نگاهی به پژو 207i، یار پیشین ایران خودرو
نگاهی به پژو 207i، یار پیشین ایران خودرو

نگاهی به پژو 207i، یار پیشین ایران خودرو

همین چندی پیش بود که در برخی از رسانه‌های چاپی و مجازی، فراخوانی جهت ثبت‌نام از پژو 207i و یا همان 206+ به عمل آمد. موعد تحویل آن نیز، گویا مردادماه سال 95 تعیین شد. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، متن مختصری را به رشته تحریر درآوردم که در ذیل تقدیمتان می‌شود.
پیش از این در مطلبی به نام «نگاهی به پیشینه تاریخی خانواده پژو 206» به‌اجمال در مورد سیر تکوین پژو 207i و یا همان 206+ سخن رانده‌ام. در اینجا محض یادآوری، نکاتی چند را از نو تکرار می‌کنم.

peugeot 206 plus
peugeot 206 plus

پژو 207i و یا همان 206+، در ماه مه سال 2008 میلادی و توسط شعبه برزیلی پژو تکوین یافت. این خودرو در خود خاک فرانسه، از ماه فوریه سال 2009 میلادی تا اواخر سال 2012 میلادی، در مدار تولید بود و تنها زمانی تولیدش در شرکت مادر خاتمه یافت که مدل 208 وارد میدان شد. در کشور ما نیز این خودرو از سال‌های 1389 الی 1391 شمسی به تولید می‌رسید که تحریم‌های ظالمانه غرب به این روند پایان داد، ولی این بار قرار است که با رفع تحریم‌ها، پژو 207i دوباره به خطوط تولید ایران‌خودرو بازگردد. در حال حاضر، خودروی مذکور در ممالکی همچون چین، آرژانتین، برزیل و مالزی هم تولید می‌شود.
حال وقتش رسیده که نگاهی به مختصات فنی و ظاهری پژو 207i بیاندازیم.

peugeot-206-plus_04
اگر بخواهیم به نحوی گذرا ظاهر یک خودرو را ملاک ارزیابی خود قرار دهیم، کلیت طرح پژو 207i را نمی‌توان چندان هماهنگ و متناسب دانست و در یک نگاه کلی به نظر می‌آید که بخش جلو و عقب آن با یکدیگر هارمونی چندانی نداشته و در این میان، نمای جلو از جلوه‌ای مدرن‌تری نسبت به عقب آن برخوردار است. البته این امر را نمی‌توان تنها ناشی از کم‌کاری طراحان آن دانست زیرا که این مدل، یک نسخه فیس‌لیفت به شمار می‌آید و در پروسه فیس‌لیفت هم دست طراح تا اندازه زیادی بسته است. مثلاً او نمی‌تواند از ستون A به آن‌طرف‌تر را در بدنه (یک خودرو) مورد بازبینی اساسی قرار دهد؛ زیرا در آن صورت، به‌ناچار باید کل خودرو را به‌طور ریشه‌ای و از نو طراحی کند و پرواضح است که نام این عمل هم دیگر فیس‌لیفت نیست. با این همه در نمای جلو، اجزایی همچون چراغ‌های بسیار کشیده، آرم برجسته پژو و نیز جلوپنجره‌ای پهن و بزرگ، بیش از همه جلب نظر می‌کنند و این‌ها همه در ترکیب با یکدیگر، سبکی شاد و تا حدی مهیج را برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند، سبکی که در عالم طراحی به آن GOOFY و یا کارتونی گفته می‌شود و از جنبه‌های مضحک و کمدی هم عاری نیست. ممکن است که اشخاصی اینجا و آنجا، نسبت به این شیوه خاص از طراحی عشق و یا نفرت خود را ابراز دارند ولی کمتر دیده شده که کسی نسبت به این سبک بی‌تفاوت باشد و گویی این پیکره فلزی حضورش را به‌نوعی به دیگر خودروهای جمع اعلام می‌کند.

peugeot-206-plus_17

peugeot-206-plus_13

peugeot-206-plus_15
درمجموع، پژو 207i، به‌رغم کهنه و قدیمی بودن طرحش تا حد زیادی از یک ظاهر عامه‌پسند و حتی جوان‌پسند برخوردار است و این همان نکته مهمی است که در بازار نابسامان کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند فروش این خودرو را تا سال‌های سال تضمین کند. در قسمت عقب این خودرو، تنها به تعویض جزئی فرم چراغ‌ها و نیز نصب سپری مدرن‌تر، اکتفا شده است و دو شبرنگ قرمز رنگ جای گرفته در کناره‌های سپر عقب هم از جلوه‌های شاخص این بخش هستند.

peugeot 206 plus
در داخل و یا همان کابین پژو 207i، طراحی داشبورد تا آنجایی که امکان داشته به نسخه اصلی 207 نزدیک شده است و در این میان، بیش از همه، این طرح زیبای صفحه پشت فرمان آن است که حسی از مدرنیته را به صاحبانش القاء می‌کند، صفحه‌ای که در آن شاخص‌های کنترلی همچون سرعت‌سنج و دورسنج با قابی سفید و با زیبایی هرچه‌تمام‌تر در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند و مشابهش را هم تنها می‌توان در خودروهایی بسیار گران‌تری همچون مینی پیدا نمود. در شب‌هنگام، نور پس‌زمینه نارنجی‌رنگی از ادوات داخلی داشبورد ساطع می‌شود، نوری که از جاذبه‌ای شورانگیز برخوردار است و به همراه پیشرانه سرحال این خودرو راننده را به سریع‌تر راندن، تشویق می‌کند.

peugeot-206-plus-015

peugeot 206 plus
فضای موجود در کابین این خودرو مشابه با برادرخوانده‌اش یعنی پژو 206 است و درمجموع، این حجم از فضا بیشتر مناسب حال یک خودروی 2+2 نفره است تا یک خودروی چهار نفره. میزان صدای ورودی به درون کابین بسیار کم است و تنها در دورهای بالاتر آوای ریزی به درون اتاق ورود پیدا می‌کند که همین امر تا حد زیادی بر عایق‌بندی خوب آن گواهی می‌دهد. سیستم تعلیق پژو 207i به‌وضوح از نرمی بیشتری نسبت به پژو 206 سود می‌برد و درعین‌حال، از شدت خشکی و کوبندگی آن نیز تا اندازه‌ای کاسته شده است اما کماکان، به لحاظ نرمی از همتایان آسیایی خود فاصله دارد. گرچه میزان سر و صدای داشبورد هم در آن نسبت به 206 کمتر است ولی به سبب مونتاژ نامناسب، در کارکردهای بالاتر صداهای ریز و درشتی از آن به گوش می‌رسد، به‌خصوص اگر مسیر رفت‌وآمد روزمره‌تان پر از دست و انداز و ناهمواری‌های متعدد باشد. ترمزهای این خودرو، در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و از کارکرد مناسبی برخوردارند و در شرایط متعارف، کاملاً پاسخگوی توقعات یک راننده عادی و متوسط‌ هستند.

peugeot-206-plus_21

peugeot-206-plus-014

peugeot-206-plus_19
پیشرانه به کار رفته در پژو 207i، نسخه‌ای 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر می‌باشد و از توانی معادل 110 اسب بخار و گشتاوری معادل 142 نیوتن‌متر برخوردار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی و نیز چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. توان و کشش بالای این پیشرانه از نکات مثبت آن به شمار می‌آید و در هر حالتی جوابگوی نیازهای راننده است و به‌جرئت می‌توان گفت که این خودرو قادر است پا به‌پای بسیاری از سدان‌های گران‌تر از خود نیز بتازد.

peugeot 206 plus
بنا به مندرجات وب‌سایت ایران‌خودرو، پژو 207i توانسته است چهار ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا کسب نماید و به‌طور استاندارد هم از دو کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد. علاوه بر آن، به سامانه‌های ایمنی همچون ABS،EBD و EBA نیز مجهز است. کالیپرهای به کار رفته در ترمز جلوی آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی توپر می‌باشند.

peugeot 206 plus
پژو 207i های تولید شده در ایران به لطف استفاده فراوان از قطعات باکیفیت خارجی، از استهلاک کمی برخوردار و به‌اصطلاح عامیانه، خودروهایی بی‌آزار بودند. حتی تا چند ماه پیش از ختم تولید هم برخی از قطعات این خودرو من‌جمله لاستیک‌های آن از جنس میشلن و کالیپرهای ترمز نیز ساخت کمپانی PSA بود، بگذریم از اینکه بخش اعظم قطعات بدنه و نیز پیشرانه و گیربکس آن نیز ساخت خود کارخانه مادر بود و نشان کمپانی پژو بر روی آن‌ها حک شده بود و در این میان، تنها برخی از قطعات مصرفی و تزیینی همچون صندلی و شیشه و باتری و… آن از محصولات داخلی بود که حتی این قطعات وطنی هم در آن روزها از کیفیت مناسب‌تری نسبت به الآن برخوردار بودند. البته ما به‌نوبه خود امیدواریم که مدل‌های صفر کیلومتر این خودرو که قرار است در سال آینده (1395 شمسی) راهی بازار شوند بر همان سیاق سابق بوده و اگر بهتر از قبلی‌ها نیستند لااقل بدتر هم نباشند!

peugeot 206 plus
بهای این خودرو در سری جدید فروش هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است ولی طبق مندرجات برخی از وب‌سایت‌ها، رقمی حدود 40 میلیون تومان برای دنده دستی و 46 میلیون تومان برای دنده اتوماتیک آن تخمین زده شده است.

peugeot 206 plus
از مهم‌ترین رقبای پژو 207i در بازار داخلی می‌توان به خودروهایی همچون رنو ساندرو و نیز MVM 315 و برلیانس H320 اشاره داشت که در این میان، اگر ترکیبی از طراحی عامه‌پسند، نمای زیبای داشبورد و نیز توان خوب پیشرانه را در کانون توجهات خود قرار دهیم این خودرو از تمامی این مدل‌ها در مکانی بالاتر می‌ایستد.

peugeot 206 plus
مشخصات فنی
نوع پیشرانه: TU5
حجم موتور: 1587 سی‌سی
توان: 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 142 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
نسبت تراکم: 10.5
شتاب صفر تا صد: 9.6 ثانیه (دنده دستی) – 11.4 ثانیه (دنده اتوماتیک)
حداکثر سرعت: 198 کیلومتر بر ساعت (دنده دستی) – 190 کیلومتر بر ساعت (دنده اتوماتیک)
میانگین مصرف سوخت ترکیبی: 6.4 لیتر (دنده دستی) – 7.1 لیتر (دنده اتوماتیک
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی توپر
نوع گیربکس: 5 دنده دستی با کد MA5N و 4 دنده اتوماتیک با کد AL4

peugeot 206 plus
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 3900/1680/1468 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2442 متر
وزن خالص: 1054 کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت: 50 لیتر
حجم صندوق عقب: 245 لیتر


ایمنی
4 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
دو عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندی ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده
تجهیزات رفاهی
بنا به مندرجات وب‌سایت ایران‌خودرو، پژو 207i با تجهیزات رفاهی ذیل عرضه خواهد شد.
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
فرمان هیدرولیک
تنظیم خودکار سرعت برف‌پاک‌کن با سرعت خودرو
چراغ همراهی تا درب منزل در محیط تاریک و کم نور
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان با قابلیت استفاده از CD و MP3 و رادیو AM/FM
آینه‌های جانبی برقی با حسگر دماسنج و قاب رنگی
روکش صندلی طرح ناتیس
رینگ اسپورت آلومینیمی
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
شیشه جلو و عقب برقی
و…


قیمت
در ایران: قیمت نهایی این خودرو هنوز به‌طور رسمی تعیین نشده است ولی در برخی از سایت‌های خبری از بهای 40 میلیون تومانی دنده دستی و نیز 46 میلیونی دنده اتوماتیک آن سخن رفته است.
در چین: 80,800 الی 85,800 یوآن (هاچ‌بک 1.6 لیتری با گیربکس دستی) و 91,800 الی 104,800 (هاچ‌بک 1.6 لیتری با گیربکس اتوماتیک)

منابع:
PEUGEOT.COM
CHINAAUTOWEB.COM
WIKIPEDIA.ORG
IKCO.IR
و…

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

46 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    این ماشین سال هاست که از رده خارج شده تازه ما میام برسیش میکنیم

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (246 دیدگاه) ,

      از حق نگذریم پدال جوری بررسی کرد
      بریم ثبت نام کنیم
      حتما هم بررسی بی طرفانه بود !!!!!!!!!!!!!1(:

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      مثل اینکه کارت هدیه های ایرانخودرو برای سایت های اخبار خودرو خیلی شیرین بوده!

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      دوستان عزیز به نظرمن که 206 تیپ پنج تمیز کم کار تا مدل 91 بگیرید یه توربو شارژ با مخلفات روش نصب کنید بهترین جنس رو روش بزارید حدود 33 ملیون آب میخوره ماشین
      اون موقع اس که دیگه هم قیمت بهرتی پرداخت کردید هم متور قدرت مند تری دارین حدود 200 اسب بهت قدرت میده 206 و 207 هم بجز چراغ و سپر ها و داشبورت از لحاظ فنی هیچ فرقی باهم ندارن هیچ فرقی من داشتم میدونم
      با این کار یه ماشین خوب با قیمت معقول دارید
      ارادت

      پاسخ
  2. matin
    سوابق: (211 دیدگاه) ,

    داشتن انبار رو بازرسی می کردن چندتا قطعه 207 پیدا کردن گفتن اینا رو می بریم تولید می کنیم هرجا هم قطعه کم اومد از 206 و 405 یه چیزی میزاریم روش

    پاسخ
  3. edris
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    ماشین قشنگیه و نسبت به پارس و ۴٠۵ و ٢٠۶ تو دل برو تره. من ثبتنام کردم

    پاسخ
    1. نیما ناصری
      سوابق: (131 دیدگاه) ,

      جسارتا اشتباه کردی
      صبر کن آخر سال بعد یا اوایل سال بعدش ماشین های خوبی میاد پولاتو تا اون موقه میتونی جمع کنی.
      همین الان ایرتویا تویوتا پریوس آورده 85 میل میده

      پاسخ
      1. edris
        سوابق: (108 دیدگاه) ,

        دوست عزیز انتخاب بهتری تا ۴٠ تومن نیست متاسفانه… من حتی حاضر بودم مزدا ٣ کارکرده بخرم ولی تو این قیمت پیدا نمیشه، متاسفانه نمیتونم تا اون موقع صبر کنم. خداکنه اینطوری باشه که شما میگید ما هم ضرر کنیم می ارزه اوضاع خودرو مملکت خوب شه

        پاسخ
      2. محسن
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        عزیزم پریوس پیش پرداختش 85 تومنه…قیمت نهاییش چیزی حدود 140تومنه…

        پاسخ
      3. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        85 میلیون؟ کو ؟ شما 85 تومن پریوس به من بده من 90 میدم 5شم مال خودت

        پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    جالبه +206 به اسم 207i دارن قالب میکنن |:
    درسته ماشین های خوبه بودند ولی دگ از رده خارج شدند !

    پاسخ
  5. ag
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    نمیگم ماشین بدیه …
    خوبه اگه قیمتش از 35 شروع میشد .
    به نظرم باید الان این جایگزین 206 بشه و 208 جایگزین این (از لحاظ قیمتی )

    منتها بعیده ویران خودرو بکشه بیرون از 206 .

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      تازه قراره 405 از خط تولید خارج کنن و پارس هم که فیس لیف 405 هست هم که فعلا برنامه ای برای خروج از خط تولیدش ندارن بعد توقع داری که 206 که از نظر تکنولوژی یک دهه پیشرفته تر از 405 هست رو به این زودی های از خط تولید خارج کنن!

      پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان سایت پدال، سطح سایت با این بنجلا پایین نیارین ، مرسی

    پاسخ
  7. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    حالمون خورد به هم بابا حذفش کنین از رو صفحه اه اه …….

    پاسخ
  8. Barbar
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    ایران مهد مونتاج خودروهای از دور خارج با کیفیت بسیار پایین تر

    پاسخ
  9. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    edris جان اشتباه کردی برای ثبت نامش. چرا که موتور سری جدید tu5 فرانسوی نیست و سیستم برقش هم مالتی پلکس شده. پس اگه قیمتش حدود 38بود قابل قبول میشد. 42 تا 43 قراره به دست مشتری بدن.

    پاسخ
    1. edris
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      دوست عزیز یعنی کروز کنترل و اینا روش نصب نمیشه؟ موتورشو فک نکنم تغییر داده باشن همون tu5 باید باشه

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (734 دیدگاه) ,

        کروز که نصب میشه با هزینه 500 تومن. 207های سابق (مدلهای 89 تا 91) چون سیستم برقیشون فرق داشت و برای بوش آلمان بود با 100تومن کروز نصب میشد. در واقع موتور 207های فعلی، همون موتور 206های فعلی (مدلهای 91 به بعد) است اما خوبیش اینه گیربکسش فرق داره و برای پژو405 نیست. در کل این 207ها بهتر از تیپ5 هستند و زیر40تومن قابل قبوله. اما حتما برای نصب کروز به آپکو برو. چرا که کار هر کسی نیست نصب کروز، بدلیل سیستم برقیش و از گارانتی هم خارج میشه اگه آپکو نکنی. در کل اتومبیل خوبیه و نگران اصلا نباش.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Hamid
          Hamid
          سوابق: (234 دیدگاه) ,

          از 206 های فعلی بهتره اما قطعا 206 های91 به پایین از اینا بهتره.

        2. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          ببخشید دقیقا کروز تو اینا به چه دردی میخوره؟
          والا بیکاری حدی داره گاز بده دنده تو عوض کن حالشو ببر خدایی کروز فابریکارم ما استفاده نمیکنیم

    2. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      مالتی پلاکس یعنی بدون سیم شده برق رسانیش ؟ یا حجم سیم ها رو کم کردن
      ؟

      پاسخ
  10. یوسف
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    +206 هیچ وقت در خاک فرانسه تولید نشد مدلی که تو متن بهش اشاره شده و گفته شده در سال ۲۰۱۲ با مدل ۲۰۸ جایگزین شده نسخه اصلی ۲۰۷ بوده نه فیس لیفت ۲۰۶
    +206 فقط برای بازارهای آمریکای جنوبی و چنتا کشور دیگه بوده

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (53 دیدگاه) ,

      درسته
      در بحث ایمنی هم 207 تست شده در اروپا نمیتونه ملاک باشه و باید 207 تست شده در لاتین انکپ رو در نظر گرفت که دو ستاره ایمنی گرفته نه چهار ستاره

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        تو سایت یورو ان کپ سرچ کردم اسمی از این ماشین نیست

        پاسخ
    2. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      یوسف عزیز،این خودرو به مدت سه سال و از سال های 2009 الی 2012 میلادی در خاک فرانسه تولید شده است.دلیل آن هم به خاطر فروش پایین تر پژو 207 اصلی نسبت به پژو 206 بوده است،و تولید این مدل فیس لیفت شده هم در جهت جبران این موضوع در خاک فرانسه صورت می پذیرفت.برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به سایت ویکی پدیا انگلیسی مراجعه نمایید.
      http://WWW.WIKIPEDIA.ORG

      پاسخ
    3. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      یوسف عزیز، گرچه پژو 207 (اصلی) در سال 2006 میلادی جایگزین مدل 206 شده بود ولی به سبب فروش پایین آن در بازار اروپا نسبت به 206 ،شرکت مادر از سال های 2009 الی 2012 میلادی،اقدام به تولید پژو +206 در خاک اصلی فرانسه نمود.این دو مدل (+206 و 207) در سال 2012 میلادی از رده تولید خارج شدند و پژو 208 جایگزین آنها شد.برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت ویکی پدیا انگلیسی مراجعه نمایید.
      http://WWW.WIKIPEDIA.ORG

      پاسخ
  11. احسان 021
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من خودم 207 دنده ایی خریدم مدل 91 ماشین خوبیه نسبت به قیمتش از برلیاس رو تو هوا میخوره از نظر شتاب با کیفیت تر از 206 یه

    پاسخ
  12. احسان 021
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    207 از ال 90 از پرشیا و برلیانس و ام وی ام 315 بهتره بین ماشین های سیو خورده ایی بهترینه

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل Hamid
    Hamid
    سوابق: (234 دیدگاه) ,

    فقط صفحه کیلومترش از 206 قشنگتره. چیه آخه چراغ و آرم کامیون رو گذاشتن روش. جلوش کلن شده چراغ

    پاسخ
  14. محسن
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    این ماشین به عنوان جایگزین 206 تو فرانسه هم تولید شده و سایت رسمی پژو اگه میرفتین چند سال پیش با انتخاب 206 عکس های 206+ رو میدیدین! من الان مدتهاست این ماشین رو دارم و بنظرم تو ماشین های داخلی جزو با کیفیت ترین هاست, نسبت به 206 خیلی شیک تر هست و با حدود 80 هزار کیلومتر پیمایش ماشین هیچ صدای اضافی ای نداره, عایق بندی موتورش واقعا عالیه و در حد ماشین های خیلی بالاتر از خودش کاهش نفوذ صدا داره!اما زوزه ی گیربکس که کلا تو ماشین های ایرانخودرو اپیدمی هست این نبود صدا رو جبران کرده!

    پاسخ
  15. amirhosein
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    دوست عزیز ببخشید یه جایی از مقالتون اشتباه داره
    تست تصادفش توی موسسه یوروانکپ انجام نگرفته اصلا 206+(207i) پاش به یوروانکپ نرفته توی لاتین انکپ تست شده و 2 ستاره از 5 ستاره دریافت کرده با 2 کیسه هوا
    و بدون کیسه هوا با 1 ستاره از 5 ستاره ایمنی
    اون 206 که توی یوروانکپ تست شد 206 مدل کوپه 2 درب بود که بعدا سال 2003 میلادی موتور EW10 J4Sروش نصب شد 2000 سی سی با 177 اسب بخار و 205 نیوتون متر گشتاور که اصلا پاش به ایران باز نشد
    http://www.euroncap.com/en/results/peugeot/206/15524
    این همون 206 کوپه 2 دربی هست که توی فرانسه تولید میشد که سال 2000 میلادی تست شد حالا کاری به بقیه موضوع نداریم که سال 2000 اصلا تست عابر و تست کودک نداشته و پارامتر های اون موقع خیلی اسون بوده و فرق داشته با بعد از 2001 که قوانین تست تصادف سخت تر شده
    این 206+ (207i) که شما در موردش مقاله گذاشتین اینه
    http://www.latinncap.com/en/search-results
    2ستاره از 5 ستاره ایمنی (با 2 کیسه هوای ایمنی )

    پاسخ
    1. عارف
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      207 که تو این سایت هست مدل تک ایربگ هستش فرق داره با مدلی که تو ایران ارائه شده.208 رو هم با ۲ ایربگ تست کرده که برای بزرگسالان ۴ ستاره داده در حالی که مدلی که تو Euroncap بررسی شده ۵ستاره گرفته.معلومه دلهای تست شده تو این دو سایت متفاوتن

      پاسخ
    2. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      دوست عزیز،طبق مندرجات سایت ایران خودرو،که در زمان ثبت نام درج شد،این خودرو توانست 4 ستاره را از موسسه EURONCAP کسب نماید.طبق روا ل متداول در تمامی شرکت های اروپایی و..،نسخه فیس لیفت یک خودرو به لحاظ ساختار ایمنی تحت تقویت و بهسازی مجدد قرار می گیرد.پس به احتمال زیاد،ایمنی این خودرو از نسخه اولیه پژو 206 بالاتر است، گو اینکه استانداردهای آن زمان نسبت به این دوره،در مرتبت پایین تری جای داشته اند.

      پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    به نظرمن دیگه اصلاماشین خیلی جالب نیست..
    اصلاوبه هیچ وجه مناسب جاده نیست..بیترین تصادفات این خودرو مربوط به واژگونی هست بخاط عدم تعادل
    خیلی خشک هست وتمام دست اندازهای خیابون رو به شدت نشون میده وبدی بساری هم که داره اینه خیلی خیلی سریع اتاق وداشبورد و…به سروصدامیفته
    درضمن صدای موتورم داخل اتاق چندان تعریفی نداره

    پاسخ
  17. عارف
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    لطفا اگه کسی تجربه رانندگی با پژوهای دنده اتوماتیک رو داشته به سوالم جواب بده.من زیاد شنیدم سیستم AL4 خرابی زیاد داره صدا زیاد داره.این حرفها درست هستن یا شایعه هستن؟

    پاسخ
  18. امیرحسین
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    سری اولش به نسبت 206 کیفیت خوبی داشت و ما شین خوبی نسبت به قیمتش بود.مدل اتوماتیک 19 میلیون بود ولی حالا دیگه از رده خارج شده

    پاسخ
  19. ahmad
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    این چیه آخه؟!
    خودرو فوق(206 پلاس) توسط شعبه برزیلی پژو ساخته شد که در واقع یک فیس لیفت ماژور از 206 بوده و فاصله زیادی به لحاظ فنی وبدنه با نسخه اصلی 207 داره
    در واقع این فیس لیفت دربرزیل برای این تولید شد تا کسانی که پول برای خرید نسخه اصلی 207 ندارن با خرید 206 پلاس بتونن از خودرویی تقریبا مشابه ظاهر 207 برخوردار بشن.
    این خودرو اسمش 206 و یک نسخه کاملا منسوخ…

    پاسخ
  20. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    این چه مقالاتیه که میذارین، فقط هی میگه عجب ماشینی هست، مگه واقعا چی هست؟

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ببخشید احمد خان
      ایشالا تکرار نمیشه

      پاسخ
  21. Me
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من این ماشینو دارم. مدل 91 هست . بى دردسره و اینکه فقط صندلى هاى عقبش به صدا افتاده . فقط همین. براى داخل شهر خوبه.

    پاسخ
  22. تصویر پروفایل پژمان 1355
    پژمان 1355
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    دوستان سلام، یه توضیح کوچیکی راجع به نصب کروز و سایر تجهیزات بدم خدمتتون، از سال 91 به بعد که 206ها بقوله ایرانیزه شدن سیستم ECU و برق ماشین کلا تغییر کرد. در مدلهای اصلی که ECU بوش (تیپ 5و6) و VALEO (تیپ 2و3) داشتن تمام امکانات جانبی مثل کروز، سنسور نور و باران و حتی شوینده چراغ جلو براحتی و از نوع فابریک قابل نصب بودن اما در 206های ایرانیزه تمام این امکانات حذف شده و برای مثال کروز کنترل فقط ازنوع یونیورسال و نه فابریک با هزینه خیلی بالاتر قابل نصب هستش. در مورد مدلهای سال 91 که از هر دونوع دارن اگر مارک ECU ، کانتیننتال باشه که ایرانیزه شده و در غیر اینصورت اصلی هستش.

    پاسخ
  23. mehrdad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    این بحث های که میشه موتورش tu5 اصل نیست یا سیستم برقیش ایرانیه یا حتی قیمت این ماشین چند هست.دقیقا منابع این عزیزان کجاست؟؟

    پاسخ
  24. محمود
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    مطمئن هستید تفاوتی بین سیستم تعلیق ۲۰۶ و ۲۰۷ هست .!!!!!

    پاسخ
  25. حسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    به نظر من پژو 207 هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ امکانات خیلی از ساندرو بهتره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.