بهترین خودروهای اسپورت پژو

در طی سالیان گذشته پژو برخی خودروهای خاص و ناب اسپورت را معرفی کرده است. در این لیست ما این خودروها را مرور خواهیم کرد.
تاریخ درخشان خودروهای اسپورت پژو به 35 سال پیش بازمی‌گردد که این خودروساز موفقیت‌های همه‌جانبه‌ای را در مسابقات گوناگون، از رالی گرفته تا لمانز به دست آورد؛ اما همه‌ی این تکنولوژی‌ها و تجربیات با گذشت از فیلترهایی به خودروهای جاده‌ای این خودروساز نیز راه یافت.

Top 10 best Peugeot Sport cars
در این لیست ما 10 خودروی اسپورت برتر و سریع از پژو را ذکر کرده‌ایم که دربردارنده‌ی برخی از مشهورترین مدل‌ها همانند 205 GTi و 308 GTi است.
با هم این لیست را مرور می‌کنیم. شما کدام یک را بیشتر از همه دوست دارید؟

1. پژو 205 T16
205 T16 هایپر هاچبکی اصیل و یکی از متمایزترین قهرمانان گروه ب مسابقات رالی قهرمانی جهان است که به عنوان افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای و اسپورت پژو شناخته می‌شود و به درستی در رتبه‌ی یک قرار گرفته است.

Peugeot 205 T16
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری این خودرو از توربوشارژ Garrett طراحی شده برای تولید حداکثر قدرت بهره می‌برد. این پیشرانه 200 اسب بخار قدرت و 255 نیوتون متر گشتاور را برای 200 دستگاه خودرو تولید می‌کرد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل 6.6 ثانیه بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پرفورمنس این خودرو خیلی با ظاهر خودرو همخوانی ندارد و خودروی از چسبندگی بالایی برخوردار است و توربویی که در دور موتور 3000 غرش می‌کند، انرژی کافی را برای تاخت‌وتاز خودرو فراهم می‌کند.
Heuliez تغییراتی را در بدنه‌ی 205 GTi های استاندارد ایجاد کرد و پیشرانه را در نزدیکی‌های سیستم تعلیق قرار داد. همه‌ی مدل‌ها توسط Simca سرهم شدند و به رنگ خاکستری تیره درآمدند اما شاسی شماره 1 از رنگ سفید استفاده می‌کرد.

2. پژو 205 GTi
برای برخی افراد،205 GTi بهترین هاچبک دوران است و برای اکثر افراد این خودرویی است که دیگر بهتر از آن یافت نخواهد شد. یک چیز برای اثبات کافی است: پیشرانه‌های 1.6 لیتری 113 اسب بخاری و 1.9 لیتری 128 اسب بخاری این خودرو ضربتی فوری بودند. 205 GTi یک انتخاب عالی برای کسانی بود که خواهان خودرویی سبک‌وزن با احساسی هیجان‌انگیز و دینامیکی جذاب بودند.

Peugeot 205 GTi
آنچه که باعث برجسته شدن 205 GTi در میان رقبایش می‌شد، ویژگی‌های رانندگی احساس‌برانگیز این خودرو بودند. فرمان مستقیم، پرفورمنس عالی و شاسی‌ای که بیشتر به خودروهای اسپورت می‌خورد تا به هاچبک ها، از جمله‌ی این ویژگی‌های دل‌چسب بودند. برخی رقبا در خط مستقیم سریع‌تر و قدرتمندتر از این پژو بودند اما هیچ یک نتوانستند طرفداران زیادی به اندازه‌ی 205 GTi داشته باشند.
در طول 30 سالی که این خودرو عرضه شده،205 GTi هنوز هم سنگ محکی قدر برای همه‌ی هاچبک های داغ است. پژو در جریان توسعه‌ی 208 GTi نسخه‌ی 30 سالگی از این خودرو الهام گرفته است.

3. پژو 106 رالی
جذابیت هاچبک های داغ اغلب به این است که برای نشان دادن جادوی خود به اسب بخار زیاد تکیه نمی‌کنند و پژو با عرضه‌ی نسخه‌های رالی مدل‌هایش ثابت کرد که استاد این کار است.

Peugeot 106 Rallye
خودروی موردنظر ما 106 رالی با پیشرانه‌ی 1.3 لیتری 100 اسب بخاری (مدل‌های واپسین پیشرانه‌ی 1.6 لیتری با 3 اسب بخار بیشتر داشتند) و 826 کیلوگرم وزن است.106 رالی با این مشخصات کنترل شاسی عالی و بیش فرمانی کاملاً قابل کنترل داشت. فرمان غیرهیدرولیک خودرو یک لذت دیگر داشت و هرگز خودروی دیگری به این اندازه خنده بر لبان راننده جاری نمی‌ساخت.
بنا بر ماهیت خود، هر دو نسل 106 رالی نیازمند پس‌گردنی بودند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند! اما درراه‌های پرپیچ‌وخم این مدل‌ها واقعاً دست‌نیافتنی بودند و حتی امروزه نیز پرفورمنس 106 رالی خوب محسوب می‌شود.

4. پژو 306 رالی
پژو هر آنچه را که با 205 و 106 رالی آموخته بود به منظور خلق 306 رالی با هم ترکیب کرد.306 GTi-6 را به عنوان پایه‌ی این خودرو در نظر بگیرید، این نسخه‌ی رالی اکثر مسابقات غیرضروری روزانه را با سربلندی پشت سر می‌گذاشت و پیشرانه 167 اسب بخاری و شاسی درگیر کننده‌ی آن لذت رانندگی فراوانی را ایجاد می‌کردند.

Peugeot 306 Rallye
هنوز هم با استفاده از پیشرانه‌ی قوی با گشتاور و ردلاین بالا،306 رالی هیچ کمبودی احساس نمی‌کند.

5. پژو 208 GTi 30th
پژو سی امین سال تولید هاچبک های داغ خود را با نمونه‌ای کاملاً مناسب جشن گرفت: 205 GTi 30th. زمانی که همه‌ی 100 دستگاه در نظر گرفته فروخته شدند،GTi های امروزی توسط پژو اسپورت متولد شدند.

Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport
GTi پژو اسپورت مفهوم ساخته‌های این خودروساز را وارد سطح متفاوتی کرد. قدرت و گشتاور بیشتر، نسبت‌های کوتاه‌تر دنده، شاسی سفت‌تر و پایین‌تر، لاستیک‌های چسبنده‌تر میشلن سوپر اسپورت، ترمزهای برمبوی بزرگ‌تر… جای تعجبی هم ندارد که GTi ساخته شده توسط پژو اسپورت تیزتر و احساس‌برانگیزتر از نسخه‌ی پایه‌ی خود است.

6. پژو RCZ R
این خودرو نهایت تجسم یک کوپه‌ی دو در و دو سرنشینه است. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو این نسخه از حجمی یکسان با مدل استاندارد برخوردار است اما این خودرو به‌طور وحشیانه‌ای با بلوک قوی‌تر، توربوی منحصربه‌فرد و منیفولد اگزوز و پیستون‌های فورج کاری شده بهبود یافته است.

Peugeot RCZ R
نتیجه این اصلاحات، رسیدن قدرت پیشرانه به 266 اسب بخار و گشتاور 329 نیوتون متری است که به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد تا چیز بیشتری را از شاسی پایین‌تر و سفت‌تر RCZ R به دست بیاورند. این نسخه همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده می‌کند که کوپه‌ای درگیر کننده را خلق می‌کند و جایگاه این ساخته‌ی پژو در بازار تثبیت می‌نماید.

7. پژو 309 GTi
کاتالوگ هاچبک های داغ پژو هر دوستدار خودرویی را به وجد می‌آورد و بنابراین حضور 309 GTi در جایگاه هفتم این لیست به نوعی جرم محسوب می‌شود!
این خودرو از فرمانی تیز بهره می‌برد و اکثر قطعات آن با 205 GTi یکسان است. پیشرانه‌ی 1.9 لیتری 128 اسبی این خودرو برای به حرکت درآوردن این خودروی 1 تنی کافی بوده و شاسی سفت و پایین آن به همراه بدنه‌ای مستحکم،309 GTi را در صدر کلاس خود قرار داده بود.

Peugeot 309 GTi
8. پژو 308 GTi
یکی از جدیدترین ساخته‌های پژو که شاسی تیز و فرمان حساس و پاسخگویی را دریافت کرده 308 GTi است. با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو و قدرت 266 اسب بخاری، این خودرو کمی خسته احساس می‌شود اما پیشرانه در هر دوری شاداب احساس می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به همراه لاستیک‌های میشلین سوپر اسپورت، تکمیل‌کننده‌ی کار پژو هستند. 308 GTi در هر سانت سانت خود حس خالص هاچبک داغ پژو را به همراه دارد.

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport
9. پژو 205 رالی
این مدل از پژو پیشرانه‌ای 1.3 لیتری با قدرت 102 اسبی داشت. اما این پیشرانه‌ای نبود که در صدر خبرها قرار بگیرد. پژو بدون نیاز به افزایش قدرت خودرو باعث بهبود پرفورمنس 205 رالی شد.

Peugeot 205 Rallye
این مهم با حذف کردن هر قطعه‌ی غیرضروری به دست آمد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حذف پوشش‌های خفه‌کننده‌ی صدای کابین و رادیو اشاره کرد که در کل باعث رساندن وزن خودرو به 794 کیلوگرم شد. 205 رالی برای اکثر افراد خشن و زمخت بود اما درهرحال حد نهایی یک پژوی سبک‌وزن را نشان می‌داد.

10. پژو 405 Mi16
اگر چه که این خودرو نه یک هاچبک داغ است و نه یک GTi اما 405 Mi16 ارزشی بیش از جایگاه دهمی خود در این لیست دارد.

Peugeot 405 Mi16
قلب آهنین خودرو نمونه‌ای 1.9 لیتری و 16 سوپاپ با 158 اسب بخار بوده و از کیت بدنه‌ی تمیزی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد یک 405 معمولی نیست. وقتی راننده یک جاده‌ی مناسب پیدا کند، رفتارهای سنتی ساخته‌های اسپورت پژو نمود یافته و شاسی درگیر کننده، فرمان دقیق و مستقیم و… باعث هیجانی زائدالوصف در رانندگی خواهند شد.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    فقط همون ۴۰۵ فوق العادست . واقعا بی نظیره . طراحی ساده و شیک . اگه کسی ۴۰۵ مدل هشتادو چهار به پایین داشته باشه میفهمه که من چی میگم . حداقل می تو نه بفهمه که صنعت فرانسه از بقیه جهان عقب تر نیست بخصوص کره که این قدر بعضی دوستان فرانسه را کم یا کره را بزرگ میشمارند که باعث این طرز فکر اشتباه میشه . به هر حال فکر میکنم اینها اینجوری متسور میشوند که چون فرانسه در امریکا فروش نداره بدرد نمیخوره . البته قضاوتو راجب این مطلب رو به عهده ی خودتون میزارم ولی به نظرم حرف خیلی چرتی هست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
      Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      ماشینایی که مردم ما به عنوان خودروی فرانسوی میشناسن اصلا فرانسوی نیستن. یک دهم نسخه ی فرانسوی هم نیستن. کاش خودروهای خوبی مثل محصولات PPEUGEOT CITROEN با کیفیت اصلی و قیمت واقعی وارد کشور میشدن بعد همه میفهمیدن ماشین فرانسوی یعنی چی.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      درسته که پژو ماشینای خوبی ساخته که این 10 تا هم جزو اون محسوب میشه و قهرمانیهای زیادی مثل پاریس داکار و لمانز و .. داره ولی کارشناسان وطنی(!) پس از بررسی های فراوان کشف کردند که خودروهای فرانسوی به خصوص پژو آشغال هستند!پس از بررسی های طولانی پژو آردی! و پژو پارس و…و کسب نظرات کارشناسان بلند مرتبه مثل جرمی کلارکسون!! مشخص شد که ماشینای پژو از کره ایها و ژاپنی ها و حتی چینیها هم بدترن به دلایل زیر :
      1-ماشینای فرانسوی استهلاک بالایی دارند!
      2-ماشینای فرانسوی پیچیدگی فنی الکی!دارند!
      3-ماشینای فرانسوی کیفیت پایینی دارند!
      و یه مشت اراجیف دیگه …

      پاسخ
      1. javad
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        عزیز اردی روشرکت پژو نساخته تا بخواد در بارش جواب گو باشه و همین طور قرار نیست چوندر تاپ گیر مسخرش میکنن یعنی دگ بدرد نخور باشه

        پاسخ
      2. ایران فرانسه
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        دقیقا تازه به قول دکتر فرانسه کشور کوچکی است در غرب آفریقا که فقط نظر قربونی تولید می کنه و ایرباس مسافربری و میراژ و سوپر اتاندارد جنگی و الستوم لوکوموتیو ساز و تولید ناو و کشتی های اقیانوس پیما و نووتل و توتال و خودرو ساز های صد ساله مال کشور سریلانکا است!!!(

        پاسخ
  2. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    پژوی امروزه اصلا قابل مقایسه با پژوی دهه 80 نیست.اون زمان یکی از خودروسازای خوب دنیا بوده اما الان فقط به عنوان خودروی اقتصادی شناخته میشه

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    پژو 308 GTi، پژو RCZ R و پژو 2089، خیلی باحال بودن.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Mehrbod
    Mehrbod
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    فاصله صنعت خودروسازی کره با فرانسه، بسیار شبیه صنعت فیلم سازی شان می ماند…
    کسی که از فیلم سردر بیاره، میدونه چی میگم..!

    پاسخ
    1. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      من که توخودروسازان فرانسوی بیشتر رنو قبول داره
      رنو پیشرفتش خیلی بهتر از پژو

      پاسخ
  5. Hami
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    با تشکر از آقای احمدزاده، ایشون با اینکه طرفدار BMW هستند ولی کمی هم به پژو علاقمندن (احتمالاً به خاطر 205)

    205 بهترین هاچبک پژو بود.

    بنظرم جای گذینه ۵ حق 206RC بود.

    یک نگاهی به پژو Oxia 1988 بندازین، عاشقش میشید.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    تو بازار ایران به حق پژو جفا شد (لعنت به عواملش)
    من با RCZ و 308 و 208 و 205 رانندگی کردم خدایی یه لذتی به آدم می ده اصلا نمیشه توصیفش کرد
    فقط می تونم بگم لعنت خدا بر اونایی که …

    پاسخ
    1. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      پس اون خسارت 200 میلیون یورویی که پژو خسارت زد به ایران چی بوده؟؟؟؟؟؟؟
      البته من ادعا ندارم و دوس دارم قضیه اینو بدونم

      پاسخ
    2. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اقا معین عزیز من حرف شما رد نمیکنم ولی پژو هم خیلی از ایران سواستفاده کرد خداییش قبول داری؟؟

      پاسخ
  7. پویا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    پژو نه تنها در امریکا بلکه در اروپا و خود فرانسه هم خیلی طرفدار نداره و بیشتر بازار محصولات پژو محدود به کشورهای آمریکای لاتین، افریقای شمالی و خاورمیانه میشه.
    البته برندی مثل رنو تو اروپا بازار خوبی داره دلیلشم مشخصه. الان چند ساله ال نود به عنوان با کیفیت ترین خودرو از نظر فنی در ایران شناخته میشه چون در تمام خطوط تولیدشون چند تا کارشناس ناظر از خود کمپانی رنو حضور دارن و اجازه دستکاری به کشورهای مونتاژ کننده نمی دن چون برندشون براشون مهمه. هیچ وقت بنز به هیچ کشوری اجازه نمیده محصولاتشو دستکاری کنه. ولی پژو این اجازه رو به ایران داد که با سوار کردن موتور پیکان آبروشو بره. چرا میگن پژو مدل نود به بالا کیفیتش نسبت به مدلای پایین تر کم شده ولی ال نود اینجوری نیست. چون پژو تو دوران تحریم اصلا براش مهم نبود ایران خودرو از چین و هند قطعات موتور بیاره و به اسم پژو بفروشه ولی ال نود حتی تو دوران تحریم هم اجازه این کارو به ایران خودرو و سایپا نداد. من خودم پژو 405 دارم و ازشم راضیم ولی اگه بخوایم درباره برند پژو بدون تعصب نظر بدیم فکر کنم خیلی برند معروفی نباشه و البته خود این خودروساز هم تعصبی رو آرم خودش نداره که من ایرانی بخوام داشته باشم.

    پاسخ
    1. Hami
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      آره ما رنو ۵ دستکاری نکردیم!!
      نیسان جونیور(زامیاد) دستکاری نکردیم!!
      وانت مزدا دستکاری نکردیم!!
      بنز خاور، مینیبوس و اتوبوس دستکاری نکردیم!!!
      یعنی نزاشتن که بکنیم!

      فقط پژو بود که اجازه داد ماشیناشو دستکاری کنیم، فقط پژو!

      آره پژو فقط تو ایران فروش داره و تو اروپا به خصوص فرنسه کسی نمیدونه پژو چیه! مردم اروپا رنو رو فقط بار لوگان(تندر) میشناسن!

      شوخی بود ?
      ولی با 50٪ ش موافق نیستم.

      پاسخ
    2. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      پویا یکم درباره حرفایی که میزنی فکر کنن
      چطوری پژو تو اروپا طرفدار نداره که از نظر فروش بعد فولکس واگن دومین خودروساز اروپاست؟
      خودروهای پژو در ایران بی کیفیت شد چون پژو به خاطر تحریما رفت و ایران خودرویی ها از فرصت استفاده کردن پژوهای ایرانو بی کیفیت کردن
      هیچ خودروسازی وقتی ایرانو تحریم کردن حق موندن در ایرانو نداشتن
      پژو که مریض نیست بازارشو ول کنه بره… داره از اون بازار پول درمیاره…سالی نزدیک به 400 هزار دستگاه پژو تو ایران می فروخت
      آره برای پژو مهم نیست که محصولاتش در ایران بی کیفیت بشه چون این ماشینا هیچ جای دنیا تولید نمیشن
      پژو میگه وقتی خودشون کیفیت ماشینا رو میارن پایین من چرا نظارت کنم
      ولی ماشینایی مثل 206+(207i) و 407 رو تولیدشونو متوقف کرد چون در بعضی کشورا داره تولید میشه چون ترسید اعتبارش به خطر بیفته
      همه دنیا می دونن 405 و پرشیا 206 دیگه تو هیچ جای دنیا به جز ایران تولید نمیشه پس اعتبار پژو فرانسه لکه دار نمیشه
      شما گفتی بنز…..بنز رفتاری بدتر از پژو داشت کامیون های نارنجی رنگ بنز هنوز که هنوزه داره صفرش تولید میشه که برای 60 70 سال پیشه
      تا چند سال پیش اتوبوس و مینی بوساش هم داشت تولید میشد. اعتبار بنز به خطر نمی افته چون فقط اینا تو ایران تولید میشن
      دوست عزیز برای کمپانی ها هیچ فرقی نمی کنه کدوم مدل از ماشیناشونو بدن چون بابت همشون ازمون پول می گیرن…. این کمپانی های داخلی هستن که میرن محصول از رده خارجشونو میارن… حالا می دونی چرا…چون ماشینی که روی خط تولید کمپانی مادر نباشه رو می تونن خیلی ارزون تر بخرن و پول کمتری بهشون پرداخت کنن
      همین الان خودشون گفتن 208 و 2008 قراره سال بیاد بازار… چرا چون سال بعد اینا از خط تولید پژو فرانسه میره کنار و ماشین رده خارج محسوب میشن
      ماشینی مثل 301 هم که کلا برای کشورای جهان سومه

      پاسخ
    3. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      با پویا موافقم.پژو خودروساز متوسطی.بد نیست ولی اونجوری که بعضی دوستان هم تعریف میکنن نیست.
      پژو برند قدیمی هست قبول دارم ولی جز باکیفیت ها نیست.هرساله لیست بهترین ها منتشر میشه پژو تولیست نیست

      پاسخ
    4. امین
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      شما از حرفهایی که میزنی مطمئنی ؟
      ببین مقایسه ی بین بنز و بی ام و پورشه و آئودی اصلا با کمپانی های دیگه درست نیست.
      شرکتای آمریکایی وانت میسازن. بنز و بی ام و نمیسازن
      شرکتای آمریکایی ماشین دیفرانسیل جلو میسازن. بنز نمیسازه (جدیدا میخواد بسازه)
      اینجور چیزا به نوعی مرض های مخصوص بنز و بی ام هست. یعنی دوس دارن اینجور باشن نه اینکه نمیتونن. بنز آرم عوض کنه بده ایرانخودرو کیه که نخره ؟
      برای بنز خیییییلی سود داره که مثلا مدل 2002 رو بده ایران یا رومانی یا یمن با یه آرم دیگه تولید کنه. بازار تشنه ی این کشورا به سمت این مدلا کشیده میشن و دیگه کی پژو میخره

      پژو، رنو، جی ام، کیا، تویوتا و خیلی کمپانی ها قطعات رو مشترکا استفاده میکنند
      یعنی یکیشو یه چیزی میسازه، بعد به یکی دیگه میده اون هم از روش یه ماشین دیگه بسازه.
      مثلا ساب اواخر تولیدش، مال امریکایی ها بود و اونها از ماشین های خودشون بهش ماشین میدادن و میگفتن فقط آرمشو عوض کنه و فیسلیفتش کنه و تولید کنه.
      پژو مدل 206 رو داد به شرکت نازا و گفت آرمشو عوض کن و تولید کن
      رنو مدل لوگان رو داد به هند گفت آرمشو عوض کن و تولیدش کنن (دقت کن که رنو هم اینکارو کرده نه تو ایران و چون شما ندیدی دلیل بر نکردن نیست)
      به نام Mahindra verito که میشه تندر90 یا داچیا لوگان که حتی فیس لیفت هم شده
      فیات ماشین میده به روس ها و میگه آرمشو عوض کنین و تولید کنین.

      اینا بحث های شراکتیه و سود توش هست که هر شرکتی هروقت بتونه با شرکت دیگه کار کنه خب میکنه !

      پاسخ
  8. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    سلام به همه.ممنون جناب احمدزاده.اِه دویس شیشش کو!با تو ای مطلب جای ای ریزپای تیزپا کمه که،همیشه هم با سه رقیب اصلیش فورد فستیوا و تویوتا کرولا ومزدا ۳۲۳ تو رالی های پاریس داکار کل کل می کرد!در کل خوب بوده وهست و دراینکه هنوز به عنوان محصول جهانی خودرو داره عرضه میشه.و یکی از دلایل ورود خودروی ۴۰۵به کشور،یکی خودِ ۲۰۵بود و یکی درخشش خودروی ۴۰۵وسایر ماشینای پژو تو رالی بود که پاشون به ایران باز شد!

    پاسخ
  9. saeid
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    206 آرسی رو جا انداختی ، یک از مهمترین هاچبک هاست
    موتور 2000 تنفس طبیعی با 178 اسب قدرت و باشتاب حدودا 7.5 ثانیه

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (330 دیدگاه) ,

    خروجی ار سی زد اینجا درست نوشته شده اگر این باشه خیلی توانش بالا میشه چجوری از موتور این توانو بیرون میکشن

    پاسخ
  11. پویا
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    Peugeot عزیز منظور من از اینکه گفتم پژو برند معروفی نیست در مقایسه با بنز و آئودی و بی ام و و حتی رنوی فرانسوی گفتم نه در قیاس با پیکان و پراید. قاعدتا هیچ کس نمیتونه ادعا کنه پژوهای روز از بی ام و های روز بالاترن. نیسان یا تویوتا از سال 2000 روی ماشیناش جی پی اس می ذاره آپشنای روز میده ولی پژو 207 یا 407 از همین آپشنای قدیمی و ساده هم بی بهرن. پژو اگه بازار خوبی تو اروپا و امریکا داشت نمیرفت با دانگ فنگ چین ماشین بسازه. من دو سال پیش برای یه سفر کاری رفتم نروژ و بعدشم هلند تو کل یک ماهی که تو این کشورا بودم ده تا پژو ندیدم . اینکه پژو بعد از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ اروپاست مقایسه درستی نیست به نظرم. اولین معیار این بزرگ بودن تعداد کارخونه های تولیدیشونه و نه میزان فروش. در ثانی پژو برای مصر و آرژانتین و چین داره ماشین میسازه فولکس برای آمریکا. یعنی چون بعد فولکس دومین خودرو ساز اروپاست باید نتیجه بگیریم از مرسدس بنز و جگوار و لندرور برتره؟ در خصوص کامیونای بنز قبل از انقلاب خط مونتاژ محصولات بنز در ایران دقیقا آذر ماه 53 راه اندازی شد اون موقع با نظارت کارشناسای بنز و با کیفیتی نه کمتر از بنز این کامیونا تولید می شد. بعد انقلاب بنز نمایندگی هاشو از ایران جمع کرد و رفت و دیگه خط مونتاژ هیچ خودرویی به ایران نداد الانشم اگه چند مدل بنز سواری تو ایران مونتاژ میشن با نظارت کارشناسای بنزه. چطور تو دوران تحریم رنو مثل پژو نظارتشو ول نکرد. اصلا مگه پژو از اولشم تو ایران خودرو نظارت داشت.
    در نهایت یه نکته رو بگم. تو ایرانی که غیر از پژو و پراید حق انتخاب دیگه ای برای قشر متوسط جامعه نیست وجود همچین تعصبهایی طبیعیه. شما پژو رو با پراید و پیکان یا مقایسه کنی معلومه پژو بهتره ولی اگه یه پژوی 2016 رو با یه فولکس واگن 2016 تو همین کلاس مقایسه کنی متوجه عرایض بنده میشید. ببخشین طولانی شد.

    پاسخ
    1. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بهترین خودروسازان جهان امریکا-انگلیس-المان-ایتالیا-ژاپن و بس
      کره و فرانسه در درجه دوم هستن

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.