پورشه

تست و بررسی پورشه 911 کررا 4S کوپه

مهم نیست که شرایط آب و هوایی چگونه است. مهم نیست که طوفان در پیش داریم یا باران! مهم این است که ساعاتی چند را با پورشه بگذرانیم و چه بهتر که این فرزند پورشه،۹۱۱ افسانه‌ای باشد!
قبلاً اعلام کرده‌ایم که پورشه مدل پایه‌ی ۹۱۱ کررا و تارگا را با پیشرانه‌های توربو نونوار کرده و تعداد مدل‌ها به ۱۰ رسیده است. پیشرانه‌ی جدید منیفولد جذب و کارتل روغن پلاستیکی دارد که خوب به نظر می‌رسد. پلاستیک سبک‌تر از آلومینیوم بوده و دوام و پایداری آن ثابت‌شده است.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
نسل ۹۹۱.۲ پورشه که توسط کارخانه نسخه‌ی دوباره قدرت گرفته خوانده می‌شود، قطعاً بهتر است و انعطاف و استفاده‌ی بیشتری دارد و فاقد نقاط ضعف نسل ۹۹۱.۱ است.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
پیشرانه‌ی جدید و تخت ۶ سیلندر با ۳ لیتر حجم از اینترکولر سود می‌برد و خروجی پیشرانه‌ی کررای پایه از ۳۷۰ اسب بخار به ۴۲۰ اسب بخار در مدل S افزایش‌یافته (۲۰ اسب بخار افزایش نسبت به نسخه‌های قبلی S) است، اگرچه که ۰.۸ لیتر از حجم پیشرانه کاسته شده است. با گیربکس PDK که ۴S به‌صورت استاندارد دارد مصرف سوخت نیز بهبود پیداکرده و از ۱۲.۳/۹ لیتر در هر صد کیلومتر مدل قبل به ۱۱.۲/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که عملکردی خوب برای سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ی قوانین مربوط به سوخت محسوب می‌شود اما برای اکثر خریدارانی که از عهده‌ی خرید C4S برمی‌آیند این موضوع چندان مهم نیست.
مدل کوپه‌ی پایه برچسب قیمت ۹۰۴۵۰ دلاری دارد و نسخه‌ی کررا ۴ کوپه و پایه نیز در ایستگاه ۹۷۳۵۰ دلاری می‌ایستد اما ما گفته‌ایم که خریداران تیپیکال ۹۱۱ بین ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار برای سفارش آپشن های گوناگون می‌پردازند. پس مطمئن باشید که باید صفرهای بیشتری را جلوی قیمت خودروی خود ببینید.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
برای ارتقا از مدل کررا به کررا S باید ۱۴ هزار دلار پرداخت و برای قدم گذاشتن به پله‌ای بالاتر و ترجیح دادن ۴S به S نیز باید ۶۹۰۰ دلار دیگر خرج نمود. این خودرو یک لذت ارزان نیست اما یک پاداش جذاب برای یک زندگی مجلل است. زندگی‌ای که پورشه تعریف خاص خودش را از آن دارد و حسادت سایر خودروسازها را برمی‌انگیزد. اساساً، کمپرسور بزرگ‌تر توربو، برخی نرم‌افزارها و چند ویژگی خاص کابین و خارج خودرو باعث افزایش بها و ایجاد حس خاص بودن می‌شوند. اگر نصب آپشن های خاص S بیش از هزار دلار خرج بردارد ما کلاه‌های تبلیغاتی پورشه را می‌خوریم! حداقل سیستم چهارچرخ محرک پورشه سخت‌افزار و مهندسی بالایی را طلب می‌کند و افزایش قیمت دراین‌باره ما را ناراحت نمی‌کند.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
اما همه‌ی این مسائل بین پورشه و خریداران است. کررا S 138560 دلاری دارای رنگ آبی گرافیت متالیک (۷۱۰ دلار) و نمای داخلی چرم آبی گرافیتی (۴۲۸۰ دلار) است و همچنین پکیج اسپورت ۶۸۱۰ دلاری را به همراه دارد که داخل این بسته مواردی همچون سیستم جدید فرمان پذیری اکسل عقب، اگزوز پرطنین‌تر و غربی لک فرمان خوش‌دست به چشم می‌خورد. همچنین پورشه به جای گیربکس ۷ سرعته ی دستی استاندارد از گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک PDK با قیمت ۳۲۰۰ دلار استفاده می‌کند. آپشن های دیگری نیز وجود دارند که نوشتن تک‌تک آن‌ها از حوصله‌ی بحث خارج است. خب می‌بینید که قیمت چگونه بالا می‌رود و این یک نمونه از فرایندی است که خریداران در هنگام سفارش کررا ۴S طی می‌کنند.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
بلوغ و تکامل کررا از دهه‌ی ۶۰ میلادی تا رسیدن به یک جی تی لوکس فوق‌العاده به‌خوبی طی شده و از زمان رسیدن توربوها این روند شکل دیگری به خود گرفته است. اما اجازه دهید یک چیزی را بگوییم، یک‌چیز شگفت‌انگیز درباره‌ی ۹۱۱، چگونگی تطبیق این خودرو با نقش‌های مختلف است، از GT3 RS حمله‌کننده به پیست گرفته تا همین کررا ۴S که روی دیگر سکه و نشان‌دهنده‌ی لوکس بودن است. پورشه سیستم چهارچرخ متحرک را بیش از آنکه در خدمت پرفورمنس قرار دهد، به خاطر افزایش راحتی و آسایش مورداستفاده قرار داده است. مهندسان پورشه در کمال صداقت این موضوع را کتمان نمی‌کنند که سیستم چهارچرخ محرک وزن خالص خودرو را افزایش داده و این موجب افزایش کم فرمانی شده است. لانچ کنترل و کشش برای هر چهارچرخ وجود دارند و پورشه متواضعانه پیشنهاد می‌کند که ممکن است ۴S در شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها مقدار کمی سریع‌تر از مدل S باشد. با گیربکس PDK این خودرو در ۳.۶ ثانیه به‌تندی ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که با گیربکس دستی این مقدار برابر ۴ ثانیه خواهد بود.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
بارش باران چالش مناسبی را برای خودرو ایجاد کرده بود و ما این خودرو را وارد پیچ اول کردیم تا فقط لغزش جانبی هر چهارچرخ را ببینیم. درباره‌ی چسبندگی کلی خودرو این مورد خیلی آموزنده نبود اما اینکه چگونه پورشه کنترل پایداری را حالت اسپورت جدید درهم‌آمیخته و منجر به آزادی عمل بیشتر راننده شده، یک چالش و سؤال جالب است. در همان زمان، دامپرها به‌منظور سواری سفت‌تر در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس بهینه شدند. حالت‌های مربوط به سواری خودرو چهار نوع بوده و از روی غربیلک فرمان قابل انتخاب هستند. زیرسازی و لایه گذاری بیشتری در سیستم تعلیق صورت گرفته است اما با وجود لاستیک‌های بسیار پهن ۳۵/۲۴۵ در جلو و ۳۰/۳۰۵ در عقب، هنوز هم صدای زیادی در کابین شنیده می‌شود.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
به رانندگی در جاده‌ی خیس و مرطوب ادامه می‌دهیم و پدال‌ها را کمی بیشتر می‌فشاریم اما هنوز هم ۴S را سرسخت می‌یابیم. باوجوداینکه پیک گشتاور ۴۹۹ نیوتن‌متری از دور موتور ۵ هزار به بالا ایجاد می‌شود اما هنوز جای برای بازی کردن تا دور موتور ۷۵۰۰ وجود دارد!

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
واکنش همراه با تأخیر یک موضوع همه‌گیر است. لگِ توربو به خوبی مهندسی شده و خریداران کمی شاید متوجه آن شوند. شما می‌توانید شیشه را پایین بیاورید و پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا غرش را بشنوید و به یاد داشته باشید که کررای جدید یک خودروی بسیار خوب با یک پیشرانه‌ی بسیار خوب است. گزوز اسپورت جدید غرش بیشتری ایجاد می‌کند اما یک تکرار روباتیک زمانی که معکوس می‌کشید در بک فایرها دیده می‌شود. حتی با دانستن اینکه سیستم اگزوز تااندازه‌ای توسط کامپیوتر خودرو کنترل می‌شود، اما هنوز هم شنیدن صدای آن جذابیت دارد.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S
ما می‌توانیم بگوییم که توربوشارژرها روشنایی این مدل‌ها را کمتر نکرده‌اند. جایگزین‌هایی نظیر مرسدس-AMG جی تی و آئودی R8 ممکن است که قدرت بیشتری را ارائه دهند (البته با پول بیشتر) اما ۹۱۱ همچنان به‌عنوان اسپورت ترین و فیلتر نشده ترین کوپه‌ی لوکس بالای ۱۰۰ هزار دلار باقی‌مانده است و ما گمان می‌کنیم که تا زمان حمایت طرفداران، پورشه بتواند به سربلندی خود ادامه دهد.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا ۴S کوپه ۲۰۱۷

مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در عقب، چهارچرخ محرک، ۲+۲ سرنشینه، ۲ در کوپه
قیمت پایه: ۱۱۱۳۵۰ دلار
پیشرانه: توئین توربو و اینترکولر،۲۴ سوپاپ و ۶ سیلندر تخت، بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، تزریق مستقیم سوخت
قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۴۹۹ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۷ سرعته ی دستی، ۷ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه با حالت تعویض دستی
حجم فضای بار: ۳۹۶ لیتر
وزن خالص (تخمینی): ۱۵۱۹-۱۵۴۲ کیلوگرم
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۷-۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۵ کیلومتر در ساعت

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. sm

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    همه چی این ماشین عالیهههه حرف نداره همه جاش خوشگله از همه لحاظ عالی ولی پشتش یک کوچولو زشته :’-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (118 ديدگاه)

      قطعا این ماشین از نظر فنی عالیه و حرف نداره ولی از نظر زیبایی به هیچ وجه (نظر شخصی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      آیا شما 911 از نزدیک دیدین که میگید زشته؟
      زیباترین ماشین موجود در ایران تو رنج 1 میلیارد به بالا همینه و مازراتی گیبلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. omid622

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    قطعا باین قیمت 138 هزار دلاری
    میرم دمبال تسلا Xشاسی بلند
    یاآئودی Rs7 قرمز 2016

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      اخه دوست عزیز این دو ماشین که گفتین تو یه کلاس نیستن که . وقتی که میگید میرم یه ماشین دیگه انتخاب میکنم به جای این باید تو اون کلاس باشه . مثلا مرسدس بنز ای ام جی جی تی بگید باز یه حرفی ولی تسلا ایکس به این چه ربطی داره یا ار اس7.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (35 ديدگاه)

      منم با پول کمتر NISSAN GTR کبیرو میخرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hitler

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        من به همین پورشه قانع ام.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    عجب چیزیه ولی من پانامرا چهار در رو ترجیح میدم . پورشه کلا دقیق و اسپرت و لوکسه . خوشا به سعادت اونایی که دارن. من که ی mvm110 توربو اس دارم ازشم راضیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی 911

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    مهندسی برتر= 420 اسب بخار وشتاب3/5 باید دید توربو اس با 580 اسب چی میکنه احتمالا شتاب 2/5 چون مدل 2014 با 560 اسب هم 2/5 رو زده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي رضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    به سلیقه من بسیار جالب و جذابه ولی شاید برای سلیقه‌ی دیگران جالب نباشه. نظر همه محترمه ولی به سلیقه هم احترام بذاریم…
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    مشخصات فنی عالی،کیفیت ناب و تکنولوژی پیشرو و پیشرفته در یک پوسته ی زیبا و جذاب یعنی 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما اقای احمد باقری نیستی.از تعداد کامنت که داری معلوم
      ایشون بیش از 2400 نظر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    همه چی این ماشین رو اصول و حرفه ای ساخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا نمای جلوی اسپرت و پر ابهتی نداره، سرعت و شتاب و دیگر هیچ، واقعا باید گفت که دیگر هیچ. یه ماشین سریع و پرشتابی که هیچ نمایی از ابهت، خشونت و حالت تهاجمی رو نشون نمیده، فقط سریع میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      احمِدِ اصل تشریف آوردن …
      :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. cadillac

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظر من شورلت کوروت zo6 از بهتره .زیرا هم شتاب آن بهتره.و همچنین حداکثر سرعتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ولی زیرا پورشه نیست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. great britain

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    درود بر روح فردیناند پورشه اتریشی که پایه گذار این شرکت بود.
    شاید اگه هیتلر نبود این شرکت در اتریش تاسیس میشد.نازی ها سرقت علمی کردن.
    واقعا تاسف آوره که مجبور بود که یک اتریشی بود برای آلمانی های نازی کار کنه.
    واقعا که…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      پدر فردیناد پورشه مجبور بود در دوران کودکیش به اشتوتگارت مهاجرت کنه درقرنه نوزده! تا برای دایملر کار کنه نمیدونی پورشه در آلمان بزرگ شد و اونجا تحصیل کرد و همون جا هم پایرزی کرد پورشه رو نفرتت از المانی ها برای شکست های همیشگیه انگلیسی ها از آلمان هاست یادت باشه اگر آلمان نبود الان همین برندهای توخالیه انگلیس هم نبود به جاش باید انگلیسی ها درشکه سواری میکردن
      همین الان در قرن 21 انگلیسی ها اساتلندی ها و ایرلندی ها که یه ملت دیگنو و داره ازشون دزدی میکنه و از منابعشون میدزده جلوی چشمه همه پس بهتره به جای شانتاژ کردن بری تاریخه دزدی ها انگلیسی ها و بخونی و ببینی و اینم بخونی همین انگلیسی ها چقدر مدیون آلمانی هاهستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    میشه این مقاله را خوند ، و این جمله نیاد تو ذهن که :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      این جمله ی شمارم 20 30 سال دیگه میزارن بقل عکس و گل و کاکتوس تو ف-ی-س بوک و اینستا مثل حرفای دکتر شریعتی امیدوارم به اسم خودشون ثبت نکنن جهت ثبت این اثر به وزارت ارشاد رجوع کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Pagani

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (479 ديدگاه)

    یه قانون کلی درمورد هر وسیله ای هست که اونو به دو سمت سو متفاوت میکشه.
    عملی/شهودی
    عقل(علم )/احساس
    (حتی شخصیت انسان ها رو هم همینطور مطالعه میکنن البته 2 تا جفت فاکتور دیگه داره )
    هر وسیله یا هر موجودی بتونه توازن بین علم و احساس و . .. ایجاد کنه به سطح فوق العاده ای میرسه.
    توی خودرو ها لامبورگینی پاگانی کونیگزگ ته ته احساس و شهودی هستن.
    و درمورد فراری از سمت احساسی و شهودی وقتی به سمت توازن و علمی تر شدن حرکت کرد توربو توی 488 و اینکه از موتور الکتریکی توی لافراری استفاده کرد و فوق العاده تر شد….. البته من معتقدم هنوز به توازن کامل نرسیده.
    دیدیم که وقتی مکلارن به سمت علمی تر شدن و به توازن رسیدن حرکت کرد mp4 ,,p1 slr متولد شدن.
    و ائودی، پورشه بیشتر علمی و عملی هستن.
    آئودی آر8 ثمره تلاش بیشتر آئودی برای به توازن رسیدنه.
    ولی همه دیدیم که با کمی فاصله گرفتن پورشه از علم خالص 918 و میشن متولد شدن که لازم به توضیح نیست که چقد خوبن.
    هیچ کس نمیگه پورشه از زبان طراحی و امضای خودش فاصله بگیره ولی ( ظاهر کشیده 918،چراغ های میشن ای،کاپوت باکستر جدید ) چیزی به پورش میده به اسم توازن جوری که هیچکس نمیتونه ازش خورده بگیره نه طرفدارای قبلی نه هیچ کس دیگه ای.
    همه دارن سعی میکنن به توازن برسن
    چرا برای ما اینطور نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارمان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    هیچ ایرادی یعنی هیچ ایرادی نداره عموما تو پورشه یا نمای جلویی یا عقبی یکم در حد هم نبودن اما این یکی با همه فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ببخشید چرا شما هم سعی در سانسور دارید یا نظرات رو بزارید یا سایتتون رو ببندید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا