تریم چوبی برای پورشه 911

پورشه اکسکلوزیو بار دیگر مهارتش را در قالب یک فیس‌لیفت از 911 کاررا S کابریولت نشان داده است. خودروسازان سطح بالایی مانند پورشه، همیشه طیف گسترده‌ای از امکانات سفارشی‌سازی ارائه می‌دهند و در دوره‌های مختلف زمانی، ترکیبات مشخصی از این آپشن‌ها را به مشتریان عرضه می‌کنند.

Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera

آخرین نمونه پورشه اکسکلوزیو، یک 911 کاررا S کابریولت است که به رنگ مشکی (Jet Black) متالیک درآمده و مجهز به کالیپرهای قرمز رنگ برای سیستم ترمز و چرخ‌های خاکستری آلیاژی چند پرده‌ای سبک‌وزن و ۲۰ اینچی است.

Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera

در همین حال، طراحی داخلی کابین با توجه به تریم چوبی مورد استفاده در آن، می‌تواند توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند؛ موضوعی که کمتر در یک خودروی پرفورمنس مانند 911 دیده می‌شود. این تریم در جاهای مختلفی مانند غربیلک فرمان، داشبورد، کنسول وسط و پنل‌های درها اعمال شده و هماهنگی بسیار خوبی با طراحی چرم «اسپرسو» دارد. همچنین می‌توان تاج پورشه را وسط تکیه‌گاه چرمی صندلی‌ها و همین‌طور برخی الگوهای متالیک برای ایجاد کنتراست با فضای کلی قهوه‌ای رنگ داخلی کابین مشاهده کرد.

Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera

پورشه اکسکلوزیو تنها بر روی جنبه‌های زیبایی‌شناسی خودرو کار کرده و بنابراین، 911 کاررا S کابریولت برای پیشرانه از همان موتور دو توربوشاٰرژر ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. خروجی این موتور از طریق یک گیربکس استاندارد ۷ سرعته دستی یا آپشن ۷ سرعته PDK به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود.

Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera

از نقطه‌نظر عملکرد، مدل 911 کاررا S کابریولت با گیربکس دو کلاچه PDK و پکیج اسپورت آپشن «کرونو»، می‌توان در عرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. اگر هم به سراغ استفاده از گیربکس دستی بروید، حداکثر سرعت، اندکی افزایش خواهد یافته و به ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. ولی در همین حال، شتاب این مدل (بدون استفاده از پکیج اسپورت کرونو) برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمانی برابر ۴/۴ ثانیه نیاز خواهد داشت.

Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera
Porsche Exclusive 911 Carrera

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

23 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خیییییییییییییلی زیبا شده مخصوصا فرمونش ………………..
    فکر تو این بشینی فرمون رو لمس کنی بعد لوگو پورشه رو فرمون رو ببینی ادرنالین در خونت ترشح میشه بعد لانچ کنترول رو روشن میکنی بعد گیر بکس رو میذاری رو اسپرت پلاس بعد ترمز و گاز رو باهم میگیری یکباره ترمز رو رها میکنی وای وای وای وای
    اگه زنده بمونی و سکته نزنی بهترین تفریح دنیا میشه ………………

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      وای من الان پشت فرمون پورشه نشسته ام وای الان چشامو بستم چه ارامشی داره که دستام رو فرمونشه!!ااا چرا فرمونش اینقد سفته!!بزار چشامو یه کوجولو باز کنم.ای بابا این که لوگوی وانت پیکان هست!!داززززز

      پاسخ
  2. mostafa
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    اقا یکی کمک کنه
    هرکاری می کنه نمی تونم خودم پشت فرمان این تصور کنم

    هی مغزم خطا می ده میگه شما با این پولتون نمی تونی زاپاس این ماشینم بگیری
    خیال بافی بسه برو یه استارت به اون پرایدت بزن یه نیم ساعت طول میکشه تا گرم بشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      خیلی قشنگ شده
      هعععععییییییی داشبود سمندهم طرح چوب وسطش داره ولی این کجا و آن کجا

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    همه می دونن که من از طراحی پرشه حالم بهم می خوره ولی از تکنولوژی و کیفیت و… نمی شه چشم پوشی کرد
    و این دیزاین خیلی فوق العاده شده
    لایک داره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliASg
      AliASg
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      من نمیدونم چه جویه ما ایرانیا داریم که از یه چیزی خوشمون نمیاد هم حتما باید بگیم خب دوست عزیز از پورشه خوشت نمیاد خیلی محترمانه پست های مربوط به پورشه رو ندید بگیر

      پاسخ
  4. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    اگه یکم دقت کنید اوج ظرافت و مهندسی را در طراحی داشبورد و فرمان می بینید ، حض بردم آقای حسینی از این انتخاب.

    پاسخ
  5. اشکان
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    یعنی جفت کلیه هامو میدم یه دور بزنم باهاش

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    تریم چوبی تو ماشین اسپرت؟؟؟
    تو سدان لوکس خیلی قشنگه اما برای یک ماشین اسپرت اصلن جالب نیست. فرمون چرم بیشتر حس اسپرت بودن رو به راننده القا میکنه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      چ اشکالی داره. هم اسپورت هم لوکس با هم جمع بشن.
      اگ تودوزیش رنگ روشن بود دیگه حرف نداشت.

      پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    قد و بالایت سیاه رنگ و قشنگ
    تو با لباس و تریپی عالی هستی …

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    …………………زیبا ترین وبهترین خودرو ساز کل عالم هستی=Porsche………….
    کلا کارش درسته//////////////////

    پاسخ
  9. فرزام
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    در این که پورشه و ماشیناش از هر لحاظی فوقالعادن هیچ شکی نیست .
    ولی یه چیز پورشه هیچ موقع به دلم ننشسته و اونم عقربه ها و نوشته ها و کلا ظاهر پشت آمپر پورشه هست که به نطرم هم نسبت به سایر ماشینای عقربه ای طراحی ضعیف تری داره و هم با اختلاف از ماشینایی که پشت آمپرشون نمایشگر داره کم میاره .
    کلا از نگاه کردن به همه جای پورشه لذت بی وصفی میبرم به جز پشت آمپرش .

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    واقعا حیف که نمای جلوش خیلی خیلی بیخوده، وگرنه ماشین خیلی عالی ای می شد.

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    واقعا حیف که نمای جلوش خیلی خیلی بیخوده، وگرنه ماشین خیلی عالی ای می شد، اما افسوس که تا صدها سال دیگه هم همینه. شاید یه تکونی به خودشون بدن.

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    از همه ی دوستداران پورشه درخواست میکنم برای یکبار هم که شده به اون عکس نیم رخ بدنه پورشه بدون تعصب نگاه کنن. تقریبا شبیه کالسکه بچه است. بدون هیچ ظرافت و یا طرح خاص. مشکل اصلی بشر همیشه تعصب بوده.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliASg
      AliASg
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      مشکل اصلی بشر وجود انسانهاییه که دوسدارن عقیدشون رو تحمیل کنن مثل شما که از پورشه خوشت نمیاد و هی اصرار داری بقیه هم خوششون نیاد…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Hamid
        Hamid
        سوابق: (234 دیدگاه) ,

        من هم مثل شما نظرم رو گفتم و اصلن سلیقه دیگران برام مهم نیست که بخوام عوضش کنم. شما خودتو ناراحت نکن. من خودم از طرفدارای پورشه هستم. بخصوص از نظر فنی و نوآوری.

        پاسخ
  13. باقر
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی همه مدل های پورشه همیشه در عین اصالت خیلی زیباست
    در طراحی داخلی همه مدل های پورشه میشه حس لوکس بودن و اسپرت بودن رو همزمان تجربه کرد.

    لیست آپشن های پورشه خوب و کامل است، اگه فول آپشن باشه همه چی داره

    پاسخ
  14. پوریا
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    به نظر من تغیییرات زیادی نکرده فقط نوار چوبی به دور ان طراحی شده که زیاد هم جالب نیست.

    پاسخ
  15. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    نوار چوبی برای پورشه خیلی زشته.قبلا هم مرسدس بنز داشبورد خود رو چوبی میکرد واقعا زشته.سمند ایران هم همین کار رو کرده خیلی زشته

    پاسخ
  16. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    هر ماشینی داشبوردشو به رنگ چوب در میاره تو اون ماشین که سوار میشی حالت به هم میخوره چه این ماشین لوکس باشه یا اسپورت یا ماشین معمولی مثل سمند ایران باشه.متاسفم برای پورشه و بنز که همچین کاری رو انجام میدن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.