تست و بررسی پورشه 911 کررا 4S کوپه
تست و بررسی پورشه 911 کررا 4S کوپه

تست و بررسی پورشه 911 کررا 4S کوپه

مهم نیست که شرایط آب و هوایی چگونه است. مهم نیست که طوفان در پیش داریم یا باران! مهم این است که ساعاتی چند را با پورشه بگذرانیم و چه بهتر که این فرزند پورشه،911 افسانه‌ای باشد!
قبلاً اعلام کرده‌ایم که پورشه مدل پایه‌ی 911 کررا و تارگا را با پیشرانه‌های توربو نونوار کرده و تعداد مدل‌ها به 10 رسیده است. پیشرانه‌ی جدید منیفولد جذب و کارتل روغن پلاستیکی دارد که خوب به نظر می‌رسد. پلاستیک سبک‌تر از آلومینیوم بوده و دوام و پایداری آن ثابت‌شده است.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

نسل 991.2 پورشه که توسط کارخانه نسخه‌ی دوباره قدرت گرفته خوانده می‌شود، قطعاً بهتر است و انعطاف و استفاده‌ی بیشتری دارد و فاقد نقاط ضعف نسل 991.1 است.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

پیشرانه‌ی جدید و تخت 6 سیلندر با 3 لیتر حجم از اینترکولر سود می‌برد و خروجی پیشرانه‌ی کررای پایه از 370 اسب بخار به 420 اسب بخار در مدل S افزایش‌یافته (20 اسب بخار افزایش نسبت به نسخه‌های قبلی S) است، اگرچه که 0.8 لیتر از حجم پیشرانه کاسته شده است. با گیربکس PDK که 4S به‌صورت استاندارد دارد مصرف سوخت نیز بهبود پیداکرده و از 12.3/9 لیتر در هر صد کیلومتر مدل قبل به 11.2/8.4 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که عملکردی خوب برای سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی قوانین مربوط به سوخت محسوب می‌شود اما برای اکثر خریدارانی که از عهده‌ی خرید C4S برمی‌آیند این موضوع چندان مهم نیست.
مدل کوپه‌ی پایه برچسب قیمت 90450 دلاری دارد و نسخه‌ی کررا 4 کوپه و پایه نیز در ایستگاه 97350 دلاری می‌ایستد اما ما گفته‌ایم که خریداران تیپیکال 911 بین 15 تا 19 هزار دلار برای سفارش آپشن های گوناگون می‌پردازند. پس مطمئن باشید که باید صفرهای بیشتری را جلوی قیمت خودروی خود ببینید.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

برای ارتقا از مدل کررا به کررا S باید 14 هزار دلار پرداخت و برای قدم گذاشتن به پله‌ای بالاتر و ترجیح دادن 4S به S نیز باید 6900 دلار دیگر خرج نمود. این خودرو یک لذت ارزان نیست اما یک پاداش جذاب برای یک زندگی مجلل است. زندگی‌ای که پورشه تعریف خاص خودش را از آن دارد و حسادت سایر خودروسازها را برمی‌انگیزد. اساساً، کمپرسور بزرگ‌تر توربو، برخی نرم‌افزارها و چند ویژگی خاص کابین و خارج خودرو باعث افزایش بها و ایجاد حس خاص بودن می‌شوند. اگر نصب آپشن های خاص S بیش از هزار دلار خرج بردارد ما کلاه‌های تبلیغاتی پورشه را می‌خوریم! حداقل سیستم چهارچرخ محرک پورشه سخت‌افزار و مهندسی بالایی را طلب می‌کند و افزایش قیمت دراین‌باره ما را ناراحت نمی‌کند.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

اما همه‌ی این مسائل بین پورشه و خریداران است. کررا S 138560 دلاری دارای رنگ آبی گرافیت متالیک (710 دلار) و نمای داخلی چرم آبی گرافیتی (4280 دلار) است و همچنین پکیج اسپورت 6810 دلاری را به همراه دارد که داخل این بسته مواردی همچون سیستم جدید فرمان پذیری اکسل عقب، اگزوز پرطنین‌تر و غربی لک فرمان خوش‌دست به چشم می‌خورد. همچنین پورشه به جای گیربکس 7 سرعته ی دستی استاندارد از گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک PDK با قیمت 3200 دلار استفاده می‌کند. آپشن های دیگری نیز وجود دارند که نوشتن تک‌تک آن‌ها از حوصله‌ی بحث خارج است. خب می‌بینید که قیمت چگونه بالا می‌رود و این یک نمونه از فرایندی است که خریداران در هنگام سفارش کررا 4S طی می‌کنند.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

بلوغ و تکامل کررا از دهه‌ی 60 میلادی تا رسیدن به یک جی تی لوکس فوق‌العاده به‌خوبی طی شده و از زمان رسیدن توربوها این روند شکل دیگری به خود گرفته است. اما اجازه دهید یک چیزی را بگوییم، یک‌چیز شگفت‌انگیز درباره‌ی 911، چگونگی تطبیق این خودرو با نقش‌های مختلف است، از GT3 RS حمله‌کننده به پیست گرفته تا همین کررا 4S که روی دیگر سکه و نشان‌دهنده‌ی لوکس بودن است. پورشه سیستم چهارچرخ متحرک را بیش از آنکه در خدمت پرفورمنس قرار دهد، به خاطر افزایش راحتی و آسایش مورداستفاده قرار داده است. مهندسان پورشه در کمال صداقت این موضوع را کتمان نمی‌کنند که سیستم چهارچرخ محرک وزن خالص خودرو را افزایش داده و این موجب افزایش کم فرمانی شده است. لانچ کنترل و کشش برای هر چهارچرخ وجود دارند و پورشه متواضعانه پیشنهاد می‌کند که ممکن است 4S در شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت، تنها مقدار کمی سریع‌تر از مدل S باشد. با گیربکس PDK این خودرو در 3.6 ثانیه به‌تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که با گیربکس دستی این مقدار برابر 4 ثانیه خواهد بود.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

بارش باران چالش مناسبی را برای خودرو ایجاد کرده بود و ما این خودرو را وارد پیچ اول کردیم تا فقط لغزش جانبی هر چهارچرخ را ببینیم. درباره‌ی چسبندگی کلی خودرو این مورد خیلی آموزنده نبود اما اینکه چگونه پورشه کنترل پایداری را حالت اسپورت جدید درهم‌آمیخته و منجر به آزادی عمل بیشتر راننده شده، یک چالش و سؤال جالب است. در همان زمان، دامپرها به‌منظور سواری سفت‌تر در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس بهینه شدند. حالت‌های مربوط به سواری خودرو چهار نوع بوده و از روی غربیلک فرمان قابل انتخاب هستند. زیرسازی و لایه گذاری بیشتری در سیستم تعلیق صورت گرفته است اما با وجود لاستیک‌های بسیار پهن 35/245 در جلو و 30/305 در عقب، هنوز هم صدای زیادی در کابین شنیده می‌شود.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

به رانندگی در جاده‌ی خیس و مرطوب ادامه می‌دهیم و پدال‌ها را کمی بیشتر می‌فشاریم اما هنوز هم 4S را سرسخت می‌یابیم. باوجوداینکه پیک گشتاور 499 نیوتن‌متری از دور موتور 5 هزار به بالا ایجاد می‌شود اما هنوز جای برای بازی کردن تا دور موتور 7500 وجود دارد!

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

واکنش همراه با تأخیر یک موضوع همه‌گیر است. لگِ توربو به خوبی مهندسی شده و خریداران کمی شاید متوجه آن شوند. شما می‌توانید شیشه را پایین بیاورید و پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا غرش را بشنوید و به یاد داشته باشید که کررای جدید یک خودروی بسیار خوب با یک پیشرانه‌ی بسیار خوب است. گزوز اسپورت جدید غرش بیشتری ایجاد می‌کند اما یک تکرار روباتیک زمانی که معکوس می‌کشید در بک فایرها دیده می‌شود. حتی با دانستن اینکه سیستم اگزوز تااندازه‌ای توسط کامپیوتر خودرو کنترل می‌شود، اما هنوز هم شنیدن صدای آن جذابیت دارد.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

ما می‌توانیم بگوییم که توربوشارژرها روشنایی این مدل‌ها را کمتر نکرده‌اند. جایگزین‌هایی نظیر مرسدس-AMG جی تی و آئودی R8 ممکن است که قدرت بیشتری را ارائه دهند (البته با پول بیشتر) اما 911 همچنان به‌عنوان اسپورت ترین و فیلتر نشده ترین کوپه‌ی لوکس بالای 100 هزار دلار باقی‌مانده است و ما گمان می‌کنیم که تا زمان حمایت طرفداران، پورشه بتواند به سربلندی خود ادامه دهد.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
2017 Porsche 911 Carrera 4S

مشخصات پورشه 911 کررا 4S کوپه 2017

مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در عقب، چهارچرخ محرک، 2+2 سرنشینه، 2 در کوپه
قیمت پایه: 111350 دلار
پیشرانه: توئین توربو و اینترکولر،24 سوپاپ و 6 سیلندر تخت، بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، تزریق مستقیم سوخت
قدرت: 420 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور: 499 نیوتن‌متر در 1700 دور در دقیقه
گیربکس: 7 سرعته ی دستی، 7 سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه با حالت تعویض دستی
حجم فضای بار: 396 لیتر
وزن خالص (تخمینی): 1519-1542 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت: 3.7-3.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 305 کیلومتر در ساعت


منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. sm
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    همه چی این ماشین عالیهههه حرف نداره همه جاش خوشگله از همه لحاظ عالی ولی پشتش یک کوچولو زشته :’-(

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (115 دیدگاه) ,

      قطعا این ماشین از نظر فنی عالیه و حرف نداره ولی از نظر زیبایی به هیچ وجه (نظر شخصی)

      پاسخ
    2. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      آیا شما 911 از نزدیک دیدین که میگید زشته؟
      زیباترین ماشین موجود در ایران تو رنج 1 میلیارد به بالا همینه و مازراتی گیبلی

      پاسخ
  2. omid622
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    قطعا باین قیمت 138 هزار دلاری
    میرم دمبال تسلا Xشاسی بلند
    یاآئودی Rs7 قرمز 2016

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      اخه دوست عزیز این دو ماشین که گفتین تو یه کلاس نیستن که . وقتی که میگید میرم یه ماشین دیگه انتخاب میکنم به جای این باید تو اون کلاس باشه . مثلا مرسدس بنز ای ام جی جی تی بگید باز یه حرفی ولی تسلا ایکس به این چه ربطی داره یا ار اس7.

      پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه ولی من پانامرا چهار در رو ترجیح میدم . پورشه کلا دقیق و اسپرت و لوکسه . خوشا به سعادت اونایی که دارن. من که ی mvm110 توربو اس دارم ازشم راضیم .

    پاسخ
  4. مهدی 911
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    مهندسی برتر= 420 اسب بخار وشتاب3/5 باید دید توربو اس با 580 اسب چی میکنه احتمالا شتاب 2/5 چون مدل 2014 با 560 اسب هم 2/5 رو زده بود

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل علي رضا
    علي رضا
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    به سلیقه من بسیار جالب و جذابه ولی شاید برای سلیقه‌ی دیگران جالب نباشه. نظر همه محترمه ولی به سلیقه هم احترام بذاریم…
    با تشکر

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی عالی،کیفیت ناب و تکنولوژی پیشرو و پیشرفته در یک پوسته ی زیبا و جذاب یعنی 911

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      شما اقای احمد باقری نیستی.از تعداد کامنت که داری معلوم
      ایشون بیش از 2400 نظر داره

      پاسخ
  7. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    همه چی این ماشین رو اصول و حرفه ای ساخته شده

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    اصلا نمای جلوی اسپرت و پر ابهتی نداره، سرعت و شتاب و دیگر هیچ، واقعا باید گفت که دیگر هیچ. یه ماشین سریع و پرشتابی که هیچ نمایی از ابهت، خشونت و حالت تهاجمی رو نشون نمیده، فقط سریع میره.

    پاسخ
  9. cadillac
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    به نظر من شورلت کوروت zo6 از بهتره .زیرا هم شتاب آن بهتره.و همچنین حداکثر سرعتش.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (873 دیدگاه) ,

    درود بر روح فردیناند پورشه اتریشی که پایه گذار این شرکت بود.
    شاید اگه هیتلر نبود این شرکت در اتریش تاسیس میشد.نازی ها سرقت علمی کردن.
    واقعا تاسف آوره که مجبور بود که یک اتریشی بود برای آلمانی های نازی کار کنه.
    واقعا که…………

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      پدر فردیناد پورشه مجبور بود در دوران کودکیش به اشتوتگارت مهاجرت کنه درقرنه نوزده! تا برای دایملر کار کنه نمیدونی پورشه در آلمان بزرگ شد و اونجا تحصیل کرد و همون جا هم پایرزی کرد پورشه رو نفرتت از المانی ها برای شکست های همیشگیه انگلیسی ها از آلمان هاست یادت باشه اگر آلمان نبود الان همین برندهای توخالیه انگلیس هم نبود به جاش باید انگلیسی ها درشکه سواری میکردن
      همین الان در قرن 21 انگلیسی ها اساتلندی ها و ایرلندی ها که یه ملت دیگنو و داره ازشون دزدی میکنه و از منابعشون میدزده جلوی چشمه همه پس بهتره به جای شانتاژ کردن بری تاریخه دزدی ها انگلیسی ها و بخونی و ببینی و اینم بخونی همین انگلیسی ها چقدر مدیون آلمانی هاهستن

      پاسخ
  11. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    میشه این مقاله را خوند ، و این جمله نیاد تو ذهن که :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      این جمله ی شمارم 20 30 سال دیگه میزارن بقل عکس و گل و کاکتوس تو ف-ی-س بوک و اینستا مثل حرفای دکتر شریعتی امیدوارم به اسم خودشون ثبت نکنن جهت ثبت این اثر به وزارت ارشاد رجوع کنید

      پاسخ
  12. Pagani
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    یه قانون کلی درمورد هر وسیله ای هست که اونو به دو سمت سو متفاوت میکشه.
    عملی/شهودی
    عقل(علم )/احساس
    (حتی شخصیت انسان ها رو هم همینطور مطالعه میکنن البته 2 تا جفت فاکتور دیگه داره )
    هر وسیله یا هر موجودی بتونه توازن بین علم و احساس و . .. ایجاد کنه به سطح فوق العاده ای میرسه.
    توی خودرو ها لامبورگینی پاگانی کونیگزگ ته ته احساس و شهودی هستن.
    و درمورد فراری از سمت احساسی و شهودی وقتی به سمت توازن و علمی تر شدن حرکت کرد توربو توی 488 و اینکه از موتور الکتریکی توی لافراری استفاده کرد و فوق العاده تر شد….. البته من معتقدم هنوز به توازن کامل نرسیده.
    دیدیم که وقتی مکلارن به سمت علمی تر شدن و به توازن رسیدن حرکت کرد mp4 ,,p1 slr متولد شدن.
    و ائودی، پورشه بیشتر علمی و عملی هستن.
    آئودی آر8 ثمره تلاش بیشتر آئودی برای به توازن رسیدنه.
    ولی همه دیدیم که با کمی فاصله گرفتن پورشه از علم خالص 918 و میشن متولد شدن که لازم به توضیح نیست که چقد خوبن.
    هیچ کس نمیگه پورشه از زبان طراحی و امضای خودش فاصله بگیره ولی ( ظاهر کشیده 918،چراغ های میشن ای،کاپوت باکستر جدید ) چیزی به پورش میده به اسم توازن جوری که هیچکس نمیتونه ازش خورده بگیره نه طرفدارای قبلی نه هیچ کس دیگه ای.
    همه دارن سعی میکنن به توازن برسن
    چرا برای ما اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  13. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    هیچ ایرادی یعنی هیچ ایرادی نداره عموما تو پورشه یا نمای جلویی یا عقبی یکم در حد هم نبودن اما این یکی با همه فرق داره

    پاسخ
  14. حمید
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    ببخشید چرا شما هم سعی در سانسور دارید یا نظرات رو بزارید یا سایتتون رو ببندید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.