پورشه ماکان 2015، شوالیه سلحشور ژرمنی

بسته به سلایق و علاقه‌مندی‌هایی که هر شخص از آن برخوردار است، انتظاراتش هم از یک خودرو متفاوت است. بیشتر اشخاص از این مرکب موتوری توقع خاصی ندارند و تنها به این حد که آن‌ها از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند، راضی‌اند. اما معدود افرادی نیز وجود دارند که کارکرد متفاوتی را از آن طالب‌اند و صرف جابه‌جایی با یک خودرو به‌هیچ‌وجه آن‌ها را راضی نمی‌کند. این‌ها از زمره کسانی هستند که لذت ناب رانندگی را خواهان‌اند و بی‌شک هم در این میان، از جمله محصولاتی که برای این کار ساخته و پرداخته شده است خودروی هیجان‌انگیز پورشه است.

2015 Porsche Macan Turbo
2015 Porsche Macan Turbo

گرچه انواع مختلف پورشه از ذات و جنمی اسپرت برخوردارند اما در عین حال، مایه‌های آسایش و راحتی را نیز از یاد نبرده‌اند و دراین‌باره مشتریان خود را ناامید نمی‌سازند. از سوی دیگر، محصولات این برند از کارآمدی و دوام بسیار خوبی هم بهره می‌برند و همین نکته است که تا حدی پورشه را از دیگر همتایانش متمایز می‌سازد، چون هر چه باشد هزینه سرویس و استهلاک آن پایین‌تر از دیگر رقبای سوپر اسپرتش امی باشد. گرچه ممکن است طرح‌های پورشه موردپسند همگان نباشد ولی تا آن حد ماندگار هست که دغدغه‌های همچون پیری زودرس و یا از مد افتادگی بدنه را از فکر و ذهن صاحبانشان دور نماید. آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که زیباترین احجام و اشکال نیز پس از مدتی آدمی را خسته و دل‌زده می‌سازد.

2015 Porsche Macan Turbo
2015 Porsche Macan Turbo

موضوع این مقاله درباره یکی از جدیدترین محصولات پورشه به نام مکان یا ماکان (MACAN) است، نام این خودرو نیز برگرفته از زبان مردمان جزیره جاوه اندونزی بوده و به معنای ببر است. این خودرو در سال 2014 میلادی و در شهر لایپزیک آلمان در خط تولید قرار گرفت، این خط هم به موازات خطوط تولید پانامرا مستقر می‌باشد. طراح این خودرو نیز شخصی به نام MICHEAL MAUER می‌باشد و پلت فرم آن هم با خودروی آئودی Q5 مشترک است.
اخیراً این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مورد بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌نمایم.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: 4.5 از 5
این خودرو جز نخستین کراس‌اوورهای اسپرتی دنیاست و پس از این هم درباره آن، بیش از آنچه قبلاً بوده، گفته خواهد شد.

2015 Porsche Macan
2015 Porsche Macan

نمای ظاهری
پورشه ماکان را می‌توان خودرویی با نمای ظاهری عالی برشمرد. طراحی بخش اعظم بدنه (تنه) آن از برادر بزرگ‌ترش، پورشه کاین به عاریت گرفته شده است. چیدمان بخش جلوی این خودرو هم از خطوط تیز بهره برده و هم تا حدی تداعی‌گر باله‌های ماهی است، شیب تعبیه شده در بخش پشتی آن نیز به طرز ظریف و ماهرانه‌ای از مدل کیمن اقتباس گردیده است. به طور حتم برای پورشه این امکان وجود دارد که طرح‌های متفاوتی را نسبت به مدل‌های موجود در بازار بیازماید و چه بسی که ممکن است که ارائه این مدل، نوعی آزمون برای سنجش یک ایده خوب – در نسل اول این خودرو- باشد.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

کابین
کمپانی پورشه این خودرو را به‌مانند مدلی اسپرت و یا SUV در معرض فروش قرار داده است. شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد ولی زمانی که در درون کابین آن می‌نشینید بیش از همه، این جنبه‌های اسپرتی اتاق است که توجه شما را به خودش جلب می‌نماید. مثلاً در این خودرو کنسول میانی و نیز لبه‌های درب‌ها، بالاتر از محل استقرار راننده قرار دارند؛ در واقع، هنگامی که در داخل آن جای می‌گیرید این احساس به شما القاء می‌شود که گویی به درون یک کوپه پرتاب شده‌اید. کمتر موردی را در این کابین خواهید یافت که لبخند را بر لبانتان ننشاند.

2015 Porsche Macan
2015 Porsche Macan

مهندسی
پورشه ماکان با انواع رموز و شگردها، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که چه در داخل جاده (ON – ORAD) و چه در خارج از آن (OFF- ROAD)، سواری خوبی را با آن تجربه نمایید. چنانچه حالت «اسپرت» را جهت رانندگی در این خودرو فعال کنید، فنربندی آن سفت‌تر می‌گردد و ثباتی همچون پورشه 911 را برای خودرویتان به ارمغان می‌آورد و اگر گزینه فنربندی بادی را برای آن انتخاب نمایید، ارتفاع خودرو به میزان 40 میلی‌متر بالاتر می‌آید و این امکان نیز برایتان فراهم می‌شود که به آسانی از پس موانع پیش روی‌تان، در خارج از جاده‌ها برآمده و آن‌ها را مغلوب نمایید.

2015 Porsche Macan
2015 Porsche Macan

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در حال حاضر می‌توانید سه تیپ از ماکان را جهت خرید گزینش نمایید، ماکان S، ماکان دیزل و توربو. ماکان توربو نسبت به بقیه اعضای گروه، از تجهیزات بیشتری بهره می‌برد اما در عوض ماکان S از پکیج‌های انتخابی بهتری برخوردار است. پیشرانه دیزل نیز توانی معادل 245 اسب‌بخار را از خود ارائه می‌دهد که از این لحاظ ضعیف‌ترین نمونه در بین مدل‌های موجود (در امارات) است اما از طرفی گشتاور خروجی این پیشرانه معادل 580 نیوتن‌متر است که قوی‌ترین جایگاه را در بین اعضاء، به آن می‌بخشد (پیشرانه‌های به کار رفته در ماکان S و توربو هم به ترتیب از توانی معادل 340 و 400 اسب‌بخار برخوردارند).
توضیح: نمونه‌ای که قرار است در بازار ایران عرضه شود دارای پیشرانه‌ای 2 لیتری توربو می‌باشد و فعلاً در بازار امارات عرضه نمی‌شود.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

جمع‌بندی نهایی
در مجموع، ماکان خودرویی خوب و مناسب است و محبوبیتش درمیان آن دسته از اشخاصی که این خودرو آن‌ها را آماج خود قرار داده، یعنی افراد حرفه‌ای بین سنین 20 الی 30 سال، کاملاً اثبات شده است. حتی ممکن است که این مسئله شامل افرادی که صاحب یک کودک هستند، نیز بشود. ماکان خودرویی اسپرت و در عین حال شیک است، خشک و در عین حال راحت است. به طور حتم، این خودرو چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید.

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمای ظاهری عالی
هدایت و کنترل عالی
تجهیزات کارآمد
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
محدود بودن تجهیزات استاندارد

2015 Porsche Macan turbo
2015 Porsche Macan turbo

مشخصات فنی

ماکان 2 لیتری توربو: نمونه‌ای که قرار است در بازار ایران ارائه شود.
توان: 237 اسب‌بخار در 5000 الی 6800 دور در دقیقه
گشتاور: 350 نیوتن‌متر در 1500 الی 4500 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 6.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 223 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی در 100 کیلومتر: 7.2 الی 7.5 لیتر

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

ماکان S:
حجم موتور: 3 لیتر
توان: 340 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور: 460 نیوتن‌متر در 5000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 5.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 254 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: 8.7 – 9 لیتر

2015 Porsche Macan Turbo
2015 Porsche Macan Turbo

ماکان توربو:
حجم موتور: 3.6 لیتر
توان: 400 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 550 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 4.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 266 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: 8.9 الی 9.2 لیتر
نوع جعبه‌دنده: 7 سرعته PDK
ضریب آئرودینامیک بدنه: 0.36 CD

2015 Porsche Macan S
2015 Porsche Macan S

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:4681/1923/1624 میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:2807 میلی‌متر
وزن:1865 – 1925 کیلوگرم
گنجایش محل بار: 500 لیتر
حجم باک: 65 لیتر (مدل S و نیز 2 لیتری توربو) – 75 لیتر (مدل توربو)

2015 Porsche Macan Turbo
2015 Porsche Macan Turbo

ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده،؛ سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کمکی ترمز در حلت اضطراری BA
سیستم کنترل کشش PTM
سیستم کمکی حرکت در سرپیچ‌ها
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه می‌شود)
سیستم تعلیق فعال PASM (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه می‌شود)
و…

2015 Porsche Macan Turbo
2015 Porsche Macan Turbo

تجهیزات رفاهی
همان‌طور که شما خوانندگان عزیز در جریان هستید کمپانی پورشه خودروهای خود را با آپشن های متفاوتی به بازار عرضه می‌کند و اکثر این گزینه‌ها هم به صورت سفارشی و به درخواست مشتری است، به همین خاطر می‌بینیم که مدل‌های پورشه از لحاظ تجهیزات رفاهی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین روی سعی شده است که در لیست ذیل تنها تجهیزات (تقریبی) نمونه‌های عرضه شده در بازار امارات، درج شود.


ماکان S:
تنظیم‌کننده اتوماتیک صندلی‌ها – چراغ نقشه‌خوانی – استراحتگاه دست برای صندلی‌های جلو – صندلی‌های حافظه‌دار – صندلی‌های با پوشش چرمی از نوع آلکانترا- تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو – چراغ LED عقب – اسپویلر عقب – چراغ‌های جلوی هوشمند فول LED به همراه سیستم روشنایی در روز – اگزوزهای دوگانه اسپرت – سنسورهای پارک جلو و عقب – سیستم SRART/STOP – سوکت 12 ولتی – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک سه نقطه‌ای (تنظیم مجزا برای عقب) – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + AUX + بلوتوث – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – سیستم ورود بدون کلید – سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) – کامپیوتر رانندگی –نگه‌دارنده فنجان‌ها – رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی و……


ماکان توربو:
این مدل علاوه بر تجهیزاتی که در نمونه S وجود دارد به اقلام اضافی ذیل نیز مجهز است:
گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – گرم‌کن صندلی‌های عقب – شیفترهای پدال روی فرمان – چراغ‌های جلوی زنون (BI-XENON) به همراه سیستم روشنایی در روز- شیشه عقب ضد بخار- سیستم ناوبری (NAVIGATION) – کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله – کیف ابزار چرمی – سیستم صوتی BOSE – رینگ‌های آلومینیمی 19 اینچی و…….
آپشن ها: دوربین دید عقب – سیستم کمک پارک – سیستم صوتی BORMASTE – تلویزیون دیجیتال – قطب نمای دیجیتال – شیشه دودی عقب – پرده برقی عقب – رینگ‌های 20 و 21 اینچی – سقف پانورامیک- تنظیم‌کننده صدای اگزوز و…….


قیمت
در ایران:نحوه ورود و فروش این خودرو در کشورمان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی برخی نشریات ارقامی در حدود 700 میلیون تومان را برای مدل 2 لیتری توربو آن ذکر می‌کنند.
در انگلستان: 41,570 پوند (نمونه 2 لیتری توربو) – 44,650 پوند (مدل اس) – 60,994 پوند (نمونه توربو)
در امارات: 258,000 الی 320,000 درهم (نمونه S) – 348,900 الی 420,000 درهم (نمونه S)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

46 دیدگاه

    1. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      سلام به همه
      پدال لطفا از سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مطلب نذار به دو دلیل :
      1- سایت های بسیار معتبرتر از این وجود دارند حتی داخلی
      2- حالم از این عربهای مفت خور پایین خلیج همیشه فارس بهم می خوره که حالا اونا بیان بگن چی خوبه چی بده؟؟!!!!!!!!!…..

      پاسخ
    2. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      چراغ عقبش با این که شکل ساده ای داره ولی خیلی قشنگه

      پاسخ
    3. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      ممنون از سام عزیز پدال به پست کاملی مثل این در مورد ماکان نیاز داشت

      پاسخ
  1. ویشتاسپ
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    سپاس آقای کاویانی
    من نمیدونم چرا عاشق این قورباغه های پورش میشم.عاااااالیه عااالی.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    از پورشه خوشم میاد.
    بخصوص ماشین های کوپه ی پورشه.
    مثل:911و918و….

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      918 که یه شاهکار مهندسیه که رقبا هم بهش اذعان دارن

      پاسخ
      1. LPSK
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        به هیچ وجه این طور نیست یعنی تو پی وان رو بهتر از 918 میدونی/

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          منظورت اینه یعنی تو 918 و بهتر از p1 میدونی؟ جوابت مشخصه مهندسی 918 فوق العادست و بالاتر از p1 هستش و حتی بالاتر از لافراری

        2. maysam..laferrari
          سوابق: (215 دیدگاه) ,

          شایان عزیز 918 بهتر از لافراری نیست کافیه به اعداد و ارقام توجه کنی تا متوجه حرفم بشی برای مثال:
          طی مسافت 400 متر یا یک چهارم مایل در لافرای : 9.7 ثانیه—مکلارن پی وان:10 ثانیه—پورشه 918: 10.2 ثانیه… حتی میبینی که در این آمار که از منبع car and driver گفتم لافراری از هر دو بهتره ودر رده بندی این مجله ای که گفتم و مجله top gear (تخت گاز) مجله road and track و مجله motor trend اون از رقباش بهتر اعلام شده( به طور کلی) و همونطور که میدونی لافراری 0-300 کیلومترش در زیر 15 ثانیست و کاملا از رقبای مستقیمش برتری داره… امیدوارم قانع شده باشی داداش

        3. maysam..laferrari
          سوابق: (215 دیدگاه) ,

          من دلایل بیشتری هم داشتم که بگم برتری های لافراری رو ولی فکر کنم همونهایی که گفتم کافی باشه

        4. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          آقایون داداشام توجه کنن:
          همه چیز سرعت و شتاب و اعداد و ارقام نیست…
          گودزیلای ژاپنی رو یادتون نره!
          کارایی رو در نظر داشته باشید.
          قیمت چی میگه
          اگه پورشه بخواد با قیمت لافراری یه ماشین بسازه …

      2. ahkhz
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        بچه ها ببخشید سقف پورشه 918 اسپایدر چطور باز و بسته میشه

        پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    پورشه و کلا آلمانیها در ساخت اتومبیل فوق العادن…
    من ماکان رو بیشتر از کاین دوست دارم و با وجود طراحی منحنی بدنه به این زودی ها گرد پیری روش نمیشینه بر خلاف بعضی رقبا.
    از چراغهای عقب و صافی بدنش خیلی خوشم میاد…

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    آقایون برای محاسبه قیمت تقریبی یک خودرو از فورمول ساده زیر استفاده کنید.
    قیمت به دلار ضربدر 10هزار تومان
    price ($) * 10000

    پاسخ
    1. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      احسان دمت گرم راست گفتی ولی بعضی لوکسارو باید در 20تا30هزار تون ضرب کنی مثله فراری 400هزاردلار قیمت در ایران هشت میلیارد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
        احسان آرسنالی
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        قیمت لوکس هایی که تک هستند به کنار چون دل بخواهی هست مثلا ((اگه اشتباه نکم)) ماساراتی یا مازاراتی گیبلی از کواتروپورته تو ارزونتر هستش ولی تو ایران چون کواترو قبلا وجود داشت و گیبلی اولین بار وارد میشد گیبلی یه 300 400 میلیونی گرونتر بود. ولی در مورد عامه خودرو ها اگه بازه قیمتش تا 24 25 هزار دلار باشه ضربدر 8هزار تومن میشه اگه از 25 تا 32 هزار دلار باشه ضربدر 10 هزار تومن بالاتر دل بخواهی قیمت میزارند

        پاسخ
      2. maysam..laferrari
        سوابق: (215 دیدگاه) ,

        مجتبی جان اون فراری که شما میگی 458 ایتالیا هست و قیمتش 278 هزار دلاره که تو ایران 8.5 میلیارد تومن قیمت گذاری شده بود

        پاسخ
        1. مجتبی(ساروی)
          سوابق: (551 دیدگاه) ,

          میثم جان بازم بدتر

  5. maysam..laferrari
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    700 ملیون تومن!!! 41 هزار پوند چجوری شد 700 ملیون تومن ؟؟؟ اصلا این ماشین دیگه خیلی بخوام زیاد بگم نسخه 2 لیتریش 250 ملیون بیشتر نمیرزه

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      الان حساب کردم. قیمتش دقیقا 3.3 برابر شده. واقعا جای تاسف داره!

      پاسخ
    2. Archi khan
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      زیاد حرص نخور دوست عزیز
      مگه آلفا مدل 4c نیس ، قیمت جهانی اش حدود 50 هزار دلاره
      میاد ایران میدن 900 میلیون !!!!
      آخه رو چه حسابی ، چه کتابی……………………………………..

      پاسخ
      1. maysam..laferrari
        سوابق: (215 دیدگاه) ,

        عزیزم شما که بیشتر داری حرص میخوری:D

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          خب راست میگه دیگه این حداقل باید یک میلیارد قیمت داشته باشه طبق این قیمت آلفا

    3. تصویر پروفایل farshad
      farshad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      250 ؟؟؟؟؟؟
      حاجی آزرا ، را دارن میدن 230..240
      رو چه حسابی میگی 250 ؟؟؟ با توجه به قیمتای داخل ایران دور از انتظار نیس که اینجا حدود 700 باشه.کاری به اینکه میرزه یا نه ندارم

      پاسخ
      1. Maysam..laferrari
        سوابق: (215 دیدگاه) ,

        اصلا متوجه شدی من چی گفتم برادر عزیز؟؟ من میگم ارزش 700 ملیون رو نداره این میگه آزرا رو دارن میدن 230 ملیون! خوب مشخصه که آزرا هم خیلی خیلی کمتر از اینا میرزه

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل Jon Snow
    Jon Snow
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    در ایران 700 میلیون !!!!
    خیلی ببخشید ولی بدبخت تر از ما ایرانی ها هم کسی هست ؟
    واقعا ما تو چه جایی زندگی میکنیم ؟!
    در کل آلمانی ها حرف ندارن ♥

    پاسخ
  7. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    اونایی که تو ایران اطلاع دارن میدونن این بهتره یا لکسوسrx750
    کلن یه نفر مزیتاشونو به هم بگه
    چرا همه از تویوتا تعریف میکنن ولی این یه جورایی باکلاستره

    پاسخ
    1. David
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      آخه اصن لکسس مدلی به اسم rx750 نداره !! چرا بی تحقیق نظر میدین ؟منظورت LX570 ?!

      پاسخ
      1. mory
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        راست میگی lx750 بود میدونستم ولی هواسم نبود حالا میخای باور کن میخای نکن

        در ضمن شما خودشو ناراحت نکن

        پاسخ
    2. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      برادر من خب معلومه پورشه با کلاس تره

      پاسخ
      1. mory
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        میدونم ولی از نظر نرم تر بودن خراب نشدن و … کدوم بهتره
        میخام ببینم چرا انقدر از تویوتا تعریف می کنن
        من دادشم e-class جدید سوار شده بود ولی میگفت تویوتا آوالون نرم تر بود بهتر بود منم موندم چی بگم

        پاسخ
        1. رهگذر
          سوابق: (343 دیدگاه) ,

          داداش جنابعالی سوار پوستر کلاس ای شده

        2. mory
          سوابق: (403 دیدگاه) ,

          چی بگم شما سوار شدی ؟
          منم شک دارم حرفش درست بوده باشه ولی اصرار داشت که بهتر بود

        3. علی
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          عزیزم بالا برای پایین بیای پورشه بهتره ارزون تره

    3. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      آخه داری ماکانو با ال ایکس۵۷۰مقایسه میکنی چرا؟
      یه نگاه بنداز ببین اون تو چه سایزیه این ماکان تو چه سایزیه،خروجیو حجم موتورهارو چک کن بعد بیا بگو،ال ایکس۵۷۰هیولا به اون گندگیو با ماکان مقاایسه میکنی

      پاسخ
      1. mory
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        ولش کن تو یه پست دیه میپرسم
        حالا شما با پرادو مقایسش کن

        پاسخ
  8. sjs
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    هنرمندانه زیباست.نمونه ی کامل احترام به مشتریان و دوستداران این برند.

    پاسخ
  9. luis
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    ماکان هم کلاس lx نیست دوست عزیزمون راست میگه خیلی اختلاف ابعاد و حجم موتور دارن ولی احتمالا با nx یا rx همکلاسه.
    به دور از اینکه جرمن ها برترین مهندسی رو دارن ولی در زمینه شاسی ژاپن الالخصوص تویوتا قدمت زیادی داره و مسلما کیفیت و کارایی بالایی داره البته منظورم از کارایی شتاب و سرعت نیست چون مسلما شتاب و سرعت در اولویت یه خودرو شاسی نمیتونه باشه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1452 دیدگاه) ,

    بحث سر قیمت شد .
    همیشه برام سوال بود آخه به چه منطقی خودروهای بالای 2.5 لیتری پرمصرف یا لوکسن. چرا به جای این قانون احمقانه نیومدن خود مصرف ماشین یا مثل بلادفرنگ میزان کربن دی اکسید تولیدی رو ملاک قرار بدن؟
    این ها نشأت گرفته از اینه که یه عده کارنابلد میان برنامه ریزی و قانون گذاری میکنن و یه عده شیاد میان از این فرصت ها سوء استفاده میکنند.
    همین میشه که ماکان به جای 550 تا 600 (همین قیمت هم ظلمه) 700 تا 800 به بازار میاد و لوکس هم محسوبش نمیکنن.
    سانتافه سه لیتری لوکس محسوب میشه
    گیبلی به خاطر داشتن برند مازراتی به جای 500 میلیون یک میلیارد هفصد میلیون خرید و فوش میشه.
    ماشین به جای کالای مصرفی تبدیل میشه به وسیله ی ارزشیابی اعتبار افراد.

    تن آدمی شریف نیست به جان آدمیت بلکه همین ماشین زیباست نشان آدمیت

    حالا هی بیا طرح مبارزه با دور دور بزار

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1452 دیدگاه) ,

    توی این کلاس ماکان واقعن گل کاشته.
    حتی فروش کاین بعد از عرضه ماکان کم شد و مشتری های اون به سمت خودش کشوند.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    درسته نمیتونیم سوار بشیم اما خداروشکر این یکی رو میشه از نزدیک دید کلاً پورشه سالانه 500 تا خودرو تولید میکنه که 200 تاش میاد ایران خود پورشه هم از این موضوع تعجب کرده باور کنید …..

    پاسخ
  13. Ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    اقای mory اگه ماشینی میخوای که راحتی و آرامش و قابلیت های افرود بالا داشته باشه و جون سخت باشه لکسوس بهترین گزینه هستش. اما اگه شاسی بلند هیجان انگیز و پرقدرت و اسپورت میخوای پورشه بهترین گزینست

    پاسخ
  14. Ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    ضمنن از نظر دوام و کیفیت ساخت ،محصولات لکسوس و تویوتا بهترین هستن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.