نگاهی به پورشه 911 توربوی روباز 2014

پورشه بروز رسانی خود برای 911 توربو و توربو S کابریوله 2014 را معرفی کرد. خودرویی که از سال 1974 به عنوان یک اسپرت روباز فصل تازه ای را در این کلاس رقم زد و تا کنون نیز با طراوت و تازه به نظر می‌آید. حالا می‌توان تکنولوژی‌هایی نظیر گیربکس هفت سرعته با کلاچ اتوماتیک را روی این خودرو دید.

2014 Porsche 911 turbo cabriolet
2014 Porsche 911 turbo cabriolet

موتور شش سیلندر 3.8 لیتری با توربوشارژر دوقلوی خنک شونده می‌تواند 513 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور 487 پوند فوتی آن در دورهای موتور 1900 تا 5000 در دسترس است. نتیجه آن شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه ای و حداکثر سرعت 313 کیلومتر بر ساعت برای این خودرو کابریو است. مدلهای توربو S پا را فراتر گذاشته و با قدرت 552 اسب بخار و گشتاور 553 پوند فوت، شتاب 3 ثانیه ای و سرعت بیشینه 318 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورد.

2014 Porsche 911 turbo cabriolet Interior
2014 Porsche 911 turbo cabriolet Interior

سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ کمک می‌کند تا تمام قدرت تولیدی به زمین منتقل شود. سیستم گردش چرخ‌های عقب نیز برای بهبود هندلینگ در پیچ‌ها می‌تواند به کمک راننده بیاید تا با سرعت بیشتری گردش کند.

2014 Porsche 911 turbo cabriolet
2014 Porsche 911 turbo cabriolet

طبق گفته پورشه هر دو مدل طبق استاندارد EPA برای مصرف سوخت، در شهر 13.8 لیتر و در جاده 9.8 لیتر بنزین می‌خورند.


قیمت یک 911 کابریو توربو از 160 هزار دلار شروع می‌شود و برای مدلهای توربو S تا 33 هزار دیگر نیز باید پرداخت کرد که رقم بالایی است. بنابراین رقابتی سخت با کانورتیبلهای اسپرتی نظیر مرسدس بنز SLS AMG GT و یا آئودی R8 اسپایدر با موتور V10 یا حتی آستون مارتین DB9 ولانته خواهد داشت.

32 دیدگاه

  1. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    پورشه 911turbo s = سلطان شتاب اولیه…

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      رنج گشتاور ماکسش خداست… از دور 1900 تا 5000.
      یعنی از وقتی پاتو میزاری رو گاز تا وقتی بخوای دنده عوض کنی مغزتو میچسبونه به پشت سرت و شتاب گیری با حداکثر قدرت رو داره… و این کار تو هر دنده دوباره تکرار میشه… حتی تصورشم اعتیاد آوره!!

      پورشه یه تکنولوژی داره به اسم توربین هندسه متغیر (VTG) که زاویه پره هایی توربین رو بر اساس دور موتور جوری تنظیم میکنه (بر خلاف توربین توربوهای عادی که پره هاش ثابته) که در هر دور موتوری فشار هوای ورودی به سیلندر همیشه روی نقطه بهینه بمونه.

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (500 دیدگاه) ,

        نوید جون میبینم که مثل خودم پورشه بازی
        ممنون بابت اطلاعات خوبت
        یه نکته رو باید یادآوری کنم و اون اینه که با تمام علاقه ای که به sls و R8 دارم اصلا قابل قیاس با توربو s نیستن و توی زمانگیری پیست با کاررا s مقایسه میشن که اصلا به توربو مجهز نیست(به لطف هندلینگ فوق العاده پورشه 911)-مراجعه شود به مجله ماشین شماره 369

        پاسخ
      2. احسان 16v
        سوابق: (138 دیدگاه) ,

        مرسی نوید بابت اطلاعاتت

        پاسخ
      3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود بر همه.
        نوید ضمن تشکر و قدر دانی از اطلاعات پر بارت باید این مساله راهم اضافه کنم:
        در مدل پورشه 911 GT3 از تکنولوژِی 4 چرخ فرمان پذیر که ((( قابلیت تغییر جهت چرخ های عقب تا 2.8 درجه راهم فراهم می اورد ))).به صورت استاندارد نیز سود برده واین یعنی اگر کسی بتواند چنین ماشینی را واژگون کند باید از کمپانیه پورشه یک جایزه بزرگ دریافت نماید!!!

        ایران و المان.

        پاسخ
      4. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        در اصل 4wheel steering هدف اصلیش افزایش پایداری ماشین در پیچ ها هست.
        این تکنولوژی مثل اینه که به طور مجازی میشه در پیچ ها wheel base مؤثر یا فاصله محورهای مؤثر رو کم و زیاد کرد. در پیچ های سریع چرخ های عقب هم جهت چرخهای جلو فرمان میدن. این کار باعث میشه که نیروی گریز از مرکزی که به ماشین وارد میشه مثل حالتی باشه که انگار ماشین دراز تر شده و در نتیجه با سرعت بیشتری میتونه در حد slide یا مرز از دست دادن کنترل پیچ رو پشت سر بذاره

        در حالتی که سرعت ماشین کم باشه و اصلا حد از دست دادن کنترل مطرح نباشه چرخ های عقب مخالف چرخهای جلو فرمان میدن که باعث کاهش طول مؤثر ماشین میشه و شعاع گردش ماشین کوچک میشه (به قول خومون فرمونش بیشتر میپیچه)

        پاسخ
      5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.
        راستی صحبت از پورشه کاررا S کابریو شد لازم دونستم که اینم بگم.:
        ساختار سقف بازشو و همینطور مکانیزم باز شدن ان فوق العاده است و شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکخ برای تدارک چنین سقفی 8 مهندس برای مدت 4 سال روی این سقف کار کرده اند.
        حالا اینکه این موضوع شایعه باشد یا واقعیت انچه که روشن است این بوده که پورشه 911 کروکی دارای بهترین سقف بازشوی پارچه ای در جهان است.

        ایران و المان.

        پاسخ
    2. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      و همچنین سلطان هندلینگ!!!

      پاسخ
  2. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    توربو اس شتابش وحشتناکه. بهترین و سریعترین مدل پورشه هم که هست. چند وقتی هست بین ماشین ها مقایسه ای نکرده اید. اگه یه مقایسه بین توربو اس و اس ال اس، آر 8 یا جی تی آر بذارید ممنون میشم

    پاسخ
  3. Pooya
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    يه سواله ذهنمو خيلي مشغول كرده
    كسي ميدونه سقف سوپر اسپرت هاي كابربو چه جوري بسته ميشه مثه اونتادور و بوگاتي و٤٥٨
    چون هرچي پشتشونو تگاه كردم جايي مثه بقيه ي ماشيناي كابريو نديدم
    خودم فكر مكنم بايد دستي باشه ولي اگه تو جاده بوديمو بارون ميومد و نمي تونستيم از ماشين پياده شيم اون وقت چي ميشه

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      سوپر اسپورت هایی مثل بوگاتی و پورشه 918 و آونتادور به صورت پانل هست… یعنی اگه بخوای سقفشو بزاری باید از تو صندوق ماشین یا از تو گاراژ پانل ها رو برداری و وصل کنی. پنل ها جنسشون فیبر کربن هست و بسیار محکم و سبک و همرنگ و همجنس بدنه هستن.

      ماشینایی مثل فراری 458 اسپایدر و مکلارن mp4-12c اسپایدر سقفشون به پشتشون تا میشه (مثل بقیه کابریو ها) ولی جنسش فیبر کربنه و همرنگ بدنه هست. وقتی بسته میشن نمیشه تشخیص داد که ماشین کوپه هست یا اسپایدر.

      فکر میکنم ماشینایی مثل لامبو مورچه لاگو رودستر سقفشون پارچه ای و باید با پیچ گوشتی و دستی نصب شن.

      پاسخ
      1. slr722
        سوابق: (1351 دیدگاه) ,

        نوید جان دمت گرم عالی توضیح دادی…

        اما یک نکته سقف اونتادور به 2 قسمت تقسیم میشه و در داخل صندوق جلو به صورت عمودی قرار میگیره…

        پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اقا پویا… با بدبختی بسته میشه…

      فیلمش تو یوتیوب هست…

      پاسخ
    3. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      تو یکیشونو بخر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!بازو بسته شدن سقف رو کاریش میکنیم و یا اصلا خودم میام برات سقف میشم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
    4. I Love Ferrari
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      سقف فراری و مک لارن فکرمیکنم بافشار یک دکمه بسته میشه ولی اونتادور بادست وبدبختی بسته میشه.بوگاتی هم فکرکنم مثل فراری ست.

      پاسخ
      1. لامبوی کرد
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        راحت تر میگفتی از لامبو خوشم نمیاد.

        پاسخ
      2. I Love Ferrari
        سوابق: (153 دیدگاه) ,

        خوب معلومه خوشم نمیاد.اگه غیر از اینه بگو؟
        مدل مورچیه لاگو رو یه بار توی تخت گاز آمریکا میخواست سقفشو باز کنه 45 دقیقه طول کشید تازه بعدش جایی رو نداشت که سقفشو بذاره.

        پاسخ
  4. Pooya
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اون پشت ٩١١ بين اون دو تا فنا چيه ؟ سيب زميني سرخ كنه

    پاسخ
  5. امیرحسین
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    ماهه…خدا نسیبمون کنه ما به همینم راضی هستیم!!! 🙂

    پاسخ
  6. nima
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    واقعا شاهکاره !!! وای با یه موتور 3.8 لیتری قدرت 552 اسب بخار و شتاب 3 ثانیه !!!!! وای وای 🙂
    عاشق پورشه ام . المانی ها چی میسازن !!!
    حالا بیاین هی gtr ، gtr بگین …….

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود نوید جان.
      نمیدونم اهل مجله ماشین هستی یا نه ولی تاین مطلب رو برات مینویسم:
      مهندسین پورشه همچنین با اعمال تغییراتی در ابعاد اسپویلر جلو و بالچه ی عقب توانسته اند نسل نو 911 توربو S را از نظر ایرودینامیکی تقویت کنند تا یک دور پیست نوربرگ رینگ با این ماشین در کمتر از 7 دقیقه و 30 ثانیه ((( حدود 2 ثانیه کمتر از قبل ))) طی شود.هرچند هنوز تا شکست دادن رکورد 7 دقیقه و 18 ثانیه ای نیسان GTR مدل 2013 راه نسبتا طولانی در پیش دارد!!!!
      پورشه برای مدل توربو قیمتی حدود 137 هزارو 500 دلار و برای مدل توربو S قیمتی حدود 160 هزار و 700 دلار در نظر گرفته است اما امروزه لذت سواری بالا.راندمان فنی خیره کننده و هزینه ی نگهداری بسیار پایین تر نیسان GTR در کنار قیمت 106 هزار دلاری به قدری مورد توجه قرار گرفته که اگر شخصی اصطلاحا ((( پورشه سوار ))) نباشد.حاضر نخواهد بود برای اندکی کیفیت بالاتر ساخت 911 توربو و توربو S و کمی تکنولوژی پیچیده تر ( که هزینه نگهداری و تعمیر را در دراز مدت بالا میبرد ).حدود دو برابر نیسان پول بدهد و حتی در یک مسابقه ی درگ نیز مغلوب این گودزیلای ژاپنی شود.
      حتی شخص میتواند با پرداخت نیمی از هزینه ای که صرفه جویی کرده به کمپانی های تیونینگ مثل AMS یا SWITZER بین 150تا 200 اسب بخار دیگر هم بر توان نیسان GTR خود بیفزاید.
      نگارنده ((( نویسنده ی مجله ماشین ))) شخصا با تمام علاقه ای کهبه رودستر های المانی و به ویژه پورشه دارم.باید بگویم خرید 911 توربو S جدید کار چندان عاقلانه ای نیست!!!
      در ضمن مدل 911 GT3 RS باشتاب 3.8 ثانیه ای و بر چسب قیمت 135 هزار دلار باز هم به گرد پای نیسان GTR نخواهد رسید.
      درچنین شرایطی است که رقابتی بودن بازار باعث ایجاد انگیزه در یک خودرو ساز به جهت دستیابی به کیفیت و عملکرد بالاتر میشود.

      مجله ماشین شماره ی 369

      ولی من پورشه را بیشتر قبول دارم.با همه ی کم و کاستیهاش.
      ذات پورشه یک ماشین اسپورت تمام عیار است.

      ایران و المان.

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        ببخشد اصلاح میکنم:
        نیما جان.

        ایران و المان.

        پاسخ
      2. علی عقیلی
        سوابق: (118 دیدگاه) ,

        میلاد جان
        از تو انظار نداشتم اینطور پورشه رو بیاری پایین و نیسان رو اینقد ببری ببری بالا !!!
        کی میگی نیسان لذت سواری بالایی داره ؟؟؟؟؟
        چند وقت پیش تو تخت گاز یه دختر خواننده رو اوردن که عاشق ماشین بود و ماشینای زیادی داشت .
        و گفت :
        (( یه نیسان GTR هم داشتم ولی خیلی زود فروختمش چون وقتی میروندمش خیال میکردم که دارم یه جعبه ی پلاستیکی گنده رو میرونم !!!!!!
        و اشغال بود و یه R8 ایودی دارم که خیلی بهتر اونه ))
        اینا حرف اون کسیه که خودش gtr داشت
        حرف من نیست
        من خودم فک میکنم اگه نیسان و این پورشه رو بزاری تو پیست نوربرگ رینگ و هر کدومش 10 دور بزنن اخرش نیسان منفجر میشه ولی پورشه هیچیش نمیشه
        میلاد خودت میدونی که فقط شتاب بالا و رکورد مهم نیستن
        اصلا نیسان قابل قیاس با پورشه نیست !!!
        و به نطرم فراری اسپیشیال بهتره پورشست چون بدون توربو همچین قدرتی داره و عمر موتور طولانی تره .
        ولی این پورشه هم با سیستم زاویه ی چرخهای عقب کم چیزی نیست .
        ممنون از همگی

        پاسخ
  7. شهاب
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    این نظرات چیزی از ارزش Nissan GT-R کم نمیکنه!
    شتاب 0 تا 100 , 2.7 در نسخه Track Edition!

    پاسخ
  8. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    پورشه جونم تو هم دعا کن که به هم برسیم هر لحظه بی تو بودن رو باید با پراید عقب مانده سر کنم.ی کاری کن که بابات منو به غلامی خودش قبول کنه.قول میدم هر شب خودم رینگاتو بشورم و لاستیک به سیاه و سفید نزنی.و اسم بچه هامون رو بزاریم …!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بحث خانوادگیه دخالت نکنید ….

    پاسخ
  9. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    از پورشه ( مخصوصا آلمانی جماعت ماشین ) دور از انتظار نبود.
    مثل همیشه با ابهت و مقتدر
    دوسش دارم

    پاسخ
  10. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    بین این پورشه و فراری 458 اسپشیال کدومش؟ فراری + پورشه –

    پاسخ
  11. moein
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    انصافا این مدل از هر لحاظ عالیه
    هنوز تو کف شتاب اولیه مدل توربو s موندم!!!

    پاسخ
  12. jalal
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    قویتر و زیباتر از قبل شده.

    پاسخ
  13. جفراونتادور
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    اگه این ماشینه پس پراید چیه اگه پراید ماشینه پس این چیه واقعا این خودرو سازان داخلی دارن چیکار میکنن لامسبا ابرومون رفت پیش اونوریا مخصوصا با اون وانت پرایدی ک زدین فکرشو کنید قطعات وانت پرایدو تو ی باغ میزنن وقتی دیدم جا خوردم خدا عاقبتمونو بخیر کنه

    پاسخ
  14. mohsen
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تا جایی که من می دونم صفر تا صد نیسان gt-r مدل نیسمو2015 حدود 2.6 ثانیه است که از پورشه خیلی بیشتره،ولی توی مسابقه درگی که هر ساله برگزار میشه نیسان جا موند نمیدونم چرا؟.اینم لینک دانلود http://www.aparat.com/v/AhkLd

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.