بررسی پژو 208 کارکرده

با توجه به عرضه‌ی قریب‌الوقوع پژو 208 در کشورمان اخیراً به مطلبی در سایت اتو اکسپرس برخوردم که در آن بررسی کاملی را نسبت به نمونه‌ی کارکرده‌ی این خودرو انجام داده است. با توجه به اینکه خودرو در کشور ما کالایی سرمایه‌ای محسوب شده و اکثر خریداران مدت زیادی یک خودرو را نگه می‌دارند، اطلاع از هزینه‌های طولانی‌مدت و خرابی‌های احتمالی آن حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین خواندن این مطلب درباره‌ی 208 می‌تواند مفید باشد.

Peugeot 208
پژو خودروهای کوچک فوق‌العاده‌ای را ساخته است اما در چند سال اخیر زیر سایه‌ی رقبای خود در مباحثی چون سواری بهتر، اعتماد بیشتر و کیفیت بالاتر بوده است.

Peugeot 208
بنابراین دیدن این‌که پژو با عرضه‌ی مدل 208 در سال 2012 بازگشتی شکوهمندانه داشته جای بسی خوشحالی دارد. این خودرو به حدی خوب بود که عنوان سوپرمینی سال 2012 را به خود اختصاص داد. در آن زمان گفتیم که پژو به صدر کلاس خودروهای کوچک بازگشته است. 208 همه‌چیز دارد: طراحی زیبا، کیفیت، فضا و تجهیزات. این خودرو سواری خوبی داشته و بسیار اقتصادی نیز هست.

Peugeot 208
نمونه‌های اولیه‌ی این خودرو هم‌اکنون 4 ساله بوده و مدل فیس لیفت شده‌ی آن نیز در سال 2015 عرضه شده بنابراین این خودرو می‌تواند یک گزینه‌ی کارکرده‌ی مناسب باشد.

Peugeot 208
نسل نخست پژو 208 مدلی است که تمرکز ما روی آن قرار دارد.

  • پژو 208 نسل اول

قیمت از 5 هزار پوند

تاریخچه

208 در ژوئن 2012 و در فرم‌های بدنه‌ی هاچبک 3 و 5 درب معرفی شد. رنج پیشرانه‌های این خودرو عبارت‌اند از نمونه‌های 1،1.2،1.4 و 1.6 لیتری بنزینی و 1.4 و 1.6 لیتری دیزل. از بین دو گیربکس 5 یا 6 سرعته ی دستی نیز می‌توان یکی را انتخاب نمود.

Peugeot 208
نسخه‌ی 30th anniversary special edition Gti نیز با 208 اسب بخار قدرت در سال 2014 معرفی گردید. در ژوئن همین سال نسخه‌های تجدیدنظر شده‌ی 208 به نمایندگی‌ها راه یافت که پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر، تجهیزات ایمنی بیشتر و طراحی خارجی بهبود یافته داشت و یک تریم GT Line نیز با جزئیات اسپورت تر به خط تولید اضافه گردید.

Peugeot 208
مدل‌های پایه دارای امکاناتی نظیر ESP، شیشه‌های جلوی برقی، کروز کنترل و قفل مرکزی هستند. در تریم اکتیو شاهد افزوده شدن رینگ‌های آلیاژی، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه لمسی، بلوتوث و صندلی‌های عقب تا شدنی هستیم. مدل Allure نیز دارای شیشه‌های دودی، تریم کروم اضافی، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار و تهویه‌ی دو ناحیه‌ای است درحالی‌که در مدل Feline رینگ‌های 17 اینچی، رادیو DAB، سیستم ناوبری و سقف پانورامیک هم اضافه می‌شود.

Peugeot 208
رقبای پژو 208 در این کلاس

گزینه‌ی محبوب و کارکرده‌ی ما در این کلاس فورد فیستا با ترکیبی از هزینه‌های مالکیت و رانندگی پایین، پیشرانه‌های عالی و جذابیت بالا است.

فورد فیستا 2014
فورد فیستا 2014

کیا ریو دیگر گزینه‌ی عالی است که به لطف گارانتی زیاد، ارزش بالا و فضای داخلی زیاد نسخه‌ای قابل‌اعتنا نشان می‌دهد. رنو کلیو نیز دیگر گزینه‌ای است که با خرید آن (مخصوصاً نسل چهارم) شاهد کیفیت بالایی خواهید بود.

Kia Rio 2014
Kia Rio 2014

Renault Clio 2013
Renault Clio

اگر جیب‌هایتان عمق بیشتری دارند می‌توانید به فولکس‌واگن پولو نیز فکر کنید که پیشرانه‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

2014 Volkswagen Polo facelift
2014 Volkswagen Polo facelift
  • چیزهایی که باید مدنظر قرار بگیرند:

برف‌پاک‌کن‌ها

هنگام فعال شدن، برف‌پاک‌کن‌ها می‌توانند لرزش‌های شدیدی در روی شیشه‌ی جلو داشته باشند. به نظر می‌رسد که بهترین راه‌حل استفاده از نمونه‌های افترمارکتی است.

peugeot-208-019
سیستم مدیا

سیستم چندرسانه‌ای صفحه لمسی می‌تواند بدون هیچ دلیلی از کار بایستد. با خاموش کردن آن معمولاً مشکل حل می‌شود اما همیشه این‌گونه نیست.

peugeot-208-016
ترمزها

برخی مالکان اشاره کرده‌اند که لنت‌های ترمز پس از حدود 8 هزار کیلومتر نیاز به جایگزینی دارند.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق جلوی 208 می‌تواند بکوبد که این مورد معمولاً به خاطر محل قرارگیری بوش بالایی در یکی از جذب‌کننده‌های شوک است که باید جایگزین شود.

peugeot-208-017
کابین

با وجود فرمان کوچک که پایین‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته می‌توانید طراحی داشبورد را هم دوست داشته باشید و هم از آن متنفر شوید. اما این بخش به خوبی ساخته شده و نمای خوبی دارد اگرچه که دسترسی به بخش عقب در نمونه‌های 3 درب کار پرزحمتی است. صندوق‌عقب حجم 285 لیتری دارد (با تا شدن صندلی‌ها این مقدار به 1076 لیتر می‌رسد) که اگرچه در رتبه اول کلاس نیست اما فضایی برجسته محسوب می‌شود.


فراخوان‌ها

پیش از این 7 فراخوان برای 208 انجام شده که دلگرم کننده نیست. اولین فراخوان در جولای 2012 بوده که برای کاپوت خودرو انجام شده است. دو ماه بعد نیز به علت مشکلات ترمز فراخوان بعدی صورت پذیرفته است.

اشکالات مربوط به ESP نیز باعث فراخوان در دسامبر سال 2012 شدند درحالی‌که نشت سوخت منجر به فراخوان دیگری در فوریه 2014 گردید. فراخوانی دیگر در همان زمان برای نقص سیستم تعلیق نیز انجام پذیرفت. ششمین فراخوان در می 2014 صورت پذیرفت و آخرین فراخوان نیز به نگرانی از نقص ساب فریم‌ها مربوط می‌شد.


رضایت مالکان در نظرسنجی Driver Power

پژو 208 در سال‌های 2014 تا 2016 به ترتیب رتبه‌های 49،73 و 84 را در نظرسنجی رضایت‌مندی Driver Power به دست آورده است. مالکان مواردی چون هزینه‌های رانندگی پایین، قابلیت اعتماد و کیفیت سواری را به همراه هندلینگ 208 دوست داشته‌اند درحالی‌که کاربردی بودن، تکنولوژی‌ها و راحت سواری از نقاط ضعف این خودرو بوده‌اند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

27 دیدگاه

  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    به نظرم تورقبای پژو 208 رنو خیلی بهتر از پژو.البته فورد هم خوبه

    پاسخ
    1. xan
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      ینی واقعا پولو رو نادیده گرفتی ؟ یا Gol رو ؟ گلف رو نمیگم اون که قیمتش خیلی از این بالاتره و گل با قیمت کمتر صد شرف داره به این. تو باقی رقبا هم صد در صد فیستا از این بهترینه و انتخاب منه بعد از گزینه های vw و بعدش رنو کلیو و کیا ریو. از لحاظ طراحی هم خیلی زشته فک نکنم مردم برن طرفش بیشتر فروش 206 به خاطر ظاهر و چابکیش بود. وگرنه با اون فضای زیادش چندان قابل استفاده نیست ! با این طراحی زشت اگه خودروهای دیگه ایی مثل سوزوکی بالنو عرضه بشن به نظرم کسی سراغ این نمیره. یا تو سدان ها گزینه ایی مثل فیات تیپو که ظاهرش اسپرته رقیبش میشه. حتی به نظرم سدان های که ظاهر اسپرت هم نداشته باشن میتونن بازارشو بگیرن از بس زشته این. امیدوارم پژو بعد چند ماه کاسه کوزشو ورداره بره دیگه نیاد ایران.

      پاسخ
      1. وحید
        سوابق: (245 دیدگاه) ,

        سوزوکی بالنو را با این مقیسه می کنی
        این خیلی بهتر از سوزکی بالنو

        پاسخ
      2. مسعود
        سوابق: (95 دیدگاه) ,

        شدیدا با حرفت موافقم. نه قیافه داره، نه کیفیت. اصن هماهنگ به نظر نمیاد. به نظر من نسبت به 206 هم پسرفت حساب میشه
        حیف پولو و کلیو و ریو نیس واقعا!

        پاسخ
  2. وایییی
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    این کجا و چیزی که قراره ساخته بشه تو جاده مخصوص کجا . تازه همیشه برام جالب بود که چرا هیچ وقت سایپا و ایران خودرو فراخوان ندادند . یه دلیل میتونه تموم شدن فراخواناشون باشه یه دلیل دیگه این که کارمند قسمت فراخوان ندارند یا شاید فراخواندانشون پر شده

    پاسخ
    1. ممل
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من 206 تیپ 6 داشتم مدل 90 دو سری فراخوان دادن که یکیش برای دسته موتور بود…

      پاسخ
    2. shahin
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      دادا دیگه نیازی به فراخوان نیس که همون هفته اول گیربکس ی طرف موتور یه طرف داشبورد ی طرف صدا میده کلشم عوض کنن باز صدا میده و باید عوض شه خانه از پایه ویرانه

      پاسخ
  3. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    تعویض لنت تو 8هزار کیلومتر!!! 😮 مگه با ترمز راه میرن

    پاسخ
  4. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    س.مطمئن باشید چیزی که قراره تو ایران تولید بشه اشکالات بیشتری نسبت به نسخه خارجی خواهد داشت.کلا فراخوان تو ایران وجود خارجی واقعی نداره به امید روزی که ایران خودرو و سایپا برای این مردم احترام قائل بشن چون ارزش این مردم بیشتر از این حرف هاست

    پاسخ
  5. آرش
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    هرجا سخن از استهلاک است،نام پژو بر تارک آسمان میدرخشد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      این جمله یک توهم بیشتر نیست هیچ دلیل علمی ای نداره.

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    این هنوز نسخه خارجیشه . وای بر حال ایرانیزه و ایرانخودرویزه شدش.

    پاسخ
  7. volvo fh
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    مگه قطعات افتر مارکتی به قطعه های درجه چندم نمیگن؟چجوریه که باید بجای قطعهOEM,افتر مارکتی استفاده کنی

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      افتر مارکت به قطعه ای که بعد از خرید خودرو میتونی بخری و امکان سفارش به خودروساز وجود نداره رو میگن
      حالا میتونه کیفیتش خوب یا بد باشه
      معنی کلمه افتر مارکت هم میشه بعد از بازار یا بعد از ورود خودرو به بازار

      پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    فعلا کراس اورها تو بورس هستند فکر کنم پژو ٢٠٠٨ بیشتر از دویست و هشت کارش تو ایران بگیره
    مقاله خوبی بود

    پاسخ
  9. امیرحسین
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه بعضی دوستان اصلاً مقاله رو نمیخوانند!!!!!!!!!!!!!خب مطالعه خسته شون میکنه
    مقاله میگه هزینه رانندگی پایین ولی دوستانی هستند که میگن هر جا سخن از استهلاک هست نام پژو میدرخشد!!!!!!
    امیوارم لااقل امکانات تیپ پایه رو حذف نکنن.اگر فول آپشن اتوماتیک رو تا 70 میلیون بدن ارزش خرید داره

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      قیمت قطعات 208 قطعا خیلی بالاتر از مدل های قبلی پژو خواهد بود طبق تجربه…
      و همین تجربه میگه بازار ایران متفاوت خواهد بود با بازارهای دیگه

      پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    تو تیپ پایه این ماشین همون امکاناتی هست که ایرانخودرو جزو آپشن محسوب میکنه بعد قیمت کارکرده بعد از چهار سال خیلی مناسبه و البته بررسی بسیار جالبی بود بازهم دل ماسوخت که چرا این همه رقیب برای این ماشین هست ولی در ایران هیچ کدام وجود خارجی هم نخواهند داشت خصوصا اون فورد خانه خراب کن پرمصرف و پراصطحلاک

    پاسخ
  11. امین آریامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    این دوستانی ک میان نظر راجب قیمت میدن خب حتما لگن سازای داخلی هم میان بازخورد همین نظرات رو میگیرن و اونجور نظام قیمت گذاری فضایی رو شکل میدن…اخه ۷۰ ملیون واس این ماشین ارزش خرید داره؟
    این چیش نسبت به همین ۲۰۶پلاس جدید ک قراره حدود ۴۰ واس دستی و ۴۵ واسه اتومات قیمت بخوره زیادتر داره جز اینکه جدید تره..همه خودروسازای دنیا نسل جدید خودرو رو با کمترین تغییر قیمت نسبت ب مدل قدیمی عرضه میکنن اونوقت شما میگین ۲۰۸ با ۷۰ ملیون ارزش خرید داره ؟؟بابا نگین این حرفا رو خداوکیلی…
    این ماشین فوقش تو تیپ پایه قیمتش از ۴۵ باید شروع شه و تو فول ترین تیپ به ۵۵ ختم شه…
    تازه با همین مبلغ هم ارزش ک نداره و بس مبلغ گزافی هس ولی با توجه به وضعیت سیاه خودروسازی ایران این قیمتا را باید تحمل کنیم..
    هرچند قطعا لگن ساز وطنی قیمت بالاتری از این حرفا میزنه اما ما نباید بیایم بگیم ارزش خرید داره ک اون لگن سازا هم پروتر شن

    پاسخ
  12. omid
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    طراحیش به همون۲۰۶ قدیمی هم نمیرسه!
    هفتاد تومن یعنی پول زور
    واقعا بیش از پنجاه پول دادن بالای این ماشین اشتباه محض هستش
    تست تصادفش هم که افتضاح هستش
    به قول دوستان از ۲۰۶پلاس هیچی بیشتر نداره که کمتر هم داره و حدود سی تومن هم گرونتره!!!!
    خداوکیلی هر جور فکر میکنم خریدش با عقل جور در نمیاد!

    پاسخ
  13. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    ضعف جلوبندی مشکل همیشگی پژو !

    پاسخ
  14. Genius
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    این ابوطیاره بدرد نخور فرانسوی تنها برگ برنده خودش یعنی قیمت مقرون به صرفش(شروع قیمت از 5 هزار پوند برای مدل 4 سال کارکرده یعنی حدودا از 20 میلیون تومان) رو در ایران از دست خواهد داد و خریدش به هیچ وجه فعل پسندیده و عقلایی محسوب نمیشه و میشه با رقم پرداختی برای این پژوی چینی شده و مفتخر به هنر دست صنعتگران ویرانخودرو روی خرید گزینه های به صرفه تری فکر کرد!
    امیدوار بودم حالا که تمام مسیرها از جاده مخصوص به شانزه لیزه ختم میشود لااقل با توجه به بدعهدی پژو در پایبندی به مفاد قراردادش و همینطور عدم تعهد این کمپانی برای بروزرسانی محصولات مونتاژی خود در بازار ایران اینبار کفه ترازو بسمت مشارکت با رنو که یک سر و گردن از پژو بالاتر است سنگینی کنه اما غافل از آن بودم که گویا نمی توان از نقش تصمیم گیری مدیران غیر متخصص و روابط پشت پرده در این خصوص چشم پوشی کرد!

    پاسخ
  15. A
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    خوشم میاد ظبطش همونیه که ایران خودرو روی 206 های خودش میزاشت

    پاسخ
  16. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    باید گفت هر جا سخن از استهلاک است “نام فرانسوی ها بر تارک جهان میدرخشد”
    چون فرانسوی ها به استهلاک شهره آفاق هستند و رنو و سیتروئن وبیش از پژو در استهلاک بالای قطعات مهندسی پیچیده غیر ضروری ید طولایی دارند. برای تعویض لامپ هدلایت جلو مگان کلی باید وقت گذاشت و کل جلوی خودرو را باز کرد یا یکی از چرخ ها و نیز کیفیت رو دری های مگان، کافیه مرطوب بشه سریع دفورمه میشه و باید تعویض بشه پارگی مداوم گردگیر پلوس ال نوت ریپ زدن های گاه و بی گاه سوختن مداوم سنسور اکسیژن 206 و یا 207 fake نشکل پدال و غربیلک مشکل جوش آوردن های اپیدمی و ….اینها مستی نمونه خروار بودند حالا نسخه چینی فرانسوی ایرانی چه شود؟خدا داند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.