پورشه

رونمایی از نسل دوم پورشه پانامرا؛ اِشتوتگارتی دوست‌داشتنی

کمپانی خوش‌نام پورشه روز گذشته نسل دوم سدان چهاردرب محبوب خود، پانامرا را با ظاهری تازه، کابین مدرن و پیشرانه‌های توربورشارژشده قوی‌تر به‌همراه جعبه‌دنده ۸ سرعته PDK در مقابل دیدگان جهانیان رونمایی کرد. جالب این‌جاست که از همین حالا هم برای آن سفارش می‌پذیرد و زمان تحویل را پاییز سال جاری اعلام کرده است.

2017 Porsche Panamera
۲۰۱۷ Porsche Panamera
ظاهر پانامرای ۲۰۱۷ طراحی تازه‌ای دارد. طراحان پورشه سعی کرده‌اند تیزتر از قبل بنوازندش و پاره‌ای از المان‌هایش را حذف کرده یا با سبکی تازه جایگزین کنند. سپرها، آستانه‌های جانبی، باله‌ها، سقف، درب محفظه پیشرانه، بخش عقب و اسپویلر جمع‌شدنی آن مجموع مواردی هستند دستخوش تغییر شده‌اند. همچنین یک نوار LED نیز همانند فیس‌لیفت آخر سری ۹۱۱ به حدفاصل بین دو چراغ عقب اضافه‌شده و نمای این قسمت را بیشتر شبیه برادر کوپه‌اش کرده است.

2017 Porsche Panamera

2017 Porsche Panamera

2017 Porsche Panamera

2017 Porsche Panamera
حاصل کار با ۵۰۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۲۳ میلی‌متر ارتفاع، ۳۵ میلی‌متر طویل‌تر، ۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۵ میلی‌متر قدبلندتر از نسل اول است. فاصله بین محورها نیز با ۳۰ میلی‌متر افزایش به عدد مطلوب ۲۹۵۰ میلی‌متر رسیده که به‌نظر می‌رسد فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب محیا کرده باشد. البته، خط سقف عقب برای حفظ حالت کوپه مانندِ موردعلاقه پورشه ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر قرار دارد و شاید جملهٔ قبل را به چالش بکشد!

بیشترین تغییرات در داخل کابین صورت گرفته است. عناصر طراحی به‌کاررفته شبیه به ۹۱۸ اسپایدر بوده و نسبت به نسل پیشین بسیار متمایزند. این درواقع سبکی است که خود کمپانی از آن با عنوان کابین هدایت پیشرفته پورشه (Porsche Advanced Cockpit) یاد می‌کند و گویا علاقه زیادی هم به گسترش آن در همه محصولاتش دارد. در کنسول میانی تمامی دکمه‌های مکانیکی قبلی جای خود را به یک صفحهٔ حساس به لمس شیشه‌مانند داده‌اند.

2017 Porsche Panamera
بالای این مجموعه یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی جا خوش کرده که امکان چینش شخصی آن توسط راننده و سرنشین وجود دارد. دو عدد نمایشگر ۷ اینچی پهلوبه‌پهلو هم پشت فرمان قرار دارند که با سرعت‌سنج دایره‌ای کلاسیکِ پورشه از هم جدا می‌شوند.

2017 Porsche Panamera

2017 Porsche Panamera

خودروساز اشتوتگارتی همانند گذشته برای این نسل پانامرا هم توشه‌ای از فناوری‌های مربوط به شاسی را تدارک دیده است که مواردی مثل سامانه تعلیق بادی و فعال، کنترل پویای شاسی پورشه و انتقال گشتاور و سامانه فرمان جدید الکترومکانیکی ازجمله آن هستند. البته این همهٔ ماجرا نیست، چراکه سامانه فرمان‌پذیری محور عقب که پیش‌ازاین در ۹۱۸ اسپایدر و ۹۱۱ توربو تعبیه شده بود برای اولین بار در کالبد این سدان اغواکننده نیز انجام‌وظیفه خواهد کرد.

rp-panamera-g2-15

به سراغ قوای محرکه می‌رویم. پانامرای جدید ۳ پیشرانه خواهد داشت: گونه به‌روزشده و قوی‌تر ۲.۹ لیتری V6 توربو دوقلوی کنونی، گونه قدرتمندتر ۴ لیتری دو توربوی ۸ سیلندر بنزینی و برای اولین‌بار یک بلوک V8 توربو دوقلوی گازوئیلی. مکمل تمامی پیشرانه‌ها یک جعبه‌دنده PDK جدید با ۸ سرعت خواهد بود که جای نمونه ۷ سرعته دوکلاچه قبلی را گرفته و تمامی مدل‌های پانامرا را که شامل گونه دیزل هم می‌شود به‌صورت ۴ چرخ تغذیه خواهد کرد. البته گونه‌های دیفرانسیل عقب نیز در سال‌های آینده وارد بازار خواهند شد.

2017 Porsche Panamera
نمونه ۲.۹ لیتری جدید توانی برابر با ۴۳۴ اسب بخار در ۵۵۶۰ دور بر دقیقه و گشتاوری به میزان ۵۵۰.۴ نیوتون‌متر در ۱۷۵۰ تا ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که نسبت به ۴۱۴ اسب بخار و ۵۱۹.۲ نیوتون‌متر قبلی (به‌ترتیب در ۶۰۰۰ و ۱۷۵۰ دور بر دقیقه) افزایش یافته است. نمونه اصلاح‌شدهٔ توربو دوقلوی V8 اکنون ۵۴۲ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و ۷۶۳.۲ نیوتون‌متر در ۱۹۶۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تحویل می‌دهد که بازهم نسبت به ۵۱۲ اسب بخار و ۶۹۹.۶ نیوتون‌متر قبلی (به‌ترتیب در ۶۰۰۰ و ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه) بهبود قابل‌توجهی نشان می‌دهد.

rp-panamera-g2-21

در آخر هم به نمونه V8 دیزل می‌رسیم که بیشینه قدرت و گشتاورش به‌ترتیب به ۴۱۶ اسب بخار در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه و ۸۵۰ نیوتون‌متر در ۱۰۰۰ تا ۳۲۵۰ دور بر دقیقه می‌رسد و با توانایی دستیابی به سقف سرعت ۲۸۴.۸۵ کیلومتر بر ساعت (۱۷۷ مایل بر ساعت) سریع‌ترین خودروی سدان گازوئیلی جهان خواهد بود.

[دانلود ویدئو] پیشرانه‌های در نظر گرفته‌شده وجوه اشتراک زیادی با پیشینیان خود دارند اما برای تپیدن زیر کاپوت این مدلِ کاملاً جدید مورد بازطراحی و بازبینی وسیع قرارگرفته‌اند. بزرگ‌ترین تغییری که می‌توان بدان اشاره کرد تغییر مکان توربوشارژرها و قرارگیری‌شان در بین مجموعه سیلندرهای متقابل است که زمان پاسخ‌دهی را بهبود می‌بخشد.

[دانلود ویدئو] هردو بلوک بنزینی از توربوهای به‌اصطلاح twin-scroll بهره می‌برند که هماهنگ باهم کار می‌کنند، اما توربوهای بلوک گازوئیلی (گونه یورو ۶ نمونه مورداستفاده در کاین S دیزلی) متوالی و ترتیبی عمل می‌کنند؛ به‌طوری‌که توربو دوم تنها در دورهای بالاتر از ۲۷۰۰ فعال است.
بدین ترتیب کارایی فنی نیز در تمامی مدل‌ها ارتقا یافته و نسل دوم پانامرا را به سدانی سریع‌تر از نسل پیشین خود بدل کرده است. ۴S دیزل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۵ ثانیه ثبت می‌کند. ۴S با قلب ۲.۹ لیتری در ۴.۴ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) رسیده و توانایی دستیابی به حداکثرِ ۱۸۰ مایل بر ساعت (۲۸۹.۶ کیلومتر بر ساعت) را داراست، و درنهایت نسخه توربو با شتاب اولیه و بیشینه سرعت به‌ترتیب ۳.۸ ثانیه و ۱۹۰ مایل بر ساعت (۳۰۵.۷ کیلومتر بر ساعت) در صدر می‌ایستد.

[دانلود ویدئو] پورشه قصد دارد پس از ورود این مدل‌ها به بازار، نسخه‌های دیفرانسیل عقب را به‌همراه پیشرانه ۶ سیلندر V شکل دیزلی، نسخه پلاگ-این هایبرید، نسخه توربو S و یک GTS دوست‌داشتنی به صف پانامرا اضافه کند. قیمت نیز برای ۴S از ۸۸,۷۰۰ پوند آغاز شده و پایهٔ آن برای ۴S دیزل و توربو به‌ترتیب ۹۱,۷۸۸ و ۱۱۳,۰۷۵ پوند ناقابل خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    فقط nx خودم……دوستان ولی یه عیبی داره این nx …بیشتر اوقات پیاده میشم…فکر میکنم خاموشه ماشین بعد از daylight ,روشن میفهمم ماشین روشنه….لامصب هر چی گاز میدی نعره نمیکشه…زوزه میکشه….خیلی بیصداست!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. هخامنش

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      کار ژاپنی بازا به جایی رسیده که وقتی نمیتونن ایرادی از یه ماشین المانی بگیرن،شروع میکنن خیال پردازی اره من فلان ماشینو دارم خوبه فلانه :))))))
      منم بوگاتی دارم خیلی خوبه
      فقط یه کم صندلیش خشکه :)))))
      فقط یه توصیه دوستانه
      وقتی میخوای سوارش شی مواظب باش از تخت نیوفتی :)))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali a.j.g

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (634 ديدگاه)

        آقای مهندس فرهاد جنابعالی هم مواظب باش وقتی سوار بوگاتی میشی از تخت نیوفتی ***؟؟ در ضمن از کجا می دونی آقا اشکان ژاپنی بازه؟ نکنه غیبگو تشریف دارید و علم غیب دارید ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali a.j.g

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (634 ديدگاه)

          من از کسب رتبه دوم توسط نیسان جی تی آر ناراحت نیستم
          اصلا حرص نمیخورم و ناراحت هم نیستم چون دوم شدن نیسان ارزش ناراحت شدن نداره در ضمن هیچوقت ژاپنی باز نبودم و در حال حاضر هم نیستم
          درباره کامنت شماره ۱۸ شما هم باید بگم
          کنایه بودن بوگاتی مثل روز روشن بود
          در ضمن من به خودم هیچ فشاری نیاوردم نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali a.j.g

        ۱۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (634 ديدگاه)

        آقا هخامنش در تعدادی از دیدگاههای قبلیم که گفته بودم عشق ماشینای ژاپنی هستم و ژاپنی بازم و اول دبیرستان ترک تحصیل کردم فقط نقش بازی می کردم و وانمود می کردم که طرفدار خودروهای ژاپن هستم
        همونطور که در کامنت بالایی هم گفتم ژاپنی باز نیستم
        البته این حرفهایی که زدم معنیش این نیست که قصد سرپوش گذاشتن روی حقیقت رو دارم بلکه واقعیت رو گفتم و حرفم عین حقیقت و درستیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Sina

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (809 ديدگاه)

      میگن طرف اومد حرف بزنه **** اینجا به بعدشو خودم ستاره گذاشتم چون میدونم پدال سانسورش میکنه دیگه زحمتشو گردن پدال نندازم

      بنظرت چرا روزگاری جوری شده که یه کسی از نظر مالی به توانایی خریدن nx رسیده ولی از نظر آگاهی و دانش ***!!!
      آخه لکسوز با پورشه
      هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Elemento

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اینقدرکه تو پدال بعضی ها گفتن ما nx داریم اگه یه حساب سر انگشتی بکنی از هر 15 نفر در ایران یک نفر nx داره.حداقل من خودم از 30 نفر شنیدم که در مورد nx خودشون حرف زدن. آخه جالبیش اینه میان زیر تیتر هایی حرف میزنن که هیچ ربطی نداره. اکثرا هم ایراد ها و مسائلی رو مطرح میکنن که کسایی که با این ماشینا سر و کار دارن میدونن احتمال رخ دادنش یک در میلیارده. البته خوب حق هم دارن. ماشین جوون پسندیه و خیلیا دوست دارن داشته باشن.قیمتشم خوبه به نسبت. عزیزم سمند که سمنده وقتی از ماشین پیاده میشی و چراغ ها رو روشن میذاری آلارم میده اگه روشن بذاریش در اصلا قفل نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    پورشه همیشه فوق العاده بود ولی به نظر من نباید در مدلهای کاین و ماکان به همراه پانامرا 911 را الگو قرار میداد چون دامنه تغییرات در هر نسل محدود میشه این خودروها مثل 911 نیستن و نمیشه تا چند نسل همینطور با کمترین تغییرات تولیدشون کرد در حالی که رقبا دارن تغییرات گسترده ایجاد میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      داخل خودرو خیلی قشنگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nima

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      از این ماشین خییییلى خوشم اومد. تنها چیزى که یکم میخواستم بهتر باشه سبک صندلى هاش هست. این سبک صندلى مربوط به دهه ٧٠ میلادى هست و من با نگاه اول که دیدم این صندلى هارو یاد بیوک خودم افتادم که معروف به صندلى خلبانى هست.(الانم نمیگم زشته. بلکه بسیار هم طراحى خوبى دارن این صندلى ها و راحته ولى یکم قدیمى شده.)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        نیما عزیز عشق امریکارو داری ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          آرههه شدید
          همه میدونن تو سایت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    واقعا خوشگل و بی نقصه…دمش گرم واقعا تلاششون قابل ستایشه من که زیاد از پانامرا به خاطر قوزش خوشم نمیومد اما این واقعا چشمم رو گرفت?
    کابینشم واقعا نازه شیک و آرامش بخشه خدایا این طراحها چجوری اینقدر خلاقن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (190 ديدگاه)

    طراحیش خیره کننده است… از دور کیفیتشو به رخ می کشه. از پورشه کمتر از این هم انتظار نداشتیم.
    الان یه سری از دوستان میان می گن فیس لیفته!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دقیقاً…
      با تمام شباهتش بیرونیش به نسل قبل، کوچکترین اجزاشو تغییر دادن،تمام اندازه هاش میلیمتر به میلیمتر تغییر کرده، داخلشم با همون روح کاملا عوض شده. واقعا که طراحیش بمعنای واقعی کلمه خاص.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Saied

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    من که عکسشو دیدم عاشقش شدم.
    نمیدونم بعضیا چطوری ایراد میگیرن به این ماشین. واقعا شاهکار مهندسیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خسته شده

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    یعنی عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چی که باشه(که البته چیز خاصی نیست)، از 911 خیلی بهتره. saied جان، همونجوری که گفتی، شاهکار مهندسی هست، نه شاهکار طراحی، حتی طراحیش متوسط هم نیست. البته باز از 911 خیلی خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      احمد جان همین که شبیه قورباغه نیست برو کلاهت رو بنداز بالا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. king 918

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      خیلی دیدگاهات بچه گانه ست ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کینگ 918 عزیز شما خودتو ناراحت نکن.بعضی ها سلیقه ها متفاوتی دارن
        من خودم پورشه دوس دارم.هم طراحی بدنه هم قدرت موتوری خوبی تولید میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Pooya_SK

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    Porsche Panamera Turbo S
    Audi RS7
    Mercedes Benz CLS63 AMG
    BMW M6
    ماشین هایی که اگه نبودن دنیای خودرو یک سبک بزرگ رو از دست میدادن.
    راستش در کل می خواستم دراماتیک در بیارم جمله ام رو ولی چیزی درستی پیدا نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهراب

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این دیگه اخرشه
    کابین لوکستر
    اتاق ظریف تر
    موتور بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    درجواب دوست عزیزمون که در مورد nx نوشتن خیلی بی صداست
    منم یه پراید دارم وقتی ازش پیاده میشم گازش که نمیدی خودش خاموش میشه حالا نمیدونم ایراد داره یا اینکه سنسور خروج راننده داره
    در کل نمیدونم ربطش با این پست چی بوده ولی دوست داشتم نوشتم که بگم منم پراید دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hamed

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ما هم ی خاور داریم وقتی ازش پیاده میشم دویست سیصد متری ازش دور میشم دیگه صداشو نمیفهمم لامصب اصلا صدا نداره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اون همه دکمه کنار دنده که حالا جای اون رو یک نمایشگر تخت گرفته واقعا به زیبایی داخل کمک کرده.کلا سراسر این ماشین پر از مایشگر و پیشتاز استفاده از تکنولوژیه این خودروی زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Alirankhodro

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نسل موجود تو ایران بیشترین تصادفات رو بین خودروهای لوکس دارن. حتی تو خارج از ایران هم همینطوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    روح آدم به پرواز درمیاد … یک اثر هنری – صنعتی تمام عیار !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. peyman.german

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    بالاخره،طراحان پانامرا ،منتقدین سرسخت را به تحسین این اسطوره واداشتند…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. AHMADREZA

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    در یک کلام زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علي رضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بسیار زیبا و با ابهت..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. king 918

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    عجب چیزی شده بدکردار …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سهیل

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    طراحی نسل جدیدش به ادم حس خوبی میده و یه نرمی و لطافت خاصی توی آیرودینامیک و طراحیش دیده میشه.واقعا دوسش دارم.طراح های بنز هم بیان یاد بگیرن طراحی رو و ازیک نواخت طراحی کردن دست بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن96

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    الان این سه نسخه ایی که معرفی کرده دیفرانسیل جلو هستن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سیاوش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    رقیب خیلی سرسخت s کلاس
    من پورشه رو انتخاب می کنم
    نسل دوم هیچ نقصی نداره فوق العادست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. hamed

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    ضمن ستایش پورشه ، درود به مهندسان فراری که در آلفارومئو جولیا QV با موتور 2/9 لیتری به شتاب و سرعت موتور V8 پورشه ، دست پیدا کردند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا