بیابانگرد پاریسی! مشخصات پژو 3008 DKR

DKR خودرویی است که پژو امید زیادی به موفقیت آن در رالی داکار دارد.

Peugeot 3008 DKR
Peugeot 3008 DKR

این یک پژو 3008 معمولی نیست. اگرچه پوسته‌ی خودرو استایلی مشابه با شاسی‌بلند 3008 دارد اما زیر پوست خودرو شاسی مخصوصی وجود دارد که برای حداکثر سرعت در رالی صحرایی داکار طراحی شده است.

Sebastien Loeb-Peugeot 3008 DKR
3008 استاندارد در یکی از پر تقاضاترین مسابقات رالی به مبارزه خواهد پرداخت بنابراین DKR از تغییرات زیادی همچون پیشرانه‌ی قرار گرفته در میانه‌ی خودرو سود خواهد برد. قهرمان پیشین پژو یعنی 2008 DKR نیز همانند این خودرو دیفرانسیل عقب بوده است و پژو می‌گوید که این موضوع ثابت می‌کند به منظور مقابله با سخت‌ترین شرایط مسابقه نیازی به سیستم چهارچرخ محرک نیست. در 15 سال اخیر 2008 DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.

Peugeot 3008 DKR
پیشرانه‌ی 3008 DKR نسخه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی دیزلی است که قدرت 340 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت زیاد بدنه‌ی سبک‌وزن فیبر کربنی خودرو را به حرکت وا می‌دارد.

Stephane Peterhansel-Peugeot 3008 DKR
3008 DKR گیربکس 6 سرعته سکونشئال داشته و می‌تواند به سقف سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست یابد. پژو امیدوار است که این خودرو بتواند موفقیت 2008 DKR را در مناطق ناهموار و سخت صحرایی و کویری مسابقه داکار تکرار نماید.


پژو می‌گوید که بهبودهای کلیدی‌ای را در 4 موضوع انجام داده: قابلیت اعتماد، قابلیت‌های رانندگی، سیستم تعلیق و سیستم تهویه. جنبه‌ی اطمینان خودروها یک موضوع کلیدی در رالی 10 هزار کیلومتری داکار است. رالی داکار اغلب به عنوان سخت‌ترین رالی دنیا شناخته می‌شود.

Peugeot 3008 DKR
3008 DKR شاید موارد اشتراک زیادی با شاسی‌بلند 3008 استاندارد نداشته باشد اما پژو مشتاق بوده که این خودرو اشتراکات ظاهری بیشتری با شاسی‌بلند این شرکت داشته باشد. طراح ارشد پژو می‌گوید:

خودروی داکار جدید ما شبیه‌ترین خودرو به شاسی‌بلند جدید این شرکت است. DKR زبان طراحی متمایزی نسبت به خودروی معمولی دارد اما در رالی حضور خواهد داشت؛ و این یک کار رویایی برای هر طراحی است. زمانی که خودرویی را خلق می‌کنید همیشه نسخه‌ای مسابقه‌ای از آن را نیز در ذهن خواهید داشت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

8 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    جالب بود که با وجود تک دیفرانسیل بودن مدل2008 DKR تونست مسابقات رو ببره ولی باید قبول کرد این کار ریسک بالایی داره

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    پژو دیگه این اعداد رو ول نمیکنه یه اسم درست بذاره رو ماشین
    هی شده 206 405 207 308 3008 و…..

    پاسخ
  3. mohsen
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    برای بیابون رفتن یک ماشین دو دیفرانسیل کاملا ضروریه! اما این مسابقات معمولا سرعت حرکت بالاست و از موانع پرشیب کمتر گذر میکنن. وگرنه همچین ماشینی چنانچه از سکون یا سرعت کم بخواد از یه شیب زیاد بالا بره مطمعنا سر میخوره و نمیتونه. در صورتی که همچین وضعیتی رو یه ماشین دو دیفرانسیل به راحتی بالا میره.

    پاسخ
  4. nima
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    “در 15 سال اخیر 2008 DKR اولین خودروی تک دیفرانسیلی بوده که قهرمان مسابقات شده است.”
    آفرین به پژو

    پاسخ
  5. عشق پژو
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    قبل از این با نسخه 2008 پیروز شد حالا هم که می خاد با این پیروز بشه ایول

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.