و باوقار (مثل اجدادش) حداقل تا 10 سال دیگه الگوی بقیه پورشه ها خواهد بود.
      واقعا آدم حض میکنه… سال 2010 که این طرحو ارائه دادن همه اه اه کردن و گفتن شکست میخوره (همون اتفاقی که برای کاین و پانامرا افتاد) و مثل همیشه پورشه موفق شد با عملکردش تمام منتقدها رو میخکوب کنه.
      6:57 در نربرگ رینگ خداست. نزدیک به 12 ثانیه رکورد خودروهای مجاز جاده ای رو جابجا کرده… 12 ثانیه تو این پیست یه چیزیه تو مایه های…. یه سال !!!

      حالا باید دید رقباش چی رو میکنن!

      پاسخ
  2. skazi 68
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    خداییش قشنگه ولی هیچی پراید نمیشه اونم چی هاچبک ارتفاع سیستم وای

    پاسخ
  3. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    قوی ترین ماشین هیبریدی دنیا… خیلی خوشگله

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      آقای kmامروز برای ماشین های مکلارن ولافراری حریف جدید پیدا شد و درسته که صفر تا صدش بیشتره ولی صفرتا 200 اش یک رقم خیلی کم است که میتواند ماشین های آونتادور و وننو و مکلارن و لافراری بگیره همه ی این ماشین ها صفرتا 200 شان بین 9تا11 ثانیه است ولی برای پورشه7.7 ثانیه وصفرتا300 اون 22 ثانیه طول میکشه که ارقام خوبی هستند

      پاسخ
      1. I Love Ferrari
        سوابق: (153 دیدگاه) ,

        حواست کجاست لافراری٠تا١٠٠رو٢/۶میره
        ٠تا٢٠٠رو توی٧
        و٠تا٣٠٠روتوی١۵ثانیه.

        پاسخ
      2. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        ببخشید .چون من تو یه سایت خارجی خوندم که صفر تاصد لافراری 2.9 وصفر تا 200 تغریبا 9 ثانیه بود

        پاسخ
      1. km
        سوابق: (681 دیدگاه) ,

        آره ببخشید اونا بالای ۹۰۰ اسب بخارن. اولش ۰-۱۰۰ و ۰-۲۰۰ پورشه سریع تره ولی ۰-۳۰۰ از لافراری و P1 خیلی عقب می مونه

        پاسخ
      2. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        ما که دعوا نداریم من با استناد به یک سایت این ارغام رو از لافراری نوشتم . حق با شما است

        پاسخ
      3. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        دوست عزیز آیا وننو پی1 و لافراری هم این مصرف سوخت و این میزان آلایندگی رو دارن پورشه مثل همیشه بی سروصدا بهترین سوپر اسپرت دنیا رو معرفی کرد و تکنولنوزی ومهندسی برتر خودش رو به رخ همه کشید

        پاسخ
      4. نیما
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        آره با حجم موتر بیشتر و همچینین مصرف دو برابر مطمئن باش p1 که هیچ لافراری هیچوقت نمیتونه به چنین تکنولژی برسه

        پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    از هر سو که بنگری زیباست…
    آدم دلش شاد میشه اینا رو می بینه

    پاسخ
  5. امین
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    این روزا خبرا مثل قبل هیجان انگیز نیستن . همش شده سوپر اسپرت .

    پاسخ
  6. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    بعد بگید پورشه فلان و بیساره و زشته ……
    به این میگن مهندسی و تکنولوژی
    یعنی حریف نداره ها ……………. خیلی وقت بود منتظرش نسخه نهاییش بودم

    پاسخ
  7. فقط سری۳
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه باز برای همه ماشین ها خط و نشون کشید .

    پاسخ
  8. غمگین
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    این المانی ها چه قدر خوش خیال اند مثل این که نمی دونن سایپا تیبای هاچبک رو می خواد عرضه کنه به بازار دیگه کی پورشه سوار می شه !!!!!!!!!!!!
    سایپا لقب رویای جوانی رو بهش داده !!!!!!!!!
    همه با هم همکاری کنیم و مسئولین دو شرکت خودرو سازی داخل رو به امام زاده
    ببندیم شاید یه فرجی شد !!!!!!!

    پاسخ
  9. jalal
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    بابا ایول پروشه زدی به سیم آخر ترکوندی من به شخصه از آن اول بچگی طرفدار و عاشق پروشه بودم و به خودم می گفتم ماشین پروشه یه چیز دیگس و حالا این ماشینو دیدم گفتم پروشه یه شاهکار بزرگی خلق کرده و میتونه شاخ سوپر اسپرت های دیگر را بشکونه.

    پاسخ
  10. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    خیلی قشنگه.مهندسیه المان داره میترکونه.
    منتظر مقایسه و مسابقه ی ان با بزرگان صنعت هیبرید هستیم.
    و در اخر برنده شدن المانی ها.

    ایران و المان

    پاسخ
  11. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    ۶۰۸ اسب از موتور ۴.۶ بدون توربو یعنی می کنه به عبارتی 132 اسب به ازای هر لیتر!!!! ما رو باش که تو ۵۰ – ۶۰ موندیم

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      شما صنعت آلمان رو با ما مقایسه میکنی!!!!!!!!

      پاسخ
  12. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    خداییش یاد کاررا جی تی در دل ما زنده کرد
    انصافا جانشین شایسته ایه براش……..

    پاسخ
  13. انزو
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    918 با رکوردی که چند روز پیش زد یعنی 6:57 تو نوربرگ رینگ حسابی برای p1 و laferrari خط و نشون کشید و به وعدش عمل کرد . چون p1 فعلا بهترین رکوردش 7:04 هست و laferrai هم فعلا تست نکرده تو این پیست معروف تا عیارش مشخص بشه ولی هم مکلارن و هم فراری قطعاً دیگه هدفشون الان بهبود این رکورد هست.
    البته ایده پورشه خوب کار کرد اینکه ماشین رو از قبل از فرانکفورت امسال واز پارسال کاملاً نمایش داد به عنوان کانسپت و تونست خیلی خوب تو این مدت مراحل تستش رو تموم کنه بدون اینکه دیگه نگران شایعات رسانه ای اطرافش باشه و خودشو همون اول خلاص کرد برعکس فراری و تا حدی مکلارن که شایعات اطرافشون زیاد بود قبل از معرفی رسمی و مجبور بودن با کلی مخفی کاری تست بکنن و حتی تا الان هم تست های نهایی کامل نشده تا 2014 هم ادامه خواهد داشت
    الانم که با یه رکورد جدید وارد شده و درواقع سیاست خوب پورشه باعث شد ماشینش کاملا تو بورس باشه برای لحظه معرفی رسمی

    پاسخ
  14. انزو
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    0-100 laferrari زیر 3 ثانیه ، 0- 200 زیر 7 و 0-300 هم 15 ثانیه که اینا ارقامی هستن که رسماً توسط کمپانی اعلام شدن

    p1 هم تقریبا همچین عملکردی داره

    918 هم به جز 0-300 شتابگیری نزدیک به دوتا رقیبش داره

    پاسخ
  15. mohammad8743
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    اقا من دارم اشتباه میبینم یا واقعا اسکرول های وسط هم تاچ؟

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      بله. کل کنسول وسط یه تاچ اسکرین بزرگه که بر پایه HTML 5.0 نوشته شده که کلی اپلیکیشن و نرم افزار رو ساپورت میکنه.

      پاسخ
  16. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    آفرین به پورشه. واقعا سیاست خوبی را دنبال میکنه و محصولات فوق العاده باکیفیتی بیرون میده.
    سریعترین اتومبیل پورشه که تا بحال ساخته شده همین 918 است.

    پاسخ
  17. عباس
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فوق الاده بود عاشق طراحی پشتش شدم فقط طراحی جلوش تکراری شده

    پاسخ
  18. saied
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالیه . بجز قیمت فضاییش 🙁

    پاسخ
  19. فرزاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واااااااااااااااااااااای عالیه

    پاسخ
  20. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همیشه خودرو های المانی حرف اول رو میزنن چون همیشه هم قدرت زیادی داره وهم گشتاورش زیاده مثل کوئنیگ زگ و پورشه و مرسدس بنز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.