پورشه و یک سال مالی شگفت‌انگیز

سال مالی 2015، موفقیت‌آمیزترین سال مالی پورشه در تاریخ 85 ساله آن بوده است.

2016-PorscheMacan-03
پورشه برای پنجمین سال متوالی توانست هم درزمینهٔ درآمد حاصل از فروش و هم با افزایش سود 25 درصدی نسبت به سال 2014، رکورد قبلی خود را بشکند.

2016-Porsche-Cayenne-Turbo-S-front-three-quarter
همچنین این اولین سالی بود که پورشه ماکان در خط تولید کارخانه قرار گرفت و ثابت کرد که مشتریان چنین خودرویی را در هوا می‌قاپند.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

تحویل خودرو 19 درصد افزایش یافت و پورشه توانست در سرتاسر جهان 225 هزار دستگاه خودرو بفروشد و البته تعداد کارکنان خود را نیز با 9 درصد افزایش به 24,481 نفر رساند.

Porsche 911 Turbo
به نظر می‌رسد در سال 2016 اوضاع از این هم بهتر خواهد شد. در دوماهه اول سال جاری میلادی میزان تحویل خودرو به بیش از 35 هزار دستگاه رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال 2015 با افزایشی 14 درصدی روبروست.

Cayman and Boxter Black Edition
اولیور بلوم، رئیس هیئت‌مدیره پورشه در این رابطه گفت:

تعداد تحویل‌های بالا وظیفه اصلی ما نیست. این‌ها نتیجه استراتژی شرکت ما و البته نمادی برای محبوبیت محصولات ماست.

پورشه قرار است بخش اعظمی از این سود را در جهت تحقیق و توسعه استفاده نماید. چیزی حدود 2.15 میلیارد یورو صرف تحقیقات و توسعه شرکت خواهد شد.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept

علاوه بر این، پورشه قصد دارد تا بخشی از این درآمد را برای ساخت مدل تمام الکتریکی خود خرج کند. نسخه قابل‌عرضه میشن E که احتمالاً در اواخر دهه جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

14 دیدگاه

    1. Zodiac
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      علیرضا جان جمله خیلی خوبی گفتی .خصوصا عده ای زیاد فکر میکنن کره مهد خودرو سازیه هر خودرویی رو نمایی می کنن میگن چراخش بدنش شبیه کیا هیوندا هستش .

      پاسخ
  1. Aliran khodro
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    پورشه یک الگوی کم نظیره
    تبریک به عاشقان این غول

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خدایا تعداد کارکنان 24481 رساند اون یه نفر بد جور رفته رو مخم کاش من بودم
    من : اومدم واسه کار یه کار کن دیگه نمیخواید
    پورشه : نه اقا دیگه نیرو نمیخوایم
    من: جان بابات زمینم جارو میزنم
    پورشه : نه اقا چند تا روبات داریم جارو میزنن
    من : بابا بدکردار حد اقل بذار روبات هارو بشورم
    پورشه : نه اقا روبات ها مجهز به سیستم ptrdfgr شدن خودشون رو تمیز میکنن
    من : وات د خاک

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من ۱۴ سالمه و عاشق ماشینم و در اینده میخوام طراح ماشین شم و میخوام اگه خدا بخواد تو این کمپانی بزرگ کار کنم و واقعا هم نقاشی های خوبی میکشم و عاشق پروشه ام

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    اینجاس که باید گفت :

    “” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “”

    پاسخ
  5. saeed
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    آفرین به پورش اگه گمرک ایران ورود این خودرو ها محدود نمیکرد فروشش تو ایرانم میترکوند.

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    تا زمانی که فقط به خاطر نام پورشه و تکنولوژیهای خیلی خوبی که داره، مردم میخرن، پورشه هیچ زحمتی به خودش نمیده و هیچ تلاشی نمیکنه تا یک طراحی جدید، زیبا، تهاجمی و درست و حسابی ایجاد کنه.

    پاسخ
    1. GT
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      حاجی مگه …بازیه اینقد میگی باید تهاجمی و وحشی
      باشه.ماشین باید یکم پرستیژ و وقار و متانت داشته باشه.اصلا فلسفه ی وجودی پورشه چیز دیگه ایه.

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        دوست عزیز ایشون تهاجمی و وحشی خیلی دوس دارن !

        پاسخ
  7. آرش
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    من تو کف این قسمتم: “پورشه قرار است بخش اعظمی از این سود را در جهت تحقیق و توسعه استفاده نماید. چیزی حدود 2.15 میلیارد یورو صرف تحقیقات و توسعه شرکت خواهد شد.” حدود 2.2 میلیارد یورو برای آر اند دی! وحشتناکه. کل بودجه آر اند دی کشور ما چقدر باشه خوبه؟ دقت کند کل کشور. حدود 3 میلیارد یورو.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.