بازگشت گیربکس دستی به نسل بعدی پورشه GT3

یک خبر خوب برای طرفداران پورشه! به نظر می‌رسد که پورشه درنهایت به نفع طرفداران ناب خود، عقب‌نشینی کرده و نسل بعدی 911 GT3 را با سه پدال عرضه خواهد کرد.

Porsche  911 GT3
Porsche 911 GT3

همان‌طور که مشخص است، این تصمیم به این معنی نیست که فقط به خاطر نظر برخی طرفداران، پورشه تصمیم به ارائه نسخه گیربکس دستی GT3 911 در کنار گیربکس هفت سرعته دو کلاچِ اتوماتیک، گرفته است. دلیل اصلی این تصمیم این است که مشتریان مهم پورشه از این شرکت انتقاد کرده‌اند و می‌گویند احساس می‌کنند که رابطه بین انسان و ماشین بیش‌ازحد قربانی پرفورمنس شده است.

Porsche  911 GT3
Porsche 911 GT3

Porsche  911 GT3
Porsche 911 GT3

اندرس پرونیگر، رئیس برنامه GT پورشه، به وب‌سایت CarAndDrive گفت:

GT3 سیستمی کامل هست که در مسیر درست و اصیل خود قرار دارد، اما از نظر اصالت، ممکن است چیزی ازدست‌رفته باشد.

به‌منظور قرارگیری در مسیر درست، پورشه درحال‌توسعه بازگشت به اصول 911 R است، و استفاده از گیربکس دستی در GT3 فقط آغاز راه است. پورشه نمی‌خواهند اشتباهش را دوباره تکرار کنند و به همین دلیل قصد دارد نسل بعدی GT3 را با دو گیربکس ارائه کند، یکی PDK هفت سرعته و دیگری گیربکس دستی سابق، که احتمالاً این همان گیربکس هفت دنده‌ای نیست که در مدل‌های کاررا پایه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Porsche  911 GT3
Porsche 911 GT3

Porsche  911 GT3
Porsche 911 GT3

اندرس پرونیگر می‌گوید:

این هدف بلندمدت ماست که تصمیم‌گیری بین این دو رویکرد را بر عهده مشتری بگذاریم.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

10 دیدگاه

  1. احمد
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    Gt3 نمادی است ازیک مهندسی بی عیب و نقص
    نماد هندلینگ
    نماد تکنولوژی
    نماد برتری

    پاسخ
  2. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    همین که کمپانی ایی مثل پورشه درنهایت به نفع طرفداران ناب خود ، عقب‌نشینی کرده
    خودش یه دنیا ارزش داره …
    و این خود بیانگر خیییلی چیزاست و خییلیا باید یاد بگیرن !!!!؟!؟!؟!!؟!

    پاسخ
  3. ماهان گاز قبلی
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    به فکر منفعت مشتریند/احترام ب خواسته مشتری/ خودرو سازهای وطنی حرف باید حرف خودشون باشه!!!!!!!!!
    سمندتو پاکستان وعراق 2000دلار حدود 7میلیون تومن فروش فوری کردن!!!!!اون وقت راضی نمیشن به هموطنهای خودمون ارزون بفروشن!واقعا عجب مدیرای پستی داریم!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  4. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    به نظرم قویترین موتور 6سیلندر تنفس طبیعی دنیا رو همین gt3 داره …….
    6سیلندر حجم 4.0 لیتر 500 اسب بخار نهایت قدرت مهندسی ……………………….

    پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        این در حالیه که بنز sls v8 6.3 قدرتش 570 اسب بخاره
        فراری 458 ایتالیا v8 4.5 قدرتش 573 اسب بخاره
        بابا مهندسی

        پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    به احتمال 99.9% مانند نسل قبلی از برند aisin استفاده می کنه.

    پاسخ
  6. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    گیربکس دستی + موتور تنفس طبیعی = نهایت لذت رانندگی (برای یک ماشین باز!)
    پورشه است دیگر… ^_^

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    دستی یا اتومات رو ولش کن، برو طراحیت رو درست کن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.