پژو 208 در جشنواره گوود وود

به مناسبت سی سالگی نشان GTi در شرکت پژو، این کمپانی فرانسوی از یک نسخه ویژه از 208 خود در جشنواره گوود وود رونمایی می‌کند. پژو 208 جی تی آی نسخه سالگرد یک خودروی اسپرتی با ظاهری رادیکال و با بهینه‌سازی قوای حرکتی می‌باشد.

Peugeot 208 GTi 30th Anniversary
Peugeot 208 GTi 30th Anniversary

موتور 1.6 لیتری THP این خودرو برای به دست آوردن قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، بهینه و تقویت گردیده است. این در حالی است که نمونه استاندارد GTi تنها 197 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس 6 سرعته دستی با کمک دیفرانسیل با لغزش محدود بر گرفته از مدل RCZ R نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم تعلیق خاص و فرمان با تنظیمات اسپرتی جدید، رانندگی با این مدل را لذت‌بخش تر و هیجان‌انگیز تر خواهد کرد.

Peugeot 208 GTi 30th Anniversary
Peugeot 208 GTi 30th Anniversary

عملکرد این خودرو نشان از تأثیر این تغییرات دارد. شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه‌ای و طی یک کیلومتر اول در 26.5 ثانیه و میزان CO2 تولیدی 125 گرم در هر کیلومتر، نشان از برازندگی پسوند GTi برای این 208 دارد.

Peugeot 208 GTi Interior
Peugeot 208 GTi Interior

طراحی ظاهری نسخه سی امین سالگرد تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. کاهش ارتفاع 10 میلی‌متری با استفاده از تعلیق اسپرت، رینگ‌های بزرگ 18 اینچی مشکی رنگ مات، اگزوزهای دوقلوی کرومی و رنگ‌آمیزی خاص سیاه و قرمز بدنه در این دیدگاه تأثیر قابل‌توجهی دارند. البته ترکیب رنگ‌های سفید مرواریدی و یاقوت سرخ نیز قابل انتخاب می‌باشند.

فروش 208 GTi سی امین سالگرد، از ماه نوامبر 2014 آغاز خواهد شد.

63 دیدگاه

  1. un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    هنوز خیلی مونده کوچولو تا به HONDA CIVIC TypeR برسی. فعلا فقط بوق بزن …

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      وقت یه یادآوری می کنم همیشه پسوند R با R مقایسه کن نه با gti

      پاسخ
    2. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      لطفا میشه شتاب و سرعت هوندا رو ذکر کنی؟!!!!!!!!

      پاسخ
    3. مهدی ف
      سوابق: (175 دیدگاه) ,

      چرا اینقد منفی خوردی اقا un4givenنظرت کاملا صحیح

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        خب مثل اینکه وقتش رسید تا یه رفتار شناسی از لایک ها و دیس ها داشته باشیم:
        اصول کلی اینه مهدی جان
        اگه نظرت بر خلاف پست باشه دیس میگیری،اونم زیاد! مثلا اگه پست درباره ی ماشین X باشه و تو بگی من از این خوشم نیومد،دیس میگیری.استثناهایی هم وجود داره مثل ماشین های چینی و داخلی و تا حدی خودروهای کره ای.
        مورد بعدی اینکه،اگه کامنتت لحن تند و گزنده ای داشته باشه دیس میگیری!
        دیگه اینکه،اگه در گذشته یه نظری داده باشی و بعدا نظرت عوض بشه،دیس میگیری!
        البته یه سری هم هستن که کلا بی خیال این بحث ها هستن و فقط دیس میدن! اگه دقت کنی توی هر کامنتی یک الی سه دیس وجود داره!
        و خیلی نکات دیگه…
        این بود تحلیل من از لایک و دیس لایک ،تو این چند ماهی که تو پدال هستم.

        پاسخ
        1. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          پس این دیسلاک هم برای خنده تقدیم شما !!!

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          ممنونم! ولی من تا حالا به کسی دیس ندادم!
          باید تحمل خودمونو ببریم بالا.از دنیای مجازی شروع کنیم،خواه ناخواه توی زندگی واقعی هم تاثیر خودشو میزاره.الان من دیگه کمتر عصبانی میشم واقعا! 😉

        3. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          شاهین جان درسته که حضور من کمرنگه ولی اینو بدون که به ازای هر 50 لایک/دیسلایک یک نظر میدم!

        4. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          مخلصم سجاد جان.من همه ی عزیزانی که اینجا هستن رو دوس دارم و بهشون احترام میذارم.امیدوارم که بیشتر نظر بذاری.ولی فکر کنم ایتالیا حذف شده به خاطر اون کمتر نظر میدیا!!! 🙂

        5. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          من گفتم طرفدار آث میلانم به ایتالیا، ولی اصلاً ربطی به ایتالیا نداره و در حال حاضر در اروپا از هلند بیشتر خوشم میاد و به اندازه نیازش بازیکن داره و 20 ساله که 4-3-3 بازی میکنن.
          هنوز درگیر امتحانات آخر ترم هستم، تموم که شد اگه تونستم بیشتر نظر میدم.

        6. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          “به” غلطه و “نه ایتالیا” درسته.

        7. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          شوخی کردم سجاد جان! ولی جالبه من توی سری A طرفدار یووه هستم!
          امتحانای من پس فردا تموم میشه و اگه مشکل خاصی پیش نیاد،24 ساعته در پدال خواهم بود! 😀

        8. مک میسل
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          شاهین جان یعنی قبلا اعصاب خوردی میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دست به زن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وای وای وای!!!!!!!!!!(شوخی)

        9. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          راجع به اون دست بزن باید یه مطلبی رو میگفتم که متاسفانه نمیشه! 😀 علی ای حال باید بگم که خب آره گاهی وقتا عصبانی میشم.همه اینجورین دیگه! اما الان کمتر شده این عصبانیت.

        10. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          اینجا مث اینکه عشقای منو صدا کردین؟؟! 🙂

          به خدا خیلی دلم برا ایتالیا سوخت، خیلی نامردی شد درحقش

          توی باشگاهی هم فقط 2 تیمو دوست دارم خلاص

          اول یووه، بعدشم میلان
          که الان مث دوتا شیرِ پیر شدن، ایشاا… که فوتبال ایتالیا دوباره زنده بشه، چه ملی و چه باشگاهی

        11. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          البته ما نباید هدف از گزینه دیسلایک رو رد کردن نظر یا رد کردن نظر دهنده بدونیم ، در بعضی جاها مثلا من با نظر یکنفر مخالفم دیگه نیاز نیست بیام زیر کامنتش بنویسم باهات مخالفم پس یک دیس میدم
          البته بعضی ها هم هستند که براساس شخص میان لایک یا دیسلایک میدن مثلا اگر کسی از من خوشش نیاد تا اسم من رو میبینه دیسلایک میده
          حالا اگر مثل فیسبوک بود و اسم لایک یا دیسلایک دهنده مشخص میشد اون موقع بود که سطح تحمل افراد معلوم میشد

        12. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          حالا که اینطور شد فقط رئال مادرید ، اون هم از نوع رئالِ ویسنته دلبوسکه

        13. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          احسان جون راست میگی،یادم رفت دیس کننده های واقعی رو بنویسم.این دسته از عزیزان واقعا عزیزن! نظرشون در کمال متانت خلاف نظر شخص هستش و کاملا هم امری طبیعی محسوب میشه.ارادت

        14. ياكان
          سوابق: (74 دیدگاه) ,

          سخت نگير آقا شاهين! بحث بالا و پايين بودن تحمل نيست.هر نظري از ديدگاه يه شخص مورد تايين باشه لايك ميگيره در غير اينصورت ديس.قضيه انقد بزرگ كردن نداره كه.هركسي تو نظر دادن آزاده

    4. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگه قرار باشه هر مدل با هر مدلی که دوست داشتی مقایسه کنی اون موقع منم یه مدل پژو معرفی می کنم که نه تنها هوندا باید بره بوق بزنه بلکه بوگاتی ویرون هم در شتاب تکرار می کنم فقط در شتاب لوله می کنه
      اونم خودرویی نیست جز پژو 208 T16 که شتاب 1.8 ثانیه داره و با موتور 3.2 لیتریش 875 اسب بخار قدرت بیرون می کشه

      پاسخ
  2. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    واقعا خوشگل شده
    قدرت موتورشم عالیه
    ولی بازم 1600 هست
    البته مصرف پایین باعث شده تا حجم موتورش کمتر دیده بشه

    پاسخ
    1. sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      یکی از 5 ماشینی که دوست دارم داشته باشمم 🙂

      البته اینو باید در نظر داشته باشیم اقتصادی بودن یکی از ویژگی های پژوهستش،حجم موتور کمتر هم قاعدتا دراین راستا هستش

      پاسخ
  3. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    خیلی جالب شده! طراحیش واقعا جلب توجه میکنه.
    محمد اینم 1.6 هستش! 😀
    راستی اون 205 رو میبینین،یادش بخیر یه زرشکیشو داشتیم.عجب ماشینی بود.رقیبش پراید هاچ بک بود! 🙂
    الانم یکیشو هر از گاهی میبینم که رنگش بنفشه! تو شهرمون همتا نداره.

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      شاهین ماشاالله کلکسیونی از ماشین داشتید !

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        احسان، کار ابوی گرامی ماشینه.البته یه شغل دیگه هم داره که اون اصلیه.این فرعیه.

        پاسخ
      2. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        به جی میلم پیام بده احسان.همه ی جی میل هایی که ذخیره کرده بودم با به فنا رفتن جی میل قبلی به فنا رفت.

        پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          شاهین جان جیمیل جدیدت چی بود در پست های قبلی نوشته بودی میگردم نمیبینم shahin.mpower بود ؟

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          آره داداش خودشه.

  4. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    آره میبینی شاهین
    اینم 1600 هست انگار فرانسوی ها با موتور 1600 قرار داد بستن
    من اصلا 205 سوار نشدم ببینم چطوریه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      خیلی بهتر از پراید اون زمون بود.شک نکن.

      پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    ببخشیدا!
    میدونم ایمپالا اصلا ربطی به یه هاچ بک ریزه میزه نداره
    ولی ایمپالا با انجین 3.6 معمولی با اون ابعاد بزرگ و گنده 0 تا صد رو توی 6.8 میره!
    فکر کردم این پسوند gti یعنی خیلی اسپرت و داغ ولی انگار اینجوری نیست.

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      زیگما جان من همیشه فکر می کردم پسوند gti و R برای ماشینایی میزارن که موتور تقویت شده داشته باشه یا از توربوشارژر استفاده کنه ولی از وقتی که هیوندای النترا gt رو دیدم دیگه همچین نظری ندارم

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        پسوند gti برای پژو چه حکمی داره؟ میشه توضیح بدی؟

        پاسخ
        1. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          حکم ماشین اسپرت و تقویت شده

        2. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          وقتی از یک موتور بیش از توان طبیعی قدرت بیرون بکشن و فقط سرعت و شتاب ماشین مد نظرشون باشه لقب gti یا R بهش میدن

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          فکر نمیکنی برای یه پژو با پسون gti این شتاب بده؟

        4. PEUGEOT
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          آره اگه بخوای با رقبایی چون فولکس گلف gti مقایسه کنی آره ضعیفه
          ولی تو نگاه کن تویوتا gt86 شتاب 7.8 میگیره یا هیوندای النترا gt شتاب 7.9 می گیره
          به نظرم در حد موتور خودش خوبه

  6. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    جدا از مقایسش طراحی های جدید پژو خیلی عجیب و خوشگلن.

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      خیلیییییییییییییی شیکه……….

      پاسخ
  7. ali
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    خودرو شیک و بروزیه
    از نظر موتور و امکانات تقوی شده!
    ولی هنوز پژو راه درازی تا رسیدن به خودروهایی مثل پورشه لامبورگینی فراری…داره!!!

    پاسخ
  8. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    تنها پژویی که دوست دارم همین 208 هستش.

    به نظرم ماشین خاصیه

    پاسخ
  9. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    طراحیِ جلوشو از عقبش بیشتر دوست دارم

    توی طراحی داخلیش هم از سادگیش خیلی خوشم اومد، هم ساده و هم زیبا

    پاسخ
  10. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    سلام به همه.
    با این قسمت متن حال نکردم
    “این در حالی است که نمونه استاندارد GTi تنها 197 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.”
    یه بار دیگه بخونید. این درحالی است که نمونه ی استاندارد تنها 197 اسب قدرت تولید میکند
    اخه عزیز جان مگه 197 اسب با 208 اسب چقدر اختلافشون چشمگیره که اینجوری نوشتی.
    کافیه کیت اگزوزش عوض شه تا این قدرت بدست بیاد.
    یا برنامه ی سیستم ای سی یو انژکتورش بازنویسی بشه.
    یا شاتون رو کوتاه کنن و میل لنگ فیبر کربن بزارن جاش.
    یا محفظه ی احتراقو 0.25 میل کم کنن و پیستون بزرگتر مثلا 0.75 بزنن
    برا شتابم میشه
    گیربکس 6 سرعته ی دستی رو بکنن تیپترونیک یا شیفترونیک
    یا یه بادی کیت مسخره بزارن روش
    یا لاستیکای پیرلو پیزو یا رادیکال فاق کوتاه بندازن زیرش
    یا………….
    ولمون کن بابا. اصن حالمو گرفتی.

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      چاپلو دوست عزیزم شما تا حدودی درست میگید ولی این علاوه بر قدرت، گشتاور موتورشم زیاد شده
      تازه آلایندگیشم کاهش یافته
      پس با یه تیر دو نشون زده هم قدرت و گشتاور و سرعتو و شتابش رو افزایش داده و هم مصرف و آلایندگیشو کم کرده

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        خواسته قدرت موتور با مدل جور در بیاد.مدل208 هست 208 تا هم قدرت داره..تو405 و504 هم همینطور بود…..البته اونا با واحدی به نام(خر بخار)

        پاسخ
  11. Nissan GTR
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    اگه دورنگ نبود خیلی خوب میشد

    پاسخ
  12. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    چرا از این دو رنگی طراحی داخلیش خوشم نمیاد ؟ یه جوریه

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    همچنان زیبا و در مسیر پیشرفت…

    پاسخ
  14. Sadjad97
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    دلیل این که این ماشین 1600 سی سی هست: چون قراره در مسابقات مخصوص ماشین های 1600 سی سی مسابقه بده.

    پاسخ
  15. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    un4given جان، هوندا هم خیلی مونده به ford focus برسه. هوندا مگه چکار کرده تا حالا؟
    در همه مسابقات رالی، سپاستین لو یا سپاستین اژوه قهرمان رالی با فورد یا سیتروئن یا پژو بودند و نشون میده در این کلاس از اتومبیلها، اتومبیلهای فرانسوی چیز دیگر است. ضمن اینکه دوستان میدونند که بوگاتی برای فرانسه است و اصولا اتومبیلهای اروپایی فرانسوی برتر از نظر کیفی و فنی به نسبت ژاپنی هاست، جز صرفا لکسوس.

    پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    یه جورایی این دو رنگ بودنش بهش خاص بودن رو می بخشه…

    پاسخ
  17. F16ZG
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    زنده باد پژو .
    ياداوري ميكنم پارسال 208 t16 تو جشنواره گوود وود اول شد اونم در حضور مرسدس لامبورگيني مازراتي فراري و …..

    پاسخ
    1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      دوست عزیز میشه بفرمایید
      چرا با اسم دیگری کامنت گذاشتید ؟؟؟

      پاسخ
  18. Saeed
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    صفحه کیلومتر شمارش بالای فرمونه
    این به این معنی نیس که دید کمی نسبت به جلو داره؟

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      بله سعید جان منم موافقم باهات

      پاسخ
  19. ali-gtr
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    اه خیلی خوب شده کاش جای 206 میومد ایران ولی بیاد قیمتش خیلی میره بالا

    پاسخ
  20. un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    مهم نیست که کی از حرفم خوشش اومده کی نیومده. مهم اینکه اصالت CIVIC به تنهایی خودش گویای همه چیزه.
    ضمنا حرفای شاهین در مورد لایک و دیسلایکو قبول دارم، مثلا من خودم کسی هستم که از ماشینهای فرانسوی متنفرم ولی بازم به طرفداراش دیس نمیدم .
    ماشین فقط آلمان و ژاپن و در قسمت سوپر اسپرت هم ایتالیا و بس .

    پاسخ
  21. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    من که ازش بدم نیومد طراحی داخلیش زیاد برام جذاب نبود اما عقب و جلوش خوب بود
    ولی من فوکوس ST جدید رو خیلی دوست دارم با اون رنگ زردش

    پاسخ
  22. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    من خوشم اومد ازش اما فوکوس رو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  23. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    هر ماشینی رنگ و بوی خودش رو داره .

    اما از رنگ امیزی پژو خوشم نیامد .

    پاسخ
  24. فرید
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه بعضیا جوری میگن ماشین فقط المان انگار تاکسیای شهرمون ساخت المانه بابا اینجا ایرانه 80درصد مردم توان خرید ماشین بالای100 میلیون رو ندارن پس الکی هیچ وقت سر ی چیز تعصب نداشته باشین وقتی شرکت نیسان مدل ورسای به قیمت12000دلار میده یعنی ی نگاه همبه قشر متوسط جامعه داره وقتی داری یه ماشینو نقد میکنی به قیمتشم نگاه کن عزیزم البته کاری ب پژو 208 ندارم کلی عرض کردم مثلا مقاله در مورد ی ماشیت 14000دلاریه اونوقت میان اونو با بنز35000دلاری مقایسه میکنن اینا رو راحت بزارین بت پرستان مکه هم همین حرفارو میزدند

    پاسخ
  25. sunmartin
    سوابق: (1430 دیدگاه) ,

    طراحیش بی نظریه شتابش عالیه تریم داخلیش با کیفیت و بروز هست در عین سادگی صندلی هاش واقعا آرگونومیک ساخته شده نمای جلو و عقب همخوانی بسیاری باهم دارن از اون مدل هاست که مثل 206 حداقل تا مدت ها یزیادی در اذهان مردم میمونه و یرنگ کهنگی نمیگیره طراح این خودرو توسط تیم طراحی خود شرکت هست و یک اصلت خاص رو به بیننده بنظر من القا میکنه اگر مانند سایر کشورها مبادی ورودی خودرو انحصاری نبود شاهد ورود این خودرو در آینده در مملکت عزیزمون بودیم اما با دیدن هر خودوری جدید مخصوصا در کلاس های R و GtR همانند رغیب این خودور رنو کلیو اسپرت فقط باید آه کشید

    پاسخ
  26. پالار
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا ماشین خوشکلیه و آرزوی هر جوانیه داشتن این ماشین.ولی افسوس که اولا تو ایران نمیاد.دوما اگه بیاد حداقل 70-80 تومانه.سوما میفته دست ایران فرقون و سرنوشت دیگر ماشینارو از لحاظ کیفیت و آپشن دچار میشه.چهارما بعد چند وقت حتما پژو وانتش میاد بیرون. پنجما …..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.