پورشه

پورشه پانامرا دیزل 2014

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی فرانکفورت هر روز اخبار بیش تری از مدل های جدید به گوش می رسد و این بار پورشه تصمیم گرفته تا پانامرای فیس لیفت شده ۲۰۱۴ را با پیشرانه دیزلی معرفی کند.

۲۰۱۴ Porsche Panamera Diesel

در نمای ظاهری بجز تغییرات اندک در چراغ های جلو و عقب و تغییرات جزئی در طراحی سپرها، تغییر چندانی مشاهده نخواهد شد. اما مهمترین تغییرات در زیر هود به وقوع پیوسته است. پورشه پانامرا دیزل از نوع جدید موتور ۳ لیتری v6 دیزل که ساخت آئودی هست بهره خواهد برد. حداکثر قدرت خروجی ۲۹۶ اسب بخار، در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است. ‘گشتاور این مدل با افزایش ۱۰۰ واحدی نسبت به مدل اولیه به ۶۵۰ نیوتن متر رسیده است که این مقدار در دور موتور ۱۷۵۰ – ۲۵۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است.

2014 Porsche Panamera Diesel
۲۰۱۴ Porsche Panamera Diesel

اما این پایان کار نیست چرا که در این مدل از نسخه اصلاح شده جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده است. قفل دیفرانسیل الکتریکی جدید دیگر مورد اضافه شده به این مدل است. شتاب صفر تا صد نسبت به نسخه اولیه ۰.۸ ثانیه بهبود پیدا کرده و به زمان ۶ ثانیه رسیده است. همچنین حداکثر سرعت پانامرا دیزل ۲۵۹ کیلومتر در ساعت می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    مشخصات فنیش اصلا نسبت به قیمتش بدرد بخور نیست . همش 296 اسب بخار ؟؟؟؟ شتابشم خیلی پایینه !!!!! یعنی با پاترول تقریبا یکی میزنه . البته خوب این مدل پایه دیزلی هست باید دید مدل توربوش چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      آخه توجه کنین که موتورش دیزله…. دیزل.
      مصرف این مدل 6.4 لیتر در صد کیلومتره.
      و ماکس گشتاور وحشتناک 650 نیوتن متری تو پایین ترین دور موتور تولید می کنه (911 توربو حداکثر حدود 707 نیوتن متر تولید میکنه) این یعنی دیوار صافو هم باهاش میتونی بالا بری.
      میزان باری هم که میتونه بکشه 2.6 تن هست.
      همه این امکانات رو که معمولا تو کامیونت ها ارائه میشه رو شما همراه با شتاب 6 ثانیه ای و سرعت بالای 250 کیلومتر در ساعت و کابین لوکس با این ماشین بدست میارید. هنوزم کمه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصغر

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        نوید داری بیخودی تعصب نشون میدی.قدرتش واقعا کمه.لکسس ال اس هیبرید 438 اسب تولید میکنه.میفهمی هیبرید چیه؟از هیبرید این قدرتو میکشه بعد این نمیتونه از دیزل قدرت مناسب بیرون بکشه.دوران خودرو های آلمانی داره به سر میاد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. M3 E92

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (323 ديدگاه)

        دود اگر بالا نشیند کسر و شان شعله نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        بله اصغر آقا… من تز دکتریم روی درایوهای الکتریکی هست و با محرکه های هیبرید (و طراحی و برنامه ریزی شون) آشنایی کامل دارم. شما داری دوتا چیزیو که به هیچ وجهی شباهتی به هم ندارن (و ربطی هم ندارنن) رو مقایسه می کنی.
        یه سئوال می پرسم… چرا تو ماشین از سیستم هیبرید استفاده میکنن؟ و مزیت موتورهای الکتریکی چیه که mclaren p1 پورشه 918 و حتی غولی مثل laferrari ازش در کنار موتور بنزینی استفاده کردن؟

        اگه یه موتور الکتریکی ساده رو هم با این ماشین دیزل هم موازی کنی قدرتش میشه 450 تا… ولی خوب توجیه نداره. موتور دیزلی همین جوری گشتاور بالایی رو در دور پایین تولید میکنه…
        تا حالا پرسیدی که چرا موتورهای ماشین های سنگین دیزله؟

        من از پدال خواهش عاجزانه دارم در مورد چیزایی نظیر محرکه های بنزینی و دیزلی و تفاوت هاشون مطلب آموزنده قرار بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. اصغر

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        موتور های دیزل زود به گشتاور بالا میرسن و مصرف سوخت و هزینه سوخت هم بی تاثیر نیست دکی ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دقیقا… مصرف سوخت هم فاکتور دیگه ای که معمولا موتور های الکتریکی با دیزل ها ترکیب نمیکنن. چون مصرف سوخت دیزل ها به نسبت قدرتشون همینجوری پایین هست.
        راستی دکتر یه جور فحشه ها… :) … میدونی که … :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. slr722

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نوید خدایی متولد چه سالی هستی؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        slr جان 1364… 9 مهر 1364
        شماره ملیم رو هم میخوای؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. سمیه

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        راست میگه دیگه عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      9. slr722

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نوید جان ایووول..دمت گرم…

        نمیدونم چرا احساس میکردم سن شما کم تره…اما اشتباه میکردم…

        مرسی هم که جواب سوالمو دادی….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. fleetwood

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (274 ديدگاه)

    اگه قدرتش کمه به جاش 650 نیوتن متر را در دور 1750 میده ، خب این عالیه ، ضمنا مسیح تو خفه کار کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اصغر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      برای یه سدان لوکس اسپورت گشتاور به هیچ دردی نمیخوره.بندازش تو سطل آشغال بابا به درد نمیخوره.
      طراحیش اونقدر ضعیف هست که دهن طرفداراشو ببنده :))))))))دیدین که جرمی در موردش چی گفت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        در مورد پانامرا رو یادم نیست ولی لکسوس LS جدید رو به یه جاروبرقی متعجب که دهنش وا مونده تشبیه کرد…. :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. اصغر

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        پیشنهاد میکنم یه سر به سایت car@driver بزنی و نقدشون رو در مورد طراحی ال اس و پانامرا بخونی.هه هه.مطمئنا میتونی انگلیسی بخونی دکی
        خخح

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mahsa

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        چرا گشتاور به درد ماشین لوکس نمیخوره ؟؟؟ بیش از 2 تن وزن یه ماشین لوکس میشه با سرنشین هاش، چی میخاد این وزن را جابه جا کنه ؟؟ گشتاور جابجا میکنه ، گشتاور یعنی حاصلضرب خارجی نیرو در جابجایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. داوود

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    پورشه نمیخواد دست از سر این پانامرا برداره؟
    خب دیگه خیلی زشت شده و واسه 2014 این طراحی اصلاً خوب نیست! حالا میخواد خدای امکانات و هندلینگ و قدرت و آپشن باشه.
    باید طراحیشو از بیخ عوض کنه، اما اصالتشو حفظ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    پانامرا رو شدیدا از نظر فنی میپسندم اما خب به نظرم این قدرت برای اسم پورشه خیلی پایینه
    پانامرا باید حداقل 400 اسب داشته باشه. میتونست به راحتی یه موتور دیزل قلدر زیر کاپوتش جا بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooya

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    به نظر من پورشه با ساختن این چهار در ها
    اون حالت اسطوره ای ٩١١ رو ختشه دار کرده you know ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehrshad

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قشنگ تر ازمدل قبلی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. HAMED_Z3

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هر چی باشه باز هم پورشه و باز هم پانامرا!
    خودروی که خیلی از استانداردهارو تغییر داده!
    اگر تو طراحی تغییرات بیشتری داشت دوست داشتنی تر میشد!مهندسی پورشه معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pouya

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    من قبلیش رو بیشتر دوست داشتم از از نظر قیافه هم از نظر پیشروانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    پدال ، “جعبه دنده” اصلاح شود…
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    راستی!!!!
    پورشه زیر مجموعه ی آئودی بود ؟ نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      نه دوست عزیز جفتشون یه جورایی زیر مجموعه فولکس واگن هستن، لامبورگینی زیر نظر آئودی کار میکنه.
      51% از سهام پورشه در اختیار گروه فولکس واگنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        51 درصد بود. پارسال همین موقع ها فولکس بقیه اش رو هم خرید. از طرفی 51 دصد از کل سهام فولکس هم مال برند پورشه هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        ولی نوید جان من شنیده بودم 49% فولکس واگن رو پورشه خریداری کرده و میخواسته که کل فولکس واگن رو بخره اما به دلیل مشکلات مالی مجبور شده خودش بره زیرمجموعه فولکس
        اصلا خودمونم نفهمیدیم یه دفعه چه خر تو خری شد این وسط:)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        اون قضیه فکر کنم مال سال 2009 بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)
      5. اصغر

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        ببین نوید جان باز داری دروغ میگی.تمام سهام پورشه در اختیار فولکس واگن هست.سهام فولکس واسه پورش؟نه خدایی چی در مورد مخاطبت فکر کردی که میگی یه کمپانی به کوچیکی پورشه سومین خودروساز جهان رو سهامشو داره؟فولکس واگن سئات اسکودا آئودی لامبو پورشه بنتلی بوگاتی دوکاتیمان اسکانیا تماما در مالکیت گروه صنعتی فولکس واگن هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        راجع به تفاوت Porsche SE و Porsche AG یه تحقیق بکن…! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. اصغر

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        نیازی به تحقیق نیست .
        http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
        لینک بالارو باز کن
        کمپانی پورشه با نام Porsche Automobil Holding SE یا کامل تر Dr. Ing. h.c. F. Porsche (اسمی که در آلمان رسما ثبت شد) کمپانی هستن که کاملا و به طور صد درصد در اختیار گروه فولکس واگن هستن.پورشه اس ای در واقع مدیریت فایننس و خدمات و تولید و تحقیقات هست که خودش به زیر مجموعه های دیگه ای تقسیم میشه .این شرکت سه زیر مجموعه داره.با دوتاش کاری ندارم ولی اون یکی Porsche AG که وظیفه تولید و تحقیقات رو در دست داره و با 51 درصد در اختیار فولکس و بقیش در اختیار دیگر کمپانی ها و افراد هست.از جمله همون عربه. اصل کمپانی انحصارا در اختیار فولکس واگنه. :)
        http://www.porsche-se.com/pho/en/porschese/

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. امین

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (821 ديدگاه)

        مـــمــــنــــون عـــــــلــــــی جــــــان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      9. نوید

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        فکر میکنم بعضی از اطلاعاتت درست و بعضی نادرست هستن.
        Porsche SE عملا یک کمپانی کنترل سرمایه و تحقیقات هست که شامل چند زیر مجموعه میشه… یکی از این زیر مجموعه ها Porsche AG یا قسمت اجرایی تولیدات خودرو بود که قبل از آگوست پارسال 51 درصد در اختیار کمپانی مادر و 49 درصد در اختیار فولکس واگن بود و بعد از اون تاریخ ، سهامش به طور کامل به فولکس واگن واگذار شد.
        این در حالیه که پورشه SE هنوز سهام دار عمده و دارای قدرت تصمیم گیری در گروه صنعتی فولکس واگن هست (تو همون لینکی که گذاشتی ساختار سهام رو میتونی ببینی.)

        این تصمیم پارسال به دلیل کم کردن هزینه های مالیاتی SE انجام شد (تبدیل دو خودروسازی مستقل به یک)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      10. نوید

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        بیشتر تحقیق کن.
        اون لینکی رو که گذاشتی حداقل کامل بخون. ساختار سهام رو توش ببین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      11. نوید

        ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        نمیدونم چرا کامنت های طولانیم ثبت نمیشه؟
        ولی میتونی در این لینک
        http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

        و این لینک:
        http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share/Shareholder_Structure.html

        ساختار سهام VW group رو ببینی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. yashar

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بابا بی خیال به این میگی آشغااااااااااااااال؟
    حالا تکراری یه چیزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرسده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      هفت درصد سهام پورشه هم ماله یه مایه دار اهل قطر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        17 درصد از سهام VW هم مال یه قطری دیگه هست.
        خوب میدونن کجا سرمایه گذاری کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خوشم اومد ولی با این پول میشه بنز اس 500 خرید که هم لاکچری بهتریه و هم بزرگ تره و سواری بهتری داره و موتور قوی تری داره
    طرفدارای بنز S500 لایک
    طرفدارای پورشه پانامرا آنلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اصغر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      میلاد کجایی؟پورشههههههه پانامرا با اون طراحی استثنایی کوش پس؟دکتتتررررررر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. علی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید وقتی بحث هندلینگ و مهندسی اسپرت وسط باشه هیچ ماشین لوکسی نمیتونه با پانامرا توربو s و کاین توربوs برابری کنه
    من از شیفتگان مرسدس s با اون امکانات بی نظیرش هستم اما وقتی این ماشین ها بخوان خوی درندگیشون رو به رخ بکشن قطعا مرسدس و مازراتی و بی ام و و استون مارتین هیچ شانسی در برابر پورشه ندارن
    این رو جرمی کلارکسون که اتفاقا از پانامرا هم خوشش نمیاد بارها ثابت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. skazi 68

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اییییییییییییییی مثل سوسکی که با چکش زده باشی این چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اصغر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      اخخخخخخخ گل گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        لینکی رو که بالا گذاشتم ببین.. البته قبل از شما گذاشتم منتظر بودم تأیید شه. (پاسخم اون بالا ثبت نمیشه… شایدم یه 3-4 باری ثبت شده ولی نشون نمیده)

        آخه اصغر جان، چرا هی تحقیق نکرده تهمت میزنی؟ (دروغ اولم چی بوده؟)
        شما در مورد porsche SE و porsche AG چیزی میدونی؟ (نگی هم میدونم که نمیدونی)

        پورشه SE به عنوان کمپانی مادر قبلا صاحب 50.73 درصد فولکس بود. همچنین 49.00 درصد پورشه AG (بخش تولیدات اتومبیل) رو هم در اختیار داشت.
        بعد از آگوست 2012 فولکس اون 49 درصد (سهام پورشه AG) رو از پورشه SE خرید که با 51 درصد قبلیش شد کامل و در ازاش یک سهم دیگه به پورشه SE داد که با اون، پورشه SE صاحب 51 درصد از سهام فولکس شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. محمد حسین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    پورشه فقط کاین فقط ایرادش تو ایران این هست که چون بنزین یورو 4 تو ایران نیس موتورش بعد یه مدت گاز
    دادن میسوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن.د

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    فک نمیکردم رابطه ی پورشه و آئودی انقد خوب باشه که ازش موتور بگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amir.t.

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    مثل نهنگ میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سمیه

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پوروشه از هر نوع عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید از بوشهر

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    هر وقت پانامرا میبینم هنگ میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mahmooood

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام

    دوستانی که میگن اسب بخار یا شتابش کمه همه‌چیز که اسب بخار نیس شما یه نیگا به گشتاور بنداز اصن اون هیچ ببین تو چه دور موتوری حاصل می‌شه بد بیا بگو بدرد نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرید

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (787 ديدگاه)

    اصغر جان من کاملان با حرفات موافقم مخصوصا در مورد لکسوس لطفا بیا تو این صفحه بدجوری بهت احتیاج داریم.
    http://www.pedal.ir/بنز/معرفی-رسمی-مرسدس-بنز-اس-کلاس/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد........

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    دوستان میدونم بی ربطه..ولی میخوام نظرتون رو در مورد سوزوکی 2000سی سی اتوماتیک- داخل چرم 6 ایربگ -استارتر -مانیتور-تو کرم مدل 2007 بدونم..البته مبدونم 2000موتورش ضعیفه ولی خب واسه من که تا حالا ماشین خارجی نداشتم از سرم زیاده ولی واسه کسانی که ماشینای مدل بالا سوار شدن شاید کمه…در کل میخوام نظرتون رو راجب این ماشین بدون و اینکه این ماشینی که بالا گفتم و دور رنگ هستش چند می ارزه؟؟ممنون میشم جوابم رو بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (787 ديدگاه)

      اضعر جان حرفات همه قبول عزیز اون دوستمون بودا در مورد بنزش چی ها که نمیگهههههه،بیا ببین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.محشره.
    همینو بس.

    ایران و المان.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا