فیس‌لیفت پژو 301 در چین

سام کاویانی: گویی چند سالی بود که پژو از ریل موفقیت خارج شده بود و پیاپی خودروهایی را تولید می‌کرد که نه از سبک سنتی پژو تبعیت می‌نمودند و نه آن‌چنان که باید و شاید از مایه‌های زیبایی و وجاهت یک محصول مدرن برخوردار بودند؛ اما از سال 2015 میلادی بدین سوی، گویا پژو از خواب زمستانی خود برخاسته و رستاخیز دگرباره‌ای را آغاز نموده است. اینک برخلاف یک دهه پیش، ما پیاپی شاهد عرضه نسخه‌های سخت جذاب و گیرا از پژو هستیم و این خودروساز می‌رود که فر و شکوه پیشین خود را باز یابد. پژو مجدداً روی ریل افتاده و دورنمای وضع آن کاملاً روشن است.

peugeot-301-facelift-01
در این میان، پژو تنها به عرضه محصولاتی به‌روز و مدرن اکتفا نکرده بلکه ساخته‌های فعلی خود را هم یکی پس از دیگری، تحت عمل فیس‌لیفت قرار داده است؛ و شاید مهم‌ترین تغییر، همان جابه‌جایی آرم پژو از روی کاپوت به مکان سنتی آن یعنی میانه جلوپنجره باشد، آرمی که تأثیر بسزایی در زیبایی جلوپنجره محصولات پژو ایفاء نموده و به‌نوعی مؤید هویت آن است. البته ساده‌لوحانه است که تغییرات فعلی را تنها به جابه‌جایی یک آرم محدود نماییم بلکه نکته مهم‌تری که در طراحی‌های نوین پژو سخت به چشم می‌آید استفاده ماهرانه از خطوط شارپ و تیز در کنار خطوط نرم است، بدون آنکه در این میان، یکی فدای آن دیگری شده و به زیبایی کلی خودرو لطمه وارد شود.

نسخه فیس لیفت پژو 301
نسخه فیس لیفت پژو 301

ازجمله مدل‌هایی که پژو در آینده‌ای نزدیک قصد تولیدش را در ایران دارد، سدان 301 است. این سدان اقتصادی هم‌اینک در سه نقطه از عالم من‌جمله اسپانیا، چین و نیجریه به تولید می‌رسد و اگر کارها طبق روال عادی و متعارف خود پیش برود، به‌زودی کشورمان به چهارمین تولیدکننده آن بدل خواهد شد. در این میان، عمده انتقاداتی که وجود دارد به طرح این خودرو، به‌ویژه ناحیه جلو آن برمی‌گردد که چندان زیبا و عامه‌پسند نبوده و تا حدی ملالت و کسالت را القاء می‌کند. خبر خوشی که دراین‌باره وجود دارد آن است که پژو به فیس‌لیفت این خودرو اقدام و طرحی به‌مراتب زیباتر و عامه‌پسندتری را برای آن تدارک دیده است. به امید آنکه در کشور ما نیز، نسخه فیس‌لیفت در همان آغاز کار در مدار تولید جای گرفته و از عرضه نسخه قدیمی آن پرهیز گردد.
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA متن مختصری را درباره پژو 301 فیس‌لیفت انتشار داده که در اینجا برگردان آن را از نظر می‌گذرانیم.

نسخه فعلی پژو 301
نسخه فعلی پژو 301

پژو 301، فیس‌لیفتی را در چین پذیرا خواهد شد. در این میان، عمده توجه آدمی به جلوپنجره جدید و چراغ‌های این خودرو معطوف می‌گردد، جایی که طرح آن به پژو 308 سدان شباهت یافته است. تغییرات دیگر شامل مواردی همچون سپرهای جلو و چراغ‌های عقب جدید هستند. نسخه فیس‌لیفت پژو 301 در نمایشگاه خودروی گوآنگژو رونمایی خواهد شد و به‌زودی شاهد عرضه آن در بازار چین خواهیم بود.

نسخه فیس لیفت پژو 301
نسخه فیس لیفت پژو 301

نسخه فعلی و یا غیر فیس‌لیفت پژو 301، نخستین بار در سال 2013 میلادی رونمایی شد. در حال حاضر، این خودرو ارزان‌ترین سدان در خطوط تولید پژو در چین به شمار می‌آید و بهای آن از رقم 95,700 یوآن استارت خورده و به 119,700 یوآن ختم می‌گردد. تنها پیشرانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، یک نسخه 1.6 لیتری به توان 117 اسب بخار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

نسخه فعلی پژو 301
نسخه فعلی پژو 301

پیشرانه و گیربکس‌ها بدون هیچ تغییری عیناً در نسخه فیس‌لیفت پژو 301 نیز به کار خواهند رفت و بهای نسخه فیس‌لیفت نیز در همان حد قبلی خواهد بود.

peugeot-301-interior
پژو 301 در چین به اشتراک توسط دانگ فنگ – PSA به تولید می‌رسد. ضمن اینکه مدل خواهرخوانده، یعنی سیتروئن سی الیز (C-ELYSEE) نیز فیس‌لیفتی را به خود خواهد دید.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

22 دیدگاه

  1. سعید
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    نامردا بذارید تو ایران بیاد بعد فیس لیفتش کنید.
    آرزو به دل شدیم یه ماشین درست و حسابی قبل از فیس لیفتش به دست ما برسه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3639 دیدگاه) ,

      فکر کنم اروپایی هاماشینی که به اینجا صادر میکنن رو دیگه خَز شده حساب میکنن.

      پاسخ
    2. ASTON MARTIN
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      تو ایران بیاد چل میلیون کمتر نمیدن
      اینا کارشونو یاد گرفتن

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        چهل میلیون؟اگه شصت دادن خدا را شکرکن

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (317 دیدگاه) ,

    چه فایده اینو قرار هم قیمت نسخه های اروپایی به ما قالب کنه ایران خودروی عزیزمون

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    چقدر قشنگ شده به عنوان خودروی اقتصادی خیلی خوبه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    این خودرو چند ساله تو بیرون ایران تولید میشه و حالا فیس لیفتم که شده تازه تو ایران میگن که تولیدش با تاخیر شاید انجام بشه!
    بشخصه بعنوان کسی که قصد خرید یه مدل از خودروهای جدید رو داشتم اگه این ماشینها با فیس لیفتهای جدید(هر کدوم که شده ) مونتاژ نشه
    دیگه عمرا بخرم

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      طراحی رانا هم توسط طراحان چین انجام شده – طبیعی است که این فیس لیفت هم شبیه باشد

      پاسخ
  5. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    من نمیدونم نمیخوان دست از سر این tu5 بردارن

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      دوست عزیز موتر این ماشین EC5 است . با یه سرچ کوچیک به این نتیجه میرسید. خود ایران خودرو هم تائید کرده که از موتور EC5 استفاده میشه

      پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (867 دیدگاه) ,

    نسخه قدیمی مثل اینکهزیبا تَر از فیس جدید هست

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4257 دیدگاه) ,

    فعلا که پژو، وضعیت بهتری پیدا کرده.

    پاسخ
  8. carlove
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    پژو خیلی خوب شده خیلی قشنگه کاش تو ایران نسخه فیص لیفتش بیاد که نمیاد

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل DODGE
    DODGE
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    پژو در حال باز پس گیری جایگاه های گذشتشه با ورود به امریکا دیگه این شیب پیشرفت تثبیت میشه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    پژو این چند ساله واقعا خوب برگشته به رقابت و طراحیاش خیلی بهتر شده

    پاسخ
  11. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    هر سه تا عکس از جلوی ماشین باهم فرق میکنن
    یکیش که همینیه که الان تو بازاره
    یکیشم فیس لیفتشه که دیده بودیم
    یکی دیگش چی ؟

    پاسخ
    1. ASTON
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      امین راست میگه از بالا عکس 1 و 2 جلو پنجره ها با هم فرق میکنن یعنی چی بدون بررسی همینجوری منفی دادین به ایشون

      پاسخ
  12. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    دقیقا یک رانای به روز شده است با داشبورد کنی متفاوت و بالاتر از 40 ملیون بهیچ وجه باتوجه به نوع انجین و قدرت و سیستم های تعلیق و گیرباکس توجیه اقتصادی ندارد در عجبم چرا فرانسوی ها در طراحی اینقدر ضعیف عمل میکنند و سعی بر ارزانسازی و استفاده از یک انجین برای چندین محصول دارند

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      هر چی که باشه از چینی هایی که الان توی بازار هستن خیلی بهتره
      همون موتور تی یو 5 فرانسه (نه مدل چینیونیزه ایرانی!) کیفیتش از این موتور های چینی بهتره.
      کلا با این سطح قیمتی که داره و در رده قیمت محصولات چینی که تو بازار هستن، واقعا یک سر و گردن از بقیه بالاتره…

      پاسخ
  13. سوشا حمیدford
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    خیلی زشته مخصوصا از پشت با اون تایر های باریکش

    پاسخ
  14. چیاوان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قسمت جلوش دقیقأ شده لیفان 820 در حالت فیس لیفتش خخخخ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.