شیر کوچک! بررسی پژو 208 GT-Line مدل 2016

آیا پرداخت پول اضافی برای خودروی شهری شیک، هوشمند و کوچکی چون پژو 208 GT-Line توجیهی دارد؟

2016 Peugeot 208 GT-Line
با بهای آغازی 27490 دلار استرالیا (بدون هرگونه آپشن اضافه‌ای) پژو خودروی قابل‌ابتیاعی همانند میتسوبیشی میراژ نساخته است. در حقیقت با پول این خودرو می‌توان دو دستگاه سوزوکی سلریو خرید.

2016 Peugeot 208 GT-Line
اما با دانستن این موضوع که زنان به راحتی و مکرر برای خرید یک جفت کفش بالای 1500 دلار پرداخت می‌کنند پس پرداخت مبلغ نزدیک 30 هزار دلار برای یک هاچبک فرانسوی نیز می‌تواند قابل توجیه باشد!

2016 Peugeot 208 GT-Line
این خودرو که در صدر مدل‌های پنج درب 208 قرار می‌گیرد (مدل 208 GTI هنوز سه درب است) 1500 دلار گران‌تر از مدل Allure بوده و البته مشخصات یکسانی با آن مدل دارد. برای توجیه مبلغ اضافه‌تر برخی جزئیات را دریافت می‌کنید که از آن جمله می‌توان به تریم متفاوت، صندلی‌هایی با دوخت‌های قرمز، رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های نقشه‌ی جلو و اهرم ترمزدستی چرمی اشاره کرد.

2016 Peugeot 208 GT-Line
از نظر تجهیزات نیز این خودرو دارای 6 کیسه هوا، حسگرهای پارک جلو و عقب، صفحه لمسی 7 اینچی با عملکرد ناوبری و … اشاره کرد.

2016 Peugeot 208 GT-Line
خودروی حاضر در تست علاوه بر موارد یاد شده با پرداخت 500 دلار به ترمز شهری فعال و دوربین پشتی مجهز شده بود. ما پیشنهاد می‌کنیم که این تجهیزات به‌صورت استاندارد روی خودرو نصب شوند چراکه با این بها واقعاً باید وجود داشته باشند.

2016 Peugeot 208 GT-Line
نمای ظاهری خودرو کاملاً تیز است. جزئیات زیبای جلوپنجره و دماغه‌ی خودرو به همراه رینگ‌های بزرگ باعث برجسته شدن این خودرو شده‌اند. مخصوصاً رنگ قرمز خودرو نیز بر جذابیت‌های آن افزوده است. چراغ‌های LED روز روشن به همراه چراغ‌های پشتی نیز ظاهری شیک و ممتاز را ایجاد کرده‌اند.

2016 Peugeot 208 GT-Line
در مقایسه با GTI سه درب مجبوریم این خودرو را یک لیموزین با فاصله‌ی طولانی بین محورها بنامیم!


داخل کابین موقعیت نشستن خوب و بالایی خواهید داشت و با توجه به جمع‌وجور بودن GT-Line اما فضای خوبی مهیا شده مخصوصاً که فضای سر مناسب و درخور است. البته این خودرو فاقد سانروف سفارشی 1000 دلاری است.

2016 Peugeot 208 GT-Line
این احساس جادار بودن به کل کابین تعمیم می یابد. صندلی‌های عقب و حتی صندوق بار فضای احساس‌برانگیزی را برای چنین خودروی کوچکی ارائه می‌کنند. صندوق 311 لیتری 208 GT-Line از صندوق 308 لیتری مزدا 3 که تقریباً 1.5 برابر پژو طول دارد جادارتر است.

2016 Peugeot 208 GT-Line

2016 Peugeot 208 GT-Line
البته این فضای صندوق به‌طور هوشمندانه‌ای طراحی نشده است. نگه‌دارنده‌های لیوان نیز خیلی کوچک بوده و نمی‌توان بطری‌های بزرگ‌تر را در آن قرار داد. جایگیری استراحت گاه میانی نیز به گونه بوده که دسترسی به ترمزدستی را دشوار نموده است.


نکته دیگر در مورد جعبه‌فیوز است که در مدل‌های فرمان چپ به طرز هوشمندانه‌ای در نزدیکی غربیلک فرمان بود اما اکنون در مدل فرمان راست بخش اعظم جعبه داشبورد را اشغال کرده است. با این اوصاف جعبه داشبورد فقط برای جای دادن یک جفت دستکش بکار می‌رود!


پشت غربیلک فرمان کوچک خودرو شما شاهد سرعت‌سنج جذاب مدل‌های 308 نیستید اما طراحی iCockpit و سیستم اطلاعات سرگرمی واضح از کار درآمده است.

2016 Peugeot 208 GT-Line
غربیلک فرمان پژو همیشه محل مناقشه بوده است. آیا این فرمان خیلی کوچک نیست؟ بسته به قد راننده و ترجیحات شخصی در استایل رانندگی، فرمان می‌تواند به آسانی تنظیم شود.

2016 Peugeot 208 GT-Line
چرم بکار رفته در فرمان حس خوبی را منتقل می‌کند بنابراین طراحی کاربردی 208 در هنگام رانندگی به جذابیت خودرو کمک خواهد کرد.

2016 Peugeot 208 GT-Line
مواد بکار رفته در کل کابین در مجموع کاملاً حس گران بهایی دارند و بافت داشبورد مخصوصاً برجسته است. صندلی کاملاً راحت بوده و کل خودرو با توجه به اندازه‌ای که دارد با کیفیت و مستحکم احساس می‌شود.


دیگر ویژگی‌های کابین اکثرا ارگونومیک هستند و باید با گذشت زمان بدانید که چگونه کار می‌کنند؛ مثلاً برف‌پاک‌کن‌های خودکار برای عمل کردن باید فعال شوند، چیزی که باید خودتان متوجه آن شوید چراکه دکمه یا برچسبی برای آگاهی از آن وجود ندارد.


صفحه لمسی 7 اینچی خودرو حالا به نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی آشنای پژو سیتروئن مجهز شده و درحالی‌که به خوبی کار می‌کند اما بهترین سیستمی نیست که در بازار دیده‌ایم.


شما یک دکمه‌ی منوی ساده برای برگشتن به عقب و مجموعه‌ی اصلی دارید که یک‌قدم اضافه‌تر در فرایند کار با سیستم اطلاعات سرگرمی محسوب می‌شود. برای انتقال از سیستم ناوبری به رادیو یا گوشی همراه و سپس برگشت به عقب کار تقریباً زیادی را باید انجام دهید. به نظر می‌رسد که این بخش کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد.


استفاده از بخاری و سیستم تهویه مطبوع آسان است. این را اضافه کنیم که استفاده از اینترنت و به‌روزرسانی نرم‌افزار به خوبی صورت می‌پذیرد.


شاید ارگونومی کابین فرانسوی باعث شود که سرمان را تکان دهیم اما درباره‌ی دینامیک خودروهایشان همیشه چیز بیشتری می‌خواهیم.

2016 Peugeot 208 GT-Line
پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربوی این خودرو قدرت 110 اسب بخاری و گشتاور 205 نیوتون متری دارد. شاید این خروجی پیشرانه کم به نظر بیاید اما با حداکثر گشتاوری که از دور 1500 در دسترس شماست 208 GT-Line در محیط‌های شهری کاملاً فرز عمل می‌کند.

2016 Peugeot 208 GT-Line
با سرعت می‌توانید پس از سبز شدن چراغ حرکت کنید و همچنین به آسانی از ترافیک رهایی یابید. برخی لرزش‌ها و صداها در سرعت‌های پایین احساس می‌شوند اما پس از مدتی خودرو آرام شده و به‌طور شگفت‌انگیزی در سرعت‌های 80 کیلومتر در ساعت و بالاتر خودرو آرام و ساکت است.

2016 Peugeot 208 GT-Line
به علاوه ذات آرام پیشرانه به مصرف سوخت خوبی منجر شده است. پژو ادعا می‌کند که GT-Line در هر صد کیلومتر تنها 4.5 لیتر سوخت می‌سوزاند و ما در اکثر اوقات هفته مصرف زیر 6 لیتر را مشاهده کردیم. گفتیم اکثر اوقات هفته چون در چندین مورد که رانندگی پرشتاب و سنگینی داشتیم مصرف خودرو به 8 لیتر هم رسید.

2016 Peugeot 208 GT-Line
غربیلک فرمان کوچک و ماهیت سفت و تنگ خودرو بسیار لذت‌بخش است. پژو به آسانی و با فرزی مثال‌زدنی می‌چرخد و حتی در زمین‌های مرطوب نیز با فشردن پدال گاز خوب عمل می‌کند. این خودرو شبیه یک مدل بزرگ‌تر حس می‌شود و ناهمواری‌های جاده آن را ناراحت نمی‌کنند. این خودرو با وزن 1070 کیلویی خود کمی سنگین‌تر از مزدا 2 (1058 کیلوگرم) و سبک‌تر از هوندا جاز (1130 کیلوگرم) است.

2016 Peugeot 208 GT-Line
سواری خودرو نیز همانند یکی خودروی بزرگ‌تر و حتی عریض‌تر حس می‌شود چراکه کنترل و اعتمادبه‌نفس زیادی در هنگام عبور از جاده‌های پرپیچ‌وخم وجود دارد. 208 به خوبی از ناهمواری‌ها می‌گذرد اما برخی دست اندازها باعث ناآرامی خودرو شده اما در مجموع خودرو راحت است.

2016 Peugeot 208 GT-Line
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تنها گزینه‌ی پیش روی شما در این تریم است. کنار دسته‌دنده شاهد دو دکمه‌ی برف و اسپورت هستیم که کمی حس ارزانی را منتقل می‌کنند اما خود گیربکس به خوبی عمل کرده و شاهد تعویض‌های نرم و سریعی هستیم.

2016 Peugeot 208 GT-Line
دید بیرونی خودرو نیز عالی است. این خودرو واقعاً مدل کوچک فوق‌العاده‌ای است که شیک ساخته شده اما هنوز هم با بهترین بخش بازار 30 هزار دلاری‌ها فاصله دارد.

2016 Peugeot 208 GT-Line
اگر تنها خودروی اروپایی می‌خواهید می‌توانید فولکس‌واگن پولو با بهای 23190 دلاری و یا اشکودا فابیا مونت کارلو را با 23490 دلار خریداری کنید. هر دو خودرو جذاب، شیک و اروپایی بوده و واضح است که در عملکرد خود “فرانسوی” بودن کمتری دارند.

2016 Peugeot 208 GT-Line
البته می‌توانید تریم Allure را با بهای 25990 دلار بخرید که تفاوت‌های کمتری با GT-Line دارد.

2016-peugeot-208-gt-line-red-62
اگر ارزش و بهای خودرو برای شما اهمیت دارد پس این بخش اشتباه بازار است. همانند کفش‌ها و کیف‌های شیک تبلیغ شده، اشتباهی درباره‌ی پرداخت پول زیاد برای کمی تجمل وجود ندارد اما اگر پول زیادی ندارید پس گزینه‌های دیگری نیز با بهی کمتر وجود دارند.

2016-peugeot-208-gt-line-red-34
اما همه بر مبنای ارزش خرید نمی‌کنند و خریداران پژو 208 GT-Line استایلی شیک را دریافت می‌کنند. این خودرو جذاب، شیک و هیجانی است.

امتیازات پژو 208 GT-Line

پرفورمنس و راندمان: 7
فضای کابین و راحتی: 8
تکنولوژی و ارتباطات: 7
قیمت و تجهیزات: 6
سواری و هندلینگ: 7.5
امتیاز کلی: 7

منبع: caradvice

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

47 دیدگاه

  1. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    من از پژو متنفرم حتی اگه بهترین ماشین دنیا رو بزنه ما ایرانیا خیلی از این پژو و دلال های وطنی که پژو به عنوان تولید ملی کردن توی پاچمون کشیدیم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1469 دیدگاه) ,

      مقصر خودمونیم. همین پژو بهترین محصولاتشو در بازارهای خارجی میده اما چرا مزخرف ترین و قدیمی تریناش نصیب ما شده؟ چرا بی کیفیت ترین محصولات چینی در اختیار ما قرارمیگیره؟ و….
      همیشه از زمان های خیلی دور تا امروزه عده ای حاضر بودن برای منفعت و سود خودشون، خون هموطنانشونو تو شیشه کنن و مثل زالو از همنوعاشون تغذیه کنن. وقتی چنین جماعتی حضور دارن معلومه که باید بدترین بلاها سرمون در بیاد و از خودی هم بیاد نه اجنبی.
      اونا هم خیلی علیه السلام و بی تقصیر نیستن. اما اول باید از همین جماعتی که مارو به این وضع رسوندن و از خون مردم میخورن متنفر باشیم تا اون خارجیا.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        درود بر نوید جهرمی عزیز
        به خوب نکته ای اشاره کردی

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پژو بد نیست
      مدیریت خودمون مشکل داره

      پاسخ
  2. ونوم
    سوابق: (414 دیدگاه) ,

    هنری فورد : شما میتوانید هر رنگی برای ماشینتان سفارش دهید به شرطی که سیاه باشد psa : شما میتوانید هر ماشینی سفارش دهید به شرطی که موتور ان زیر 1.6 لیتر باشد و باید محیط زیست را حفظ کنید و از ما ممنون باشید

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      افرین ونوم جان
      این حرف هنری فورد رو همیشه یادم هست
      خیلی این حرف معنا داره

      پاسخ
  3. علیرضا.م
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    خیلی از محصولاتش خوبه .
    من تو یه شرکتی کار میکنم که چند تا کارشناس آلمانی برای پروژه در آن حضور دارند .
    یکیشون تو آلمان پژو 308 جی تی آی سواره .(خیلی هم راضیه) نه بی ام دبلیو و بنز
    میگه خیلی گرونه
    بعد خدایی خودروهای پژو در اروپا خیلی طرفدار داره .
    اینکه میگن پژو تعمیر زیاد میخواد فقط در ایرانه . اون پژو 206 های قدیم با موتور اصل فرانسه قابل قیاس با این جدیدا هستن ؟
    کیفیت پایین ایران خودرو و نبود نظارت از سوی شرکت پژو باعث شده مردم ما از کیفیت پژو ناراضی باشند .
    البته خدایی پژو به درد آب و هوای گرم و خشک ایران نمیخوره و مردم ما علاقه خیلی زیادی به ماشین های بزرگ دارند اما در اروپا اوضاع چنین نیست .

    پاسخ
  4. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    پژو و در کل فرانسوی ها راه ساختن ماشین های کوچک باحال رو بلدند.مثلاً وقتی پژو 206 مدل 84 رو که قبلاً داشتم با هیوندای i20 دوستم مقایسه کردم تفاوت دست ام بود.هم جایگاه راننده خیلی بهتر از هیوندای بود و هم شتاب و هندلینگ بهتر از هیوندای

    پاسخ
    1. دانیال
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      هیوندای اون موقع با هیوندای الان کلی تفاوتشه

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      206 موتور فرانسوی هاش عالیه
      مدل 80 مثلا

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3821 دیدگاه) ,

      .
      هیوندای روز به روز بهتر میشه.
      تجربه ی شما واسه همون سال 84 خوب بوده.

      پاسخ
  5. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    عقبش رو شبیه ماشینای آسیای شرقی زده !!
    از یه خودرو ساز اروپایی بعیده که این کار خبط رو بکنه !

    پاسخ
  6. سینا
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    خیلی گرونه و به صرفه نیست . شاید یکی که به هنر علاقه مند باشه تو فرانسه و پاریس با خیابونای کوچیک و شلوغ و قشنگش زندگی کنه و بیشترین مسافتی که بخواد بره سواحل کن باشه . یا بخواد بره کافه محلشون مناسب باشه ! . 30000 دلار آخه؟

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      تکرار : دلار استرالیا ارزونتر از دلار آمریکاس

      پاسخ
      1. احمد
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        به دلار استرالیا میشه حدودا 81 82 میلیون تومان بدون عوارض و گمرک

        پاسخ
      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دلار استرلیا و کانادا 2700 و 2800 تومن
        دلار امریکا 3500

        پاسخ
  7. Sasan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    ٣٠٠٠٠هزار دلار برای یه هاچبک شهری؟؟؟؟!اصلا عاقلانه به نظر نمیرسه گرچه ماشین خوبیه.اما با این قیمت اصلا نمیارزه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دوست عزیز دلار استرلیا پایین تر از دلار امریکا
      پس قیمتش زیاد نمیشه

      پاسخ
  8. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    یکیشو از نزدیک دیدم سفید صدفی رینگ و جزییات کروم چهار درب فکر میکنم نسخه ی الور بود. البته شب بود درست مشخص نبود
    باید از نزدیک ماشینو ببینید واقعا به معنای واقعی کلمه اسپرته و شدیدا خفنه
    کره ای های همرده ی خودش اصلا و ابدا حرفی واسه گفتن مقابلش ندارن
    به حدی تیز و اسپرته که آدمو خیلی سریع جذب خودش میکنه
    خیلی هم توپولیه 🙂

    پاسخ
    1. دانیال
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      بابا دیگه اینقد گندش نکنید، ظاهرش همون 206 ده 15 سال پیشه که فیس لیفت شده ولی طراحیش هارمونی همون 206 قدیمی رو نداره و اون برای زمان خودش یه چیز دیگه بود ولی اینم با اینکه درحد بهترین نیست ولی بدم نیست.

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    25000 دلار آمریکا میشه تقریبا
    یعنى با پولش میشه کمرى و مالیبو و امثالهم خرید یا حتى خیلى ماشیناى دیگه
    یادمه بیوک لاکراس با اون عظمت و زیبایى و امکانات تو همین مایه ها بود قیمت پایش.

    پاسخ
  10. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    دلم تنگ شده یک هاچ بک با حال و تند و تیز سوار بشم کاش زودتر بیاد
    نمیدونم چرا ما اس یؤ وی میخریم تو شهر اذیت کننده هست

    پاسخ
  11. نویدی
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    به نظر من که محصولات پژو و در کل فرانسویها(رنو،سیتروئن) از تمام محصولات کیا و هیوندای برتر هستن…در اینجا هم در بعضی موارد اشاره به برتری این ماشین به مزدا ۳ شده.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوب خودروسازان فرانسوی قدیمی هستن و تجربه بالایی دارن
      ولی کره هم پیشرفته خوبی داشتن

      پاسخ
  12. نویدی
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    مزدا۳ که چیزی نداره،یه ماشین خیلی معمولیه،با کابین کوچیک و تنگ و سیستم تعلیق خشک،عایق بندی ضعیف که صدای موتور بیشتر از حد نرمال توی اتاق میاد…من 208 رو به مزدا3 ترجیح میدم.با این که توی یه کلاس نیستن ولی مزدا3 نقص زیاد داره.

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      شما مگه ۲۰۸ سوار شدی !؟
      اگه این حرفو تو ژاپن بزنی با کاتانا به دو نیمه برابر تقسیمت میکنن😠😤😬

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        دیگه اینقدر هم دیکتاتور نیستن

        پاسخ
  13. احمد
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    ارزش قیمت این ماشین با تمام امکانات 12تا 15 هزار دلار آمریکا میارزه خیلی بش ارفاق کردم

    پاسخ
  14. C ar love
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه یعنی 2016 اش تو ایران میاد طراحی داخلیش خاصه

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    سلام عزیزان 208 همان 206 بهبود یافته است حداکثر ده سانت طول خودرو طویلتر شده تا جای پای صندلی عقب بهتر بشه و تغییرات فنی دیگه هم حداکثر ده درصد ولی قیمت در ایران 206 حدود 35 میلیون اما 208 در ایران 55 تا 60میلیون براورد شده است یعنی 20میلیون افزایش قیمت و استهلاک ماشین هم بالاست قطعات گرانتراز 206 شک نکنید آیا 206 بهبود یافته باید 20میلیون باشه با نام 208
    جدیدا هم که پژو مسولین را خوارو ذلیل کرده و دارن بهش التماس میکنند اقا ما نمیخواهیم ذلیل بشیم
    همین سمند را کمی بهبود بدن و وزن ماشین را پایین بیارن ما میخریم بخدا
    رنو هم ساندرو استپ وی زده ارتفاع ماشین 5 سانت بیشتر ازال نود و ساندروست اما 8 میلیون تومان گرانتر است ببین اروپایی ها چقدر کلک هستند

    پاسخ
    1. من
      سوابق: (193 دیدگاه) ,

      به نظرم تو این وضع بازار ایران میارزه چون هم قیافه جدید داره هم موتور بهتر و بروزتر

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        توایران هم هرماشینی که قیافه و طراحیش جدید باشه جواب میده

        پاسخ
    2. امین
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      واسه حرفت مدرک هم داری ؟؟؟؟

      پاسخ
  16. saeid
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    پژو تو هر چیزی اگه بد باشه که به نظر من اینطور نیست ، تو تولید هاچبک کارش عالیه. طراحی های جذابی داره .حداقل تو کلاس هاچبک از تموم آسیایی ها سرتره . هاچبک های آسیایی اصلا جذاب نیستن
    من مدل جی تی آی 208 رو بیشتر دوست دارم . موتور پرقدرت تر، طراحی اسپورت تر
    کلا مدلهای جی تی آی پژو واقعا معرکه هستن حیف که قرار نیست تولید بشه
    اینم رو هم مثل مدل 206 جی تی آی باید تو حسرتش بمونیم

    پاسخ
  17. احسان
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    نظر من
    سدان اقتصادی و روزمره: ژاپنی
    هاچبک: فرانسوی
    کوپه و سدان خوش ساخت : آلمانی
    آفرود: ژاپنی

    پاسخ
  18. Hamid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بازم سرمون کلاه رفت.
    من موندم چرا مسعولین(ایران خودرو) منافع شخصیشون و به منافع ملی ترجیه میدن.
    کاش به جای 208 308 میاوردن.خدایی خیلی بهتر از اینه.یا مثلا اون 301 که قراره تولید شده خیلی ضایست.
    اینا(ایران خودرو) به فکر من و شما نیستن.اینا حساب کتاب میکنن ببینن کدوم سودش بیشتره اون و بیارن.ما هممون سر کاریم.
    ولی یه چیزی میگم ناراحت نشین اصلا هم قصد توهین ندارم همین 208 از سرمونم زیاده.یادتون نرفته که جه طوری ماشینایی که تو انباراشون مونده بود و با وام فروختن مردمم چه طوری استقبال کردن!خب پس دیگه نباید انتظار بیشتر از اینا رو داشته باشیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.