مقایسه دو خودروی مسابقه‌ای پورشه در پیست

پورشه کیمن توانسته به آرامی خود را به برادر بزرگتر یعنی 911 افسانه‌ای نزدیک کند و شاید این عادلانه نباشد که کوچک‌ترین عضو از خانواده GT های پورشه به مصاف الگوی بسیار قدرتمندتر خود برود. اما این درست چیزی است که در این مقایسه به دنبال آن هستیم.

Cayman GT4 vs 911 GT3 RS
Cayman GT4 vs 911 GT3 RS

پیست مسابقه سیلورستون می‌تواند نشان دهد که کیمن GT4 با گیربکس دستی شش سرعته، موتور 385 اسبی و ابعاد و وزن کوچکتر و کمتر سریع‌تر است یا 911 قهار GT3 RS که نیرویی نزدیک 500 اسب بخار داشته و مجهز به یکی از بهترین گیربکس‌های اتوماتیک دوکلاچه حال حاضر جهان است.


کسی انتظار پیروزی کیمن GT4 را در این رقابت ندارد. اما بگذارید ببینیم فاصله این دو خودرو در چه حدی است. [دانلود ویدئو]

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    خودم خیلی پورشه دوس دارم ولی باید قبول کنیم به قشنگی تو این عکسا نیس

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      911 رو از نزدیک دیدی؟
      خدای یکی از زیباترین ماشیناس

      پاسخ
    2. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      برادر من از یه موتور 6سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی 500 اسب بخار قدرت استخراج کرده یعنی قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیا یکی از بهترین گیر بکس های دوکلاچه (pdk) رو هم داره شتابش فقط 3 ثانیه ست یعنی با بزرگان فراری و لامبورگینی و…. با موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی مبارزه میکنه به نظرت یه همچین مهندسی که رو این 911 هست تو قیافش نیست به خدا یه کلیپ تو اپارات هست gt3 وقتی رد میشد چشم ها هم باش حرکت میکردن باید یه همچین اسطوره ایی رو از نزدیک دید تا متوجه عظمتش شد
      ارادت

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    یه پورشه رو فقط میشه با پورشه مقایسه کرد

    پاسخ
    1. احمد باقری
      سوابق: (4358 دیدگاه) ,

      خیلی عالی گفتی، چون شایستگی و ارزش مقایسه با بقیه سوپر اسپرت ها رو نداره، هر ماشین طرح قورباغه ای پورشه رو فقط باید با یک طرح قورباغه ای شکل دیگه از پورشه مقایسه کرد که لیاقتش فقط همینه. نکنه فکر می کردی قراره با بوگاتی پر ابهت، فراری خشن، لامبورگینی خوش استایل، مرسدس شاهکار یا پاگانی وحشی مقایسه بشه، یه قورباغه رو فقط باید با یک قورباغه دیگه مقایسه کرد، اون هم طرحی که از دوران دایناسورها باقی مونده، دیگه شده قورباغه دایناسوری.

      پاسخ
      1. نخود آش
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        احمد جان شما که اینقدر از طراحی ماشین سر در میاری برو یه طرح برای 911 پورشه ارایه بده. با این صحبتایی که فرمودین حتما لافراری هم سوار میشی!!!
        پناه بر خدا

        پاسخ
      2. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        پاگانی وحشی رو خوب اومدی خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        پاگانیتونم دیدیم باور کن پاگانی رو باید با باکستر یا نیسان 370 مقایسه کرد
        حیف کلمه وحشی که مقابل پاگانی اووردیش …………

        پاسخ
        1. SR
          سوابق: (4 دیدگاه) ,

          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          دوست عزیز شما بین پاگانی 1.5 میلیون دلاری و نیسان 370 35 هزار دلاری دودل باش!!!!!!!!
          بزار اونایی که این ایتالیایی که خودرو سال چند تا سایت و برنامه معتبر از جمله تخت گاز شدن رو خریدن تو جهالت بمونن!!!!!!!
          واقعا نظراتی که تو ایران فقط میشه پیدا کرد:
          باور کن پاگانی رو باید با باکستر…..

      3. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        تو کامنتم میخواستم بگم که الان میای از دُرفشانی میکنیو اجازه میدی ما از نظریات هوشمندانه و عقلانیت فیض ببریم ولی گفتم بیخیال، اما میبینم کوتاه نمیای
        اگه یدونه از این قورباغه هارو بهت دادن بده به من،من بهت یه ماشین چینی به اسم چینگ چنگ چونگ که شبیه قورباغه نیست میدم!!! والسلام

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    911 قهار GT3 RS که نیرویی نزدیک 500 اسب بخار داشته و مجهز به یکی از بهترین گیربکس‌های اتوماتیک دوکلاچه حال حاضر جهان است.
    نهایت قدرت یه شرکت توی ساخت گیربکس و سپس دیفرانسیل معلوم میشه و در مرحله ی بعدی موتور استفاده شده که باید تمام پارامتر ها رو سنجید

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    911واقعا زیباست و من باهاش خیلی حال میکنم
    البته اینکه کیمن بهش نزدیک شده یکم ناخوشاینده

    پاسخ
  5. علیرضا
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    پورشه باید یه تغییری تو طراحیش بده مخصوصا 911 که چند نسل ازش گذشته بدون تغییر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1480 دیدگاه) ,

      چشم
      حتما به مهندسین پورشه میگم که یه تُک پا بیان مشاوره کنی باهاشون اصلا هیچی حالیشون نیس اونا

      پاسخ
      1. احمد باقری
        سوابق: (4358 دیدگاه) ,

        اتفاقا خیلی حالیشون هست، وقتی می بینن یک طراحی هزار ساله رو میدن بیرون باز هم مشتریان متعصب فقط به خاطر نام پورشه می خرن، دیگه هیچ هزینه ای برای یک طراحی پر ابهت، با شکوه و پر هیبت، انجم نمیدن، مریض که نیستن، واسه همین خیلی حالیشونه.

        پاسخ
    2. احمد باقری
      سوابق: (4358 دیدگاه) ,

      عالی گفتی جوون، گفتن حقیقت، خوردن دیسلایک رو هم به همراه داره، وی ما رو چه باک از این دیسلایک های متعصبین بی درد. مهم اینه که حقیقت رو بگی، مهم این نیست که به خاطر نخوردن دیسلایک، از بقیه تقلید کنی.

      پاسخ
      1. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        متعصبین بی درد^^^ فقط به این جملت خوب نگاه کن

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    من پورشه باز نیستم ولی خدایی یکی از بهتریناس بین سوپراسپرتا
    تو هر پارامتری ک در نظر بگیری جز سرآمدهای اون دستس ، مثلا شتاب ،هندلینگ ،تکنولوژی ساخت ،نسبت حجم موتور ب قدرت خروجی ،کیفیت ساخت و ………
    تعصب داشتن خوبه به هرچیزی تو هرزمینه ای خوبه البته درکنار واقع بینی

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    کسایی که از طراحی پورشه ایراد میگیرن همونایی هستن ک ب تویوتا و لکسس هم گیر میدن؟
    ظاهر مهمه اما مهم تر از اون کیفیت رانندگی و دوام و کارایی هست. شما وقتی پول پورشه داشتی نخرو برو هرچی دوست داشتی بگیر. اما به شعور بقیه که پورشه دوست هستن توهین نکن.
    اگر بحث نقد و بررسی عاقلانه دارین ما مخلصتون هم هستیم اما متعصافه ب جز تعصب و تمسخر بحثی نمیبینم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.