جزئیات کامل پژو 2008 ویژه داکار

بازگشت پژو پس از 25 سال دوری کسالت‌بار از مسابقات رالی داکار خبر خوبیست که با معرفی مدل 2008DKR در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن خبررسانی گردید. اما تاکنون اطلاعات فنی این خودروی شگفت‌انگیز که قرار است در رالی داکار 2015 بدرخشد مشخص نشده بود.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR

اولین خصوصیت سورپرایز کننده این خودرو تک دیفرانسیل بودن آن است. این در حالی است که تمام خودروهای شرکت‌کننده در این رالی دو دیفرانسیل هستند. پژو 2008 با سیستم تک دیفرانسیل که به احتمال خیلی زیاد در عقب خودرو قرار خواهد گرفت پرچم‌دار تغییرات در داکار سال آینده خواهد بود.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR

این حرکت پژو به آن اندازه هم که شما تصور می‌کنید احمقانه نیست به غیر از مزیت کاهش وزن محسوس خودرو تک دیفرانسیل بودن آن اجازه استفاده از تایرهای بزرگ‌تر با برآمدگی کوتاه‌تر در جلو و همچنین اجازه استفاده از سیستم تعلیق 460 میلی‌متری را به‌جای 250 میلی‌متری می‌دهد.

به‌علاوه چرخ‌های بزرگ‌تر امکان نصب کنترل فشار تایر از راه دور را فراهم می‌آورند که زمان ارزشمندی را در مواجهه با تپه‌های شنی ذخیره می‌کنند.
همچنین پژو 2008DKR دارای یک موتور توربوی دوقلوی دیزلی 6 سیلندرمی باشد که 340 اسب بخار قدرت با 800 نیوتون متر گشتاور را به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته خود تولید می‌کند.

Peugeot 2008 DKR
اگر 2008DKR بتواند در این مسابقات برنده شود اولین خودروی دیزلی و تک دیفرانسیل خواهد بود که چنین عنوانی را به دست آورده است. بدنه ماشین از قطعات فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی فولادی سوار می‌شوند و طولی به اندازه 4099 میلی‌متر دارد که جثه این ماشین را در مقابل رقبای آن فشرده و کوچک جلوه می‌دهد.

طبیعتاً کارخانه در تلاش این است که این ماشین مسابقه ای را با مدل 2008 معمولی مرتبط سازد. مدیر ورزشی پژو برونو فامین دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به این که 2008 خودرویی تک دیفرانسیل با تکنولوژی Grip control است، می‌تواند هرجا که می‌خواهد برود و از همین رو 2008DKR که از مدل 2008 معمولی الهام گرفته شده باید با همین سیستم تک دیفرانسیل بر چالش‌های مسیرهای داکار فائق شود.

البته این دو خودرو فقط در نام و نشان و فرم کلی با هم مشترک هستند و از نظر فنی کاملاً با هم تفاوت دارند.


پژو با هدف موفقیت‌هایی که در سال‌های پایانی دهه 80 میلادی به دست آورد قدم به این عرصه نهاد. این شرکت در سال‌های 1987 تا 1990 چهار بار متوالی پیروز رالی داکار شده بود.

کارلوس ساینز و سایریل دسپرس و پیترهنسل به عنوان رانندگان پژو 2008DKR در این مسابقه شرکت می‌کنند. کارلوس ساینز قهرمان 2010 داکار است که توانسته است 2 بار پیروزی WRC را به کارنامه خود اضافه کند. همچنین سایریل دسپرس و استفان پیترهنسل به ترتیب با 5 و 11 دوره قهرمانی رالی داکار در این مسابقه شرکت می‌کنند.

مترجم: محمد ایرجی

30 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    واقعا که شاهکاری بیش نیست….

    پاسخ
  2. MohammadTSR
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اورین بع پژو!
    ولی من عاشق 206cc ام!

    پاسخ
  3. سعید
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فازی میده استایلش و چرخاش 🙂
    دوستان یه سوال
    دارم گواهینامه میگیرم و میخوام یه ماشین بخرم…
    بنظرتون دنده دستی بخرم یا اتومات؟؟
    اگ دستی چه ماشینی؟؟؟
    اگ اتومات چه ماشینی؟؟؟
    به نظرتون النترا 2015 چطوره؟؟

    پاسخ
    1. Just germany...
      سوابق: (264 دیدگاه) ,

      داداش تاا چقدر میتونی هزینه کنی؟
      شاسی بلند دوست داری یا سدان یا کوپه؟

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        تا 100 یا 110
        یه چیزی میخوام ک واس دور دور باشه
        فرقی نداره سدان یا کوپه…
        شاسی بلند نباشه
        چون بابام ix35 داره دیگ شاسی بلند نمیخوام…

        پاسخ
        1. Just germany...
          سوابق: (264 دیدگاه) ,

          الانترا خیلی ماشین خوبه و خوشگلیه.تا 110 یکی از بهترین گزینه ها الانترا هست یکی از دوستام داره خیلی راضیه
          اما به نظر من کیا سراتو خیلی با حال تره.داداشم داره فوق العاده ازش راضیه قبلش اپتیما داشت بنابر مشکلاتی فروختش سراتو گرفت ولی میگه تفاوتی با اپتیما نداره

        2. مک میسل
          سوابق: (2630 دیدگاه) ,

          سعید جان اگر برای دور دور میخوای دستی بگیر..ولی اگر برای مسافرت و داخل شهر اتومات.الانترا هم نگیر.به نظرم یه کمری تمیز2013 دست دوم پیدا کنی خیییییییلی خوبه نسبت به الانترا و سراتو و اینا……برای درگ های خیابونی و به قول شما دوردور کمری هم نرمه و هم ماشین خوب و هم استهلاک کم.فقط مشکلش اینه که امکانات زیادی در حد سوناتا نداره….سوناتا هم نگیر چون خوب در نیومده.امکانات کمری در حد همون سراتو.عموم یه چند وقت پیش برای مشکلات مالی کمریش رو فروخت.الان مگان گرفته میگه کمری یه چیز دیگه بود….اگر میتونی کمری 2013 بگیر…

      2. فرهود
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        تورو نمی دونم ولی توی این قیمت فقط و فقط GT86!!! بعدشم Alfa. من که چیز دیگه ای نمی گیرم. من GT86 داشتم خیلی دوسش می داشتم 😀 ! ولی دوستم Alfa خیلی خوبه منم الان شدیدا طلبه یکیش شدم.

        پاسخ
        1. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          چشمام در اومد تا بفهمم سگ دستته!

    2. محمد
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      دستی بهتره مطمعن باش…..فقط تویوتا ولکسوس وبنز…توروخدادنبال این ماشینای بی کیفیت هیوندا وچینیا نرو مفتشون ارزش ندارن

      پاسخ
  4. شاهین
    سوابق: (3134 دیدگاه) ,

    کجایی محمد؟! بیا این مال توئه!
    قیافش شبیه این شکلک شده: 😀
    ولی تک دیفرانسیل بودنش کمی تردید ایجاد میکنه.یه راننده ی قطری هم بود که توی داکار خیلی خوب می روند،نمیدونم اونم هست یا نه ولی اگه باشه کار پژو خیلی سخته.

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      شاهین مژده بده مژده بده پژو موتور 3 لیتری گذاشته روی ماشینش این دیگه 1600 نیست

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3134 دیدگاه) ,

        محمد این اگه موتور 1.6 داشت،تا سر کوچه شون هم نمی تونست بره چه برسه به داکار! 😀
        الان وقتشه که شیرینی بدی! بالاخره بعد از عمری چشممون به جمال یه موتور دیگه از پژو روشن شده آخه!

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2630 دیدگاه) ,

          راستی یه خبر:شاهین جان قصد دارد تا اخر این سال رکورد سرلشگر سپاه(GM)زیگمارو بزنه به افتخارش یه کف مرتب…
          ایشون قول داده تا سال96 رکورد میلاد و تا سال1400 رکورد………..هیچی دیگه میانگین کامنتاش در هر مطلب میشه50 کامنت

        2. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          شاهین جان
          با خبر شدم قصد داری رکورد عزیز دل برادر؛ مجاهد نستوه، پیر روشن ضمیر و عارف سالک … زیگما را بشکنی. همچنین خبر مسرت بخش نیت خاضعانه ات برای شکستن رکورد شیربیشه تحقیق، صفدرصدیق، آن غرقه ی دریای مواج، میلاد فقط آلمان فقط بنز را جابجا کنی. در این راه خطر بسیار است. دعای خیر من بدرقه ی راهت باد و انشالاه خداوند توفیقت دهاد. امیدوارم در کنف حمایتهای حضرت حق به غایت و مقصود خویش برسی
          ومن الله توفیق
          خاوری مزراتی
          22/5/1423 هجری قمری

        3. شاهین
          سوابق: (3134 دیدگاه) ,

          واقعا از این همه ابراز محبت و علاقه ی شما شوک زده شدم! 🙂
          ولی باور کنین من شکر بخورم به رکورد دوستان عزیز،برادران گرانقدر،همراهان گرامی و… جناب آقایان زیگما و میلاد عزیز حتی نیم نگاه داشته باشم!
          این خب مک میسل رو تکذیب میکنم! 🙂
          راستی خاوری عزیز،شما سرور مایی/لطف بنما جی میل عزیزت رو چک بکن داداش.مخلصم.

        4. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          میلاد و زیگما خیلی عزیزن و نماد پدالن…برند دارن واسه خودشون 🙂 شوخی بود

  5. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    800 نیوتن بر متر گشتاور ، اووووووه عجب چیز ردیفیه خدایی

    پاسخ
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    از هر نظر عالیه . ولی به نظر من پژو ریسک بزرگی کرده که با تک دیفرانسیل

    اینو راهی مسابقه میکنه . این ریسک و باید بعد از یکی الی دو سال میکرد .

    محمد ممنون !!!!!!!!!

    پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          فدات محمد جان

      1. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        محمد جان وقتی به میلاد گفتی: “قربونت”، دقیقاً یاد یکی از دوستانم افتادم که اسمش محمد هست و او هم به من دقیقاً “قربونت” گفته بود.شاید اونهای دیگه بگن چه مسخره ولی خاطراتمو زنده کردی!

        پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          چه جالب سجاد جان

  7. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    پژو در رالی همیشه تیمهای خوبی داشته
    به قول بهرام شفیع به نظر ماشین استقص داری میاد

    پاسخ
  8. saeed
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    حالا شما ببینید چه اعجوبه ای بشه وقتی تک دیفرانسیله و دنبال قرمانی ان پس باید فراتر از انتظار عمل کنه

    پاسخ
  9. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خب از بقیه شرکت کننده ها هم با خودروها بزارین تا مقایسه کنیم
    ولی طراحیش خیلی چابک بنظر میرسه و زیبا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.