پورشه

بزرگداشت ۳۰ سالگی تیونینگ تک‌آرت برای محصولات پورشه

کشور آلمان از قدیم‌الایام، بهترین خودروهای دنیا را از نظر شرایط رانندگی ساخته است. امّا در عین حال که این کشور مشغول ساخت این ماشین‌های فوق‌العاده بوده، گروهی نیز در آن، این باور را داشته‌اند که می‌توانند سطح بهتری بالاتری از این خودروهای اسپورت ارائه دهند. «تک‌آرت» یکی از قدیمی‌ترین‌ها در این زمینه است. کاری که تک‌آرت در مورد محصولات پورشه انجام می‌دهد، به‌هیچ‌وجه ساده نیست و در واقع، برای هر جنبه از خودرو، تلاش زیادی صورت می‌گیرد؛ موضوعی که نمونه‌اش را در آخرین ساخته این کمپانی، یعنی تک‌آرت جی‌تی‌استریت R شاهد هستیم.

30-years-of-techart

در حال حاضر، تک‌آرت سی‌سالگی خود را با مرور گذشته جذاب خود که شامل برخی از مدل‌های برجسته در دهه‌های اخیر است، جشن می‌گیرد. «تک‌آرت اتومبیل‌دیزاین» که در سال ۱۹۸۷ توسط توماس برینگر (Thomas Behringer) و ماتیاس کراوس (Matthias Krauss) در شهر «فِلباخ» آلمان پایه‌گذاری شد، اولین بار یک کیت آئرودینامیکی (Aerokit)  برای پورشه ۹۲۸ ارائه کرد. تک‌آرت برای ادای دِین به اولین کیت تیونینگش و بزرگداشت سالگرد تولد این کمپانی، اخیراً یک نسخه جدید از این کیت اولیه، با عنوان «تک‌آرت کوپه» ارائه کرده است.

30-years-of-techart-1989
تنها یک سال بعد، تک‌آرت به شهر «لیونبرگ» نقل‌مکان کرد و به اصلاح نسل ۹۶۴ از مدل ۹۱۱ پورشه پرداخت؛ مسیری که تا به امروز برای این کمپانی ادامه داشته است. در طول سال‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی، تک‌آرت دست به توسعه و ساخت محصولات جدید زد؛ از جمله یک تبدیل سوپرشارژر برای نسل ۹۹۳ از پورشه ۹۱۱ که موجب سطح قدرت ۴۶۲ اسب‌بخاری برای این خودرو گردید.

30-years-of-techart-1987_1
بعدها تک‌آرت تیونینگ نسل اول «باکستر» را آغاز کرد تا به موفقیتی قابل‌توجه دست پیدا کند. با این حال، تک‌آرت تا قبل از سال ۲۰۰۱ و ارائه برنامه «جی‌تی‌استریت» برای نسل ۹۹۶ از پورشه ۹۱۱ توربو، اولین پکیج آئرودینامیک کاملاً کاربردیِ خود را عرضه نکرد.

30-years-of-techart-1992_1
پس از معرفی مدل «کاین» توسط پورشه، تک‌آرت آن را به مانند مدل قبلی، باکستر، یک فرصت بالقوه در بازار دید و شروع به تیونینگ این شاسی‌بلند فول‌سایز نمود. با این وجود، شاید اگر بخواهیم یکی از محصولات این تیونر را انتخاب کنیم، وحشی‌ترین و جذاب‌ترین آنها، همان تک‌آرت جی‌تی استریت R است.

techart_gtstreet_r_cabriolet_exterior_home

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    از بالا عکس هفتم رو ببینید اونایی که میگن 911 زشته ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کارال

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اره ۹۱۱ زیباست . کلا کارای تک آرت ب دلم آدم میشینه . زیادم شلوغ کاری تو کارش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا