اوپلپژورنو

رنو مگان در برابر آسترا و پژو 308

رنو مگان با پیشرانه‌ی بنزینی کم‌حجم جدیدی عرضه شده است اما آیا این فرانسوی زیبارو می‌تواند رقبای خود یعنی واکسهال آسترا و پژو ۳۰۸ را شکست دهد؟

renault-megane-vs-vauxhall-astra-vs-peugeot-308-02
پیشرانه‌های بنزینی کم‌حجم شده این روزها فراگیر شده‌اند چراکه هدف آن‌ها ارائه‌ی کارایی خوب بدون صرف هزینه‌ی زیاد است؛ بنابراین جای سورپرایزی نیست که بدانیم رنو اخیراً پیشرانه‌ای ۱.۲ لیتری و توربو را در جدیدترین نسل مگان بکار برده است.

زمانی که این پیشرانه با تریم GT Line ترکیب شود شاهد خودرویی هیجان‌انگیز، کم‌مصرف، مجهز و کاربردی هستیم. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱۲۸ اسب بخاری این خودرو از نظر قدرت کم نمی‌آورد. جزئیات اسپورت داخل و خارج خودرو جذابیت‌های ظاهری این خودرو را دوچندان کرده‌اند.

این خودرو تنها گزینه‌ی دوستدار خانواده‌ها نیست. واکسهال آسترا SRi نیز در جای خود مدلی برجسته است. زیر پوست این خودرو شما پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو را خواهید یافت که نسبت به وزن خود بسیار آرام و قوی است.

تکمیل‌کننده‌ی رقابت ما هم‌وطن رنو یعنی پژو ۳۰۸ است. با پیشرانه‌ای توربو، ظاهری شیک و لیست بلندبالای تجهیزات، این خودرو مدلی سرسخت در برابر مگان است. خب کدام‌یک از این سه هیجان‌انگیزترین مدل بوده و کمترین تأثیر را روی حساب‌های بانکی دارند؟

شاخ‌به‌شاخ

پیشرانه‌ها
هر شرکت با روش خود کم کردن حجم پیشرانه‌ها را در پیش گرفته است. همه‌ی پیشرانه‌ها از نوع توربو هستند اما واحد قدرت ۱.۲ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری رنو تنها نسخه‌ی ۴ سیلندر است. پیشرانه‌ی پژو نیز ۱.۲ لیتری است اما قدرت ۱۰۸ اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی ۱ لیتری آسترا کوچک‌ترین پیشرانه مصاف است اما دنده‌های کوتاه کمک می‌کنند تا آسترا نسبت به وزن خود قوی عمل کند.

اطلاعات سرگرمی
مگان حاضر در تست از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی سیستم R-Link 2 با بهای ۳۰۰ پوندی سود می‌برد که دارای صفحه‌نمایش ۸.۷ اینچی می‌باشد. استفاده از این سیستم آسان بوده و گرافیک مناسبی دارد. سیستم IntelliLink واکسهال با سرویس OnStar و اینترنت ۴G عرضه می‌شود.

حالت‌های رانندگی
سیستم Multisense رنو به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت‌های خنثی، اکو، کامفورت و اسپورت یکی را انتخاب کنید. در مقابل آسترا تنها از گزینه‌های نرمال و اسپورت استفاده می‌کند درحالی‌که سیستم مشابه در پژو بهای ۳۷۰ پوندی دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: واکسهال آسترا
آسترا برنده‌ی این مصاف است. مدل ۱ لیتری Sri بی‌شک یکی از بهترین مدل‌ها به لطف ترکیب مناسب کارایی، هندلینگ فرز، ظاهر تیز و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه است. این خودرو به اندازه‌ی مگان جادار و راحت نیست اما به عنوان یک هاچبک خانوادگی هیجان‌انگیز و مقرون‌به‌صرفه انتخابی مناسب است.

vauxhall-astra-05

رتبه‌ی دوم: رنو مگان
مگان هنوز هم یکی از هاچبک های مورد علاقه‌ی ماست اما این نسخه‌ی GT Line با پیشرانه ۱.۲ لیتری آن‌گونه که بایدوشاید عمل نمی‌کند. درحالی‌که مگان از ظاهر اسپورت سود می‌برد اما سواری آن با مدل‌های استاندارد تفاوتی ندارد و پیشرانه باید به سختی کار کند؛ اما نیمه‌ی پر لیوان شامل تجهیزات مناسب، جاداری، راحتی و خرید با روش‌های متفاوت و آسان است.

renault-megane-05

رتبه‌ی سوم: پژو ۳۰۸
رتبه‌ی سوم برای پژو رسوایی نیست. جذابیت، کیفیت خوب و سواری مناسب از ۳۰۸ خودرویی شیک و توانا ساخته است. تریم Allure با همه‌ی تجهیزات اضطراری عرضه می‌شود به علاوه ویژگی‌های مناسبی چون چراغ‌های جلوی LED نیز به آن اضافه شده‌اند. هرچند قیمت بالا، ارزش کم مدل دست‌دوم و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای که پشت سر رقبا قرار می‌گیرند از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌روند.

peugeot-308-05

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: فورد فوکوس ۱.0T ST-Line
قیمت: ۲۰۸۴۵ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری ۱۲۳ اسب بخاری

fordfocus0514
فورد از پیشرانه‌ی کم‌حجم اما قدرتمند ۱ لیتری اکوبوست سود برده و تریم نام برده نیز جذابیت‌های مسابقه‌ای را به فوکوس اضافه کرده است. این هاچبک همیشه سبز از نظر فضا یا جذابیت زیاد با رقبا قابل مقایسه نیست اما هنوز هم سواری خوبی دارد.

کارکرده: سئات لئون کوپرا ۲۸۰
قیمت: ۲۰ هزار پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۷۶ اسب بخاری

Seat Leon Cupra
لئون جدید به تازگی رونمایی شده اما نمونه‌ی کم کارکرد کوپرای فعلی اگر نگران مصرف سوخت و مالیات نباشید گزینه‌ای مناسب است. این خودرو هنوز هم کاربردی و خانوادگی است.

 

واکسهال آسترا ۱.0i Turbo SRi Nav

رنو مگان ۱.۲ TCe GT-Line

پژو ۳۰۸ ۱.۲ e-THP Allure

قیمت مدل تست شده (پوند)

۲۱۸۳۰ ۲۲۴۹۵

۲۱۰۲۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۳۷۰/۱۸۰۹/۱۴۸۵ ۴۳۵۹/۱۸۱۴/۱۴۴۷

۴۲۵۳/۱۸۰۴/۱۴۵۷

پیشرانه

۳ سیلندر خطی، ۹۹۹ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۱۱۹۸ سی‌سی

۳ سیلندر خطی، ۱۱۹۹ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۰۴ ۱۲۸

۱۰۸

گشتاور (نیوتون متر)

۱۷۰ ۲۰۵

۲۰۵

گیربکس

۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت (لیتر)

۴۸ ۴۷

۵۳

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

۳۷۰/۱۲۱۰ ۴۳۴/۱۲۴۷

۴۲۰/۱۲۲۸

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۱۸۸ ۱۳۴۰

۱۳۴۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۰.۵ ۱۰.۲

۱۰.۶

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۹۵ ۱۹۶

۱۸۸

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۳/۴/۴.۵ ۶.۷/۴.۶/۵.۴

۵.۸/۴/۴.۶

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    من مگان رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از هیچکدوم خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعيد رنجكش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    پشت امپر واکسهال استرا من یاد پیکان جوانان داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    خودروی زیر 200 اسب کلا ارزش خرید نداره. البته ممکنه بعضیها اینطور فکر نکنند. گزینه های آتی ایران:
    بنز CLA250 با 210 اسب- کمری 2018 با 241 اسب- فولکس جتا GLI مدل2017 با 230 اسب (گرچه ممکنه نسخه 1800 معمولی با 180 تا 200 اسب بیاد ایران)- نیسان جوک 2018 با 200 اسب که معروف به نیسمو است – رنو کپچر RS با 200 اسب (که مشکوکه وارداتی بیاد ایران)- النترا اسپرت با 200اسب و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    رتبه بندی کاملا منصفانه …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خودروهای معمولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      پ ن پ….فوررد رپپتور ، دوج رام ، شورلت کلورادو…..
      همه ی اینا و خودروهای شبیه اینا که منو شما وخیلی های دیگه دوست داریم بالا 400 اسب قدرت واز همه مهمتر بالای 55000 دلار حداقل آب میخورن.
      بابا فقط سه تا هاچبک معرفی شدن…که هرسه تا ممکنه چن وقت دیگه وارد کشور شن…
      جون داداچ به این سه تا راضی شو توروخدا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. X5

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    من ۹۹ درصد مواقع با گوشی به سایت پدال سر میزنم میخواستم بگم با گوشی که میام الان ردیف سوم از سمت چیپ هیچیش معلوم نیست ! همیشه آخر جدول معلوم نیست چی نوشته شده
    قسمت صفحه اصلی خبرهام نوشتها توهم توهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      میتونی گوشیت رو کج کنی و landscape ببینی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. X5

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (122 ديدگاه)

        چه جالب اصلا به فکرم نرسیده بود حل شد ??
        البتهPortrait م همیشه قفله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      گوشی رو از حالت عمودی به صورت افقی کن .. اگرم باز درست نشد، مرورگر کروم
      سمت راست بالا چندتا نقطه هست که برای منو تنظیماته . بزن روش و تیکrequest desktop site رو بردار . درست میشهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سه خودروی اقتصادی و بسیار کم مصرف با توجه به مالیات ها در اروپا واکسهال انتخاب بسیار منطقی تری به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شاهین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من مزدا 3 هاچبک میخرم با این پول و تو این دسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد سجادیان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    برخلاف دید بد اکثر دوستان به برند پژو، اینجا ۳۰۸ واسم جذاب تره، طراحیش پخته تر و شکیل تره و کابینشم با کیفیت تر به نظر میرسه. طراحی خارجی‌ مگان تو بخش جلو زیادی شلوغه، ظاهر آسترا هم نسبت به نسل قبلیش افت داشته به نظرم. یادش بخیر آسترا نسل قبل، به خصوص opc ، یکی از بهترین طراحی ها رو داشت. در کل اینجا ۳۰۸ عامه پسندتر به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    به نظر من از بعد طراحی خارجی در قسمت جلو اول مگان ، واکسهال و پژو ،در قسمت عقب واکسهال ، مگان و پژو، طراحی داخلی واکسهال، پژو و مگان، طراحی داخلی مگان اون قسمت دور مانیتور یک حس ارزون قیمتی شدید به آدم دست میده. ولی در کل هر سه ماشین واسه استفاده روزمره خوبن ولی هاچبک باید اسپرت باشه تا به دل جوونها بشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AK_007

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    سعات لوون کوپرا که از لحاظ فنی همشونو میخوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ASA

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مگان خوشگلتره
    مخصوصا چراغ هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سوشا حمیدford

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    مزخرف ترین ماشین های جهان واسه فرانسوی های ***

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. C ar love

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (75 ديدگاه)

      پژو 308 عالی نر از هکش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. DODGE

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    مقایسه ی این 3 تارو تو یه نشریه فرانسوی دیدم که 308 اول بود استرا دوم و مگان سوم.
    308 هنوز هم بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    قطعا 308 خودروی سال اروپا را انتخاب میکنم که طراحی جذاب و متفاوتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. saeid

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اوپل آسترا خودرو سال 2016 اروپا ، پژو 308 خودرو سال 2014 اروپا
    پس تقریبا هر سه هاچبک عالین . انتخاب بیشتر بر میگرده به سلیقه .( البته انتخاب برای بقیه مردم دنیا )
    این هاچبک های دوست داشتنی رو باید با حسرت نگاه کنیم
    انتخاب ما هم یه مشت آشغال چینی و ایرانیه اونم با قیمت فضایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا