پورشه 911GT3 مدل 2014

نمایشگاه ژنو 2013: پورشه برای نخستین بار از مدل های جدید GT3 رونمایی کرد؛ یک کوپه اسپرت که نسبت به مدل های سابقش هم سبکتر شده و هم قدرمندتر . . .

2014 Porsche 911GT3
2014 Porsche 911GT3

GT3 که بر شاسی 911 کررا ساخته شده، شباهت فوق العاده زیادی با مدل های استاندارد 911 دارد اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که سپر جدیدش به همراه اسپویلر کربنی زیر آن، اسپویلر عقبی که از مدل های 911classic گرفته شده و نهایتا سپر عقب که دو خروجی دایره ای شکل اگزوز در وسط و خروجی های هوا نیز در اطراف آن تعبیه شده، تنها وجه تمایز GT3 با 911 استاندارد است. البته پورشه به تفاوت های دیگری نیز اشاره کرده مانند عریض تر شدن رکاب ها و گلگیرها (حدود 43 میلیمتر) که البته با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست! در کابین نیز تغییر خاصی صورت نگرفته جز اینکه از چرم هایی با دوخت جدید آلکانترا برای صندلی ها و روکش فرمان استفاده شده است.

در زیر کاپوت این کوپه اسپرت همچنان موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت پورشه جای داشته که اینبار با پیستون های فورج کاری شده و شاتون های تیتانیومی قادر به تولید 475 اسب بخار قدرت به همراه 438 نیوتن متر گشتاور است.

GT3 که در پیست مسابقه ای نوربرگ رینگ آلمان زمان 7 دقیقه و 30 ثانیه ای را به نام خود ثبت کرده، با کفش های 20 اینچی اش و به کمک گیربکس شش سرعته دوکلاچه که تمامی قدرت را به محور عقبی خودرو منتقل می کند می تواند در عرض 3.5 ثانیه صفر تا صد را طی کرده و در ادامه تا بیش از 315 کیلومتر برساعت سرعتش را افزایش دهد. فروش مدل 2014 این خودرو از اواخر سال 2013 با مالیات 950 دلاری در ایالات متحده و با قیمت پایه ای 130,400 دلار آغاز خواهد شد.

12 دیدگاه

  1. JINPACHI
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    دمه پورشه گرم با این طراحی های جذاب .
    افرین به پورشه.

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      یعنی پورشه خدای اصالت تو طراحیه…

      اون کسایی که میگن پورشه طراحی هاش خسته کننده و خیلی وقته یکنواخته باید بگم همین موضوع یه حسن به حساب میاد…

      پاسخ
    2. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      راستی پدال راجع به قابلیت فرمون دهی چرخ های عقب چیزی نگفتی که…

      تایر های عقب این ماشین بسته به سرعت به همراه تایر های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی در جهت موافق و مخالف رو به منظور افزایش پایداری ماشین انجام میدن… البته زاویه این فرمون دهی محدود هست.

      اینکار باعث میشه که به طور مجازی بشه طول ماشین رو به دلخواه تغییر داد.

      یه بار دیگه پورشه داره ثابت میکنه که فقط اسب بخار نیست که باعث زدن تایم های فوق العاده میشه.

      پاسخ
      1. نوید
        سوابق: (195 دیدگاه) ,

        این تکنولوژی 4wheel steering رو پورشه برا اولین بار رو 918 اسپایدر پیاده کرده… حالام رو این جیگر بابا.

        پاسخ
    3. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا کامنتم پاک شد… !
      تو کامنتم که چیزی نگفته بودم.

      نوشته بودم که این ماشین علاوه بر خصوصیات ذکر شده دارای 4wheel steering هست. به این معنی که چرخ های عقب هم به همراه چرخ های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی رو انجام میدن (البته زاویه فرمونشون محدوده)
      این تکنولوژی رو پورشه برا اولین بار رو 918 و حالا هم رو gt3 گذاشته.

      همین.

      پاسخ
  2. feri
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    ای بابا این پورشه ها که همه شبیه همن…!!

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    چشم آدمو نوازش میده !!!

    ما داریم سر این پراید دعوا می کنیم.

    ده تومن گرون میشه . بعد منت میزارن صدهزار تومن ارزونش میکنن!!!

    پاسخ
  4. جعفر
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    جالب بود
    اما بی ام و چیزه دیگریست
    این خوبه عاقا دعوا نکنید سرش

    پاسخ
  5. alireza
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    عاشق پورشم همه ی مدل هاش مخصوصا این یکی جیگرتو

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.