10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017

وقتی که صحبت از پانامرا 2017 می‌شود سؤال این نیست که چه چیزی جدید است بلکه صحیح‌تر این است که چه چیزی جدید نیست!

Porsche Panamera Turbo 2016
درحالی‌که تنها بخش مشترک خودرو نشان روی کاپوت است اما اینجا ما به ذکر برخی موارد برجسته و کلیدی جدید اکتفا می‌کنیم:

  1. ظاهر جدید

2017PorschePanamera4S005
ظاهر حباب مانند نسل قبلی پانامرا که آن را کمی شبیه فولکس بیتل کرده بود دیگر وجود ندارد و هم‌اکنون ساختاری تیزتر، کم ارتفاع‌تر و البته صیقلی‌تر و طویل‌تر جای آن را گرفته‌اند. پانامرای جدید در بحث ظاهری از 911 اسطوره‌ای مخصوصاً در بخش عقبی الهام گرفته است.

  1. فرمان پذیری چرخ‌های عقب

2017PorschePanamera4S007
برای اولین بار سدان 4 درب اسپورت پورشه از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب سود می‌برد. همانند سیستم استاندارد موجود در 911 GT3 RS، این سیستم سفارشی در پانامرا چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو و در سرعت‌های زیر 45 کیلومتر در ساعت و با حداکثر زاویه 2.8 درجه می‌چرخاند تا اثر کوتاه شدن مجازی فاصله بین محورها را ایجاد کند. در سرعت‌های بالاتر از 45 کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو و برای افزایش پایداری پانامرا می‌چرخند.

  1. سه گانه توئین توربوها

2017PorschePanamera4S009
پانامرا با سه پیشرانه جدید در دسترس است که همگی توئین توربو هستند. در آمریکای شمالی تنها دو پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری و 8 سیلندر 4 لیتری در دسترس است درحالی‌که در بقیه نقاط علاوه بر این دو پیشرانه 4 لیتری دیزلی نیز قابل سفارش است. پیشرانه 2.9 لیتری توان تولیدی 440 اسب بخاری دارد درحالی‌که نسخه 8 سیلندر قدرت 550 اسب بخاری را تولید می‌کند.

  1. گیربکس 8 سرعته PDK

2017PorschePanamera4S020
دومین نسل پانامرا اولین مدل پورشه است که از گیربکس 8 سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. این گیربکس جانشین نسخه 7 سرعته نسل قبلی شده است. 6 دنده ی اول از نوع سنتی هستند اما دو دنده‌ی آخر اووردرایو هستند. بهترین خبر اینکه این گیربکس برای تحمل گشتاور بالای خودرو طراحی شده است.

  1. پاسخ اسپورت

2017PorschePanamera4S017
این حالت که اولین بار در 918 اسپایدر معرفی شده همانند یک سیستم اووربوست عمل می‌کند و حداکثر قدرت خودرو را به مدت 20 ثانیه آزاد می‌کند. اگر 20 ثانیه برای شما کافی نیست به‌طور ساده دوباره دکمه اسپورت را بفشارید.

  1. سواری روی ابرها

2017PorschePanamera4S012
سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای پانامرا که روی مدل 4S سفارشی و روی مدل توربو به‌طور استاندارد وجود دارد جایگزین نسخه دو محفظه‌ای قبلی شده و 60 درصد حجم بیشتری دارد.

  1. سرعت فوق‌العاده

2017PorschePanamera4S029
با وجود پکیج اسپورت کرونو در مدل 4S، این خودرو در 4 ثانیه از حالت سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با اضافه شدن این پکیج به مدل توربو انتظار می‌رود که پانامرا در 3.4 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین مدل‌های پورشه خواهد بود.

  1. اضافه کردن آلومینیوم

2017PorschePanamera4S001
نسل اول پانامرا از آلومینیوم در کاپوت، درب صندوق و پوسته درب ها سود برده است. نسل جدید این خودرو علاوه بر قسمت‌های قبلی از این ماده در سقف و پانل‌های کناری نیز بهره گرفته است. وزن ناخالص خودرو علیرغم تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته تقریباً برابر با وزن خودروی قبلی است.

  1. پانامرا می‌تواند در تاریکی ببیند

2017PorschePanamera4S003
پانامرای جدید سیستم دستیار دید شب را دارد که از دوربین گرمایی به منظور نمایش افراد و جانوران بزرگ استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند منابع گرما را دسته‌بندی کرده و بین اشیای زنده و غیرزنده تمایز قائل شود.

  1. InnoDrive

2017PorschePanamera4S018
در زمان عرضه پانامرا در آمریکا این سیستم در دسترس نیست اما InnoDrive کروز کنترل را به سطحی بالاتر ارتقا داده و از داده‌های ناوبری به منظور بررسی جاده‌ی پیش رو، زاویه پیچ‌ها و محدودیت‌های سرعت استفاده می‌کند و با همین داده‌ها کارایی خودرو را تنظیم می‌کند.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

45 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3667 دیدگاه) ,

      دو تا مورد خیلی مهم رو اشاره کردی. تکنولوژی و ابهت.
      پورش در این 2 تا سرآمده.
      احسنت بر سلطان اشتوگارتی.
      پورشه و مرسدس بنز افتخار های شهر اشتوگارت هستن. هر دو عالین.

      یک نکته ای که پورش و Audi و BMW و Benz دارن و برام خیلی جالبه بی ادعا بودنشونه. یعنی هی تو بوق و کرنا نمیکنن که میخوایم یک ماشین بسازیم که مثلا 0 تا 100 رو تو 2.7 ثانیه بزنه. ماشینو میسازن بعد تحلیل گر ها تست میکنن و ما می فهمیم شتابش 2.6 ثانیه بوده !
      چندین مثال در مورد قابلیت های این ماشینا هست که مثل این میتونم بزنم.
      احسنت بر اساتید بی ادعا…
      این یعنی ابهت و تکنولوژی…. چیزی که جمع کردنش کنار هم خیلی سخته

      پاسخ
  1. محمدرضا
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    کاش اون موتور 2.9لیتری 2.5لیتری بود به ایرانم وارد میشد ولی چه فایده که بجز افرادی که … هستند عموم مردم حتی یک ماشین بسیار ضعیف تر از این هم نمیتونن سوار بشن

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      شکر نعمت نعمتت افزون کند/کفر نعمت از کفت بیرون کند
      دوستان همیشه بخاطره هر چیزی که دارید شاکر خدا باشید.خوب اگه حتی پراید هم داشته باشید به هر حال ماشین دیگه.

      پاسخ
    2. فرهاد کرمستجی
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      بزرگوار همون المانم افراد معدودی از پس هزینه ها و عوارض و قیمت این ماشین بر میان. زیاد غصه نخور:)

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3667 دیدگاه) ,

      در همه جای دنیا به جز اینجا پورشه معمولا ماشین این افراده:
      رؤسای شرکت ها
      مدیران فروش و بازار یابی. (سوار شدن این ماشین خودش یک جور تبلیغه)
      مهندسین و تکنیسین ها
      پزشکان و جراح ها.
      نوابغ علمی و اساتید دانشگاه ها.

      دقت کرده باشین فوتبالیستا و بازیگرا معمولا از ماشین های دیگه ای خوششون میاد.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        فوتبالیست ها عشق لامبورگینی و فراری دارن
        کریستین رونالدو فراری داره
        جاستین بیبر خواننده کانادایی هم فراری داره

        پاسخ
    4. محمود
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      البته من فکر می کنم این خودرو حتی در کشورهای پیشرفته خودروی عموم مردم نیست و برای قشر متوسط و پایین دست جامعه نیست .

      پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      کدوم ماشین هم زیباست هم سریع هم لوکس
      نه واقعا کدوم ماشین شتابش در حد یک سوپر اسپرته نهایت سرعتش از 310 کیلومتر رد میکنه با 2 تن وزن و انبوهی از امکانات رفاهی و خیلی هم زیباست
      هر جور حساب کنین پانامرا کامل ترین ماشین روی تمام دنیاست …………….

      پاسخ
  2. REVENTоN 👍
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    یعنی همه ماشینا باید به احترام پانامرا جدید خبر دار وایستن
    الحق که عالی کار کرده بلاد کفر!
    دوست دارم بغلش کنم

    پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    ای جانم
    عالیه پسر
    تقریبا همه چیز نسبت به نسل قبل تغییر کرده
    والبته همانند نسل قبل از سیستم های PTM که بهترین سیستم ترکشنی که من سراغ دارم و سیستم تقسیم گشتاور PTV plus و سیستم کاهش مصرف سوخت بینظیر coasting وتکنولوژی کنترل اسپرت شاسی که به PDCC معروفه و تکنولوژی پیشرفته کنترل فعال سیستم تعلیق PASM با دمپر های تطبیق پذیر همه و همه در این خودرو به کار گرفته شده .
    .
    جاداره در مورد سیستم innoDrive توضیحاتی بدم
    ببینید این سیستم پیشرفته الکترونیکی با استفاده از سیستم GPS و نقشه های گوگل و دوربین های بکار رفته این قابلیت رو ایجاد میکنه که قبل از رسیدن خودرو به پیچ بهترین حالت رو برای سیستم تعلیق و شاسی برنامه ریزی می کنه تا راننده در بهترین حالت ممکن پیچ های جاده رو پشت سر بزاره و البته با انتخاب حالت اسپورت پلاس این سیستم بیشترین سرعت برای پیچیدن رو بادرنظر گرفتن ایمنی کامل به شما پیشنهاد میکنه تا لذت پیچیدن با بالاترین شتاب G رو برای راننده به ارمقان بیاره البته این سیستم بسیار گسترده تر از چیزیه که گفتم و به گفته پورشه به قابلیت هاش افزوده خواهد شد .
    .
    مثل همیشه جلوتر از آرزوهات حرکت کن .
    .
    .
    Ever ahead

    پاسخ
    1. Saied
      سوابق: (818 دیدگاه) ,

      این چیزا تو جاهای خاص کار میکنه. تو پیچ های ایران اینترنت نداریم که این دستور بگیره 😂😂

      پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    واقعا چقد زیباست این ماشین یعنی حتی منتقدین پورشه هم ظاهراین ماشینو تایید میکنن عملکردوتکنولوژی وابهت ولوکسیشم به کنار

    پاسخ
  5. MehdiTurbo
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    وای خدای من،این چیه،دنده رو،سواری روی ابرها، وای ی دونه از اینا داشته باشی تو امریکا تو جاده خلوت تاریک بقیشم سانسوررر.

    پاسخ
  6. MehdiTurbo
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    عکس کامل داخل کنسول جلوشو و صندلیه عقبشو نزاشته ی سرچ کنید میفهمید چی میگم،همه چیزاش تاچ حتی دکمها و کنسول برای سرنشینان عقب.فک کنم اولین بار باشه م اینقد تاچ تو ماشین میزنند.

    پاسخ
  7. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    با تمام احترام به سلطان تکنولوژی و هنر، بنده ی کج سلیقه دکمه های سخت افزاریو به لمسی ترجیح می دم. حس لاکچری تری بم میده.

    پاسخ
  8. رضا-porsche
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    عالیه.مخصوصا شتابش که عالی تر شده.بقیه چیزهارو هم که دوستان گفتن.

    پاسخ
  9. سیاوش
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    همه چیو باهم داره !!!
    اصلا یه چیز عجیبه پانامرا جدید اگه پول داشتم برای خرید یه ماشین لوکس بین سری 7 sکلاس و پانامرا
    پانامرا رو انتخاب می کردم

    پاسخ
    1. audi sq7
      سوابق: (50 دیدگاه) ,

      دقیقاً .پرستیژSکلاس و هندلینگ بی ام و و سرعت 911 روی هم
      می شه پانامرا

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل علی"m.f"
    علی"m.f"
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    تجربه رانندگی با لذت بی حد و مرزبدون کم و کاست با بهترین برند تجربه کنید

    خیلی خوبه این ماشین حالا مدل پایینش که همه دنیا میگه زشت بود کف بر میشدیم اینو ببینیم تشنج میکنیم😂

    پاسخ
  11. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    باز بعضیها میگن Sکلاس بالاتره. بابا Sکلاس لوکستر هست، بالفرض زیباتر، بالفرض امکانات رفاهی بیشتر داره، اما از نظر تکنولوژی و فنی به پای پانامرا نمیرسه. تعصب نداشته باشید.

    پاسخ
  12. ِدوچرخه سوار
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    پورشه واقعا بی نظیره .
    اصالت خودشو فدای تکنولوژی روز دنیا وتیپ جدید نمیکنه. هر چند در عین حفظ اصالت بالاترین تکنولوژی دنیا را هم دارد .

    پاسخ
  13. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    اگر عقبش هاچبک نبود و مثل ماشینهای معمولی بود و عقبش کشیده تر بود خیلی قشنگتر بود.چراغ عقبش که مثل هیوندای گرانجور هست خیلی قشنگه

    پاسخ
    1. علیرضا
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      آخه هیچ شباهتی به گرنجور نداره،چون یه خط چراغاشو به هم وصل کرده میگید که اصلا اینطور نیست،بعدشم وقتی حرف پورشه میدون میاد جایی برای هیوندای و کیا نمیمونه به هیچ وجه

      پاسخ
  14. Saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    هر وقت این مطالب رو میخونم فقط اینو فکر میکنم که پس ما ها چرا نمیتونیم یه همچین مهندسیی داشته باشیم. شما واقعا فکر کنین که ما ها اهن و امینیومو میکنیم پراید یا سمند. مهندس های اونا اهنو میکنن پورشه. ما چرم رو میکنیم کفش. اونا میکنن دریچه کولر و ١٠٠ برابر پولشو میزنن به جیب. واقعا واسه ایرانیا که خودمم یکی از اونام متاسفم.

    پاسخ
  15. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    این مدل رینگ پورشه پانامرا که تو عکسه خیلی زیباست

    پاسخ
  16. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    همین بوده که از قدیم گفتند :

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    پاسخ
  17. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    هر کاری دوست دارن، انجام بدن، تا زمانی که طراحی و ظاهرش، حرفی برای گفتن در برابر رقبا نداره، همونی هست که بود.

    پاسخ
  18. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    ‘در زمان عرضه پانامرا در آمریکا این سیستم در دسترس نیست اما InnoDrive کروز کنترل را به سطحی بالاتر ارتقا داده و از داده‌های ناوبری به منظور بررسی جاده‌ی پیش رو، زاویه پیچ‌ها و محدودیت‌های سرعت استفاده می‌کند و با همین داده‌ها کارایی خودرو را تنظیم می‌کند.’
    من میرم تو افق محو شم!
    10 نکته ی جالب؟ این که سر تا پاش جالبه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.