ایران خودروپژو

سمند SE بخریم یا پژو 405 SLX

مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.

samand SE
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟

405 slx front
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !

خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.

405 slx rear
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما  استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX  میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.

405 slx interior

هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که  ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و  رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و  موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که اس ال ایکس Tu5 خریدیم و واقعا داریم حال میکنیم .رانندگی باهاش یک حالی داره که نگو مخصوصا شتابش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      اتفاقا وقتی موتور tu5 روی 405 سوار میشه شتابش خیلی به نسبت 206 افت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hasan

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما سورن خریدیم به نظر منم خیلی بهتر پژو 405وپارس ورانا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SHAHROKH

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام.اگه شما توی سربالایی ها ماشین خودتونو با یه1800مقایسه کنی دیگه این حرفو نمیزنی ولی درکل ماشین مناسبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. صادق

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من حدود یک سال هست که 405 موتور tu5 دارم به جرات می توانم بگم بهترین خودرو شرکت هستش با توجه به موتور کم مصرف ,شتاب عالی ,لذت رانندگی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اره،رانندگیش ادمو خسته نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بژو405خیلی خوبه شتابش روهم نگوواقعاحرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. انصاري

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان گرامی اگر آدم با انصافی پیدا میشه که به مسائل مربوط به ماشین وارده ، بدون تعصبات مسخره و عقده ی خود کم بینی که مختص ما ایرانیهاست ، لطفا بگه که بلاخره 405 بهتره یا سمند؟
    الهی خیر نبینه اونی که الکی نظر میده و مردم رو توی شک یا نگرانی میندازه ، انصاف هم خوب چیریه . خیلی ببخشید شما که اطلاعات درستی از ماشین نداری بیجا میکنی مردم رو دچار تردید یا استرس میکنی . بذارید کسی حرف بزنه که دردی از مردم بدبخت که قراره 8-27 میلیون پول روی یه تخم مرغ شانسی بدن ، دوا بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      سلام.آقای انصاری بهترین نظر روکسی میتونه بده که تجربه سواری این نوع ماشین هاروداشته باشه .سمنداس ای همون سمندمعمولی خودمونه فقط چراغ های عقبش عوض شده ولی موتور همون ایکس یو هفت هستش .موتوری که هم روی پژو405 وپرشیاست .پس ازلحاظ موتوری هیچ فرقی بین سمند اس ای و405 نیست .ولی از لحاظ ظاهری خوب سمندتزیینات خیلی بهتری داره ونرمتره ومخصوص خانواده است .البته 405 تریم (داخل ) بژ (کرم ) داخل تمیزی داره ولی سمند بهتره .درمجموع تقریبا هر دو ماشین باهم برابر هستن .البته اگرازلحاظ مالی مشکل داری بهتره 405 دوگانه سوز بگیری چون سمند اس ای دوگانه نداره .دیگه بقیش سلیقه خودته ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشکان

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        405 جاش از سمند بشتره. من دوتاشو داشتم الانم باز سمند دارم ولی 405دلنشین تر سمنده واسم چون دید بهترورول بهتری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. hesam

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        405 بهتره چون سمند ماشینیه که زود به صدا میاد ول میشه اما 405 اینجوری نیست البته این نظر شخصی خودمه چون الان 4ساله من 405 اس ال ایکس دارم و تاحال هیچ صدا و هیچ مشکلی نداشته بعد سمند تو جاده بخای یه سبقت بگیری اصلا شتاب نداره اما 405 شتابش واقعا خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (126 ديدگاه)

          حسام توسمند نداری برای چی نظر الکی میدی اون سمندی که تو تو فکرت خطور میکنه مال 8 و9 سال پیشه اول سمند هرچی باشه از 405 اول تند تر میره سمند تو دنده 1 و2 شاید از 405 کمی عقب بیافته ولی تو دنده های 3 4 5 405 و امثال اونو سوسک میکنه در کل سمند بهتر از 405 این به اونایی میگم که تجربه سواری سمندو دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ببخشید مطلبی که من نوشتم درباره 405معمولی بود ولی درباره 405 تی یو فایو اطلاعاتی ندارم چون نداشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علي

      ۱۲ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با درود واسه رانندگی در جاهای پر تردد 405 از بابت دید آینه خیلی بهتر از سمند هستش اما برای مسافرتهای بین شهری سمند کمی راحت تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد امیر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند se دارم خداییش به اون پولی که میفروشن خیلی خوبه تازه تو ایران که هر ماشینی داشته باشی حدکثر باید0 12 الی 130 تا بری اونم تو اتوبان که خیلی کمه تو ایران که حتی پیکان هم این سرعت رو میره پس به سرعت فکر نکنین کیه که بیاد وقت بگیره که چن سانیه 100 تارو پر میکنه هر ماشینی داشته باشی حداکثر 130 تا میری پس زیاد به جزییات نرید خواهشن و مردم را ماشین زده نکنید. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amir.t.

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    سمند خیلی سر تره نسبت به پزو از هر لحاظی البته بدون دور برداشتن و طبیعیه که سمند دیر دور برداره اونم به خاطر وزن سنگینشه ولی وقتی دور برداره دیگه رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alirezaa

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنظر من کار عاقلانه اییه که سطح بودجه خودون رو بالا ببرید و بجای این دو گزینه یه 206 اس دی تیپ وی 8 بخرید. چون از نظر قدرت و هندلینگ و آپشن فابل مقایسه نیستند و قابلیت ارتقاع آپشن رو هم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ramin

        ۲۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        داداش 206 اصلا صندلی های عقبش جانداره واسه پاها آدم پدرش درمیاد تو یه مسافرت.من خودم سوارشدم که میگم.ماشین مسافرت فقط سمند و دیگر هیچ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر دو ماشین جزو بدترین ماشین های دنیا هستن و هیچ خوبی ای ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سال۹۱گرفتم گیربکسش کمی از روز اول صدا میده نماینگی های شهرمان)ایلام( بردم میگن دست نزن بدتر ازاولش میشه،لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدحسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،این همه نظرامایکی نیست بگه بااین چراغهاش باید چکارکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سارا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو 405 بهترین خودرواست.شتابی که این خودرو داره هیچ خودرویی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام. سارا خانم ماشین سوار نشدی که به پژو 405 میگی ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. هادی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از اونجایی که 405 با سمند اس ای از لحاظ موتوری تفاوتی نداره پس میمونه زیبایی از نظر من سمند زیبا تره اما برخی گاز سوز بودن براشون مهمه که سمند اس ای گازسوز نیست اما در کل گازسوز برا کسی خوبه که مسافرکش باشه چون اصطحلاک وحشتناکی گاز رو ماشین میذاره چند نفر گفتن سمند زود از کت و کول میفته شاید ال ایکس و سورن بعد از مدتی این طور شن اما سمند اس ای سبکه و مناسب و از ریخت نمیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سینا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سارا جان خدمت شما عارض باشم که از 405 تعریف های کهکشانی نکنید 405 همون آشغالی بود که هر روز یه جای ایران یدونه از اون منفجر میشد کارخونه پژو سال1990 اعلام کرد که405 خوردوی هستش که استانداردهای لازم کسب نکرده بعدش هم به ایران آشغال خر غالب کرد پیشنهاد من اینه که اگه 10 ملیون سر کیسه رو شول کنی میتونی سمندef7بخری عالیه واقعا عالیه تو ماشین های ایران خودرو هم امکاناتش بیشتره هم یه موتور120 اسب بخار داره پولتونو برای آشغالی مثل405 خرج نکنید من از اون آدم هایی نیستم که از تولید ملی حمایت کنم حال خودمختارید من اون اطلاعاتی رو که داشتم گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. raul

      ۲۹ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من 405GLX دارم بد نیست، مخصوصا شتاب عالی در ضمن ماشینش جاده داره بقول ما (ینی رانندگی آسون و جاده تو دستته)
      سمند فقط از بیرون قشنگه ینی خیلی خیلی قشنگتره و اصن نمیشه انکارش کرد خیلی سرتر از بقیه چون طراحی آلمان هست.

      از من مهندس اینکاره بپرسین میگم هرچی موتور دس نخورده تر و به موتورهای قبلی نزدیکتر باشه بهتره اصن گزارشات شتاب صفر تا صد و بقیه همه کشک
      حالا :
      اگر رانندگی برات مهمه و کم خرج بودن GLX
      اگر زیبایی البته از بیرون(چون سمند از درون شبیه چاله فضایی هست و نمیتونی ازش پیاده بشی)برات مهمه سمند.
      “با توجه به اینکه همشون یه آشغالن آخرش”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. a mechanical engineer

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من پدرم 405 داره خودم سمند se خوب سه تا نکته لازم به ذکره
    اولا در مورد قیمت این دو ماشینه که در بازار 405 تک سوز با قیمت 26.8 و سمند se با قیمت 24.5 اختلاف 2.3میلیونی رو دارا هستد
    نکته دوم در مورد شتاب سمند se هستش که لازم دونستم یه مقایسه صورت بگیره. من خودم تا حالا زمان نگرفتم چون این کار نیاز به وارد کردن فشار بسیار زیادی به ماشین برای رساندن دور موتور به 6000 rmp داره ولی با توجه به وزن این دو خودرو (سمندse به میزان 1215 و 405 تک سوز 1100 و 405 دو گانه سوز به میزان 1250 کیلوگرم) به طور قاطع می توان گفت شتاب سمند باید مابین این دو مدل پژو (تک سوز و دوگانه) باشد.
    و نکته سوم اینکه مشخصا سمند se دارای بدنه ایرودینامیک تر و و فضای داخلی تقریباً به روزتری نسبت به 405 هست
    با در نظر گرفتن این سه نکته به نظر من سمند se گزینه مناسبتری می تونه باشه.
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لطفا در مورد مصرف سمند اس ای بگید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. اصغر

    ۱۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخام ماشین بخرم سمند بهتره یا پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      اصغرآقا.سمند اس ای بهتره .ازیکی از راننده های ایران خودرو که ماشین تحویل میده سوال کردم گفت سمند اس ای خیلی بهتر از 405 .گفت من فقط عشقم سمند اس ای که برم تحویل بدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ammmiir

      ۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از نظر من سمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که یه GLX 2000 مدل 81 دارم واقعاَ باد چرخش به این آشغالها می ارزه
    سرعت و قدرت فوق العاده ای داره فقط شتابش یه مقدار پایینه اونم به خاطر حجم موتور و وزن بدنشه وگرنه از هر لحاظ نسبت به ماشینای امروزی برتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدپهلوانی

    ۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان الان سه سال است که ما 405glxداریم تا 70000خوب بود بعد به خرج افتاد و داره جیب ماروخالی میکنه به نظرمن ال90 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عطا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به تمام دوستان.
    من خودم خیلی ماشین عوض میکنم.من سمندseوlxوef7داشتم
    اصغراقا اگه ماشین نخریدید پیشنهاد من اول ef7ودومlxوسوم seبخره.حالابستگی به پولت هم داره.فقط سمندef7داره که قطعاتش یک خرده سخت پیدامیشه.ولی بهتون من پیشنهاد میکنم 405glxبخر به قول گفتنی بروحالشو ببر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عطا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به اقا محمد امیر شما باید یک سربه استان ما بزنی ببینی که پراید توجاده کمتراز160 نمیرند من خودو سمندseداشتم200پرکردم سمندlxداشتم210,ef7رو230راحت پرکردم.هرشهری قوانین خودشو داره ماتو جادههامون پلیس نداریم .بیاشهرما ببینی توجادههاش پیکان وانت وسواری140تامیرند.
    هرکسی ازدوستان سوالی درباره ماشین داره ازمن بپرسه تاجوابش بدم جون من یک زمانی خریدوفروش میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام شهر شما کجا و در کدوم استان هست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد حسين

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند خوشگلتره ولی رانندگی 405 بخاطر سبکتر بودنش بیشتر حال میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سینا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سمندSEاز لحاظ چهره زیباتر از 405 پیر هست موتور جفتشون هیج تفاوتی باهم ندارند شتاب سمندSE حدود9/11 هست وحداکثرسرعتی که دوستان من تونستن باهاش برن205 تا درمورد 405 صفرتاصدش 8/11 هست حداکثر سرعتش 190 تا سمند در دنده های 1و2 از 405 به اندازه خیلی کم عقب میافته ولی در دنده های 3 4 5 سمند کاملا جلو میافته پایداری سمند تو سرعت بهتر از 405 هست یعنی تو سرعت میشه بهتر بیش اعتماد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به خدا405 از هر ماشینی پایین تر باشه از سمند بالا تر خواهشا صلیقه ای نظر ندید ی چند ساعتی هر دوتا تجربه کنید بعد نظر بدید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سینا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    علی اقا پدر بنده 25 سال داره خرید فروش ماشین انجام میده خودش 405 رو به تیبا ترجیح میده اصلا 405 میگیم از sE بهتر به پای سمندef7که نمیرسه بعد تو میگی 405 هرچی باشه از سمند بهره اگه حرف تو یک درصد صحت داشت که نداره من سمندمون رو از گردنه امام زاده هاشم ولش میکردم تو دره 405 آشغال بود آشغال تر از این هم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. عطا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا سینا
    من خودم 8 ساله نمایشگاه دارم.بنظره من سمند از پژو بهتر هم از لحاظ امکانات (اپشن)وهم طراحی زیباش.ولی 405 بعلت وزن کمش لذت رانندگی خوبی میده
    توشهر ما 405 قیمتش از سمندef7دقیقا 2میلیون گرون هسته .پژو 405 تا یکی دو ماه پیش 29تا500/29 میلیون فروش میره ولی سمند ef7باقیمت27 میلیون بود من 10تا پژو 405 داشتم که ظرف 2روز فروش رفت ولی سمند یک هفته طول میکشه بفروش .سمند ماشین خانوادگی هسته.پژو هم ماشین خانوادگی هسته وهم ماشین تقریبا کاری هسته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ali..tabriz

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام .
    من تجربه پژو405slxدارم باسمند ef7من قبل از سوار شدن سمندپژورامی پسندیدم ولی بعد از تجربه سمند درجا رفتم صفرسمندبنزین ای اف سون گرفتم وپژو رو فروختم.حسن خوب پژو شتاب واقعاخوب..ایرادات مهم پژو ترمز.امنیت اتاق افتضاح.اینوبایدکسی بگه که تند میرونه.ولی سمند واقعا ترمز و امنیتش خیلی سرترازپژو…………من توصیه ام به کسانی که میخان پژو اس ال اکس بخرن برن سمن حتی اس ای را سوار شون بعد ….اگه جونتون رادوس دارین برین تست کنین…….مرسی موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بچی ده

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید به همه ونظرات خوبتون من بچی جنوب هستم و405دارم من با این ماشینم 800کیلو بار می زنمواز شتابش وسرعتش اصلا کم نمیاره حتی بیشتر موقع 200با هاش می رم به نظر من 405ازهمه ماشین ها محکم تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سال 87 یه سمند ال ایکس صفر خریدم دوگانه سوزم بود بسیار خوب بوده یعنی عالی بوده از لحظ قیافه که نسبت به هم نوعاش تک بوده زیر پاشم خوبه تا حالا اخ نگفته فقط کمکاشو عوض کردم از لحاظ موتوری حرف نداره هنوز که هنوز شتابش مث همون اولیه که خریدم خودم تا 220 تا پر کردم به نظر من اگه تو شهر زندگی میکنین واهل مسافرت هستین سمند بهترین ماشینه اما اگه سریر باشه دیگه دیونست اون بهتره اما اگه برا روستا میخواین 405 بهتره چون سمند برا شهر عالیه برا روستاها بدرد نمیخوره در کل سمند برای شهر من نمره ی 20 رو بهش میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بهنام

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن 405 اس ال ایکس بهتره سمند اس ای بعد از یک سال خیلی وا میره انگار یه 5سالیه که راه رفته در صورتی که 405 این جوری نیست.
    خانواده سمند فقط سورن ef7خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجتبی

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینین دوستان گلم هیچ کی نمیگه دوغ من ترشه اونی که405داره میگه 405 خیلی خوبه اونی که سمند داره میگه سمند خیلی خوبه منم که مزدا 3 دارم میگم مزدا 3 خیلی خوبه در کل میخوام بگم ماشین هایی که مونتاژایرانه به درد نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا