رنو مگان در برابر آسترا و پژو 308
رنو مگان در برابر آسترا و پژو 308

رنو مگان در برابر آسترا و پژو 308

رنو مگان با پیشرانه‌ی بنزینی کم‌حجم جدیدی عرضه شده است اما آیا این فرانسوی زیبارو می‌تواند رقبای خود یعنی واکسهال آسترا و پژو 308 را شکست دهد؟

renault-megane-vs-vauxhall-astra-vs-peugeot-308-02
پیشرانه‌های بنزینی کم‌حجم شده این روزها فراگیر شده‌اند چراکه هدف آن‌ها ارائه‌ی کارایی خوب بدون صرف هزینه‌ی زیاد است؛ بنابراین جای سورپرایزی نیست که بدانیم رنو اخیراً پیشرانه‌ای 1.2 لیتری و توربو را در جدیدترین نسل مگان بکار برده است.

زمانی که این پیشرانه با تریم GT Line ترکیب شود شاهد خودرویی هیجان‌انگیز، کم‌مصرف، مجهز و کاربردی هستیم. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 128 اسب بخاری این خودرو از نظر قدرت کم نمی‌آورد. جزئیات اسپورت داخل و خارج خودرو جذابیت‌های ظاهری این خودرو را دوچندان کرده‌اند.

این خودرو تنها گزینه‌ی دوستدار خانواده‌ها نیست. واکسهال آسترا SRi نیز در جای خود مدلی برجسته است. زیر پوست این خودرو شما پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربو را خواهید یافت که نسبت به وزن خود بسیار آرام و قوی است.

تکمیل‌کننده‌ی رقابت ما هم‌وطن رنو یعنی پژو 308 است. با پیشرانه‌ای توربو، ظاهری شیک و لیست بلندبالای تجهیزات، این خودرو مدلی سرسخت در برابر مگان است. خب کدام‌یک از این سه هیجان‌انگیزترین مدل بوده و کمترین تأثیر را روی حساب‌های بانکی دارند؟

شاخ‌به‌شاخ

پیشرانه‌ها
هر شرکت با روش خود کم کردن حجم پیشرانه‌ها را در پیش گرفته است. همه‌ی پیشرانه‌ها از نوع توربو هستند اما واحد قدرت 1.2 لیتری 128 اسب بخاری رنو تنها نسخه‌ی 4 سیلندر است. پیشرانه‌ی پژو نیز 1.2 لیتری است اما قدرت 108 اسب بخاری دارد. پیشرانه‌ی 1 لیتری آسترا کوچک‌ترین پیشرانه مصاف است اما دنده‌های کوتاه کمک می‌کنند تا آسترا نسبت به وزن خود قوی عمل کند.


اطلاعات سرگرمی
مگان حاضر در تست از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی سیستم R-Link 2 با بهای 300 پوندی سود می‌برد که دارای صفحه‌نمایش 8.7 اینچی می‌باشد. استفاده از این سیستم آسان بوده و گرافیک مناسبی دارد. سیستم IntelliLink واکسهال با سرویس OnStar و اینترنت 4G عرضه می‌شود.

حالت‌های رانندگی
سیستم Multisense رنو به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت‌های خنثی، اکو، کامفورت و اسپورت یکی را انتخاب کنید. در مقابل آسترا تنها از گزینه‌های نرمال و اسپورت استفاده می‌کند درحالی‌که سیستم مشابه در پژو بهای 370 پوندی دارد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: واکسهال آسترا
آسترا برنده‌ی این مصاف است. مدل 1 لیتری Sri بی‌شک یکی از بهترین مدل‌ها به لطف ترکیب مناسب کارایی، هندلینگ فرز، ظاهر تیز و تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه است. این خودرو به اندازه‌ی مگان جادار و راحت نیست اما به عنوان یک هاچبک خانوادگی هیجان‌انگیز و مقرون‌به‌صرفه انتخابی مناسب است.

vauxhall-astra-05

رتبه‌ی دوم: رنو مگان
مگان هنوز هم یکی از هاچبک های مورد علاقه‌ی ماست اما این نسخه‌ی GT Line با پیشرانه 1.2 لیتری آن‌گونه که بایدوشاید عمل نمی‌کند. درحالی‌که مگان از ظاهر اسپورت سود می‌برد اما سواری آن با مدل‌های استاندارد تفاوتی ندارد و پیشرانه باید به سختی کار کند؛ اما نیمه‌ی پر لیوان شامل تجهیزات مناسب، جاداری، راحتی و خرید با روش‌های متفاوت و آسان است.

renault-megane-05

رتبه‌ی سوم: پژو 308
رتبه‌ی سوم برای پژو رسوایی نیست. جذابیت، کیفیت خوب و سواری مناسب از 308 خودرویی شیک و توانا ساخته است. تریم Allure با همه‌ی تجهیزات اضطراری عرضه می‌شود به علاوه ویژگی‌های مناسبی چون چراغ‌های جلوی LED نیز به آن اضافه شده‌اند. هرچند قیمت بالا، ارزش کم مدل دست‌دوم و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای که پشت سر رقبا قرار می‌گیرند از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌روند.

peugeot-308-05

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: فورد فوکوس 1.0T ST-Line
قیمت: 20845 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری 123 اسب بخاری

fordfocus0514
فورد از پیشرانه‌ی کم‌حجم اما قدرتمند 1 لیتری اکوبوست سود برده و تریم نام برده نیز جذابیت‌های مسابقه‌ای را به فوکوس اضافه کرده است. این هاچبک همیشه سبز از نظر فضا یا جذابیت زیاد با رقبا قابل مقایسه نیست اما هنوز هم سواری خوبی دارد.

کارکرده: سئات لئون کوپرا 280
قیمت: 20 هزار پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری 276 اسب بخاری

Seat Leon Cupra
لئون جدید به تازگی رونمایی شده اما نمونه‌ی کم کارکرد کوپرای فعلی اگر نگران مصرف سوخت و مالیات نباشید گزینه‌ای مناسب است. این خودرو هنوز هم کاربردی و خانوادگی است.

 

واکسهال آسترا 1.0i Turbo SRi Nav

رنو مگان 1.2 TCe GT-Line

پژو 308 1.2 e-THP Allure

قیمت مدل تست شده (پوند)

21830 22495

21020

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4370/1809/1485 4359/1814/1447

4253/1804/1457

پیشرانه

3 سیلندر خطی، 999 سی‌سی 4 سیلندر خطی، 1198 سی‌سی

3 سیلندر خطی، 1199 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

104 128

108

گشتاور (نیوتون متر)

170 205

205

گیربکس

5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت (لیتر)

48 47

53

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

370/1210 434/1247

420/1228

وزن خالص (کیلوگرم)

1188 1340

1345

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

10.5 10.2

10.6

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

195 196

188

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

5.3/4/4.5 6.7/4.6/5.4

5.8/4/4.6

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. سعيد رنجكش
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    پشت امپر واکسهال استرا من یاد پیکان جوانان داد

    پاسخ
  2. رامتین
    سوابق: (732 دیدگاه) ,

    خودروی زیر 200 اسب کلا ارزش خرید نداره. البته ممکنه بعضیها اینطور فکر نکنند. گزینه های آتی ایران:
    بنز CLA250 با 210 اسب- کمری 2018 با 241 اسب- فولکس جتا GLI مدل2017 با 230 اسب (گرچه ممکنه نسخه 1800 معمولی با 180 تا 200 اسب بیاد ایران)- نیسان جوک 2018 با 200 اسب که معروف به نیسمو است – رنو کپچر RS با 200 اسب (که مشکوکه وارداتی بیاد ایران)- النترا اسپرت با 200اسب و…

    پاسخ
  3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    رتبه بندی کاملا منصفانه …….

    پاسخ
    1. بیژن
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      پ ن پ….فوررد رپپتور ، دوج رام ، شورلت کلورادو…..
      همه ی اینا و خودروهای شبیه اینا که منو شما وخیلی های دیگه دوست داریم بالا 400 اسب قدرت واز همه مهمتر بالای 55000 دلار حداقل آب میخورن.
      بابا فقط سه تا هاچبک معرفی شدن…که هرسه تا ممکنه چن وقت دیگه وارد کشور شن…
      جون داداچ به این سه تا راضی شو توروخدا…

      پاسخ
  4. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    من ۹۹ درصد مواقع با گوشی به سایت پدال سر میزنم میخواستم بگم با گوشی که میام الان ردیف سوم از سمت چیپ هیچیش معلوم نیست ! همیشه آخر جدول معلوم نیست چی نوشته شده
    قسمت صفحه اصلی خبرهام نوشتها توهم توهمه

    پاسخ
      1. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        چه جالب اصلا به فکرم نرسیده بود حل شد 👍👍
        البتهPortrait م همیشه قفله

        پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (55 دیدگاه) ,

      گوشی رو از حالت عمودی به صورت افقی کن .. اگرم باز درست نشد، مرورگر کروم
      سمت راست بالا چندتا نقطه هست که برای منو تنظیماته . بزن روش و تیکrequest desktop site رو بردار . درست میشهه

      پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    سه خودروی اقتصادی و بسیار کم مصرف با توجه به مالیات ها در اروپا واکسهال انتخاب بسیار منطقی تری به نظر میرسه

    پاسخ
  6. شاهین
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من مزدا 3 هاچبک میخرم با این پول و تو این دسته

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    برخلاف دید بد اکثر دوستان به برند پژو، اینجا ۳۰۸ واسم جذاب تره، طراحیش پخته تر و شکیل تره و کابینشم با کیفیت تر به نظر میرسه. طراحی خارجی‌ مگان تو بخش جلو زیادی شلوغه، ظاهر آسترا هم نسبت به نسل قبلیش افت داشته به نظرم. یادش بخیر آسترا نسل قبل، به خصوص opc ، یکی از بهترین طراحی ها رو داشت. در کل اینجا ۳۰۸ عامه پسندتر به نظر میرسه

    پاسخ
  8. یاس ی
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    به نظر من از بعد طراحی خارجی در قسمت جلو اول مگان ، واکسهال و پژو ،در قسمت عقب واکسهال ، مگان و پژو، طراحی داخلی واکسهال، پژو و مگان، طراحی داخلی مگان اون قسمت دور مانیتور یک حس ارزون قیمتی شدید به آدم دست میده. ولی در کل هر سه ماشین واسه استفاده روزمره خوبن ولی هاچبک باید اسپرت باشه تا به دل جوونها بشینه.

    پاسخ
  9. AK_007
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    سعات لوون کوپرا که از لحاظ فنی همشونو میخوره!

    پاسخ
  10. سوشا حمیدford
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    مزخرف ترین ماشین های جهان واسه فرانسوی های ***

    پاسخ
    1. C ar love
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      پژو 308 عالی نر از هکش هست

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل DODGE
    DODGE
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    مقایسه ی این 3 تارو تو یه نشریه فرانسوی دیدم که 308 اول بود استرا دوم و مگان سوم.
    308 هنوز هم بهترینه.

    پاسخ
  12. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    قطعا 308 خودروی سال اروپا را انتخاب میکنم که طراحی جذاب و متفاوتی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.