پژو

پژو 2008 مدل 2015، چشم‌انتظار ورود

چند وقتی است که دامنه گلایه و انتقادات از یکی از خودروسازان اروپایی – که همه‌مان کمابیش با آن آشناییم – بالا گرفته و به بحث‌هایی داغی هم در بین محافل و مطبوعات و نیز آحاد جامعه دامن زده است. جالب هم اینجاست که چه افراد درگیر در ماجرا و چه آنانی که از دور دستی بر آتش دارند، انگشت اتهام را به سمت خودروساز اروپایی نشانه رفته و تنها او را مقصر و یا سبب‌ساز روند نابهنجاری می‌دانند که در فلان شرکت داخلی جریان دارد و… اما کمتر کسی در این میان از خود پرسیده است که، چرا این عملکرد ناصواب بیش از همه در فلان مجموعه ایرانی است که ظهور و بروز یافته و چرا مشابه چنین روندی را در شرکای چینی، برزیلی و…. همین کمپانی (اروپایی) شاهد نبوده و یا کمتر شاهدیم؟ چرا محصولات از رده خارج این کمپانی در این کشورها تولید نشده و یا در صورت تولید، در مقیاس کمتری عرضه می‌گردند و از همه مهم‌تر اینکه به چه سبب کیفیت خودروهای مونتاژ شده در آن ممالک (به‌مراتب) بهتر از نمونه‌هایی است که در ایران مونتاژ می‌شود؟
ممکن است که بیشتر اشخاص این وضعیت را ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه غرب بدانند که اتفاقاً از چهار سال پیش بدین سوی، تشدید هم شده است اما چنانچه نیک بنگریم این امر را درمی‌یابیم که حال و روز خودروسازی مان پیش از این مقوله هم چندان تعریفی نداشته است و ناکارآمدی از خصیصه‌های بارز آن بوده است. گواه این مدعا نیز، تولید انبوه خودروهای از رده خارج و کم کیفیت و صدالبته گرانی بود که آه و فغان مشتریان را به عرش رسانیده بود، البته بعد از اعمال تحریم‌ها ابعاد این ناکارآمدی دامنه وسیع‌تری یافت و بیش از پیش فزونی گرفت.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Peugeot 2008
Peugeot 2008
امروزه هر فردی که از حداقل دانش و بینش برخوردار است بر این امر آگاه است که در هر دادوستدی دو طرف وجود دارد، خریدار و فروشنده. مناسبات و رویکرد بین آن دو است که سرنوشت نهایی یک معامله را رقم می‌زند. اگر چنانچه از دانش و زیرکی لازم برخوردار نباشید و یا آن‌چنان بی‌حوصله و تنبل باشید که از چند و چون کالای مورد نظرتان نخواهید که پرسش کنید، به‌طور حتم سرتان کلاه خواهد رفت و این روال طبیعی هر تجارت است. درزمینه اخذ تکنولوژی و عقد قرارداد با کمپانی‌های خارجی هم دقیقاً وضع به همین منوال است و اتفاقاً در این فقره نیاز به فراست و هوشیاری بیشتری وجود دارد. درمجموع این‌طور می‌توان گفت که یک خودروساز خارجی و یا هر فروشنده ای دیگری در این عالم در پی کسب سود و منفعت بیشتر است و این ماییم که باید به فکر منافع خود باشیم نه او!

Peugeot 2008
Peugeot 2008
در مجموع اگر در میان‌مدت و یا درازمدت، برنامه مدون و استراتژی مشخصی نداشته باشیم و هر روز از این شاخه به آن شاخه پریده و روزی دم از خودکفایی بزنیم و هفته ای دیگر نوید مونتاژ خودروی جدیدی را بدهیم، حتی اگر در این زمینه با بهترین خودروسازان دنیا هم قرارداد ببندیم اوضاع و احوال مان تغییری نخواهد یافت. از طرفی، اگر به مدیریت علمی و مدرن و نیز شایسته‌سالاری هیچ اعتنایی نداشته و بخواهیم با روش‌های سنتی و متعلق به عصر حجره‌داری مجموعه‌های صنعتی مان را سامان دهیم کارمان به‌جایی نخواهد رسید. از همه بدتر اینکه اگر بازاری انحصاری، سود تضمین شده، مشتریان وادار شده و… را به تلاش و رقابت و صادرات و مشتری مداری ارجحیت دهیم بازهم این قافله تا روز حشر لنگ خواهد ماند! در کل، قسمت اعظم این مصائب و معضلات از عملکرد خودمان است که ناشی می‌شود و نه طرف خارجی. بگذریم!

Peugeot 2008 Interior
Peugeot 2008 Interior
موضوع این متن درباره خودروی کراس اوور پژو ۲۰۰۸ است. قرار بر این بود که این خودرو به همراه پژو ۳۰۱ روانه بازار ایران شود اما کماکان خبری از تاریخ ورود این دو منتشر نگردیده است و از نشانه‌ها هم پیداست که این عمل به پس از رفع تحریم‌ها موکول شده است. این کراس اوور فرانسوی در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار معرفی شد و جانشین پژو ۲۰۷ SW محسوب می‌گردد. پلت فرم به کار رفته در آن PF1 نام دارد که با خودروی پژو ۲۰۸ مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر کشور فرانسه در برزیل هم تولید می‌شود.

2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
این خودرو چندی پیش مورد بررسی سایت «AUTOMIDDLEEAST» قرار گرفت که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:۳ از ۵

این خودرو جانشین فرانسوی نیسان JUKE محسوب می‌گردد.

نمای ظاهری
اگر شما تاکنون قادر شده‌اید که از یک برند، که در عرف بکسل‌کننده بودن معروف است، رمزگشایی نمایید؛ احتمالاً محتوای آنچه را که در این متن – در مورد این کراس اوور فرانسوی- درج شده را درک خواهید نمود. خودرویی که بخش‌های زیادی از آن با هم خانواده‌اش پژو ۲۰۸ مشترک می‌باشد، طراحی این خودرو تنها یک بخش از این مسئله را بازتاب می‌دهد.

کابین
در داخل، طرح صاف و افقی داشبورد، این حس را که در کابینی جادارتر جای گرفته‌اید تقویت می‌کند. کابین این خودرو با پوششی از چرم آراسته شده و تریم مشکی پیانو و یک صفحه نمایشگر اطلاعات (برجسته) در آن خودنمایی می‌کنند. البته اینها تنها موارد ناشی از طراحی این کابین نیستند، بلکه این کابین از فضایی کافی برای سرنشینان جلو و عقب خود برخوردار است که همین امر تضمین‌کننده یک محیط راحت و کاربردی در آن می‌باشد.

مهندسی
نکته کلیدی که در پژو ۲۰۰۸ به چشم می‌آید راحتی این خودروست و این امر با نوآوری‌هایی که در کابین آن صورت گرفته کاملاً مشهود است؛ از جمله این موارد هم می‌توان به موقعیت مناسب راننده در پشت فرمان و نیز دسترسی آسان او به ابزار و ادوات موجود در داشبورد اشاره نمود و یا وجود یک صفحه نمایشگر لمسی در بخش میانی کنسول، که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به اطلاعات موجود در آن دسترسی یابید بدون آنکه حواستان از آنچه در پیشروی‌تان ست، پرت شود.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌گردد. شتاب اعلام شده برای این خودرو، از صفر تا صد معادل ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

جمع‌بندی نهایی

در پایان همه اینها، کراس اوور فرانسوی تصویر شایسته ای را از برند خود عرضه نمود، تا آن حد که این خودرو را در سطح رقیب ژاپنی‌اش نیسان JUKE ارتقاء داد. اینکه شما خودروی فرانسوی و یا همتای ژاپنی‌اش را برگزینید، یک انتخاب شخصی است و به ذوق و سلیقه‌تان بستگی دارد ولی این را منصفانه باید گفت که خودروی فرانسوی عقب‌تر و یا پشت سر رقیب ژاپنی خود نیست (به لحاظ عملکرد).

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
کابین راحت و کاربردی
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی پرسش‌برانگیز بدنه

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۹۶ کیلومتر هم ذکر شده است)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: غیر مستقل، بازوهای انعطاف‌پذیر
مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۷.۴ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد
طول /عرض/ ارتفاع:۴۱۵۹/۱۷۴۰/۱۵۵۶ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۵۳۸ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۳۶۰ لیتر
حجم باک: ۵۳ لیتر
وزن:۱۱۸۰ کیلوگرم

ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
نسخه‌های اروپایی این خودرو به‌طور استاندارد از ۶ عدد ایربگ برخوردارند.
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه عرضه شده در امارات
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش TCS

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو (مدل فول یا ALLURE)- بازار امارات
سقف پانوراما
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) بر روی فرمان
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + IPOD + اتصالات بلوتوث
۶ عدد بلندگو
فرمان برقی
سنسور پارک عقب
سیستم ناوبری (NAVIGATION)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچی
تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه عقب ضد بخار
لامپ‌های مه شکن جلو و عقب
سنسور باران
اسپویلر عقب
پوشش چرمی فرمان
آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن
و….

2015 Peugeot 2008
۲۰۱۵ Peugeot 2008
قیمت
در ایران: هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست ولی ارقامی بین ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان برای این خودرو ذکر شده است.
در امارات: ۷۶,۰۰۰ الی ۸۱,۰۰۰ درهم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸۴ دیدگاه‌ها

  1. GT-R'

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشم نیومد نه از حجم موتورش (کلا پژو حجم موتور پایین دوست داره).نه از کابین، کیلومتر هاش بالای فرمونن!هرف آخرم رو بزنم برا ایران خودرو خوبه که مونتاژ کنه تو بازار ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      هرف نه حرف!!!!

      با این ح هستش!!!

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ایران اینقدر شیر تو شیر باور کنید ایران خودرو این رو مونتاژ کنه 180 میفروشه که اصلا ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mmgh

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      این حجم موتور توی این کلاس یعنی mini- crossover(یه چیزی بین هاچ بک و کراس اوور) عادی هست حتی رنو کپچر هم تو این کلاس هست با موتور 1.2 توربو عرضه میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این پژو 1 موتور 1600 داره با 1 گیربکس 4 سرعته اوتومات 10 سال داره رو همه مدل آش استفاده می کنه سال 1 پیچشم بهینه سازی می کنه دیگه خیلی بخواد هنر به خرج بده 1 توربو ام میذاره روش، بیخود نیست آمریکا راهش ندادندااااااا از بس سودجو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      تو همه ی ماشین های پژو فقط قیافه rcz r بد نیست البته با توجه به خودروهایی که پژو تولید می کنه میشه گفت rcz r خیلی هم خوشگله.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Lord Cezar

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به نظر من اون دیدگاه کسل کننده بودن و زیبا نبودن خودرو های فرانسوی که در بین مردم ما جا افتاده باعث عدم موفقیت این خودرو تو ایران میشه . گرچه قیمتش هم خوبه ولی در کل شخص من نمیتونم ارتباطی باهاش برقرار کنم. موتورش هم که نسب به یک کراس اوور کمی ضعیف هست و میتونست بهتر از اینا باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. GT-R'

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    این قیمت برا منطقه آزاد هم که باشه دروغه.
    فکر کنم اگه بریم در کار خونه بخریم اینقدر در نیاد.
    در ضمن آقای کاویانی آنقدر هم که فکر میکنی این ماشین خوب نیست چون اولا این حجم موتور با این اسب بخار بزور خودشو جمع کنه چه برسه بهش بگیم کراس اوور.
    دوما این ماشین رقیب x60 یا x33است چونکه کراس اوور ها معمولا 4wdمی باشند.
    حرف آخر اینکه بدنش ایران خودرو غالبش کنه به مردممون.شاید بگید این چه حر فیه حق داریم چون آنقدر ماشین به درد نخور دیدیم که این در برابرشون شاهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز، اگر متن را به طور کامل خوانده باشید ملاحضه می کنید که این خودرو توسط نویسنده سایت «AUTOMIDDLEEAST » امارات تست شده است و بهای آن نیز در همین سایت درج گردیده است که می توانید به آن مراجعه کنید.برای آگاهی بیشتر از بهای این خودرو، می توانید به سایت ذیل هم مراجعه کنید:
      http://WWW.DRAIVEARABIA.COM
      در ضمن به جز مقدمه که توسط اینجانب نوشته شده است، این خودرو توسط نویسنده اماراتی تست شده است و بنده فقط برگردان آن را ارائه داده ام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      کراس اور ها معمولا 4wd نیستند.
      ام وی ام X33 و لیفان ایکس 60 یک کلاس بالاتر از این خودرو هستند. این خودرو توی کلاس لیفان X40 و X50 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HamidGh

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (81 ديدگاه)

        به شخصه ترجیح میدم سوار این بشم تا یه لیفان و چری و …
        کیفیت ساخت و بازدهی و سطح امکانات این خودرو بسیار بالاتر از خودروهای چینی است. مهم تر از همه ادم میتونه به این ماشین اعتماد کنه. به شخصه هرگز به یه ماشین چینی نمیتونم اعتماد کنم یعنی اگه سوار یه چینی بشم و یهو مثلا چرخش دربره تعجب نمیکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سارا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حالا خودش که مالی نیست باز ایران خودرو هم پنل ال سی دی رو با ضبط کاست عوض میکنه ایربگ هاش میشه یکی ترمز عقبش هم کاسه ای میشه قیمتشم میزاره 120 میلیون … دیگه کلآ خیلی خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بعدشم وانتش میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Elring-aventador

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (331 ديدگاه)

    در حد نیسان جوک نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تجربه نشان داده خودروهای جدید فرانسوی نمی توانند فروش خوبی در ایران داشته باشند. خصوصا اونهایی که قیمت بالا دارند مثل 407 و C5
    اصلا دیگه از پژو خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      من از اون وقت از پژو بدم اومد که از رو لامبورگینی اروس تقلید کرد
      http://img2.netcarshow.com/Peugeot-Quartz_Concept_2014_800x600_wallpaper_0a.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کلا پژو رو هر کاری کنی نمی تونه از شتاب بیشتر از 10-11 ثانیه دل بکنه.واقعا ماشین های جذابی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خوبی هست ولی در نظر داشته باشید الان سایپا برلیانس v5را داره صد میلیون میده شک نکنید قیمت 2008 را ایران خودرو کمتر از 130 نمیده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    این همه خودروسازی هست تو جهان فقط گیر دادند به پژو اونم به ماشین های چرتش. هرچند بهتر از مونتاژ ماشین های چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. interceptor

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چون هیچ شرکتی رغبت یا جرات نمی کنه بیاد ایران، قبل از پژو دنبال فولکس و یه شرکت دیگه بودن که قبول نکردن، اصلن این فکر رو نکن که شرکتا مشتاق تولید در ایران باشن چون می دونن جه خبر هست و نمیان اعتبار برندشون رو خراب کنن و ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. reza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگر تا قیمت 100 بیاد بیرون و از تجهیزاتش دزدی نشه فکر میکنم بازار v5 سایپا و چانگانو حسابی به هم میریزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    الان اون دو تا عکسی که از داشبورد گذاشتین واقعا فرق دارن یا چشمای من چپکی میبینه؟!؟!؟!؟!
    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. soroush shirazi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    درودچراغ جلوش بکمی شبیه ام جی 550. نیس ایا?? درضمن این اطلاعات فنیش منو عجیب یاد 206 اتومات انداخت .حد اقل 10 سال از اون موتورو گیربوکس گذشته اما عملا و تقریبا تفاوتی بین اون موتورو گیربوکس با این موتورو گیربوکس نیس شاید چند اسب بخار و یه ذره 0-100

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. soroush shirazi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    تفاوتش با 206:صفر تا صدش 1 ثانیه بهتره
    مصرف سوختش 0.1 بیشتره
    وزنش 80کیلو بیشتره
    حد اکثر سرعتا برابر با هم
    قدرت 10 اسب بخار بیشتر در 200دور بیشتر
    گشتاورش هم 18 نیوتون متر بیشتره در 250 دور بالاتر
    گیربوکس دوتاشونم 4سرعتس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    میدونم زیبایی یک امر نسبیه ولی انصافا چراغاش بیش از حد ضایع نیست؟!
    در زمینه فنی هم: خدا پدر ومادر 206 پانزده سال پیش رو بیامرزه که همش مثل اونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بهر حال2008 با قیمت 80 الی 85 بسیار مناسب تر از خودروهای مجهو الهویهچینی با قیمت 100 ملیون (چانگان)و جیلی (93ملیونی)است بهر حال دوام و ایمنی واقعی داره چون چینی ها همه چی دارن جز کیفیت و ایمنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      به همین خیال باش که با قیمت 80-90 میلیون اینو بدن دست مشتری. اگه دادند من دو تا میخرم. مطمئن باشید فول آپشنش اگه بیاد کمتر از 120 قیمت نمیخوره. مدل بدون آپشن هم که با حذف ایربگ و dsc و tcs و سانروف و صندلی چرم و …. بدن دست مردم تفاوت چندانی با چینی ها نداره. من امیدوارم البته اشتباه فکر کنم و بشه این ماشینو با تمام امکانات یا لااقل بدون حذف امکانات ایمنی ( مثل ایربگ) زیر 100 میلیون خرید کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      جیلی ماشین خوبیه
      الانم شرکت های چینی با خرید شرکت ها قدیمی اروپایی سعی در استفاده و یادگیری تکنولوژیهای اونها به علاوه سود ناشی از سرمایه گداری هستند مثل همین جیلی که شرکت ولو رو خرید، یا سایک قدیمی که ام جی رو خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. american muscle

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    تو پژوها هاچ بکاش یکم ریخت و قیافه داشتن و با تقویت کردن و اسپرت کردنشون باب دریفت و دستی و سواری بودن بقیشون یه جورایی جلو و عقب و وزن و قدرت اصلا هم خونی نداره.انقد مشتری نداشت که یک سوم ماشیناشو به ایران میفرستاد!!!! بعدش که تحریما اومد وسط کلا اوضاش ریخت بهم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرشاد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بهتر نیست به جای این روی همون ویتارا سرمایه گذاری کنن و نسل جدیدش رو بیارن؟
    البته یه چیزی که جالبه اینه که ویتارا جدید تو سایت سوزوکی قیمتش 14 هزار یورو هست که میشه 51 میلیون ولی تو سایت ایران خودرو الان میفروشه 135 میلیون تومن.اونم نسل قبلیش رو.
    کسی میدونه قیمت جهانی این پژو چند یورو هست؟ تقریبا یه کم بیشتر از 2 برابر میشه قیمت فروشش تو ایران.
    با سیاست خاص ایران خودرو و سایپا که سعی میکنن خودشون رقیب هم نباشن قطعا خیالتون راحت باشه که این خودرو رقیب چانگان و برلیانس نخواهد شد بلکه یه قیمتی بین برلیانس و ویتارا براش در نظر میگیرن که با هم تداخل نداشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. american muscle

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      عزیز گمرک خییییییییلی میکشه روش معلومه که ماشینای خارجی باس گرون باشن.بر اساس حجم موتور و …. قیمت اضافی میخوره پاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (88 ديدگاه)

        عزیز من اینا دارن سی کا دی میارنش، ینی چون به اسم تولید در داخل میاد گمرکش خیلی کمتره و با رخ خودرو وارد کردن به صورت یک جا فرق داره، از طرفی اینا در تعداد بالا مثلا 10 هزار خریداری میکنن و این باعث میشه تخفیفات زیادی بگیرن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (187 ديدگاه)

        اگه قرار باشه قیمت مونتاژ با وارداتی یکی باشه خب چه مرضیه که بریم از ایران خودرو بخریم ؟ تعرفه وارداتی ها حداقل 40 درصد و مونتاژی ها 25 درصد هست ضمن اینکه مونتاژی ها تبصره 13 ندارند که همین باعث میشه حدود 16 میلیون قیمت مونتاژی ها کمتر بشه ولی در عمل ایران خودرو و سایپا نشون دادند که به هیچ چیز جز سود بیشتر فکر نمیکنند سراتو و ویتارا گواه خوبی بر بی تعهدی این دو خودروساز در این زمینه است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. متین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    ماشین زیاد جالبی نیست ، با 120 اسب بخاری که داره اصلا و ابدا نمیتونه با کراس اوور هایی مثله اسپورتاج یا توسان و … رقابت کنه … طراحی جلوش نسبت به پشتش زیباتره اما در کل ماشین زشتیه و طراحی زیاد جالبی نداره … داشبورد ضعیفی داره و نمیتونه حتی با ماشین های چینی رقابت کنه … در کل ارزش فکر کردن نداره … شب خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      به نظرم قضاوت منصفانه ای نیست. ماشینهای اروپایی دارند به سمتی میرن که براشون مصرف بهینه مهمتر از سرعت و قدرت باشه. ما هم مستثنی نیستیم. با این قیمت بالای سوخت بهتره کشور ما هم در این مسیر حرکت کنه. وانگهی توی جاده های غیرایمن ما مگه میشه با سرعت بالا هم راند که دنبال ماشین قدرتمند باشیم؟ البته با توجه به وزن و ابعاد ماشین هم کلاً با یک ماشین جمع و جور مواجهیم و این ماشین یک ماشین خانوادگی نیست و مناسب خانواده های کم جمعیت هست که با این وضعیت همین قدرت هم به نظر براش مناسبه. این ماشین تقریباً هم رده با پژو 206 صندوقداره. پس نباید انتظار خیلی زیادی ازش از نظر قدرت داشته باشیم. داشتن 5 ستاره ایمنی از یوروانکاپ هم نکته خیلی مثبتی برای این ماشینه. ای کاش خودروسازان داخلی دندان طمعشونو بکنند و حاضر بشن با سود کمتر چنین خودرویی به صورت فول آپشن به دست مردم برسه ( هر چند تجربه متاسفانه عکسشو ثابت کرده)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. صادق

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    دولت ایران خیلی به فکر خودشه، میاد میبینه حاشیه سود کدوم ماشین بیشتر میره همونو وارد میکنه وگرنه کاری به خوب و بد بودن ماشین نداره

    والا پژو خوبم هست، چرا نمیرن اونا رو بیارن، یکیش همین 308، واقعا هم خوشکله و هم ماشین خیلی خوبیه

    این ماشین هم فقط در یه صورت موفق میشه، اینکه قیمت معقولانه داشته باشه، اگه یکم، حتی یکم هم قیمتش از حالت نرمال خارج بشه، احتمال اینکه به سرنوشت 407 دچار بشه خیلی زیاده

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      صادق تو فیلم گود فلاس رو دیدی ؟مال اسکورسیزیه .یعنی دوستان خوب حتما ببین واقعا شاهکاره .یه پونتیاک ناز هم سوارفکرکنم 1991باشه دنیرو هم بازی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        یکی از بهترینای اسکورسیزیه، چند سال پیش دیدمش مجتبی، دیگه کم کم وقتشه که برم برا دفعه ی دوم ;)

        البته یه فیلم دیگه از اسکورسیزی تو نوبت دارم، چند وقته میخوام the wolf of wall street رو ببینم هیچ جوره وقت نمیکنم، اگه ندیدیش، ببینش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. احمدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به نظر ماشین خوبیه ولی بر خلاف نظر نویسنده بعید میدونم با قیمت 80-90 میلیون به دست خریدار برسه مگر اینکه مثل خیلی ماشینهای دیگه از سر و ته آپشنهاش بزنند 6 ایربگ بشه 2 ایربگ ، سانروف و سقف پانوراما حذف بشه ، esp و tcs که واجب نیست و … .
    برلیانس V5 که تقریباً هم رده با این خودرو هست و برخی از امکانات درج شده توی این مطلب هم توی اون نیست و 5 ستاره یوروانکاپ هم نداره دارند میدن 100 میلیون اونوقت اینو فول آپشن بدن 80-90 میلیون ؟!
    خوبه توی چندین مدل مختلف با آپشنهای مختلف ارایه بشه تا بتونه سلیقه مشتریهای مختلف رو کسب کنه. به نظرم اگه فول آپشنش وارد بشه کمتر از 120 قیمت نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      کاملا موافقم امکان اینکه با این قیمت به دست مشتری برسه صفر مطلقه!
      تا وقتی دوتا دلال بزرگ به اسم ایرانخودرو و سایپا وجود دارن هیچی درست نمیشه تو این مملکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      احمد رضا عزیز، همانطور که در متن هم درج شد، قیمت این خودرو هنوز دقیقا مشخص نشده و رقم 80 الی 90 میلیون نیز توسط برخی از متصدیان امور ذکر شد، که امید است اینچنین باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (187 ديدگاه)

        سام عزیز خودتان قیمت امارات را زده اید 81 هزار درهم ( فول اپشن)
        با درهم 911 تومان میشود تقریباً 73.8 میلیون تومان. اگر ماشین مونتاژ بشود با تعرفه 25 درصدی واردات قیمت به 92.2 میلیون میرسد و به آن البته 9 درصد ارزش افزوده هم اضافه میشود که میشود 100.5 میلیون تومان. به اینها البته باید هزینه شماره گذاری و بیمه شخص ثالث و البته گارانتی سه ساله هم اضافه شود که قیمت دقیق آنها را من اطلاع ندارم ولی میشود حدس زد که مدل فول آپشن در حدود 110 میلیون قیمت خواهد خورد. این البته نگاه خوشبینانه است و گرنه اگر بخواهیم طبق تجربه مثلاً سراتو سایپا و دیگر محصولات مونتاژی به قیمت این ماشین برسیم باید انتظار قیمتهای بالاتر یا حذف آپشنهای مهم هم داشته باشیم. به هر حال اگر نگاه خوشبینانه داشته باشیم قیمت 100 تا 110 برای این ماشین مورد انتظار است که البته با توجه به قیمت رقبا با توجه به اینکه این ماشین 5 ستاره یوروانکاپ هم دارد قیمت بدی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. مجتبی (ساروی )

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا اسب بخارش شدیدا روی اعصابه حداقل باید 150به بالا روداشته باشه ولی با همهی این حرفا اگه بین 75تا85باشه خیلی خوب میفروشه و مطمنا موفق خواهد بود ولی چشم من اب نمیخوره مطمنا بین 95تا110فی میخوره شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. milad

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    از نیسان جوک قشنگتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. FLUID

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    اول تو این رنج قیمت ویتارا
    دوم اگه قشقایی جدید بیاد نیسان
    سوم ASX
    این همه ژاپنی خوب بزاری بری یه پر اصطلاک فرانسوی با اپشن کم
    ظاهر نه چندان دلچسب بخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمیدونم اینا فازشون
    چیه مگه ندیدن 407 چی شد؟؟بابا امریکا و المان وژآپن ول
    کردن چسبیدن به فرانسوی های پر اصطلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MjM

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    منتظر ورود و حضور 100 ساله!
    اپیزود 6 فصل 22 تاپ گرو حتما ببینید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. CHALLENGER

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    قابل توجه بعضی کاربران این خودرو امتحان خودشو در سخت ترین امتحانا زیر نظر بهترین مهندسین پس داده.پس سعی نکنید (با تعصب خودتون)ازش ایراد های الکی بگیرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    برخلاف دوستان من از ظاهرش زیاد بدم نیومده،البته در قیاس با ماشینای چینی میگم،هرچند تا دیدمش یاد گریت وال M4 افتادم مخصوصا تو عکس دومی،به عنوان یه کراس اوور کوچولوی شهری ارزون قیمت خوبه،اگه قیمتش 70-80 میلیون بیشتر نشه خوبه،حداقل بهتر از چینی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فرزاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام از دوستان کسی اطلاعات مقایسه ای از این خودرو با رنو کپچر داره که رنو کپچر را هم ایران خودرو به همراه رنو کلیو میخواهد وارد کند اگر جای مطلبی از مقایسه این دو کراس اور دارید لطفا مطلبش را یا لینک دسترسی را معرفی بفرمایید با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی زاده

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این را اگر با رنو کولیوس مقایسه کنید ان وقت رنو ارزش واقعی خود را به نمایش میگزارد
    موتور و گیربکس هوشمند 2500 نیسان و قابلیت بی شمار ان
    ایمنی و نرمی و قدرت رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. navid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اگه ماشینای فرانسوی به درد میخوردن تو امریکا فروش داشتن.
    من که مفت هم بهم بدن پسند نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا