شیر پرچرب! بررسی پژو 308 ریسینگ کاپ
شیر پرچرب! بررسی پژو 308 ریسینگ کاپ

شیر پرچرب! بررسی پژو 308 ریسینگ کاپ

برای افرادی که فکر می‌کنند پژو 308 GTi به حد کافی داغ نیست، کمپانی جایگزین دیگری را ساخته که 308 ریسینگ کاپ نام دارد.

Peugeot 308 Racing Cup
این خودرو جانشین RCZ ریسینگ کاپی شده که تا 5 سال پیش پاسخگوی مشتریان بخش موتور اسپورت پژو بود.308 مورد بحث سریع‌تر و پر سر و صداتر بوده و انحصاری‌تر نیز می‌باشد.

Peugeot 308 Racing Cup
یکی از مدیران برنامه‌های مسابقه‌ای پژو می‌گوید:

ما کار خود را با پیشرانه‌ی 308 GTi استاندارد شروع کردیم.سپس توربوی حجیمی را در آن جای دادیم.

بخش‌های داخلی پیشرانه به منظور کاهش هزینه‌ها بدون تغییر باقی مانده اما این پیشرانه‌ی 1.6 لیتری هنوز هم توان خوب 304 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری دارد که به ترتیب تقریباً 50 اسب بخار و 100 نیوتون متر بیشتر از RCZ ریسینگ کاپ می‌باشد. دیفرانسیل لغزش محدود نیز گشتاور حاصله را بین چرخ‌های جلو توزیع می‌کند.

Peugeot 308 Racing Cup
همه‌ی ارتقا یافتگی‌های عادی بخش موتور اسپورت در این خودرو حاضر هستند که از آن جمله می‌توان به ترمزهای مسابقه‌ای AP و سیستم تعلیق قابل تنظیم کامل، رول کیج، لاستیک‌های عریض‌تر میشلین و قوس چرخ‌های ورم‌کرده اشاره کرد. اسپلیتر جلویی و بال عقبی نیروی داون فورسی معادل با 160 کیلوگرم تولید می‌کنند درحالی‌که سطح مسطح زیر خودرو نیز به کاهش درگ کمک می‌کند. وزن خالص خودرو 1100 کیلوگرم است.

Peugeot 308 Racing Cup
این اصلاحات توانایی عبور از پیچ خارق‌العاده‌ای را به 308 ریسینگ کاپ بخشیده‌اند. در پیست با وجود لاستیک‌های مسابقه‌ای، چسبندگی زیادی به همراه کشش خوب وجود دارد حتی اگر در حال عبور از پیچ تند پیست باشید.

Peugeot 308 Racing Cup
و درحالی‌که سیستم ABS وجود ندارد، ترمزها نیروی زیادی دارند و مهم نیست که پدال را چگونه فشار می‌دهید زیرا هرگز قفل نمی‌کنند. با وجود گیربکس سکونشئال مسابقه‌ای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دسته‌دنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.

Peugeot 308 Racing Cup
308 ریسینگ کاپ یک خودروی فوق‌العاده تواناست و خارج کردن تمام ویژگی‌های فنی آن شجاعت و البته ظرافت فراوانی می‌خواهد. این خودرو به اندازه‌ی کافی دست یافتنی است و یک فرد مسابقه دهنده می‌تواند لذت کافی را ببرد. این خودرو می‌تواند در مسابقات موتور اسپورت مختلفی بکار گرفته شود از جمله بخش بین‌المللی خودروی تورینگ TCR و مسابقات قهرمانی سری 24 ساعت نوربرگ رینگ.

Peugeot 308 Racing Cup

Peugeot 308 Racing Cup
بخش پژو اسپورت امیدوار است در سال اول عرضه‌ی این مدل،60 دستگاه از آن را با قیمت 74900 یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات) به فروش برساند.

Peugeot 308 Racing Cup
جدیدترین خودروی مسابقه‌ای پژو خودرویی واقعاً تواناست. با نیروی بیش از 300 اسب بخاری، لاستیک‌های مخصوص و داون فورس واقعی،308 به حدی از پس پیچ‌ها برمی‌آید که دید شما نسبت به آن عوض خواهد شد. راننده‌های ریس حرفه‌ای این خودرو را شایسته خواهند یافت درحالی‌که غیر حرفه‌ای‌ها با شناختن حد مرزی محدودیت‌های آن، از پژو 308 ریسینگ کاپ لذت خواهند برد.

مشخصات پژو 308 ریسینگ کاپ

قیمت: 74900 یورو
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 304 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته سکونشئال، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: اعلام‌نشده

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

12 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    این عنوان هایی که اول میذارین بعدشم یک علامت تعجب خیلی بامزه و جالبن.
    کوچولوهای دوست داشتنی
    شیر پرچرب
    خوب در برابر شرور
    گردهمایی اساتید

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اقا مجید ماشالله خیلی فعالی در سایت.واقعا خوشم اومد دمت گرم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        آره داداش
        یه هفته ای میشه زیادی تو پدال فعالم. چند روز سرم خلوت بود.

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          بیشتر حضور داشته باش

  2. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی خیلی خوبی داره
    پیشرانه 1.6 لیتری تونسته 300 اسب بخار قدرت تولید کنه عالیه

    پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    شیر پر چرب با پالم !!!
    چقدر تعداد کامنت ها کم شده اتفاقی رفتم پست زانتیا دیدم بالای ۵٠٠ کامنت بسیار پپپرررر محتوا روانه سایت شده تعجب کردم جدا

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    قدرت خوبی از این موتور بیرون کشیده.

    پاسخ
  5. آرش
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    من این تیکه رو نفهمیدم. ترمزگیری با پای چپ؟ من رو ماشین دنده اتومات که اشتباهی با پای چپ ترمز میکنم شاگرد میره لای باقالیای شیشه جلو ! از دوستان کسی فهمید روشنم کنه:
    با وجود گیربکس سکونشئال مسابقه‌ای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دسته‌دنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.
    ضمن اینکه عجیب نیست که ABS نداره؟

    پاسخ
  6. وایییی
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اگه پژو واقعا با ایران همکاری میکنه و میخواد برادریش رو ثابت کنه این 308 رو تولید کنه تو ایران نه ته مونده توفاله هارو

    پاسخ
  7. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    خدایی این و ایران مونتاژ کنند ها دیگه میرم جلو عیران خودرو گل میزارم

    پاسخ
  8. عشق پژو
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    به نظر من اگه تو ایران بیاد باید قیمتی بالای 200ملیون داشته باشه

    پاسخ
  9. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    نویسنده ی محترم
    اسپویلر به بالچه ی خودرو گفته میشه.
    به جلویی ها بامپر گفته میشه همچنین سپر عقب که میشه ریر بامپر rear bumper

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.