درگی جذاب میان پورشه 918 و سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک

چندی پیش سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک Concept One در مسابقهٔ درگی رودرروی فراری لافراری قرار گرفت. حالا وقت آن است که ببینیم این سوپرکار برقی در برابر یکی از سه پادشاه هایپرکارهای هیبریدی دنیا یعنی پورشه 918 در مسافت 400 متر چه می‌کند.

drag-7

با توجه به آزمون‌های مستقل مختلف، پورشه 918 به همراه بوگاتی ویرون سوپراسپرت سریع‌ترین شتاب را در بین خودروهای تولیدی دنیا دارد. رکورد 918 در این زمینه در شرایط مناسب می‌تواند حتی سریع‌تر هم بشود به‌گونه‌ای که این خودرو در آزمون کارانددرایور توانست شتاب صفر تا 96 کیلومتر خارق‌العادهٔ 2.2 ثانیه را ثبت کند درحالی‌که مسافت 400 متر را نیز در تنها 9.8 ثانیه پیمود.

حالا گروهی این هایپراسپرت خارق‌العادهٔ آلمانی را در یک مسابقهٔ درگ 400 متر رودرروی سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک کانسپت وان قرار داده‌اند که نتیجهٔ آن باورکردنی نیست چراکه در کمال تعجب و شگفتی، ریماک کانسپت وان توانست در مسابقهٔ درگ 400 متر پورشه 918 افسانه‌ای را شکست دهد. البته این دو سوپراسپرت در این مسابقه بسیار نزدیک به هم عمل کردند و این تعجبی ندارد چراکه هر دو قادرند مسافت 400 متر را در کمتر از 9 ثانیه طی کنند.

هرچند اختلاف این دو خودرو در خط پایان 400 متر بسیار جزئی بود اما شکست دادن 918 به‌هیچ‌عنوان کار آسانی نیست. همان‌طور که گفته شد، ریماک کانسپت وان سوپراسپرتی تمام الکتریکی است که نیروی آن توسط موتورهای الکتریکی تأمین می‌گردد. خروجی کل این موتورها برابر با 1088 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور است. نسخهٔ نهایی کانسپت وان که در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد شتاب صفرتاصدی معادل فقط 2.6 ثانیه داشت و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت را دارد.

در ادامه نیز دعوت می‌کنیم در کلیپ زیر بینندهٔ درگ جذاب میان پورشه 918 و ریماک کانسپت وان باشید. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

48 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا چه چیزایی که آدم فکرشو نمیکنه ولی میشه!!!!!!!!!خیلی عجیب بود!

    پاسخ
    1. Ferrari Zonda SV
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      ۹۱۸ باید نقره ای یخی باشه تا آدم حال کنه.
      با این رنگ سبز فقط بزکش کردن.
      ریماک هم خیلی خوشگله خیلی خطوط روان و الاستیک خوبی داره.
      به نظر من یه هایپرکار باید حداقل های فنی هایپرکارها رو رعایت کنه.
      ۱-طراحی
      ۲-لذت رانندگی
      ۳-صدای اگزوز
      ۴-ارزش کلکسیونی
      .
      مهمتر هستند.
      در نتیجه مجید جان من فرراری رو بهترین اسپرت ساز میدونم.
      .
      .
      اوووووف فقط شتاب ۱۰۰-۲۵۰مهمه^_^
      اینم نظر منه.
      فرراری بهترینه.^_^

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3705 دیدگاه) ,

        .
        نظر شما محترم.
        هر کس سلیقه ای داره. به نظر من همه ی معیار هایی که گفتی در 918 هم هستن. خیلی خوب هم هستن. حالا شما هر جور فکر کنی باعث خوشحالیه که بین ما هستی و کامنت میذاری. من تا حالا خیلی استفاده کردم از نظراتت یاد گرفتم.
        ما فقط نظر میدیم و حرف میزنیم. اولویت هامون فرق داره. شما 0 تا 250. من 1/4 مایل. یکی دیگه 0 تا 100. هر ماشینی یک سری برتری ها داره. 918 یا P1 یا Laferrari یا Rimac هر کدوم یک خوبی هایی دارن.
        .
        .
        نظر شما و new great و من و کربونادو همه فقط ” نظر ” هستن. همه محترمن.

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دقیقا همین که گفتی اقا مجید
      خیلی چیزها خارج از تصورات ذهنی ادم هاست

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    خیلی عالی بود.
    آلخاندرو سولومون مجری خوبیه. دوستش دارم.
    918 همیشه King918 خواهد موند.
    اما با این سرعت بالای پیشرفت علم نمیشه ازش انتظار داشت همیشه در اوج بمونه.
    مک لارن پی وان و لافراری که رقیب های اصلیش بودن در برابرش حرف زیادی برای گفتن نداشتن. و دست و پا بسته بودن
    اما در آینده رکورد هاش توسط هایپرکار مرسدس و جانشین خودش شکسته خواهند شد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      حتی به نظر من در همین درگ هم 918 برنده ی اصلیه. این ماشین نه حریف 918 هست نه حریف هایپرکار مرسدس. Rimac concept one حریف تسلا SP 100D هست.
      Rimac concept one یک سوپراسپرت الکتریکیه که از ویژگی گشتاور آنی و موتور الکتریکی سود میبره.
      تمام این گشتاور و قدرت و شتاب و … فقط برای وقتی هست که باتری شارژ کامل داشته باشه.
      حداکثر 1 یا 2 بار میتونه اینطور شتاب بگیره.
      بعد باید دوباره بزنیش به پریز برق.
      در حالی که 918 صد بار هم میتونه.
      اینه که ارزش داره.
      اگر 918 میخواست تمام الکتریکی باشه جوری میکوبوندش که هیچی ازش نمیموند. لهش میکرد. مثل همون بلایی که سر مک لارن P1 میاورد.
      .
      .
      در ضمن.
      ماشین برقی مثل ربات میمونه. ماشین بنزینی مثل انسان.
      .
      .
      .
      ماشین برقی زنده نیست. ماشین برقی روح نداره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        داداش عاشق خودتو کامتاتم…
        تا یه جایی خوب میایی و آدم کیف میکنه با تک تک کلماتت , بعد حالا که دارم به جمله هات حال میکنم یهو میزنی تو در و دیوار و جمله هایی میگی که به مزاج خیلی ها خوش نمیاد…
        به نظر من بهترین ماشین های خانواده , ماشین های برقی و یا پلاگین هیبرید هستن!
        مثلا همین تسلای خودمون , یه ماشین بی سر و صدای خانوادگیه ولی خب بعضیا میان واسه مسابقه استفاده میکننش!
        هیچی لذت غرش موتور بنزینی رو نداره ولی خب برقی ها هم خداییش بی روح نیستن!!!

        پاسخ
        1. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          دوست عزیز نظرشو میگه مگه قراره به مزاج خیلی ها خوش باید پس لایک و دیس لایک برای چیه برای اینکه اگر کسی حرفه بی منطق زد یادش باشه کاربرها خوششون نمیاد و برای بار بعد تکراش نکنه همونایی که به مزاجشون خوش نمیاد تا حالا فکر کنم دیس لایکهاشون چندین برابر لایکهاشونه ولی شما بگو کوچیکترین اصلاح در حرف زدنها و تعصبشون و مغلطشون جالب اینکه دانشه فراوونی هم ندارن دوست من کاربرهای پدال میفهمن همه چیزو

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          سلام.
          محمد حسین منم عاشق خودتو کامنتات و مقاله ای که در مورد کانتاچ توئین توربو نوشتی هستم. هنوزم که هنوزه بعضی وقت ها میرم میخونمش تا به عظمت لامبورگینی در مقابل مک لارن پی ببرم !
          .
          در مورد کامنتت هم بگم من واقعیت ها رو میگم. ممکنه به مذاق خیلی از دوستان خوش نیاد. فدای سر تو و همون دوستان !. من که مسئول شاد کردن دل مردم نیستم ؛ هستم ؟؟ رسالت من گفتن حقایقه.
          .
          واقعیت اینه که 3 شرکت فراری ؛ لامبورگینی و پورشه بهترین خودروسازان عالم هستن. این حقیقت انکار ناپذیره. من مطمئنم 90 درصد کاربران پدال هم با این حرف من موافقن. چون الحمد لله کاربران این سایت اطلاعات خیلی بالایی دارن. میمونن یک عده ی قلیل که ان شا الله با مطالعه و تحقیق مثل اون 90 درصد به حرف من خواهند رسید !
          .
          .
          عرض ارادت به همه ی دوستان پدالی.

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          خسته شده جان
          دوست عزیز
          اول بگم من با حالت Save Data و Picture OFF وارد پدال میشم . وگرنه ماهی 10 گیگ باید اینترنت فقط واسه پدال خرج کنم !!
          از نرم افزار Apus Browser استفاده میکنم.
          واسه همین میتونم فرت و فرت کامنت بذارم !! خیلی وقت کمی میگیره.
          سرعتش خیلی بالاست
          ولی عیبش اینه که عکس ها برام لود نمیشن. اصلا نمیفهمم کامنت ها چقدر لایک و دیسلایک خوردن!! اگرم بدونم هم مهم نیست. چون میدونم دوستان پدالی فهمیده و با سواد هستن. میدونم کامنت های درست و منطقی خود به خود لایک میگیرن.

          . به نظرم وظیفه ی اینه که با بحث و نه دعوا اطلاعات خودمون رو افزایش بدیم.

      2. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
        (new great britain(king mclaren
        سوابق: (832 دیدگاه) ,

        مجید دیگه نشد……………………
        پورشه چه بلایی سر مک لارن اورده؟
        والا ما هرچی درگ دیدیم اکثرش مک لارن پیروز بوده بر پورشه.
        مخصوصا پی 1.
        مجید جان حتما میدونی مک لارن پی 1 یه دکمه تویه فرمانش داره به اسم ((ipas))
        فقط کافیه تاکید میکنم فقط کافیه کسی که پشته فرمون پی 1 نشسته این دکمه رو فشار بده تا یهو از موتور الکتریکیش 177 بخار آنی بهش تحویل بده(یه چیزی شبیه نیترو تو نیدفور اسپید که وقتی دکمه رو میزنی یهو از زمین کنده میشی).
        حالا فرقی نمیکنه 918 جلوت باشه(که بعید میدونم. مگر تو شتاب اولیه) یا هر هایپرکار دیگه ماشینه بقلیت سه تا دور میزنه دور خودش آخر سر که ثابت شد تو جاده میبینه پی1 از خط پایان گذشته.(گفته شده رانندگان پی 1 تو اکثره درگ ها مخصوصا تو رقابت با 918این دکمه رو فشار ندادن .برای اینکه دلشون سوخته به حال این ماشین .)قطعا مک لارن بدون این دکمه هم پیروزه.(یکی از رانندگان پی1)
        ((:
        مجید جان نزن این حرفا رو درباره ی پی1 نزن.
        بازم میام و درباره ی دکمه های بیشمار مک لارن و قابلیت های بیشمار پی1 میگم.
        تذکر:کسانی که یک دستگاه پی 1دارن و سابقه بیماریه قلبی یا سکته رو دارن از زدن دکمه(ipas) شدیدا خودداری کنند.
        با تشکر.(شرکت مک لارن.ابر خودرو ساز زمین و زمان)
        در آخر هم سخنی از پری ویلیامز:((ما دیگر علاقه ای به حداکثر سرعت نداریم و به جای آن توجه اصلی ما به شتاب و هندلینگ P1 بوده است))
        ناکردارا سرعته زیاد دیگه شده براشون خاطره.

        پاسخ
        1. king 918
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          این ماشین با فاصله خیلی زیاد لافراری و تسلا رو دود کرده////
          هر جور فیلم رو نگاه کنی پورشه بردنده تو قسمتی که از بالا نشون میده خواهشا دوستان نگاه کنن پورشه جلو بود ترو خدا نگاه کنید بعد دیس بدین //////
          در ضمن 918 شاهه
          king 918/////

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          New great britainجان.
          فکر نکنی باهم دشمنی داریم یا من خدای نکرده ازت بدم میاد..
          قبلا هم چندین بار گفتم شما از دوستان خوب من در پدال هستی.
          به انگلستان و صنعت خودروسازی پر افتخارش هم احترام میذارم.
          به خیلی از ماشین های انگلیسی بسیار علاقه دارم. مثل بنتلی ، جگوار ، رولز، …. حتی مک لارن.
          ولی خوب کاری که پورشه با مک لارن کرد رو همه یادمونه. یادآوریش میشه تکرار مکررات که باعث خستگی میشه. ولی فکر کنم شما یادت رفته. اگه اینطوره بهت پیشنهاد میکنم در آینده ببینی هایپرکار مرسدس چطور هایپرکار استون مارتین رو شَل و پَل میکنه و مثل آدامس میجوش میندازدش روی آسفالت بعد هم از روش رد میشه تا جزئی از آسفالت خیابون بشه. این میتونه در یادآوری کاری که 918 ، اونتادور و لافراری با مکلارن P1 کردن خیلی بهت کمک کنه.
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          عرض ارادت به دوست خوبم new great britain.

          هدفم فقط بحث کردن با شما دوست خوبم و افزایش اطلاعاتت و یاد دادن یک سری نکات هست.
          ما با هم بحث میکنیم. دعوا نمیکنیم. شما خودت میدونی. این رو برای دوستانی گفتم که از بیرون به بحث ما نگاه میکنن.

        3. رضا
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          اگر در مورد ریماک مطالعه کرده باشید میدونید که صفر تا 200 زیر 6.5 ثانیه و صفر تا 300 هم زیر 15 ثانیه هستش،یعنی ویرون سوپر اسپرت هم احتمالا مقابلش کم میاره.البته تا 300

        4. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          داستان شروع شد

        5. Monster_ALM
          سوابق: (393 دیدگاه) ,

          با همه ی احترام به دوست داران 918 و علایقشون و در اینکه 918 هیولایی هست شکی ندارم.
          ولی من دقیقا نمیدونم کدوم شکست ها رو میگن!!!
          این یک شکست پورشه و لافراری از پی 1 در تست 0-200
          youtube.com/watch?v=VryV2thfXI8
          اینم دومیش که درگ دوکاتی و 918 و پی 1
          youtube.com/watch?v=bfLqa4vlmFI
          اینم سومیش که درگ لافراری و 918 و پی 1
          http://www.youtube.com/watch?v=H43_lkBkGkg
          البته یک برد هم 918 داره اونم بخاطر اینکه ببینین :))
          پی 1 بعد از 2 ثانیه حرکت کرد و سرعتی که پایان پیست بدست آوردنم جالبه
          http://www.youtube.com/watch?v=CRxmq-fpdj0

      3. علیرضا
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        اولا دنیای رقابته هر روز یه نفر اوله و این چیز عجیبی نیست و هیچ چیز از ارزش پورشه و…هرماشین دیگه ای جای پورشه بود کم نمیشه حالا خب این قویتر بوده این برده پس فردا یکی میاد اینو میبره من واقعا این تعصبات بیجا که واقعیت رو بخوایم انکار کنیم رو درک نمیکنم بحث طرفداری جداست یکی طرفدار پورشست دوست داره پورشه اول شه اگه پولم داشته باشه میره پورشه میخره ولی وقتی پورشه باخت باید قبول کنه هیچ اشکالی هم نداره آسمون به زمین نیومده که!!!در ضمن اونی که زندست اسب و الاغه نه ماشین بنزینی من صدای عرعر الاغو له صدتا غرش موتور وی 8 ترجیح میدم چون طبیعی تره!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          ببخشید یعنی الان باید بریم الاغ سوار بشیم ؟؟
          این دیگه چه فرم بحث کردنه !!!
          .
          من نسبی گفتم.
          تنفس طبیعی از سوپرشارژ زنده تره.
          سوپرشارژ از توربو زنده تره
          توربو از الکتریکی زنده تره.
          .
          .
          اینا مقایسن … اینا نسبین.
          .
          .
          مثل اینکه من میگم بنز از پراید سریع تره. بعد یکی میاد میگه جنگنده ی F14 هم از بنز سریع تره !! پس ما باید بگیم بنز دیگه سریع نیست ؟!؟

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          من ننوشتم رکورد های 918 توسط هایپرکار مرسدس شکسته خواهند شد ؟؟؟!
          باور کنید نوشتم.

    2. Daniel
      سوابق: (274 دیدگاه) ,

      مجریه شبیه سامی بیگیه!!!!!!!

      پاسخ
  3. اروين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واااى خدا پورشه چقدر خوشگله
    حیف شد باخت من واقعا طرفدارشم حتى اگه…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      .
      با اون رنگ سبز زیبا.❤❤❤
      راستش این ویدئو با کیفیت 4k در یوتیوب هست.
      من اینترنت مجانی داشتم دانلودش کردم. 1.2 GB بود.!!
      در اونجا با دقت که نگاه میکنی آثار عدم مراقبت و توجه کافی روی بدنه ی این جواهر یعنی 918 دیده میشه. حتی روی گلگیر کمی فرورفتست. رنگ بعضی جاها پریده.
      معلومه از ماشین خیلی کار کشیدن. خیلی مراقب این نازنین نبودن.
      شاید اگر یک نمونه ی سالم تر میبود رکورد بهتری میداشت.
      .
      .
      در کل حیفه به نظرم به گیربکس و موتور ماشینی مثل 918 برای کار بی ارزشی مثل درگ فشار الکی آورد. استهلاک درگ برای ماشین به شدت بالاست. از دوستان خیلی دورم پورشه ی پانامرا خریده ( دوستانم اکثرا پراید سوارن ) . محض کنجکاوی و علاقه و تمرین زبان آلمانی دفترچه ی ماشینش رو گرفتم خوندم و ترجمه کردم. نوشته بود سعی کنید تا حد امکان با دور موتور بالای 5000 rpm شروع به حرکت نکنین.””
      درگ برای با کیفیت ترین ماشین ها هم مشکل ساز و خسارت آوره.
      من خیلی حیفم میاد وقتی صدای زور زدن بیخودی پیشرانه رو میشنوم. حس میکنم چه عذابی میکشه !!

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    به نظر من هیچی نمی تونه جای صدای انجین پیستونی که زوزه میکشه رو بگیره. فکرشو بکنین : صدای انجین v12 تنفس طبیعی ، صدای یه وی8 آمریکایی یا یه 6سیلندر تویین توربو…
    با رو کار اومدن این بابا برقیا همشون به خاک سپرده میشن

    پاسخ
  5. Bloodhound SSC
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    به نظر من مهارت خود راننده هم تو پیروزی دخیله و نمیشه به طور 100% گفت 918 شکست خورد !!!!
    به هر حال ما همه 918 رو قبول داریم و امتحانشو تو دنیا پس داده.
    نمیخام ادم متعصبی باشم ولی 918 یه چیز دیگس .

    پاسخ
  6. ehsan
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    دوست عزیزی در بالا گفته بود خودرو الکتریکی فقط یکی دو بار میتونه شتاب بگیره ولی 918 تا صد بار هم میتونه. دوست گرامی قبل از اینکه کامنت بزاری یه کم مطالعه کن تا اطلاعات اشتباه ندی. 918 یک خودرو هیبریدی است و بر خلاف خودروهای الکتریکی باتری خودروهای هیبریدی کوچک بوده و ظرفیت پایینی دارد. 918 تنها زمانی می تواند به شتاب حداکثر دست یابد که همزمان هم موتور بنزینی و هم موتور الکتریکی با حداکثر توان کار کنند. بنابراین زمانی که باتری خالی شد عملا تنها وزن اضافه آن برای خودرو باقی می مونه که با توجه به ظرفیت کم باتری خیلی زود این اتفاق رخ می دهد و بعد یا باید خودرو شارژ بشه و یا باید با سرعت کم و یا به حالت در جا کار کنه تا باتری شارژ بشه. در مورد خودرو ها ی الکتریکی مانند ریماک یا تسلا ظرفیت باتری بسیار زیاد و به ترتیب 82 و 100 کیلووات ساعت می باشد که در مورد تسلا در حالت تخته گاز 500 کیلووات انرژی از باتری مصرف می شود. بافرض اینکه یک درگ 400 متر 11 ثانیه طول بکشه تسلا مدل p100d در یک درگ 400 متر 1.5 کیلو وات ساعت از باتری مصرف می کنه که با توجه به ظرفیت 100 کیلو وات ساعتی باتری ناچیز می باشد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      نه عزیز من…
      تو تمام مقاله هایی که از تسلا خوندم نوشته شده:
      شتاب تسلا برابر 2.8ثانیه می باشد که تنها در صورتی این عدد به دست میاد که شارژ ماشین 100 درصد باشه!!
      و بعدشم باتری ماشین های هیبریدی توسط موتور و در هر دورموتور و در هر سرعتی تامین و شارژ میشه…

      پاسخ
      1. ehsan
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        بله از نظر تئوری باتری در هر سرعتی می تونه شارژ بشه اما شارژ باتری مستلزم گرفتن توان از موتور بنزینی و در نتیجه کاهش شتاب و سرعت ماشین است و مطمئناً در این حالت خودرو به شتاب اسمی دست پیدا نمی کند.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3705 دیدگاه) ,

        محمد حسین جان بعد از این که کامنت رو نوشتم ویدئو رو دوباره کامل نگاه کردم.
        .
        فهمیدم یک جا خیلی بد سوتی دادم !
        .
        دعا کردم کسی نفهمه که خدا رو شکر نفهمید !
        خودم اعتراف میکنم !
        .
        در این ویدئو آلخاندرو سالمون میگه ما 6 بار رکورد گرفتیم.
        ریمک هر 6 بار بدون مشکل رکورد عالی ثبت کرد ( 6 بار پشت سر هم ). به قول آلخاندرو I was surprised by its stability ولی 918 در این بین overheat شد. یعنی جوش آورد.
        .
        مثل اینکه Rimac با وجود اینکه یک شرکت از کرواسی هست ولی مهندسی بالایی داره. طرف گفت در ساخت koenigsegg regera همکاری کرده.
        .
        .
        ببینید. من اگر اشتباه کنم اصلا تعصب ندارم و اعتراف میکنم.
        در مورد مک لارن هم اگر میدونستم یک درصد احتمال اشتباه هست اینقدر قاطع حرف نمیزدم. مک لارن در مقابل پورشه و لامبورگینی و فراری هیچ چی نیست. ممکنه من دیگه نتونم کما فی السابق در پدال فعال باشم. دلم میخواد دوستان این نکته رو از من همیشه داشته باشن که همه چیز فقط درگ و ثبت رکورد و اعداد حیرت آور نیست. باید مستند نگاه کنین. باید همه ی فیلم های یوتوب رو نگاه کنین. باید در چندین سایت معتبر غیر از پدال عضو باشین تا بتونین نظر درست و کارشناسی بدین. من این کار هارو تا حدودی کردم و با قاطعیت میگم لامبورگینی به تنهایی جوری مک لارن رو زیر پاش خرد میکنه که بچسپه به زمین و جدا نشه. مک لارن در مقابل لامبورگینی و فراری و پورشه هیچ حرفی نداره که بزنه.حتی یک واج هم نمیتونه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          حتی یک واج هم نمیتونه بگه.
          مک لارن هر چی داره تو پیست رو میکنه. اما این 3 هیولایی که گفتم مزیت های دیگه ای دارن که جز با همون راه هایی که گفتم ت
          نمیشه فهمیدِ
          .
          سلامت و موفق باشید.

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود بر تو
          مکلارن ماشین هاش به درد پیست میخوره ولی لامبو فراری و پورشه ماشین هاشون چند منظوره هست…
          لامبورگینی 5 تا دوربین دور تا دور بدنه داره
          سیستم استارت اپ استارت دان داره
          پارک خودکار داره
          سیستم اعلام خواب الودگی راننده داره
          سیستم هشدار تصادف از جلو داره
          و…
          همینطور فراری f12 از همین سیستم ها استفاده میکنه که موجب میشه تو فضای شهری هم کاملا قابل استفاده باشن!!!!
          ولی خب مکلارن ماشین هاشو خیلی خشک و مسابقه ای میسازه!!!!
          لامبورگینی یبار ثابت کرد که اگه بخواد به سبک مکلارن ماشین بسازه هیشکی حریفش نست!
          سستو المنتو
          998 کیلو
          صفر تا صد 2.5
          570 اسب
          سرعت 350

          حالا اینجارو
          مکلارن p1
          1600 کیلو
          صفر تا صد 2.7
          900 اسب
          حداکثر سرعت 340
          _____________________________
          حالا سستو ای که سال 2008 اومد بهتره
          یا مکلارنی که سال 2013
          ؟؟؟؟
          لامبو اگه بخواد اینجوری ماشین بسازه همه باید جلوش لنگ بندازن!!!
          دراخر من مکلارن رو خیلی دوست دارم و اگه یه روزی به من بگن واسه خودت یه اسم انتخاب کن اسممو میزارم..
          جاناتان مکلارن
          ______________________________
          کلا از اسم مکلارن خیلی خوشم میاد.
          مگه میشه ماشین باز باشی و مکلارن رو دوست نداشته باشی!!!!!

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          درسته
          منم مک لارن دوست دارم.
          اما لامبورگینی خیلی بزرگتر از مک لارن هست.
          مک لارن یک پیشرانه ی توئین توربو استفاده میکنه.
          امکاناتش هم در حد لامبورگینی نیست.
          سوپراسپرت فقط ایتالیایی و آلمانی.
          همین مک لارن F1 که دوستان اینقدر میگن فلان و فلان به قول ریچارد هموند یک ماشین لخت و برهنه هست. حتی نسل اولش ترمز ضد قفل ABS نداشت ! خب معلومه وقتی از همه ی چیز ها بزنی و وزن رو کم کنی شتاب و سرعت میره بالا.
          شاید مهم ترین نقطه ی قوت 675 LT و 650 S نسبت قدرت به وزن بالا باشه.
          مثلا هموند میگفت بدنه ی اوراکان سگمانته سوارشده. یعنی اگه خدای نکرده تصادف کنی میری همون تیکه رو عوض میکنی. ولی مک لارن فیبر کربن یک دست میذاره تا سبک بشه. ولی اگر تصادف کنی باید 100000 دلار بدی همه ی بدنه رو دوباره نصب کنی. یا با همون بدنه سر کنی !!

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          در مورد اسم مک لارن هم جالب گفتی.
          ولی من همین اسمم برام خوبه. !! 😂

        5. Monster_ALM
          سوابق: (393 دیدگاه) ,

          Carbonado Aventador
          دوست عزیز همیشه سعی کن حق بگی
          اولا کلا هدف ساخت پی 1 به رخ کشیدن شتاب اولیه و ثانویه و هندلینگ بوده و اگر قرار بود انقدر آپشن داشته باشه مطمئنا قیمتش سه برابر اینی هست که قیمت گذاری شده … همونطور که میبینین لافراری قیمت 300 هزار دلار بالاتری نسبت به پی 1 داره واقعا انتظار دارین با 300 هزار دلار بیشتر آپشن هم نداشته باشه؟ و دیدین که هیچوقت پی 1 از لافراری شکست نخورده.
          1. چون برندش مکلارن و به مراتب خیلی بالاتر از لامبورگینی هست
          2. چون انگلیسی هست و به مراتب تکنولوژی انگلستان با ایتالیا در یه حد نیس و خیلی بالاتره.
          3.طراحی با آیرودینامیک فوق العاده که داره باعث شده قیمتش خیلی بالاتربره ( از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری)
          و اینم بگم حداکثر سرعت پی 1 به 380 کیلومتر در ساعت میرسه ولی روی 350 کیلومتر محدود شده که شما زدی تو سرش و کردیش 340 که برند مورد علاقتو بزرگ جلوه بدی…
          مکلارن خودرویی تولید میکنه که سال های سال امثال لامبورگینی نمیتونن رکورد هاشو جا به جا کنن.
          و اگر خودروی با آپشن بیشتر از مکلارن میخوای مدل 570 اس و به زودی مدل های بیشتری رونمایی میشه.
          جوری صحبت میکنن که انگار بقیه از پشت کوه اومدن و شما سال های سال لامبورگینی سوار بودین.
          جدیدا هم مکلارن شده سوژه کوچیک شمردن شما…جدا میگم برید این کامنت هاتون رو توی سایت های خارجی بگین خوده ایتالیایی ها هم شاخ در میارن.
          موفق اشین

        6. Monster_ALM
          سوابق: (393 دیدگاه) ,

          در جواب …::: فقط لمبورگینی :::…

          در مورد اف1
          دوست عزیز همون اف 1 که میبینی اون رکورد ها رو داره خیلیاشم هنوز شکسته نشده شرکت فراری با مدل لخت اف ایکس ایکس نتونست رکورد سرعتشو بزنه حتی صندلی شاگرد نداشت پس اول مطالعه کن بعد ایراد بگیر…

  7. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    بله
    تکنولوژی.
    اما یه چیزی نظرم رو جلب کرده چطور یه مؤسس و مدیر عامل به این جوونی داره موفقیتش رو جشن میگیره؟
    اگه ما بودیم تا بیایم صلاحیت خودمون رو ثابت کنیم و بودجه و اسپانسر جذب کنیم ، موها مون رنگ دندانهای نداشته مون میشد.
    پس احتمالا سرمایه عظیمی پشتوانه اش بوده.
    به هر حال مبارک باشه، من که بخیل نیستم.
    (شنونده باید عاقل باشه)

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    بسیار عالی.آفرین به ریماک.

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      با اون همه قدرت و مخصوصا گشتاور عظیمی که به چهار چرخش منتقل میشه باید هم اینطوری شتاب بگیره،البته اصلا اصلا کار شاخی نکرده،اختلافشون0.1ثانیه بود

      پاسخ
  9. TTRS
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مقایسه خودرو برقی و بنزینی از پایه اشتباه است

    پاسخ
  10. Justice
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    عجیبه طرفدارا و اونایی که سنگ پورشه رو به سینه میزدن پیداشون نیست
    همین کافیه😃😊
    بعد تعصبو ببین احمد باقری گفته بسیار عالی افرین به ریماک 6تا دیسلایک گرفته تازه اون اصل کاریا نیومدن وگرنه میرفت تا 100تا😊

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      .
      توی پدال اگر باسواد ترین افراد بیان درست ترین حرف ها رو در بهترین زمان و شرایط ممکن ( دقت کن 3 تا شرط گذاشتم :: با سوادترین، بهترین کامنت، مناسبترین زمان) هم بگن هر کامنتشون 5 یا 6 تا دیسلایک میخوره.
      .
      آقای احمد باقری که دیگه جای خود داره.

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        یعنی می فرمایید احمِد واجد سه شرط فوق الذکر نیست ؟!!
        🙂 🙂 🙂

        پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    اونایی که میگن پورشه ال و پورشه بل،برید مشخصات هر دو رو خوب نگاه کنید بعد بگید پورشه ضعیفه،در ضمن لافراری که با اختلاف بیشتری باخت.

    پاسخ
  12. آیدین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستانی که میگن ریماک کلا دو بار میتونه درگ بزنه توجه کنن,این تست رو صاحب این 918 سبز انجام داده.طبق گفته ی خودش بعد از 6 درگی که بین هم زدن هیچ مشکلی تو شارژ ریماک نبود ولی 918 خودش برای بار دوم اورهیت کرد و به مشکل برخورد!همچنین این ریماک از بهترین تایم 918 تو اون روز 3 تا تیم بهتر ثبت کرد و اینی که اینجا دیدید که نزدیک به هم بودن به خاطر اینه که نزدیک ترین مسابقه بینشون رو گزاشتن وگرنه تو 5 تای دیگه 918 با فاصله ی خیلی بیشتری عقب موند.
    نکته ی بعدی هم اینه که با این که خودم از لافراری خوشم میاد اما باید اعتراف کرد که بین این 3 تا p1 از همه بهتره.تو همه ی پیست ها به غیر از نوربرگ رینگ p1 همیشه تایم های بهتری رو از 918 ثبت کرده و دلیل این که هم زورش تو رینگ نرسیده به 918 این بوده که برخلاف 918,نمیتونه باتری خودش تو تو 7 دقیقه تایم رینگ به صورت کامل نگه داره.
    یه چیزی رو هم بگم اونم اینه که ریماک کلا کارش درسته,باتری های کونیگزگ رگرا رو ریماک برای کونیکزگ ساخته!

    پاسخ
  13. Peiman
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    ٩١٨ یه خودرو فوق العاده است که کاملا مهندسى ساز و با این وجود هیچ رقیبى نداره

    پاسخ
  14. Siavash
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چرا کامنت من نمیاد؟

    درود

    دوستان هوادار مک لارن کدوم تکنولوژی انگلستان آخه؟
    مک لارن که موتور بی ام و استفاده می کرد. (مستند اف1 خود کارخونه میگفت).
    نیمه عمر کربنی اش هم دست به دامن بنز شد تا براش کمی بفروشه و سرنگون نشه شرکت.
    دیگه لندرور و مینی هم که دست بی ام و بود به شکل مستقیم.
    رنجرور سالهای اخیر رو روشن کنی نمایشگر با ارم بی ام و بالا میاد.
    سهام لامبورگینی دست آئودی است و …
    شرکت عظیم جنرال موتورز به قصد بهره گرفتن از های تکنولوژی ژرمن و دوری از ساخت خودروهایی با صرفه پایین رفت اپل رو خرید درون خاک آلمان.
    تویوتا لکسوس رو برای چی درون آلمان می سازه یا فورد فوکوس آمریکایی ساخت اونجاست؟

    بیرون از تعصب برند ببینید.

    در پایان حتی ریس جمهور ریگان از آلمانی ها در برلین می خواهد تکنولوژی های جدید به صنعت خودرو بیاورند و خودروهای آینده را به صرفه تولید کنند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.