پورشه رئیس جدید خود را شناخت

پس از رسوایی عجیب گروه فولکس‌واگن و به دنبال آن اعتراف، عذرخواهی و استعفای زودهنگام آقای وینترکورن از سمت مدیرعاملی همه‌چیز به‌شدت به هم ریخت. با فاصله‌ی کوتاهی از این ماجرا رئیس زیرمجموعه‌ی اشتوتگارتی فولکس یعنی پورشه جای وی را گرفت و این بار این خودروساز بود که بی‌سرپرست شد! اما خوشبختانه این آشفتگی زیاد طول نکشید و هیئت‌مدیره‌ی کمپانی اولیوِر بلوم (Oliver Blume) 47 ساله را به‌عنوان مدیر جدید منصوب کرد. وی پیش‌ازاین عضو هیئت‌مدیره کمپانی بود و از سال 2013 مسئولیت بخش تولید و محاسبات را به عهده داشت.

Porsche's New CEO Dr. Oliver Blume
Porsche’s New CEO Dr. Oliver Blume

دو تغییر دیگر در کمپانی صورت خواهد گرفت: آقای دیتلِو وان پلاتِن (Detlev von Platen) از مدیریت پورشه آمریکای شمالی کنار می‌رود و مسئولیت فروش و بازاریابی را به دست می‌گیرد. مدیر فروش پیشین برنارد مایِر (Bernhard Maier) نیز رئیس برند اِشکودا در جمهوری چک خواهد شد.

Porsche's New CEO Dr. Oliver Blume
Porsche’s New CEO Dr. Oliver Blume

این تغییر و تحولات را می‌توان تبعات غیرمستقیم فاجعه اخیر کمپانی مادرِ پورشه یعنی فولکس‌واگِن در رابطه با تقلب در اعداد اعلام‌شده برای میزان آلایندگی پیشرانه‌های گازوییلی دانست. درواقع همین ماجرای غم‌انگیز بود که غزل خداحافظی وینتِرکورن را سر داد و به دنبال آن ماتیاس مولِر (Matthias Muller) را پس از 5 سال از پورشه به فولکس‌واگِن برد؛ گرچه به نظر نمی‌رسد کوچ کردن از صندلی ریاست پورشه به صندلی ریاست فولکس اتفاق سختی برای وی باشد!

matthias mueller
ماتیاس مولر، مدیرعامل سابق پورشه و رئیس کنونی گروه فولکس واگن

اُوو هاک (Uwe Huck) مدیر انجمن گروه پورشه دراین‌باره می‌گوید: مولر مثل یک توربوشارژر بود و عنصر بسیار خوبی برای پیشرفت‌های بزرگ کمپانی به‌حساب می‌آمد؛ او دی‌اِن‌اِی پورشه را در خود داشت! اصلاً از رفتنش خوشحال نیستیم. بااین‌حال بلوم هم خام و بی‌تجربه نیست، فناوری‌های خوب و صحیح رانندگی را در خود دارد و از جنس خودِ پورشه است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

13 دیدگاه

  1. دکتر داریوش
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    خودرو سازی المان فقط دو تا نعمت کم داره!
    ******نعمت زاده و نعمت بخش******
    یعنی این دو تا اونجا بودن دیگه خودرو سازیشون به اوج تعالی میرسید
    یکیشونو میبردن اقلا” یه تکونی به صنعت خودرو شون بدن !
    با برنامه های ویژه نعمت ها برای دوره جدید صنعت خودرو
    ” تکون بده”

    پاسخ
    1. امیر مرادی
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      خدا نکشدت..خخخخخ

      پاسخ
  2. وحید
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    پورشه از خودش خوشگل تره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliZeus
      AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      خوشگل اون ذهنیه که پورشه رو خلق کرده … 🙂

      پاسخ
  3. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    یه سوال :: میشه به موتور ۴۰۵ توربو اضافه کرد؟؟
    مشکلی براش پیش نمیاد؟؟????

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
      امین قوام‌ صفری
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      شدنش میشه، اما به دنبال اون تغییرات دیگه‌ای باید در موتور ایجاد کنید که هزینشم هم کم نیست.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل محمد زمانلو
        محمد زمانلو
        سوابق: (133 دیدگاه) ,

        گقتی توربو شارژر یاد یه چیزی افتادم . دیشب (94/7/9) تو خونه ی یکی از اقوام یه پرشیای تصادفی دیدم که سپر و جلو پنجره نداشت . داشتم بررسی می کردم که تو جلوش چیا رو عوض کرده و چیا سالم مونده که یهو دیدم یه ورودی هوا جلومه . چند ثانیه بعد دو هزاریم افتاد که این ورودی هوای موتوره . یکم که فکر کردم گفتم عجب ! کدوم احمقی اونو اینجا گذاشته . چون وقتی اگه جلو پنجره سرجاش قرار می گرفت جلوش به جورایی بسته بود . مثه اینکه یکی با دست تو فاصله ی 1 سانتی متری جلوی دماغ شما رو بگیره . این مسئله وقتی جدی می شه که بدونید یه موتور تو یه دقیقه به چند لیتر هوا نیاز داره . نکته ی بعدی اینه که ابعاد ورودی هوا 1/5 * 4 بود . واقعا از این مهندسی ناب و بی نظیر ایرانی کیف کردم . شاید یکی از دلایلی که موتور های ساخت داخل پر مصرف ترند ، همین باشه .
        در ضمن هر مشکلی در زمینه ی ماشین حل شدنی که فقط به عنصری به نام پول نیازمنده که همه دارن!!!

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل حمید
      حمید
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      شدنش که پول میخواد. گذاشتن توربو نیاز به گذاشتن اینتر کولر و سوپاپ تخلیه فشار و عایق کاری های خیلی زیادی داره. ولی به جای اینکار میتونین از شمع های مسابقه ای و هدرز استفاده کنین. و بدین یه حرفه ای یه دستی به سر سیلندر بزنه. البته گذاشتن توربو به مراتب قدرت بیشتری بهتون میده ولی عمر موتورم میاد پایین. اگه خیلی اهل درگ و مسابقه شرطی هستی همون روش 2 رو انجام بده یه سیستم ناس مخفی با یه اگزوز حرفه ای دوگانه هم بزار . اینجوری راحت ماشینای خیلی خفن رو میبری تو درگ

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    البته معلوم بود که مدیرعامل عوض میشد، ولی باید دقیقا معلوم بشه که این تقلب از کجا و با هماهنگی و مشارکت چه کسانی انجام شده تا دیگه از این مشکلات پیش نیاد، وگرنه فقط تعویض مدیر عامل نمیتونه راهگشا باشه، باید دستهای پشت پرده رو یه جوری رو کرد، حالا ببینیم این مدیر عامل میتونه این کار رو انجام بده یا خیر.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    اگه اونام مثل ایران به مردم می گفتند همینه که هست الان جایگاه بهتری داشتند!!!

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    پورشه همیشه عالی و موفق

    پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    پیشنهاد میکنم جناب آقای نعمت زاده رو هم بعنوان مدیر روابط مردمی انتخاب کنن استاد در این حوزه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.