نگاهی به پورشه کاین جدید

نسل دوم پورشه کاین در چهارمین سال زندگی خود یک بهار را در درون و بیرون خود احساس خواهد کرد. تغییرات ظریفی در درون و بیرون این خودرو صورت گرفته است. شاید در نظر اول، تغییرات خاصی را نبینید، اما این هنر پورشه است که به دور از تغییرات رادیکال، در طول سالیان طولانی می‌تواند جذابیتهای ظاهری خود را نیز حفظ کند.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

طراحی کاین جدید با اصلاحاتی همراه بوده که شامل هواکش‌ها و چراغ‌ها و LED های جدید می‌شود. پره‌های هواکش جلو در سرعت‌های مختلف زاویه متفاوتی می‌گیرند که باعث بهبود آئرودینامیک می‌شود. طراحی جدید تمیزتر، دقیق‌تر و واضح‌تر است. زاویه چراغ‌های جلو تغییر یافته و اندکی به مدل ماکان شبیه شده‌اند. لامپ‌های زنون و LED ها نیز واضح‌تر شده‌اند و به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. چراغ‌های عقب باریک‌تر و سه بعدی شده و چراغ ترمز، جای پلاک، زیرسپری عقب و اگزوزهای خروجی نیز تغییر کرده‌اند.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

در داخل کابین، فرمان اسپرت چندمنظوره مشابه مدل 918 اسپایدر به صورت استاندارد قرار گرفته است. تغییر شیفتر دنده‌ها از حالت دکمه فشاری قبلی به پدالی از دیگر رویکردهای مهم داخلی محسوب می‌شود. و طراحی صندلی‌ها برای بهبود راحتی، تغییر کرده‌اند.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

در زیر هود قوای محرکه بهینه شده برای راندمان بالا و کاهش آلودگی و مصرف سوخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

پیشرانه نخست، یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو است که در مدل S جایگزین موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری قبلی با تنفس طبیعی شده است. این موتور قادر است 414 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 550 نیوتن متر گشتاور در دورهای 1350 الی 4500 دور بر دقیقه، تولید کند. این یعنی افزایش 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر نسبت به V8 قبلی که در نتیجه 0.4 ثانیه بهبود در شتاب صفر تا صد را به همراه دارد. یعنی زمان این شتابگیری اکنون به 5.2 ثانیه می‌رسد. البته با پکیج اسپرتی Chrono یک‌دهم ثانیه دیگر می‌توان این زمان را کاهش داد. نهایت سرعت نیز به 259 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت 1 لیتر پایین آمده و اکنون به 9.5 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

موتور 4.8 لیتری V8 در کاین توربو نیز بهینه شده تا قدرت 512 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر را تقدیم کند. این خروجی وحشتناک، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه برای مدل عادی و 4.4 ثانیه برای مدل Chrono را در پی دارد. نهایت سرعت این مدل، 279 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت این مدل با 0.3 لیتر کاهش به 11.2 لیتر در صد کیلومتر محدود شده است.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

مدل S E پلاگین هیبریدی نیز از اشتراکات زیادی با پانامرای هیبریدی بهره‌مند است. این مدل، سومین خودروی هیبریدی شارژی پورشه محسوب می‌شود. در این مدل روی افزایش برد مسافت و بهبود راندمان، تمرکز شده است. باتری‌های لیتیوم یون 10.8 کیلووات ساعت را از طریق شارژر برق یا از طریق خود پیشرانه بنزینی می‌توان شارژر کرد. موتور 3.0 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر قادر به تولید 328 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور است که با یک موتور الکتریکی 94 اسبی جفت می‌شود. در مجموع نیروی مؤثر 416 اسب بخار و 590 نیوتن متر از این پیشرانه استخراج می‌گردد. در حالت تمام الکتریکی می‌توان سرعت 126 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. نهایت برد مسافت نیز 48 کیلومتر می‌باشد که بسته به شرایط رانندگی کمتر هم می‌تواند باشد. با مدل هیبریدی می‌توانید شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه و نهایت سرعت 248 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. جالب اینکه با وجود این مشخصات، مصرف سوخت این مدل تنها 3.4 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

موتورهای دیزلی نیز بهبود یافته‌اند. موتور شش سیلندر دیزلی 3.0 لیتری می‌تواند با کمک توربوشارژر 258 اسب بخار و 580 نیوتن متر خروجی داشته باشد.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

موتور هشت سیلندر 4.2 لیتری توربودیزل هم می‌تواند 380 اسب بخار نیرو و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این مدل 8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

2015 Porsche Cayenne Facelift
2015 Porsche Cayenne Facelift

برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک بهره گرفته می‌شود. که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید.

[jwplayer mediaid=”81377″]
قیمت پایه کاین جدید از 61700 دلار برای مدل دیزلی آغاز می‌شود. در حالی که قیمت مدل هیبریدی آن به 76 هزار دلار و مدل توربو به 113 هزار دلار می‌رسد. [دانلود ویدئو]

46 دیدگاه

  1. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش تو حلقم

    پاسخ
      1. mory
        سوابق: (403 دیدگاه) ,

        پدال جان یه اشتباه شده
        نوشتی قیمت پایه 61700دلار صحیحش کن یک میلیارد و چهارصده کجا 61700 دلار مردم پررو میشن

        پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      عالی تر از این نمیشه واقعاً
      همه چیزش پرفکت….

      پاسخ
    2. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      با ارزوی اینکه یه روزی از همین روزا همه ما ایرانیا به جای سوار شدن این ماشینای بی کیفیت و داغون بتونیم از اینا سوار شیم.به امید حق.

      پاسخ
    3. خودروي ملي انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      شعار بزرگ ژاپنیها:
      
      اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد’
      
      تو هم می توانی آن را انجام دهی.
      
      اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد,تو باید آن را انجام دهی.
      
      
      نسخه ایرنی این شعار:
      
      اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.
      
      اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد,
      چرا ما وقتمان را برای آن تلف كنيم بي ربطه اما جاي تامل داره

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        عاااالی بوووود…چه شعار زیبایی…

        پاسخ
    4. ها؟!
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      چقدر پشتش شبیه تیبا جدیدا شده||
      البته کیفیت اونو که نداره

      پاسخ
    5. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      به نظر من درهای ماشین جذابیت یه ماشین اسپرتا نداره.

      پاسخ
    6. امیر
      سوابق: (332 دیدگاه) ,

      فقط میخوام بگم حاک بر سر سایپا
      111 موتور 1400 – 63 اسب بخار مصرف : هر 100 کیلومتر 9 لیتر
      پورشه کاین : 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو 414 اسب بخار هر 100 کیلومتر 9.5 لیتر

      پاسخ
    1. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      قیمتش یکم تو ذوق میزنه(شاید برای من که پولم نمیرسه زیاده) درسته پورشه اس ولی میشه با کمتر از این قیمت بنز یا فولکس خرید

      پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        قربون آدم چیز فهم
        100 هزار تا پول یه ماشین شیکه!

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          اون ماشین شیک مطمئن باش استون نیست

        2. ASTON MARTin
          سوابق: (828 دیدگاه) ,

          حالا من کی گفتم استونه؟

  2. Gheysar
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    سلام

    پورشه داره عالی کار می کنه در واقع داره طراحی تموم ماشین هاش رو پخته تر از قبل می کنه. من که عاشق این ماشین شدم شما رو نمیدونم. راستی کسی می دونه از کی میشه سفارش داد.

    پاسخ
  3. وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    سلام.تا بوده همین بوده ظاهری ساده به دور از اغراق و تغییرات غیر منطقی حفظ ظاهر اصلی مصرف سوخت عالی راندمان فوق العاده موتور, گیربکس عالی. پورشه کمپانی مقدسیه به افتخارش یک دقیقه سکوت..

    پاسخ
  4. کوشا
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    پورشه است دیگر…
    همیشه ماشین های توپ تحویل میده

    پاسخ
  5. حامد
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    عالیه عالی به خصوص مدل هیبرید با اون مصرف چشمگیرش.
    حیف که فقط باید به دیدنش بسنده کنیم.

    پاسخ
  6. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    ظاهرش خیلی بهتر شده مخصوصا چراغ های عقبش.الان نمای کلیش بی نقصه واقعا.
    منتظریم تا تیونرها یه دستی به سر و روش بکشن.

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      غرش موتور کاین توربو اس وحشتناکه..کنار پارک جمشیدیه یکیش با سرعت از کنارمون رد شد..ما سه نفر تو پراید مونده بودیم این چی بود..روح بود یا جسم؟ شتاب این اس یو وی فوق لوکس سنگین وزن وحشتناکه

      پاسخ
  7. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    تو اس یو وی ها فقط پورشه کاین بعدشم رنجروور ایووک

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      فكر نكنم كه اين پورشه اس يو وي باشه بيشتر به كراس اوور ها يا همون سي يو وي ها مي خوره !!! هم از لحاظ انتقال قدرت هم از نظر ابعاد
      اگر هم اس يو ويه از اون كامپكتاشه

      پاسخ
  8. کیان
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    شیک اما ساده
    از خطوط تیز توش خبری نیست… چراغهاشم معمولیه… چیز عجیبی توش نمیبینم… ولی جذابه… بدون آرایش و زیبا با، اصالت خوشم میاد ازش…

    پاسخ
  9. ارمين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظرم ظاهر جلوي نسل قبليي يكم جسورانهتر

    پاسخ
  10. مهرداد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    پورشه ماكان توربو موتورش ٣٦٠٠ سى سى ،قيمته فولش ٤٠٠٠٠٠ درهم،يعنى حدود ٣٠٠ ميليون تومان،شوراى رقابت جان هم تصويب كرده تعرفه بالاى ٣٠٠٠ ،١٠٠٪،بگو وارد كننده هم ١٠٠ ميليون.يعنى ٧٠٠ ميليون.
    بعد نمايشگاه گذاشتن ١ ميليارد و ٤٠٠.
    سوالم اينه كه مسئولين به كار فروشندگان ماشين وارداتى رسيدگى نميكنن؟؟!

    پاسخ
  11. DATSUN
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    از يه جيز بورشه كه خيلي خوشم مياد اينكه از قديم اصالتش رو توي طراحي حفظ كرده.

    پاسخ
  12. احسان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    پورشه طراحی الانش با ۵۰ساله پیش تقریبا عینه همه…جرمی تو تاپ گر هم گفت که پورشه همش عینه فولکس بیتل هستش….

    پاسخ
  13. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    پورشه و شاسی بلند؟!
    هیچ نظر مثبتی در موردش ندارم!

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      پورشه که امسال شاسی بلند تولید نکرده که میگی پورشه و شاسی بلند
      از سال 2002 کاین داره تولید میشه شاید اگه بیشتر در موردش بدونی نظرت عوض بشه

      پاسخ
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    عاشقشم . چراغ های عقبش نسبت به الانی ها خیلی بهتر شده .

    هندلینگشو هنوز هیچ شاسی بلندی نداره .

    پاسخ
    1. محمد حسن
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      شاسي اين ماشين با توارگ و Q7 يكيه و يه جوراييه دادشن !
      از اون ها هم ميشه انتظار هندلينگ خوب مثل كاين رو داشت.

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        به هیچ وجه این جوری نیست هندلینگ خوب کاین و ماکان بدلیل استفاده از سیستم های پیشرفته و انحصاریه پورشه است که خوبه نه چیز دیگه و استفاده از همین سیستم هاست که پورشه رو به سلطان هندلینگ جهان تبدیل کرده
        کامنت پایین منو بخون و اگه سوال داشتی بپرس

        پاسخ
  15. حالا
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    سلام
    خدايي مصرفش با ماشينهاي ايراني يكيه
    مقايسه كنيد پارس 1800 سي سي مصرف صدي 13
    پرايد 1280 سي سي مصرف صدي 11.5
    پورشه 4800 سي سي شاسي بلند مصرف صدي 11
    خدايا توبه اين يعني چييييييي يكي ترجمه كنه
    باز دولت فشارشو رو مردم ميارن كه هوا آلوده است و مصرف بنزين بالاس و سرمايه ملي و از اين حرفا با قيمت اين ماشيناي چند برابري قيمت
    سرتو درد نيارم تمام ايران و مردمو و منابعش و همشششششششششششششششششششششش
    فداي ايران خودرو و سايپا
    سود سرشاري چه چند نفري ميخورن
    يا حق

    پاسخ
  16. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    پدال عزیز واقعا متشکرم که به نظرم توجه کردین واین خبر رو پوشش دادین
    دوستان این ماشین یکی از پر طرفدار ترین شاسی بلند های لوکس دنیاست و طبق آخرین نظر سنجی در ایران به عنوان محبوبترین شاسی بلند شناخته شده و پر فروشترین محصول پورشه است و از زمان تولیدش تا حالا بعنوان سریع ترین شاسی بلند دنیا هم شناخته میشه هندلینگ این ماشین بقدری عالیه که همیشه با سدان های اسپرت مقایسه شده دلیل اصلیش هم استفاده از سیستم های PTV وPDCC وPTM وPASM که بصورت انحصاری مختص پورشه است در این ماشین بکار گرفته شده

    پاسخ
  17. yasin
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    فوق العادست !! پدال چرا مطبمو منتشر نمی کنی؟

    پاسخ
  18. ماسل کار
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    با اینکه از شاسی بلند زیاد خوشم نمیاد
    ولی عالیه , مثل همیشه!

    پاسخ
  19. حسن
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال

    اون دو تا زائده دستگیره مانند که دو طرف کنسول و کنار پای راست راننده و چپ شاگرد هست واسه چیه؟

    اخیرا تو خیلی از ماشین های روز دیدم

    یکجور محافظ پا هست؟

    پاسخ
  20. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    رنگ قهوه ای و طوسی بیشتر بهش میاد
    شاید یه روزی یه جایی تونستیم سوارش بشیم

    پاسخ
  21. asal
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من رنگ قرمز و قهوه ایش عاااالی بود شاید یه بار منو با این ماشین تو خیابون ببینید.بای

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.