پورشه

پورشه 918 اسپایدر، مهار ناپذیر پاک

جنگ سوپر اسپرتها تازه به جاهای جالب آن نزدیک می شود. پورشه برای به خاک و خون کشیدن لافراری و مک لارن پی وان، کمر همت بسته و تیغ خود را تیز کرده است.

Porsche 918 Spyder prototype
Porsche 918 Spyder prototype

پورشه ۹۱۸ اسپایدر به گفته جیمز ایستوود، مدیر تولید پورشه، ترکیبی از پیشرانه هایبریدی ۸۸۷ اسب بخاری و انتقال نیروی الکتریکی به هر چهار چرخ است به گونه ای که آن را قادر می سازد با رقبایی با توان بیش از ۹۰۰ اسب بخار رقابت کند.

2014 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۴ Porsche 918 Spyder

۵۰ اسب بخار نیروی بیشتر و ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، باعث شده تا ۹۱۸ اسپایدر در پیست نیوبرگ رینگ، زمان ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه را ثبت کند که بسیار سریعتر از کاررا Gt و ۹۱۱ توربو S می باشد.

2014 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۴ Porsche 918 Spyder

پیشرانه V8 با حجم ۴.۶ لیتر قادر است ۶۰۸ اسب بخار نیرو و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار آن دو موتور الکتریکی هم با توان ۱۵۶ اسب بخار (محور عقب) و ۱۲۹ اسب بخار (روی محور جلو) و در مجموع ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می گذارند.

2014 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۴ Porsche 918 Spyder

با پورشه ۹۱۸ اسپایدر می توان شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. باله ها و اسپویلرهای فیبر کربنی وظیفه دارند تا در سرعتهای بالا از پرواز این ماشین جلوگیری کرده و آن را به جاده بچسبانند.
شاسی ۳۱۸ به صورت یک تکه و از فیبر کربن ساخته شده و با وجود صرفه جویی در وزن قسمتهای مختلف خودرو با استفاده از ترکیبات پلیمری، هنوز وزن ۱۶۸۵ کیلوگرمی آن نسبت به رقبای ۱۳۰۰ کیلویی، آزار دهنده است. بیشتر این وزن اضافه از ۳۱۲ سلول باتری های لیتیوم یون ناشی می شود.
با این وجود می توان مصرف سوخت شگفت انگیز ۳.۳ لیتری در هر صد کیلومتر آن را به همراه میزان دی اکسید کربن تولیدی تنها ۷۹ گرم از برتری های آن دانست که پیش از این در هیچ سوپر اسپرتی انتظار نمی رفت.

2014 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۴ Porsche 918 Spyder

در هنگام شروع می توانید یکی از حالتهای حرکت با پیشرانه الکتریکی، هایبریدی، هایبریدی اسپرت، هایبریدی مسابقه ای و هات لپ را انتخاب نمایید. پیش فرض البته همان حالت تمام الکتریکی است که می توان به تنهایی ۲۹ کیلومتر دوام بیاورد. در این حالت شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه است. برای شارژ کامل باتری ها از طریق برق خانگی نیاز به ۷ ساعت صبر می باشد. با این حال با استفاده از حالتهای پویاتر، می توان نتایج بسیار بهتری را دریافت کرد.

Porsche 918 Spyder interior
Porsche 918 Spyder interior

انتقال قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته مجهز به سیستم PDK و کلاچ دوبل به محور عقب صورت می گیرد. همانند ۹۱۱ جدید از یک سیستم فرمان دهی به هر چهار چرخ نیز استفاده شده که در سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در خلاف جهت چرخهای جلو هدایت می کند که باعث مانور بهتر مخصوصاً برای پارک و دور زدن می شود. در سرعتهای بالا چرخهای عقب در جهت چرخهای جلو زاویه می گیرند تا به نحو موثری ثبات خودرو بهبود یافته و همانند خودروهای با طول کمتر رفتار نماید. ترمز های این ماشین هم از جنس کربن و سرامیک می باشند که ۱۶ اینچ قطر دارند!
پورشه ۹۱۸ اسپایدر در تعداد محدودی و از اوایل ماه سپتامبر تولید خواهد شد و قیمت آن نیز ۸۴۵ هزار دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بابا این دیگه آخرشه. شتاب 2.8 ! عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اخرش نیست تازه اولشه. منتظر 2 ثانیه بشین که به زودی شاهدش خواهیم بود دنیا دنیای رقابته فقط ما بدبختیم که تازه داریم پراید اتومات به بازار میدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. feri 007

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      چه عجب قیافه این یکی پورشه یه نمه با همزاداش فرق داره…

      از اینا که بگذریم اگزوزاشو عشقست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (195 ديدگاه)

        فکر کن دور موتور رو 9000 باشه و اگزوزا تا گوشات 70 سانت فاصله داشته باشن…
        حتی تصورشم آدمو به وجد میاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایمان

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        از اگزوزش که بگذری قیمتشو عشق است!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احسان 16v

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (133 ديدگاه)

      خدایا اینا به کجا میرن ویرانخودرو به کجا میره بخدا هیچکدوم از این موتورای ef7 مصرفش مثه هم نیست یکی صدی 12 میسوزونه یکی صدی 8 یکی 9 …….اونوقت اینا ماشین میسازن 3.3 مصرف میکنه با این قدرت خیره کننده واقعا بهشتیم اگه باشه باید اینا برن توش دمشون گرم ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        شمانگران بود و نبود بهشت نباش ماشینتُ نگاه کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میثم

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگه یه بار دیگه پراید رو با این عروسک مقایسه کنید ها خودم میندازمتون تو پراید مجبورتون میکنم باهاش دریفت بکشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ali

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      عشق است پورشه!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. @@ Destiny @@

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بمب اتم اتوبان های سرعت ازاد المان. عاشقتم خوشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    دیدین تو کتابای دینی قدیم یه آیه از قرآن بود که میگفت “( در دنیا برای اهل تفکر نشانه هایی است )”
    به نظرم عکس این ماشینو همراه با این جمله باید همه جای کارخونه های داخل نصب کرد شاید فرجی شد.


    زمان 7:14 ثانیه نربرگرینگ طبق گفته walter rohrl که رانندش بوده یک تست زمان گیری عادی بوده (بدون قصد رکورد گیری) و این ماشین (برای بار چندم) ارتقا یافته میتونه زیر 7 دقیقه زمان بزنه.

    جالبه که این ماشین در روز 18 سپتامبر آماده تحویل میشه (یعنی 9/18 )
    رونمایی این ماشین با حضور 9 متخصص از پورشه و 18 ژورنالیست ماشین معروف بوده (18-9)
    از این ماشین فقط 918 عدد تولید خواهد شد.
    شرط میبندم مدلی که نهایتا دست مشتری میده 918 اسب باید قدرت داشته باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    9هم یک عدد فراماسونری است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      انقدر تو این افکار پوچ و ابلهانه فرو رفتین که این شد آخر عاقبتمون,این فراموسونه اونیکی شیطان پرسته ,بغل دستیش فلان کاره است,به جای دسته بندی آدما نگا کنید ببینید آیا هنر دیگه ای دارین یا نه,آیا تونستین کاری بکنین که نفع برای بشریت داشته باشه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. میثم

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    پدال مصرف سوختش 3.3 هست درسته؟ یا دارم اشتباه میبینم،اگه درست باشه که این ماشین شاهکار مهندسیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      مصرف سوختش در حالت هیبرید 3.3 هست.

      اما در حالت های sport hybrid و Race Hybrid و hot lap مصرفش بیشتر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. عشق پورشه

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا معرکه است

    خیلی شاهکاره پورشه ثابت کرد که اگه بخواد و یکم تنبلی نکنه میتونه بهتر از اینا هم بزنه …………….

    به امید شاهکارهایی بهتر …………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. تامکت

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ۸۴۵۰۰۰ دلار….!‏
    المان ها شورای رقابت ندارن؟؟!‏
    بیاد ی ۵ ، ۶ دلارشو کم کنه!‏
    ‏‎ ‎

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خودم

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این حرفت رو باید طلا گرفت زد سردرِ شورای رفاقت . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ای بابا هر چی میگیم سانسور میشه
    همه چی خوبه اصن
    ‎ ‎

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. HASSANBMW

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من در بین همه سوپراسپرت ها به جز لامبو این رو قبول دارم.
    واقعا واقعا واقعا ماشینه خوبیه!
    پورشه طراحان و کارمندانی باهوش داره،اینو میتونین از ماشیناش بفهمین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MOJTABA L

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بدنه اش قشنگ و به جا طراحی شده و به ماشین قدرت و زیبایی میده ولی در طراحی داخلی کمی کم کاری به نظر میاد.به نظر من طراحی داخلیش می تونست خیلی بهتر باشه! نظر شما ها چیه؟!
    ولی قدرت زیادی داره ولی هر کاری می کنم طراحی داخلیش به دلم نمی شینه! شما چه طور؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آهنگ شنیدنی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی نظیر , veryyyyyyyyyyyyy nice, i looooooove it

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. VAHID JINPACHI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    خیلی خوشکله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Amin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین 100هزاردلاری توایران 700میلیون تومنه . 845هزاردلارش میشه.یه 6 میلیادی باید بدی.تاکی حروم خوری؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mahsa

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بعد از فراری فقط پورشه.برات متاسفم لامبو که از این دو تا عقب افتادی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    انتظار بیش از این از یه ماشین تو مغز من یکی نمی گنجه !!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کیانوش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خب حالا روی سخنم با بهزاد جانه که میگفت پیست نوربررینگ رو تو ۷/۱۴ زدن رویای یکی از کمپانیای آلمانییه داداش دیدی رویا نبود من میگم که هیچکی مثل مخترع یه تکنولوژی نمیتونه ازش استفاده کنه شما بگید نه از طراحی بیرونی زیباش بگذریم به طراحی زیباتر داخلش میرسیم حس یه جت رو به آدم میده معرکست خدایی
    آخ آخ آخ آخ!!! اینو از نزدیک دیدنم سعادتیه واسه خودش!
    ولی از همه بیشتر مصرف سوختش چشمو گرفته لامصب با ۸۰۰ خورده ای اسب بخار صدی ۳/۳ تا میسوزونه پراید ما با ۶۳ گاو بی بخار صدی ۹ تا کشته این تکنلوژیتونم!
    به نظرتون نید فور اسپید اینو تو گیماش میذاره ما یه تست ازش بگیریم ببینیم چه جوریاس؟؟؟؟ ددددددی
    یکی بیاد منو بگیره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      کیانوش جان وقتت بخیر عزیز.
      رکورد این پورشه واقعا عالیه ولی دوست عزیز رکورد lfa با چند صد اسب بخار کمتر بدست اومده که در قیاس با این خودرو بی نظیره و 7:14 فقط با 555 اسب بخار!
      مصرف سوختش در صورتی به این عدد میرسه که در حالت هیبرید با سرعت کم فکر کنم زیر 130 کیلومتر در ساعت باشه و در صورت اتمام شارژ باطریها و باز نیافتن انرژی از ترمزها یا گشتاور اضافی موتور این مقدار بیشتر میشه و در صورت حرکت با سرعتهای بالاتر و حالتهای مسابقه ای مصرف به بالای 15 لیتر خواهد رسید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (47 ديدگاه)

        سلام بهزاد جان!
        داداش اینم در نظر بگیر که lfa تقریبا ۳۰۰ کیلو از این سبکتره که قدرت بالای اینو توجیح میکنه و تفریبا تو یه رده قرار میگیرن و این که گفتن این یه رکورد معمولی بوده و هدف رکورد زنی نبوده و در آینده خیلی نزدیک باید شاهد رکورد های کمتر از ۷ از این خودرو باشیم !
        اما در مورد مصرف سوخت منم واسه همین با پراید مقایسش کردم چون پراید بالای ۱۳۰ تا نمیره ددددددی!
        اگه ۱۵ تا هم بسوزونه بازم معقوله ولی ۹ تا واسه پراید خیلی نامعقوله قبول داری؟ منو باش چیو دارم با چی مقایسه میکنم عزر میخوام ولی این مقایسه لازم بود تا یه عده که هنوز دارن از خودرو که نه فرغون داخل همایت میکنن به خودشون بیان!
        اگه اشتباه نکنم در حالت هیبرید مقداری از قوای موتور واسه شارژ بانری ها استفاده میشه نه؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. نوید

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (195 ديدگاه)

    7:14؟؟؟؟
    بزار یه رکورد زیر 7 دقیقه ازش بگیرن ببینیم کی دیگه میخواد چی بگه…!!!
    معمولا مهندسای یه ماشین در مورد زمان پیست و اینجور چیزا نظر نمیدن ولی مهندسای 918 جوری تو مصاحبه ها راجع به رکورد زیر 7 دقیقه صحبت میکنن انگار یه چیز عادیه.!

    این ماشین (البته نسخه 770 اسبی نه این نسخه 880 اسبی ) تو NFS:most wanted 2012 هست… البته باید Terminal velocity pack رو هم نصب کرده باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیانوش

    ۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مرسی نوید جان از راهنماییت
    نسخه ۷۷۰ رو تو هات پر سوییتم روندم یکم کند نسبت به بقیه ولی هندلینگش بعد از آر۸ عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      اونی که میگی مدل کانسپت 718 اسبی بود.
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۱ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (47 ديدگاه)

        واقعا؟؟؟ عجب!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. amin

    ۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پشتش نازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. amin

    ۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این خیلی خوشکل تر از فراری 458 ایتالیاست. معلومه که از اون هم تند تر میره…
    کلا عشق است ماشین های آلمانی بخصوص پورشه و آئودی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دم همه ی شمایی که نظر میدین گرم:
    ولی دور بر خودتونو نگاه کنید ،ببینید بشتر مردم ما چه جوری زندگیشون با هزار مصیبت بدبختی میگذره ،بر عکس بیش از 90% مردم المان تو رفاه کامل دارن زندگی میکنند .
    خوب ما هم مثل اونا آریایی هستیم حتما هم تمدن ما غنی تر وبیشتر از اوناست.همون آلمانی اونو تولید میکنه ومیفروشه بازم کمک میکنه به رفاه هر چه بیشتر هموطنش.
    و تو ای هموطن چه خدمتی به هموطنت میکنی؟ لابد نمیخواهی که بگی پولشو دارم و میخرم وپوزشو میدم به هموطنم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. پویا

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام به همه.
    دیروز میدونین رییس شورای رقابت خودرو چی فرمودن؟؟؟!!!
    علام کردن که تو کشور ما صنعت خودرو سازی وجود نداره صنعت کوپی رایت
    داریم!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mahdi

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا درست گفتن مثلا فرق پراید 132باصبا چیه؟نه خدایی میگم؟یه ادم معمولی هم میتونه چهار تا چراغ رو تغیر بده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پورشه تنها محصول زمینیه که میتونم به سرش قسم بخورم.. فکر کنم اگه مسابقات اتومبیل در سراسر کهکشان راه شیری برگذار میشد از زمین فقط میشد پورشه رو فرستاد :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مصطفی

    ۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ماشین بسیار قوی است ولی میان لافراری ومک لارن p1انصافا به چشم نمی یاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستای گلم به نظر من این نهایت هنر پوشه هس. که واقعا عالیه پورشه کار درستی کرده. واقعا عالیه. مک لارن p1 به هش نمیرسه ولی فراری لافراری بهش میرسه از این جهت هیدروبیدی هس عالیه و همین باعث برتری 918 به لافراری میشه.اگر واقعا یه ماشین تمام عیار میخواید برید سراق کونیخزرگ اگرا و بوگاتی شیرون. اینا که عددی نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا