ایران خودروپژو

سمند SE بخریم یا پژو 405 SLX

مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.

samand SE
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟

405 slx front
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !

خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.

405 slx rear
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما  استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX  میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.

405 slx interior

هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که  ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و  رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و  موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه پژو 405slxرو خریدم واقعا شتابی داره که هیچ ماشینه دیگه ای نداره خیلی دوسش دارم واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سه ماهه slx خریدم ماشین بدی نیست مطمئنا از سمند بهتره کم مصرفه خوبه ازش راضیم ولی چهار سال تندر 90 داشتم بجز بنزین و روغن خرجی نداشت و کیفیتش خیییلی بهتر از slx هست ولی گرونتره . در حد سی میلیون slx ماشین خوبیه ولی اگه 40 میلیون دارید حتما تندر بگیرید ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهروز

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند سنگینه چسبندگیش بیشتره پژو سبکتره شتابش خوبه من میگم پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین نوربخش

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام : با22میلیون که امکان بالا بردن بوجه ی خرید هم نیست دست دوم یا صفر چه چیز باید خرید. باتشکر از راهنمائیتان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      شما میتونید سمند مدل ۹۳ تمیز ،حالا یه دو تمنی بزارین روش بخرین، بدون رنگ البته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام : با22میلیون که امکان بالا بردن بوجه ی خرید هم نیست دست دوم یا صفر چه چیز باید خرید. باتشکر از راهنمائیتان ( حسین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بنیاد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند ک اون همه امکانات داره ،،چنتا ایراد جزیی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیمان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بنده هم سمند داشتم هم 405 زیبایی و امنیت سمند از 405 بالاتره ولی شتاب و سرعت و قدرت 405 واقعا از سمند بهتره درضمن بدنه سمند بعد از 4 سال شلخته میشه ولی 405 همون هیکل خودشو حفظ میکنه اگه از من میشنویید 405 بهتره من خودم الان پرشیا داشبورد جدید گرفتم که واقعا عالیییییه به نظر من پرشیا عروس ماشین های ایرانه هم خوشگله هم واسه راه رفتن عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین خان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند هم امنیتش بهتره هم سیتمش ولی شتاب پژو بهتره از نظر ایمنی وترمز فقط سمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehdu

    ۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    سمند فیس لیفت 405 هست….مطمین باشید بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پدرام

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از لحاظ جاداری و راحتی کابین سمند
    ولی از لحاظ سرعت،شتاب،موتور کم مصرف و کم صدا پژو
    اگه سرعت و شتاب و کم مصرف بودن براتون مهمه پژو
    اگر جاداری و راحتی براتون مهمه سمند
    من خودم 405 tu5 دارم از نظر قدرت و سرعت و شتاب خیلی از سمند بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضA

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا من مدت ها هست که انواع این ماشین هایی رو که مورد بحث قرار دادید داشتم و هنوز هم دارم من بی طرفانه نظر میدم اول از همه که 405 حالا چه slx چه هر مدل دیگه خیلی سابقه بیشتری داره و معایب و مزایای خودشو نشون داده در واقع یک خودرو سندانی هست که امتحانشو پس داده و موفق بوده ولی سمند از این نظر قدمت کمتری دارد دو 405 به دلیل وزن کمتر و کلا استیل ساخت و هندلینگ تز سمند بهتر و اگه شما دقت کرده باشید وقتی از یک سمند بیش از سه سال میگذره دیگه اون استایل قبلیو نداره و به اصطلاح خسته به نظر میرسه سوم سمند تز نظر خیلیا زیادی داخلش گرفته هس و مقداری رانندگی باهاش سخته ولی دیگری هم این نظرو رد میکنن و چهارم فرمان slx. بسیار نرم تر از انواع سمند هست پنج کسانی که عاشق ماشین های اسپرت هستند که دیگر نیاز به سوال نداره که کدومو انتخاب میکنن چون چهارصدو پنح و مخصوصا slx اون شبیه ماشین های تیونینگ هست و اما میرم سراغ سمند با توجه به این که این خودرو یک خودرو داخلی مطمعنا طرف دار های زیادی داره دوم معمولا افراد با سن باتر سمندو بیشتر میپسندن سوم یک سری.طراحی های داخلی سمند زیبا تر از چهارصدو پنج هس که جای سوال نداره و یکی از معایب این خودرو که معمولا برای افراد جوان تر مورد اهمیت است وزن سنگین تر آن نسبت به سایر رغبا حالا هر نوع ماشین رو که بخواهید در نظر بگیری است که به اصطلاح میگویند این ماشین لش هس و میرسم به اخر بحث هر دو ماشین طرف دار های خودشون دارن ولی سمند نیاز به یک برسی دیگر در مورد موتور بدنه و حتی داخل دارد پس نتیجه این میشه که چهارصدو پنج مقداری سر تر هست این حرف منو میشه حتی با نگاه کردن به ماشین های اطرافیانتان و نظرشان باور کنید.یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. داود

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام پژو بگیرم موندم ۴۰۵ GLX بگیرم یاSLX راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضA

      ۲۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خب معلومه که 405 slx یه مدل به روز تره سوال نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      قطعا پژو 405 slx

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعيد

        ۲۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        صدرصد اس ال ایکس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. یونس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط 405

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان میخواستم ببینم پژو slx tu5 ایا ضبطش تصویریه و روی فرمونش دکمه داره و با اون دکمه ها ضبط روشن میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی مژدهی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان،از همه سوال کنی ماشینای پژو که پشت هم واشر میزنه با تنظیم آب و فن و رادیاتور و ،،،،هم فایده نداره باز واشر میزنه،سمند هم نمیدونم چراشو ولی بعد از 2سال کابینش شل میشه مثل ماشینای خیلی کهنه میشه برعکس پژووالسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش Tu5 واشر فلزی داره وأشر دیر میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. M.a

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم که 405slxقدرت وسرعت پارس رو داره پسرو صدا زیاد نداره؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من کار گر ایران خودرو هستم موتور تی یو فایو هم روپارس بسته میشه و هم روی 405،موتور1800هم همینطور،موتور 405اس ال ایکس همون موتور تی یو فایو است ،وزن پارس از 405بیشتره حالا خودت مقایسه کن ببین کدوم بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ALINIKAIEN

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من الان 6 ماهه 405 SLX صفر خریدم از همه نظر عالی هست . دوستان واشنایان در ابتدا به من میگفتن نخر خوب نیست . اما طبق تحقیقاتی که انجام دادم.معلوم شد که SLX طرح قدیمی ها بد بوده و SLX جدید از لحاظ قدرت و سرعت و شتاب حرف اول را میزند.
    SLX قدیمی با97اسب بخار و SLX جدید با 108اسب بخار دوستان شما اگر قصد خرید ماشین دارید حتما SLX بخرید.واقعا عالیییییییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. omid ta

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون شک405slx خیلیییییییییییییییی بهتره سوختش 100 6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ahmadsmd

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی
    آیا کیفیت سمند ال ایکس بعد از تحریم افت کرده؟؟
    آیا ارزش خرید دارد؟؟
    چرا شتاب سمند مدل 91به بالا 14.5 هست و مدل پایین ها 11.9؟؟
    آیا کیفیت پایین اومده یا ضریب دنده ها فرق کرده؟؟
    لطفا راهنمایی کنید
    تشکر از همه دوستان و سایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بسیاری میگن بعد از تحریم یه مقدار افت کیفیت در قطعات داشته.
      ال ایکس ماشین خانواده است. اگر قصد ندارید پول بیشتری بپردازید همون رو بخرید.
      در مورد شتاب باید عرض کنم ظهور موتور ای اف سون قاعدتا باید شتاب و قدرت رو در سمند بالا میبرد اما با وجود ده اسب قویتر بودن، چند دلیل باعث افت شتاب سمندهای ال ایکس جدید میشه. اول اینکه بخاطر پایه گاز سوز بودن موتور ای اف سون، و نصب تجهیزات سی ان جی مانند کپسول و … وزن کلی ماشین نسبت به مدلهای قبل بیشتر شده. و دوم اینکه با اینکه ای اف سون توان بیشتری از موتور سنتی ال تری داره ولی حداکثر گشتاورش در دور موتور بالاتری نسبت به ال تری بدست میاد در شرایطی که گشتاور تقریبا برابری دارند. برای موضوع افت شتاب این دو دلیل به ذهنم میرسه.
      در مورد تغییر ضریب دنده ها اطلاع خاصی ندارم. اما چون موتور تغییر کرده طبیعتا باید گیربکس هم اندکی دچار تغییر شده باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad fm480

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        سامان داداشش شتاب ای اف 7 از ال 3 بیشتره.
        شتاب ال3 = 14/5 ثانیه هست و شتال ای اف 7 =12 ثانیه هست
        کلا EF7 بهتره از همه جهات و مهمتر از همه اینه که دیر تر از ال3 واشر میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. علیرضاcar

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    میخواستم بپرسم با25م پژو slx داشبورد جدید گیر میاد لطفا هرچه سریعتر بگویید ممنون میشم فقط ازنظر فنی اس ال ایکس بهتره یا جی ال ایکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من بین slx و glxموندم کدومو انتخاب کنم لطفا راهنمایی کنید از نظر ظاهر glxرو ترجیع میدم ولی glxشنیدم جدیدیاش از نظر کیفیت خوب نیستن(البته جدیدیا همه ماشینای ایرانخودرو کیفیتشون اومده پایین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رجبی

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من slxدارم مدل۹۳داشبورد جدید tu5دارم ازنظر شتاب ومصرف خوبه ولی کیفیت داخلش از اسباب بازیهای پلاستیکی چینی هم بد تره حالا ما ملت بدبخت مجبوریم با همینا بسازیم چون باید منافع بضیها تامین بشه رو فرمون هیچ کنترلی برای ضبط نیست کلاجش رو هم بیرون عوض کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. علیرضا car

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    سلام بلا خره امروز یک اس ال ایکس نوک مدادی داشبرد قدیم یک ایربگ مدل 93 کارکرد 76000بدون خط وخش خریدم به قیمت 25500 فقط میخواستم بپرسم به قیمت خریدم یانه لطفا جواب بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کمی گرون خریدی با این اوصاف 24م قیمتشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا مصرف پژو tu5 پایین است؟
    ایا مقاوم هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mohammad fm 480

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بنظر من 405glx داشبورد جدید بهتره چون ابهت خاصی نسبت به slx داره.چون شتابش بیشتره. گشتاورش بیشتره . حجم موتورش بیشتره.وهمین گشتاور بیشتر glxنه تنها 8اسب اضافیه slxرا جبران میکنه بلکه از اون پیشی هم میگیره .مصرف سوختش هم صدی 1.5لیتر اضافه تره. که چیزی نیس.و در ضمن glxدوگانه سوزه که میتونه ضعفش در مصرفش رو جبران کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان گلم .من یه پراید داشتم امروز فروختمش الان میخام یه ماشین دوگانه سوز بخرم سمند بخرم یا 405 لطفا منو راهنمای کنید ممنون میشم .ولی میگن سمند پایه گاز سوز بهتره لطفا راهنمای کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند زاپاس 405 هم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. samv7.esf

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان. اول بزارین بگم که اکثر ماشین های داخلی و بسیاری از ماشین های وارداتی تا سقف 200 تومن رو داشتیم و تجربشون رو دارم. پدرم الان یدونه کمری 2014 داره و خیلی راضی هستش و داداشم هم یدونه جک اس5 داره که اونم راضیه از جک. خودم هم چند تا ماشین تابحال عوض کردم و اسفند 93 بود که پژو 405 slx tu5 صفر داشبورد جدید خریدم و تا بهمن 94 داشتمش و بعدش هم یدونه هیوندای i20 دست دوم گرفتم که الان دارم استفاده میکنم و به جز گیربکس مسخرش از همه چیزش راضیم.نظر من نسبت به این ماشین:
    از نظر مصرف خیالتون راحت که در بدترین شرایط بالای 8.5 نمیره. شتابش تا 150 عالی هستش و بیشتر از این نباید ازش توقع داشته باشین و نهایت سرعتش هم 190 تا هستش. توی سربالایی کم میاره و حتی تیبا رو هم نمیتونه بگیره. از نظر راحتی خوبه و توی مسیر طولانی اذیتتون نمیکنه. کیفیت ساخت قطعات داخلش و کیفیت مونتاژ واقعا پایینه به طوری که پراید بهتر از اینه. کلاچ این ماشین روزای اول حالت پله ای داشت و دادم بیرون صفحه کلاچ رو عوض کردن که خوب شدش. چراغای جلوش نور خوبی نداشتن و آخر مجبور شدم کل پنل های چراغ جلوش رو عوض کنم تا خوب شد. کولر خوبی داره. هندلینگش سر پیچ ها خوبه البته من لاستیک ژاپنی 205 انداخته بودم روش. چیز جالبش اینه که اتاقش به نظرم از i20 هم کم صداتر بودش ولی صدای موتور داخل میومد یه مقدار. در کل به نظرم با توجه به مصرف کم و بیصدا بودن اتاق و راحتی و شتابش میتونه گزینه خوبی باشه. ببخشید طولانی شد. با تشکر از سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همه میدونن ماشینای خادجی از ایرانی بهترن
    پژوی فرانسه کجا و آشغال ایرانی به نام سمند کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم میگم اس ال ایکس بخرید خداییش ماشینی است که داره جاه میفته بین مردم مثل پرایدخریدارش زیادمیشه واقعاقمتش هم مناسبه با امکانات بالا نباید پول حبابی بدیمن 3 ماهه دارم تحقیق یکنم اول میخواستم تیبا بخرم بعدفهمیدم مفت نمی ارزه چون هرقطعه اش مالی ریو است که هم گرونه هم گیر نمیاد تیبا هاچ بکش هم همینه بعد رفتم سراغ ساینا از نزدیک که دیدم حالم به هم خورد چون نه قیافه داشت همون قطعات تیبا و ری روش بود بعد فکر کردم 206 دیدم هم گرونه هم جا نداره پس فهمیدم بهترین ماشین و ارزانترین ماشین فعلادرایران همین 405اس ال ایکس است با موتور 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مرتضی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان موتور هر دو که یکیه سمند و پژو نداره هر دو تا اشغاله ما بدبختیم داریم اینهارو میخریم حداقل چهار تا ماشین بیشتر تو این رنج قیمتی تولید میکردند از چند تا شرکت سازنده خودرو مقاسیه نداره از نا چاری هر کدومو دوست داری صفر نخر یه سال کارکرد بخر تا تمام ایردهاشو بنده خدا نفر اول که خریده گارنتی درست کنه هی گارانتی نری تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. شهرام توکلی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما بدبختیم که مجبوریم این ماشینا رو بخریم. حق انتخاب بین بد و بدتر در زمینه ماشین و در این دهه که کمپانی های ماشین ساز دنیا بهترین کیفیت رو برای مشتریهاشون قائلن خیلی زشته و سیاست کثیفیه از طرف خود روسازان داخلی که دزدن. واردات ماشین اگر ازاد بود هیچ کدوم ازین اشغالا فروش نمیرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام توکلی

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      صد در صد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      براجاده های ایران همین ماشینا بسه.چون اتوبان و ازادراه اونقدری نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا