پورشه کیمن GT4 و پتانسیل‌های بالا برای رقابت

کیمن به‌تدریج از جایگاه خود به‌عنوان ارزان‌ترین محصول پورشه به سمت بالای جدول و رقابت با 911 نامدار حرکت می‌کند. در آخرین حرکت با این مهره، پورشه مدل GT4 آن را با ویژگی‌های تحسین‌برانگیز و قیمتی نسبتاً رقابتی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

پورشه کیمن GT4 که در کنار 911 GT3 RS به نمایش گذاشته شد، خودروی ارزانی نیست. این خودرو در آلمان 85779 یورو و در آمریکا 84600 دلار به فروش خواهد رسید. این قیمت برای یک کیمن، بالا به نظر می‌رسد اما در عوض تازه معادل قیمت پایه یک 911 شده است و حتی 50 هزار دلار از GT3 ارزان‌تر است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

قلب این خودرو یک پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری تخت برگرفته از مدل 911 کاررا S می‌باشد که اکنون 385 اسب بخار نیرو و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو 45 اسب بخار بیشتر از نیروی تولیدی کیمن GTS است. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی، تنها به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

Porsche Cayman GT4 dashboard
Porsche Cayman GT4 dashboard

Porsche Cayman GT4 interior
Porsche Cayman GT4 interior

این نسخه از کیمن قادر است صفر تا صد را در 4.4 ثانیه بپیماید و در 14.5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت آن نیز 295 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

برای توقف این خودرو از سیستم ترمز پورشه 911 استفاده شده است. البته می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی را نیز برای آن سفارش داد. همچنین پکیج اسپرت کرونو و صندلی‌های با پوسته فیبر کربنی را نیز می‌توان انتخاب نمود.


شکاف‌های کناری بدنه و ورودی‌های هوا نیز بزرگ‌تر شده‌اند و گیرایی بیشتری در ظاهر آن ایجاد نموده‌اند. اسپویلر ثابت عقب و چرخهای آلیاژی ویژه نیز دیگر تغییرات ظاهری آن می‌باشند. کاهش 30 میلی‌متری ارتفاع نیز عملکرد بهتری در پیست به همراه می‌آورد. به‌گونه‌ای که رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ به 7 دقیقه و 40 ثانیه می‌رسد.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4

پورشه همچنین مدل GT4 RS را نیز در برنامه دارد که می‌تواند سبک وزن‌تر و قوی‌تر از این مدل باشد و البته پورشه منتظر بازخورد نظر مشتریان در این ارتباط است.

13 دیدگاه

  1. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    خوراکم ساعت وسط داشبرد ماشین های پورشه هست

    پاسخ
    1. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      نمی دانم اشکال از من است یانه اما تازگی طراحی پورشه خصوصا داخلش خیلی دلمو زده. داخلشو که وافعا بتید عوض کنه,اما درمورد ظاهرش,درسته که اصالت زیادی داره اما به نظرم اصالت در طراحی و زیباییوبه روز بودن طراحی باهم فرق دارند و هردوی آنها باید درکنار هم باشد;مثل طراحی های بی ام و یا لندرور…

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    خیلی زییباتر از کایمن های گذشته شده مخصوصا با گذاشتن اسپویلر وتغییراتی که روی سپر جلو انجام دادن
    مرسی پدال

    پاسخ
  3. Zora
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    عالیه
    مخصوصا رکوردش تو پیست
    تو یکی از برنامه های تاپ گیر جیمز می با پاگانی Huayra خیلی سروصدا راه انداخته بود
    رکورد خوبی هم تو پیست زد و ….
    بعدش استیگ اومد با پورش کیمن تقریبا 3 ثانیه زودتر همون پیستو دور زد !!!!!!!!!
    خیلی تعجب کردم اصلا چطور میشه با کیمن یه پاگانی (اونم هائویرا) رو شکست داد ؟؟؟!!!
    ولی استیگ این کارو کرد !!

    پاسخ
    1. نخود آش
      سوابق: (274 دیدگاه) ,

      zora جان ریچارد هموند سوار هوآیرا بود.

      پاسخ
  4. عرفان
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    پدال جان تغییر قالبت فکر کاملا نابجایی بود
    خیلی سایتا که مثل شما تو اوج بودن با تغییر قالب سایتشون همه ی بازدید کننده ها شون رو از دست دادن.
    امیدوارم این اتفاق برات نیافته ولی مثل اینکه داره میفته
    مخصوصا اینکه قالب جدیدت پر از باگه

    پاسخ
  5. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    من که سوار نشدم…ولی به کیفیتش ایمان دارم…..و هم چنینی تکنولوژیه بالاش….
    در کل رنگ آبیش قشنگ تر بود…

    پاسخ
  6. m.elecworld
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بابا پدال خونه تکونی کزده
    .
    .
    .
    .
    .
    .الکی مثلا عیده

    پاسخ
  7. سبحان
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    اینکه پورشه اندکی از اون ظاهر قورباغه ای کنده و رفته سمت شمایل 918، خیلی بهتره به نظرم. کلا علاقه ی چندانی به طراحی پورشه ندارم. سلیقه س دیگه. اما این جدیدا واقعا زیبا تر دارن میشن هی و هی!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.