تست و بررسی پژو 2008 جدید
تست و بررسی پژو 2008 جدید

تست و بررسی پژو 2008 جدید

پژو با عرضه‌ی مدل 2008 در سال 2013 باعث جلب‌توجه خریداران خودروهای کوچک شد. این خودرو که بر پایه‌ی 208 هاچبک بنا شده، گزینه‌ای متفاوت را به راننده‌های سوپرمینی‌ها پیشنهاد می‌دهد. 2008 که به‌طور مستقیم نیسان جوک را هدف گرفته تاکنون بیش از 500 هزار دستگاه فروش را در سرتاسر جهان تجربه کرده است.

New Peugeot 2008 2016
New Peugeot 2008 2016

اما سه سال بعد از عرضه زمان آن بود تا پژو دستی بر سر و روی این خودرو بکشد. 2008 صاحب یک چهره‌ی جدید و لیست آپشن های به‌روز شد. همچنین تریم سطح بالای GT Line که اینجا تست شده نیز به لیست خرید اضافه گردید. داشبورد آشنای خودرو باقی‌مانده و اکثر مدل‌ها از صفحه‌نمایش 7 اینچی استفاده می‌کنند.

New Peugeot 2008 2016
New Peugeot 2008 2016

بزرگ‌ترین تغییرات در بیرون خودرو رخ‌داده‌اند. در نمای جلو جلوپنجره‌ای جسور و عمودی را می‌بینیم که در کنار چراغ‌های تیره‌ی خودرو نمایی خشمگین و جذاب را به وجود آورده‌اند. قوس‌های بزرگ چرخ‌ها نیز نمایی چشمگیرتر را ایجاد کرده‌اند. در نمای عقب دسته‌ای از لامپ‌های 3 بعدی، طراحی متمایز و جالبی را ارائه داده‌اند.


هرکسی که پژو 208 یا 308 را رانده باشد سریعاً با کابین این خودرو نیز ارتباط برقرار می‌کند. کیفیت موارد بکار رفته درمجموع خوب است. فقط یک شرمندگی برای پژو وجود دارد و آن این است که پژو استفاده از پلاستیک‌های سخت در بالای داشبورد را رها نکرده است. فرمان کوچک خودرو آشنا است و نشان‌دهنده‌ها نیز سبکی منحصربه‌فرد دارند. برای اولین بار نیز تکنولوژی MirrorLink و اپل کارپلی داخل سیستم اطلاعات سرگرمی قرار داده‌شده‌اند.
باید خاطرنشان ساخت که کاربرد بیشتر اسمارت فون ها به یک امر ضروری در دنیای مدرن تبدیل شده و پژو هم از این امر غافل نبوده است. نبودِ دکمه‌های فیزیکی اذیت کننده است هرچند که احتمالاً این مورد در مدل‌هایی همچون 3008 بهبود خواهند یافت. پژو 3008 اواخر امسال با نسل دوم داشبوردهای iCockpit عرضه خواهد شد.

Peugeot 2008 2016
Peugeot 2008 2016

همانند مدل‌های موفق 208،308 و 508، این نسخه‌ی GT Line نیز از جزئیات مشکی‌رنگ، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی و نشانه‌های منحصربه‌فرد سود می‌برد. خریداران همچنین پدال‌های آلومینیومی و دوخت‌های قرمز داخل کابین را به همراه سقف پانورامیک کامل و سیستم ناوبری دریافت می‌کنند.
اگرچه که این تریم GT در بالاترین مدل 2008 قرار می‌گیرد اما این جزئیات اضافی بهای زیادی را طلب می‌کنند. خودروی حاضر در تست تقریباً 28 هزار دلار قیمت دارد که بهایی گزاف برای چنین خودرویی با حد و اندازه‌ی یک سوپرمینی محسوب می‌شود. همچنین این خودرو با پرفروش‌ترین پیشرانه‌ی 81 اسب بخاری PureTech عرضه نمی‌شود به این معنی که ارزان‌ترین نسخه‌ی GT Line از قیمت 26885 دلاری آغاز می‌شود.
در جاده 2008 جدید باعث شگفتی نمی‌شود و همانند 2008 قدیمی است. تغییری در شاسی، سیستم تعلیق و فرمان انجام نشده است بنابراین جذابیت‌های رانندگی آن نیز تغییر چندانی نداشته است. فرمان کوچک خودرو حس چابکی را بالاتر برده اما در پیچ‌های تند بی‌حس است. برای خارج کردن حداکثر قدرت از پیشرانه باید دور موتور را بسیار بالا برد.

Peugeot 2008 2016
پیشرانه‌ی بنزینی 128 اسب بخاری PureTech به‌طور قابل‌توجهی لطیف و تصفیه‌شده است. یک صدای مشخص از پیشرانه‌ی 3 سیلندر در زمان شتاب گیری‌های سنگین شنیده می‌شود که در سرعت‌های بالا تبدیل به یک ریتم می‌شود. جای شرمندگی و خجالت است که گیربکس دارای تعویض‌های دنده‌ی طولانی است و این عمل، تعویض‌های نرم و دقیق را دشوار می‌سازد.

Peugeot 2008 2016
اما باید گفت که در بحث هزینه‌های سوخت 2008 می‌درخشد. این خودرو سوخت بسیار خوب 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد و از رنو کپچر با پیشرانه‌ی ضعیف‌تر، کم‌مصرف‌تر است. مالیات‌های جاده‌ای این خودرو نیز به لطف آلایندگی کم خودرو ارزان است.

Peugeot 2008 2016
کاربردی بودن این خودرو یکی از نکات خوب است و 2008 بدون آنکه ابعاد بزرگ‌تری همانند 308 یا 3008 داشته باشد، از تطبیق‌پذیری بالایی بهره می‌برد. فضای عقب نیز برای سرنشینان بالغ مناسب بوده و محدوده‌ی وسیع باز شدن درها به این معنی است که می‌توانید از صندلی مخصوص کودک استفاده کنید. فضای صندوق 350 لیتری این خودرو نیز حجمی تقریباً برابر با نیسان جوک و اوپل موکا دارد. البته با تا شدن صندلی‌های عقب این فضا به 1194 لیتر افزایش می‌یابد.


خودروهای سطح بالای پژو از جمله همین GT Line از پیشرانه‌هایی با خروجی بالای 100 اسب بخار استفاده می‌کنند و نیز سیستم کنترل چسبندگی منحصربه‌فرد پژو را نیز به همراه دارند که به‌صورت متفاوت گشتاور را در راه‌های شنی، برفی و گلی تقسیم می‌کند تا خودرو را از شرایط خطرناک بیرون آورد. همه‌ی مدل‌ها دیفرانسیل جلو هستند. ما همچنان در شگفتیم که چه تعداد از خریداران 2008 واقعاً از آن استفاده خواهند کرد.


پژو 2008 تطبیق‌پذیری بیشتری را با این آپدیت به دست آورده است. این خودرو نمای بهتری دارد و بیش از قبل مجهز شده، به‌علاوه اینکه هزینه‌ی جاده‌ای کمتری دارد. درحالی‌که پیشرانه‌ی 3 سیلندری PureTech پرفورمنس کافی را ارائه می‌دهد اما نسخه‌ی ارزان‌تر 108 اسب بخاری شاید گزینه‌ی بهتری باشد. ممکن است که این خودرو نمای خوبی داشته باشد اما قیمت تندی دارد. تریم ارزان‌تر حس بیشتری دارد و احتمالاً ستاره‌ی زیادتری را دریافت می‌کند.

مشخصات پژو 2008

قیمت: 27456 دلار
پیشرانه: 1.2 لیتری/3 سیلندر توربوی بنزینی
قدرت: 128 اسب بخار
گشتاور: 230 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دستی/ دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر: 9.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 199 کیلومتر بر ساعت

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

37 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    به نظرم حجم موتور 1.2 لیتری ضعیف
    قیمتش هم 27456 دلار که به پول ما میشه93350400 تومان
    قیمتش با این حجم و قدرت موتور گرون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      خاک تو سر ایران خودرو که پژو رو در نظر ایرانی ها خراب کرده
      مصرف عالیه 3.9
      یه مقدار منطقی باشیم هیچ کدوم از چینی ها به پای 405 سی سال پیش تولید شده نمی رسن
      درسته که کیفیت رو ایران خودرو پایین آورده و اجزای ماشین هر بار یه جا رو لنگ می زارن که نباید پای پژو گذاشت
      من خودم باشم 308 رو بیشتر از این می پسندم
      فرانسه خدای سوپر مینی ساز دنیاست به نظرم فقط باید سوپر مینی بسازه

      پاسخ
      1. بهنام طیبی
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        معین عزیز نظر شخصی خودتو به کارشناسی خودرو وصل نکن.الان قیمت این ماشین تازه به نرخ جانی 93 میلیون و با تعرفه گمرکی بیاد ایران حداقل 150 میلیون میشه
        شما بفرما 150 میلیون پول دادن بابت این خودرو که موتورش ضعیف ارزش داره؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل moein
          moein
          سوابق: (775 دیدگاه) ,

          آقای طیبی
          اولا من کجا نظر دادم و به کارشناسی وصل کردم
          دوما من گفتم اگه پولم داشم این ماشین رو نمی خریدم
          سوما این ماشین به ایران نمیاد
          چهارما شما که در ثانیه قیمت ماشین ها رو با توجه به گمرک تایین می کنی میشه به چه مبنایی یهو قیمتو تایین کردی که مام یاد بگیریم
          ( کاش یاد بگیریم همین جوری سیکیم خیاری درصد و آمار ندیم )
          درضمن جهانی نه جانی

        2. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          شما مراجعه کن سایت ایران جیب ببین بهترین ماشین های المانی و ژاپنی قیمت جهانی که دارن چند اون موقع میفهمی این ماشین اصلا ارزش قیمتی مناسبی نداره.بعدش هم تعرفه ها برو از گمرک بپرس کاملا پاسخو شما هستن و بهت میگن این ماشین بخوای بیاری برات چند اب میخوره که البته اوردن خودرو کار هرکسی نیست.توجیح شدی دوست گرامی؟؟؟؟؟؟

        3. بهنام طیبی
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          درضمن من حداقل و کمترین حالت قیمت تعرفه این خودرو بهت گفتم و مطمئن باش اگه ایران بیاد خیلی بیشتر از این حرف ها میدن دست ملت
          تازه من قیمت جهانی این ماشین پسندیده و مناسب نمیبینم دیگه چه برسه بیاد ایران که اوف دیگه حرفشو نزن

        4. MSV
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          این خودرو با همکاری ایران خودرو قراره که در داخل عرضه بشه بقیمت ۷۷ تا ۸۵ (این مدل با ۲۰۱۴ فرق ظاهری نداره)

    2. Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      همین جمله که گفت کیفیت در مجموع خوب!!! نشون میده چقدر عقبه نسبت به رقبایى از سایر کشور ها مثل آلمان و آمریکا و ژاپن، موتورش هم که توان کمترى داره! مثلا موتور 0.9 لیترى اکوبوست فورد قد اینه توانش تازه یه مدل داره 150 اسب با ١ لیتر.

      پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    قیافش در حد گرند ویتارا هم نیست دوس دارید در موردش تعریف کنم شبیه فرغون توربوه

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      قیافه درست حسابی هم نداره بقول شما دوست عزیز

      پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    بدبختی پژو ماشینی هم تولید کنه از بوگاتی هم بهتر و سریع تر و قشنگتر باشه به دلم نمیشینه نمیدونم چرا خدا از ایرانخودرو نگذره ……….

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خداییش دقت کن طراحی عقب خودرو انگار خودرو چینی

      پاسخ
  4. پارسا فرهيخته
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    ببخشید سال رو اشتباه نوشتید 2003 اشتباهه

    پاسخ
  5. پویان
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    خودرو خیلی خوبیه .قدرتی که فرانسوی از موتورهای با حجم کم موتوری میگرن فوق العاده ست و این نشانه مهندسی خوب موتوره .تولید خودرو هم در یسال 2013 بوده

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پس چرا در درگ ها و مسابقات و تکنولوژی هایی در صنعت خودروسازی رقابت دارن فرانسه حضور نداره؟
      همه یا المان یا ایتالیا یا امریکا یا انگلیس یا ژاپن
      خوب فرانسه کو پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      البته سیتروئن چند دوره توانست بهترین خودروها در زمینه مسابقات بیابان و صحرایی طراحی کنه خدا وکیلی خیلی حال کردم خودرو که چی بگم وحشی تولید کرد
      شرکت رنو هم قبول دارم چندین مدل مفهومی طراحی کرد واقعا عالی بودن

      پاسخ
  6. پیرهن مشکی
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    آخه شماها با موتور 1.2 لیتری چی کار دارید.شتاب 9.3 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر رو بچسبید.این ارقام برای یک شاسی بلند ارزان قیمت و هم رده ی این زیاده.

    پاسخ
      1. کامران
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        منبع قیمتتون رو نمی دونم اما یه سر به سایت آمریکا نیسان بزنید از ۲۰.۰۰۰ دلار
        شروع می شه

        پاسخ
  7. ahmad
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    در برخی موارد از این خودرو به عنوان شاسی بلند و یا کراس اور یاد میکنن در حالی که شاسی اون از یک خودرو سدان هم کوتاه تره!
    من وقتی در نمایشگاه اخیر ایرانخودرو داخل کابین اون نشستم حس نیمکت های چوبی دوران دبستان بهم دست داد
    از بس که کابین کوچک و فشرده ای داره، به آدم حس خفگی دست میده
    (از کابین هاچ بک هم کوچک تره)

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    در کل، با این قیمت و این قدرت موتور و این کیفیت، ماشین خوبی نیست.

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    آقای طیبی شما که ادعا داری که تخصصی صحبت می کنی و میگی موتور این خودرو ضعیفه آیا ضعیف بودن به حجم موتوره؟
    سانتافه نیو با موتور 2400 و قدرت 175 اسب شتاب 10.5 داره اسپرتیج و توسان هم با همین موتور و اتاق سبک تر شتاب 10 دارن
    گرند ویتارا با موتور 2 لیتری 140اسب شتاب 12 داره
    گرند سانتافه با موتور 3.3 لیتری 290 اسب شتاب 9 داره
    شتاب و سرعت فقط به حجم موتور نیست منظورم اینکه به تکنولوژی ساخت هم خیلی ربط داره
    الان ام وی ام 315 با 110 اسب شتاب 21 داره در حالی که 206 فراسنوی با همین قدرت و تکنولوژی 20 سال پیش شتاب 9.6 داره
    جنیسس با موتور 3.8 و قدرت 303 اسب شتاب 6 داره در حالی که پژو. Rczr با موتور 1.6 لیتری و قدرت 270 اسب شتاب 5.9 داره
    پژو به خاطر اروپایی بودن سعی می کنه موتورای کم مصرف با عملکرد بالا تولید کنه

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    همه چیزش افتضاحه قیمتش خیلی زیاده اونم بدترین و بی اعتبارترین برند اروپا
    یک مقاله در زومیت خوندم تقریبا با این قیمت بهترین برندهای جهان و زیباترین مدل میدن مرسدس بنز CLA ۳۲۹۷۵ دلار آئودی A3 ۳۱۸۲۵ دلار بی‌ام‌و سری ۲ ۳۳۸۴۵ دلار شورولت ایمپالا ۲۷۹۷۰ دلار کرایسلر ۲۰۰ ۲۲۹۹۰ فورد موستانگ دلار ۲۲۹۸۵ مزدا ۳ ۱۸۶۶۵ دلار مزدا ۶ ۲۲۳۱۵ دلار

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پژو برند قدیمی شکی نیست ولی نمیخواد روکیفیت محصولاتش کارکنه نمیدونم چرا
      ولی رنو خیلی در تلاش که دل مشتری های خودشو بدست بیاره
      سیتروئن هم طراحی های خودروهای صحرایی خیلی خوب بلد

      پاسخ
    2. پویان
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      بدترین و بی اعتبار ترین برند اروپا؟! خودت به حرفت خندت نگرفته

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل علی
        علی
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        اون قسمت تخت گاز که برای پژو ساختن ندیدین؟والا تو برنامه تخته گاز همه به پژو میخندیدن مسخره میکردن پژو هارو میزدن به در و دیوار بطرز وحشتناکی انواع مدل پژو هارو مسخره میکردن حتی یک جا به ادرار نجاست هم پژو رو تشبیه کردن دقیقا اون برنامه نشون دادن همه مدل های پژو شکست خورده و بدون خریدار در اروپاست و جهانه

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل علی
        علی
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        اینم اضافه کنم پژو انقدر بی اعتبار هست که در این همه قسمت های تخت گاز هیچی مدلی از پژو معرفی یا مقایسه نکردن هیچ موقعه نشد بگن این مدل پژو رقیب برای خودروهای دیگه هست بقیه برنامه های خودرو هم ندیدم یک مدل پژو معرفی کنن

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          ببخشید آقا علی تا حالا چند پژو تونسته خودرو سال اروپا بشه؟!!

  11. ایران فرانسه
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    این خودرو قراره تو ایران تولید بشه نه وارد و قیمتش هم حدود هفتاد میلیون و رقیبش هم کپچره ماشین خوبیه و با توجه به داستان شورولت ها تولیدش تو ایران غنیمته

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      شما طرفدار پژو بیا رشد و کیفیت پژو توضیح بده که چرا این همه قدمت قدیمی داره پس چرا رشد کیفیت چندانی نداشته؟؟؟؟

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        لابد چینی ها و پرایدا خیلی کیفیت دارن من نمیدونم تو نمایشگاه نمیتونستید از پشتش پیاده بشید میاید اینجا میگید بی کیفیت

        پاسخ
  12. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    هیچ مزیتی به جز مصرف سوخت عالی نسبت به رقباش نداره و همچنین قیمتش هم زیادی بالاست و با این قیمت میشه بهترین خودروهای ژاپنی و آمریکایی و حتی آلمانی همچون خودروهای فولکس را خریداری کرد ضمنا به قول دوست عزیزمون سامان آذری نیسان جوک با این همه مزیت و کیفیت برتر نسبت به این پژو با قیمت پایین 17 هزار دلاریش رو کدوم آدم عاقلی ول میکنه که بعد بیاد اینو بخره.

    پاسخ
  13. امید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ایران خودرو به هر برندی دست بزنه آن برند را خراب میکنه چون دقت در مونتاژ و کیفیت قطعات به کار رفنه آن اقتضاحه. پس من با خرید هر خودرو تولیدی این خودرو ساز مخالفم

    پاسخ
  14. هادی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    یه آشغال دیگه…
    جک اس5 چینی چندین برابر هم از لحاظ موتور و هم ظاهر و گیربکس بهتر تا کی قراره ما ناجی شرکت های ورشکسته ی فرانسوی های چندش آور باشیم?!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.