نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

هنوز مُرکب قرارداد تولید نسل فعلی پژو 208 در ایران خشک نشده که این شرکت، به دنبال جانشینی برای این خودرو است. این یعنی اینکه اندکی بعد از مونتاژ این هاچ‌بک جمع و جور در کشورمان، بساط آن در کارخانه مادر به نفع مدلی جدیدتر برچیده خواهد شد. انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که تنها خودروهای از رده خارج را سوار شوند. پژو 208 نسل جدید نمایی تیزتر به همراه مدلی کاملاً الکتریکی خواهد داشت تا بتواند با سیتروئن C3 و فورد فیستا بهتر رقابت کند.

New Peugeot 208 Rendering
New Peugeot 208 Rendering

پژو در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قوای محرکه‌ی کاملاً الکتریکی به مدل جدید 208 است. مدل جدید در سال 2018 و بر پایه‌ی پلتفرمی کاملاً جدید عرضه خواهد شد و به منظور حمایت از تکنولوژی جدید مهندسی خواهد شد.

New Peugeot 208 Rendering
New Peugeot 208 Rendering

درباره‌ی پتانسیل عرضه‌ی قوای الکتریکی در پلتفرم بزرگ‌تر EMP2 از مدیر پروژه‌ی 3008 سؤال شده و او گفت:

این چیزی است که ما در حال کار روی پلتفرم 208 هستیم. این محدوده هنوز برای خودروهای بزرگ به حد کافی طویل نیست.

معنی سخنان این است که تکنولوژی پلتفرم مدولار عادی‌ای که زیرساخت 208 جدید و دیگر ساخته‌های آینده‌ی پژو سیتروئن خواهد بود به منظور حمایت از باتری‌های مدل‌های کاملاً الکتریکی مهندسی خواهد شد. این پلتفرم نسبت به معماری PF1 کنونی وزن کمتری خواهد داشت و این امر وزن مجموعه‌ی باتری‌ها خنثی خواهد کرد.

New Peugeot 208 Rendering
208 الکتریکی بخشی از برنامه‌ی پژو سیتروئن برای عرضه‌ی 11 خودروی الکتریکی در 5 سال آینده است. پلتفرم مدولار عادی در مدل‌های کاملاً الکتریکی بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژی پلاگین هیبرید برای خودروهای بزرگ‌تری چون شاسی‌بلند 3008 جدید در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو در سال 2019 به بازار خواهد آمد.

New Peugeot 208 Rendering
208 کنونی در سال 2015 فیس لیفت شده اما با وجود سیتروئن C3 و نسخه‌ی جدید فولکس‌واگن پولو و فورد فیستا انتظار می‌رود که تولید نسخه‌ی کاملاً جدید این خودرو در سال 2017 اعلام شود.

2015 Peugeot 208
نسل فعلی پزو 208

پژو این هدف را در سر دارد که بهترین برند عمومی باشد و ممتازتر از سیتروئن شناخته شود اما تمرکز کمتری از DS روی لوکس بودن داشته باشد؛ بنابراین طراحی 208 راضی‌کننده‌تر خواهد بود.

new-peugeot-208-rendering-04
همان‌گونه که تصاویر انحصاری ما نشان می‌دهند 208 خطوط و انحناهای تیزتر و شکننده‌تری خواهد داشت و در آن شاهد LED های روزتاب یکپارچه خواهیم بود. همانند نسل کنونی این خودرو در دو فرم سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.

پروفایل کلی نسل جدید این خودرو به برادر بزرگ‌تر خود یعنی 308 نزدیک خواهد بود اگرچه که طول کلی 208 حدود 4 متر باقی خواهد ماند. اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کوتاه‌تر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها فضای پا و سر کابین افزایش خواهد یافت.

new-peugeot-208-01
فاصله‌ی بیشتر بین محورها به شاسی کاملاً جدید مربوط می‌شود. برخلاف سیتروئن C3 جدید که بر پایه‌ی پلتفرم کنونی PF1 بنا شده، پژو 208 قطعات جدیدی را دریافت خواهد کرد. پلتفرم جدید CMP به‌صورت مشترک توسط مهندسان پژو سیتروئن و شریک چینی این شرکت دانگ فنگ توسعه یافته است.

علاوه بر مدل کاملاً الکتریکی، نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی BlueHDi و بنزینی PureTech در این خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار می‌رود که پیشرانه‌های بنزینی از نوع سه سیلندر توربو با قدرتی در بازه‌ی 70 تا 150 اسب بخار برای نسخه‌ی 1.2 لیتری باشند. همچنین مدل 208 GTi با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری THP با قدرت 220 اسب بخاری در دسترس خواهد بود.

پیشرانه‌های دیزلی تکان‌های بیشتری خواهند خورد چنانکه پژو سیتروئن قدم‌های فولکس‌واگن در کاهش حجم پیشرانه‌ها از 1.6 به 1.5 لیتر را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود که طیف خروجی پیشرانه بین 75 تا 120 اسب بخار باقی بماند اما میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن کمتر از 75 گرم در هر کیلومتر برای نسخه‌های اقتصادی‌تر خواهد بود.

داخل کابین پژو آسایش و رفاه بیشتری خواهد داشت و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی برای پاسخ‌های سریع‌تر بهبود خواهد یافت. اتصالات بهتر گوشی‌های هوشمند و دیگر ویژگی‌های مولتی‌مدیا نیز در دسترس خواهند بود.

منابع فرانسوی پیشنهاد می‌کنند که 208 جدید در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 معرفی عمومی خواهد شد.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. nima
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    طراحی های پژو دارن روز به روز بهتر میشن.داره دوباره به روزهای اوجش برمیگرده.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3764 دیدگاه) ,

      .
      به نظر من پژو اصلا بازار ایران رو فقط به چشم یک کیف پول نگاه میکنه.
      البته حق هم داره.
      مشکل از ماست.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        مدیریت خودمون مشکل داره

        پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      نسبت به نسخه قبلس خیلی عالی شده
      نسخه قبلیش وزغ به تمام معنا بود

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    208 نیومده یه سال دیگه نسل جدیدش تو اروپا تولید میشه. و بهتون قول میدن تا حداقل 6.7 سال دیگه همین مدلی که ایران میخواد تولید شه. همین تو ایران لنگر میندازه به لطف شرکت های بی لیاقت … بلکه رقابت تو چند سال اینده تو ایران سنگین بشه شرکتا سریع تر نسل جدید ماشیناشون رو تولید و مونتاژ کنن. که چشمم آب نمیخوره… (امیدوارم شرکت پژو که ید طولایی در سو استفاده از ایرانی ها داره به پیسی بخوره تو ایران و ماشیناش باد کنن تا یکم حساب کار دستش بیاد…)

    پاسخ
  3. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    انصافا قشنگه ولی میخوام اطلاعات بیشتری درباره قوای محرکه ی ماشین بدم موتورهای درونسوز که معلومه ولی موتور الکتریکی شامل باتری های 1.6 دهم اسب بخاری میشه که با برق 1.6 ولت شارج میشن و 1.6 ساعت طول میکشه که باتری پر شه و با هر بار شارج 1.6 کیلومتر میره و از فاصله گلگیر جلو تا گلگیر عقب 1.6 متره (مجبورم شارج بنویسم کیبوردم مشکل داره )

    پاسخ
  4. مانی
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    انگار این تقدیر ایرانی هاست که خودروهای از رده خارج سوار شوند!لطفاً بی عرضگی *** را با همچین جملاتی نپوشانید.2008 همین الان هم فیس لیفت شده ولی بهتون قول میدم که مدل فیس لیفتش رو تولید نخواهند کرد.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    خاک بر سرشون با این قراردادشون
    باید طوری قرار داد میبستن که جدیدترین مدلارو مونتاژ کنن

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ای بابا ای بابا
      کدوم کارمون درست که این دومیش باشه

      پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    بخاطر خودکفایی و صحبت های کلیشه ای و ایدولوژیکی ازین دست مجبوریم با این موضوع که ماهم میتوانیم خودروساز شویم کنار بیایم با این حال با داخلی سازی خودروها فقط اتفاقی که می افتد افت کیفیت نارضایتی مشتریان و خرابی های گاه و بیگاه است

    پاسخ
  7. وحید
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    همون 208 قبلی ولی اصلش رو بدن راضیم…..همونم نمیدن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      نام گذاری جدید پژو دیگه مثل قبل نیست .نسل جدید 208 همون 208 میمونه .از این به بعدفقط این اسمها را از پژو میشنوید:108-208-308-408-508و…
      خودروهایی که فقط برای یک بازار خاص ساخته بشن در انتها رقم 1 دارند مثل 301

      پاسخ
  8. کارال
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    سلام بر شاهین عزیز . داداش فک نکنم ورژن جدید ۲۰۸ باشه بیشتر بهش میاد ۳۰۸ باشه . جهت اطلاع رسانی . اگه من اشتباه میکنم لینک بذار ببینیم با تشکر از مقاله های زیبات

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که …
    .
    .
    نه داداش ، تقدیرمون از این حرفا بدتره …

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    یکم بزرگتر میشه دیگه نمیشه بهش گفت سوپرمینی بیشتر سدانه هاچبک
    پژو داره دوران سری 6 و 5 رو زنده میکنه میخواد ثابت کنه یه مدت رفته بوده استراحت

    پاسخ
  11. BMW
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    ماشین اروپایی حتی درجه 3 هم که باشه اخرش اون DNA رو به ارث برده

    پاسخ
  12. پوریا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    دوستان لایک کنید میخوام رکورد بزنم!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.