پژوخودروهای چینیهفته نامه

نبرد آتی پژو 301 با رقبای چینی‌اش در ایران!

سام کاویانی: همان‌طور که شما عزیزان بهتر آگاهید، اخیراً شرکت پژو به تقلید از هم‌قطار وطنی‌اش رنو، اقدام به تأسیس شرکت مشترکی با شرکای ایرانی خود نموده است. این شرکت جدیدالتأسیس ایکاپ (IKAP) نام دارد و برنامه آتی آن، تولید سه مدل از خودروهای پژو با شمارگان ۲۰۸،۲۰۰۸ و ۳۰۱ است. شاید در میان این سه محصول، پژو ۳۰۱ را تا حدی بتوان از مابقی آن‌ها مهم‌تر و شاخص‌تر دانست. دلایل این امر هم به شرح ذیل است:
الف – پژو ۳۰۱ خودرویی سدان یا به‌اصطلاح صندوق‌دار و خانوادگی است و همین موضوع به‌ظاهر پیش‌پاافتاده می‌تواند جایگاه آن را در بین آحاد هم‌وطنان بالاتر هم ببرد؛ زیرا که در شرایطی برابر، عمده مشتریان ایرانی نسخه‌ای از سدان را بر یک هاچ‌بک ترجیح می‌دهند، همان‌گونه که یک شاسی‌بلند را در قیاس با سدانی هم قیمت بیشتر می‌پسندند.

2014_Peugeot_301_09
ب – تعرفه‌های بالای گمرکی به همراه انواع و اقسام عوارض و مالیات‌ها، خرید گزینه‌ای دلخواه را برای بیشتر هم‌وطنان بسی سخت و دشوار نموده و در همان حال، بازاری بی‌رقیب و خالی از اغیار را در اختیار سازندگان داخلی‌مان قرار داده است. از آنجایی که امروزه پژو با بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان شراکت دارد، پس به ناگزیر، بیشتر مشتریان ایرانی سدان‌های تولیدی این برند را خریداری می‌نمایند و…

2014 Peugeot 301
ج – عامل دیگر به شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران‌خودرو- نماینده انحصاری پژو در سرتاسر کشور- بازمی‌گردد، امتیازی که کمتر سازنده‌ای در این دیار از آن بهره می‌برد. البته در کنارش، این نکته را هم باید در نظر گرفت که خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم آش چندان ذهن سوزی نیست، ولی بااین‌وجود، برای یک مشتری فلک‌زده ایرانی لنگه‌کفش هم در بیابان نعمتی ست و صدالبته کاچی بهتر از هیچی است!

2014 Peugeot 301
د- به‌رغم تمامی بدنامی‌های که در سالیان اخیر نصیب برند پژو در کشورمان شده و به‌حق نیز، برخی از هم‌وطنان را از نام و نشان پژو دل‌زده و بیزار نموده، نمی‌توان منکر این مسئله شد که بیشتر این موارد ناشی از عدم نظارت دقیق طرف ایرانی بر کیفیت خودروهای های تولیدی و همچنین استفاده از قطعات بی‌کیفیت و غیراستاندارد در آن‌ها بوده است. از طرفی، تمامی مدل‌های فعلی پژو در ایران اعم از ۴۰۵،۲۰۶ و … از نسخه‌های قدیمی و خارج از رده این کمپانی به شمار می‌آیند، از همین رو شرکت مادر مسئولیتی را در قبال آن‌ها احساس نکرده و تنها به گرفتن حق لیسانس اکتفا نموده است. بی‌شک نسخه‌ای مدرن و به‌روز از پژو که با قطعات اصلی و استاندارد خود تولید شده باشد، از کیفیت درخور و مناسبی بهره می‌برد. این امر هم واقعیتی است که نمی‌توان به‌راحتی از آن چشم پوشیده و یا آن را نادیده بگیریم.

2014 Peugeot 301
با ذکر این توضیحات، حال وقت آن رسیده که نگاهی گذرا به مختصات پژو ۳۰۱ و دیگر رقبای چینی‌اش در این بازار بیاندازیم.
پژو ۳۰۱ یک سدان کوچک است که برای نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. فروش آن نیز از ماه نوامبر همان سال و در کشور ترکیه آغاز شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن معادل ۱۱۵ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۵۰ نیوتن‌متر است. نسخه‌های فول این خودرو در بازار امارات با تجهیزات رفاهی و ایمنی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سنسور دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم START/STOP، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و… عرضه می‌شوند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران خود قرار می‌گیرد.

2014 Peugeot 301 Interior
Peugeot 301 Interior
در بازارهای جهانی این خودرو رقیبی برای هیوندای اکسنت، کیا ریو و شورولت سونیک و… به شمار می‌آید و بازار هدفی که برای آن تعریف شده شامل مناطقی همچون اروپای شرقی، آسیای غربی، آفریقا، آمریکای لاتین می‌گردد. در حال حاضر، پژو ۳۰۱ در ممالکی همچون اسپانیا، چین و نیجریه به تولید می‌رسد. این خودرو از موسسه EURONCAP اروپا سه ستاره ایمنی را دریافت نموده است.

Peugeot 301 2013

2014 Peugeot 301 Interior

Peugeot 301 ENCAP
Peugeot 301 ENCAP
با توجه به مواردی که بیان شد، اگر پژو ۳۰۱ با همان قیمت ۵۸ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده‌ای که – توسط مدیرعامل محترم ایران‌خودرو – ذکر شد به بازار داخلی راه یابد، از این پتانسیل برخوردار است که بازار فروش برخی از سدان‌های چینی مونتاژی در ایران را به نحو جدی به مخاطره انداخته و حتی مقدمات حذفشان را از صحنه فراهم سازد. مهم‌ترین این سدان‌ها هم شامل موارد ذیل هستند:

جک J5
ازجمله سدان‌های چینی که طی سالیان اخیر به برکت تحریم‌ها و نیز نبود رقیبی قدر، توانسته با طرح زیبای خود که دست‌پخت موسسه پنین فارینا ایتالیاست و نیز قوای محرکه مأخوذ از میتسوبیشی، تا حدی در این بازار خودی نشان دهد، خودروی نام‌آشنای جک J5 است.

JAC J5
JAC J5
در حال حاضر، جک J5 با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ و ۱.۸ لیتری عرضه می‌شود که توان آن‌ها به ترتیب معادل ۱۱۳ و ۱۴۱ اسب بخار است. وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو، گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک عهده‌دار هستند. شاید با نگاهی به پیشرانه ۱.۸ لیتری و ۱۴۱ اسبی جک J5، آن را مرکب پرشتاب‌تری نسبت به پژو ۳۰۱ به‌حساب آوریم، آن‌هم خودرویی که تنها از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۱۵ اسب بخاری نیرو می‌گیرد.

JAC J5
JAC J5
اما در عرصه واقعیت قضیه کاملاً برخلاف این است! چون به لطف وزن کمتر پژو که تنها معادل ۱۰۹۰ کیلوگرم در مقابل ۱۳۱۵ کیلوگرم جک است، این خودرو شتاب صفر تا صد را در زمانی بین ۹.۵ الی ۱۰.۵ ثانیه پر می‌کند و سرعت نهایی آن نیز معادل ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت است، اما در مقابل، سقف سرعتی جک J5 به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده و شتاب صفر تا صد آن هم در بهترین حالت معادل ۱۰.۵ ثانیه است که در نسخه ۱.۵ لیتری این رقم حتی به ۱۲.۵ ثانیه نیز صعود می‌کند. پس تا اینجای کار پژو ۳۰۱ برنده این میدان است. از طرفی، برحسب تجربه این را نیز می‌دانیم که هماهنگی میان گیربکس با پیشرانه، در محصولات پژو، درمجموع بهتر از خودروهای شرقی و به‌ویژه چینی است، امری که در جاده‌های کوهستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در مقابل، استهلاک نسبتاً پایین جک J5 هم نکته‌ای است که در صحنه عمل به اثبات رسیده و اکثر خریداران این خودرو و آحاد تعمیرکاران بر روی این موضوع وحدت نظر دارند.

JAC J5 Interior
JAC J5 Interior
در حال حاضر، نسخه ۱.۵ لیتری جک J5 با بهایی معادل ۵۱,۷۱۰,۰۰۰ تومان و نسخه ۱.۸ لیتری اتوماتیک آن با بهایی معادل ۶۲,۷۱۰,۰۰۰ تومان ثبت‌نام می‌شود. نسخه ۱.۸ لیتری این خودرو، از تجهیزات ایمنی و رفاهی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی دارای گرم‌کن، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و… بهره می‌برد. جک J5 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده است.

ام‌وی‌ام ۵۵۰
دومین سدانی از چین که این روزها از بازار فروش خوبی هم برخوردار است، خودروی چری E5 و یا همان MVM 550 است. این مدل را به‌نوعی می‌توان فیس‌لیفتی از MVM 530 به شمار آورد که با رنگ و لعابی تازه‌تر و صدالبته ایرانی پسندتر، دل بسیاری از هم‌وطنانمان را ربوده است.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
ام‌وی‌ام ۵۵۰ از یک پیشرانه دو لیتری نیرو می‌گیرد. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۳۹ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۸۲ نیوتن متر است. این خودرو با دو گیربکس متفاوت اعم از ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT در بازار فروخته می‌شود. نسخه دنده‌ای این خودرو با بهایی معادل ۵۱,۴۱۸,۰۰۰ ثبت‌نام می‌شود و نسخه اتوماتیک آن نیز با بهایی برابر با ۵۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان.

MVM 550
ام‌وی‌ام ۵۵۰ به‌طور استاندارد از تجهیزاتی ایمنی و رفاهی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و صندلی‌های چرمی، سانروف برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و… برخوردار است. وزن خالص این خودرو بین ۱۲۹۰ الی ۱۳۶۰ کیلوگرم است.

Chery E5 - MVM550
شتاب صفر تا صد نسخه ۲ لیتری MVM550 در منابع رسمی اعلام نشده ولی حداکثر سرعت آن طبق مدعای چری، معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. از آنجایی که شتاب این خودرو در منابع رسمی اعلام نشده نمی‌توان در این زمینه مقایسه دقیقی بین این خودرو و پژو ۳۰۱ به عمل آورد.

چری آریزو ۵
چری آریزو ۵ از جدیدترین محصولات کمپانی چری به شمار می‌آید که تولیدش نیز اخیراً در شرکت مدیران خودرو کلید خورده است. شاید این خودرو را بتوان مهم‌ترین رقیب چینی پژو ۳۰۱ به شمار آورد، دلیل این امر، طراحی زیبا و به‌روز آریزو ۵ و همچنین آپشن های رفاهی گسترده‌ای است که در دل خود جای داده. مثلاً، نسخه فول این خودرو به‌طور استاندارد از تجهیزات ایمنی همچون ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کمکی ترمز (EBA)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ضد لغزش (TCS)، سیستم کمکی حرکت از روی سربالایی (HHC) و ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بهره برده و در کنارش، از تجهیزات رفاهی همچون سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، صندلی برقی راننده، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صفحه‌نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ، همگام‌سازی موبایل با سیستم صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ریموت کنترل یدکی، چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های همراهی‌کننده تا درب منزل، خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها در صورت فراموشی و … برخوردار است، این موارد در کنار طراحی عامه‌پسند آریزو ۵ می‌تواند جنگ سختی را میان این خودرو و پژو ۳۰۱ رقم زند.

Chery-Arrizo-5-2016-04
از لحاظ فنی، فعلاً چری آریزو ۵ با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در ایران تولید می‌شود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۴۱ نیوتن‌متر است. بنا بر مندرجات برخی از نشریات چاپی که اقدام به تست آریزو ۵ نمودند، شتاب صفر تا صد این خودرو با گیربکس دستی معادل ۱۴ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک CVT برابر با ۱۶ ثانیه است. ماکزیمم سرعت آن نیز بنا به ادعای شرکت چری حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. با نگاهی به ارقام مربوط به شتاب و وزن این خودرو می‌توان گفت که آریزو ۵ از لحاظ چابکی و تندی، حریف چندان قدری برای پژو ۳۰۱ نیست و نمی‌تواند پا به پای آن در جاده‌ها بتازد. در مقابل، عملکرد مناسب گیربکس CVT، فنربندی بسیار نرم، عایق‌بندی خوب و آرامش داخل کابین آریزو ۵، از نکات مثبت آن به شمار می‌آیند. این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه C-NCAP چین شده است.

CheryArrizo5
وزن خالص نسخه دستی چری آریزو ۵ معادل ۱۳۵۵ کیلوگرم و نسخه اتوماتیک CVT آن برابر با ۱۳۸۷ کیلوگرم است.

chery_arrizo_5_4
بهای این خودرو هنوز به طور رسمی اعلام نشده ولی برخی تخمین‌ها، ارقامی بین ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان را برای آن تخمین می‌زنند.

در خاتمه، پژو ۳۰۱ را می‌توان خودرویی اصیل با طراحی معقول و محافظه‌کارانه دانست که پشتوانه برند پر سابقه پژو، کیفیت ساخت بالا و گیربکس و پیشرانه‌ای اصلاح شده و امتحان پس داده را در آستین خود دارد، چینی‌های رقیب هم در مقابل، از سلاح زیبایی و آپشن های متعدد رفاهی و ایمنی سود برده و اخیراً نیز فنربندی نرم و استهلاک نسبتاً کم هم به این موارد اضافه شده است. اگر پژو ۳۰۱ با همان کیفیت اصلی خود و با آپشن های رفاهی متعارف و بهای پیش‌بینی‌شده ۵۸ میلیون تومانی عرضه شود، می‌تواند به‌عنوان سلاحی کارساز، شرکت ایران‌خودرو را در این بازار پرتلاطم یاری دهد و نه‌تنها بر چینی‌های رقیب، بلکه بر سدان‌های کوچک وارداتی همچون هیوندای اکسنت و… نیز فائق آید، ولی چنانچه این خودرو با آپشن های کم و قیمت‌گذاری نامناسب و کیفیت مخدوش و دستکاری‌شده به میدان بیاید، همچنان رقبای چینی‌اش یکه‌تاز میدان خواهند بود و حتی ممکن است شکست تلخی را هم نصیب آن سازند. درنهایت، همه چیز بستگی به درایت ایران‌خودرو و شریک فرانسوی‌اش پژو دارد، شریکی که این بار باید آزمون سختی را پس داده و اعتبار مخدوش خود را نزد ایرانیان، به سرعت بازسازی و احیاء نماید.

peugeot-301-10
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CHERYINTERNATIONAL.COM
DRIVEARABIA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Noble

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاش خودروهای ژاپنی و اروپایی(به جز پژو) با قیمت مناسب و بدون تعرفه های مسخره وارد میشدن تا با خرید یک تویوتا پریوس به نتیجه ی این نبرد مسخره فکرم نمیکردیم.
    اصلا از پژو دل خوشی ندارم. ماشینای چینی دیگه بدتر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      من دلم مخواد هر برند اروپایی که میخواد بیاد ایران ولی این خودروهای چینی نسلشون از کشور نابود بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اگه ایران خودرو با بنز بی ام دابلیو کره ای ها وژاپنیها قرار داد بسته بود شما میومدین از پژو تعریف می کردید
      کلا از هرشرکتی که با ویران خودرو قرار داد بسته بود بد میگفتین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    پدال نا امیدم کردی!!!!!!
    یعنی واقعا به نظرت چینی ها می تونن حریف این بشن؟
    فکر کنم اصلا نباید این دو گروه ماشینو با هم مقایسه کنیم چون از قبل معلومه کی برنده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      پژو ۳۰۱ تو چین طراحی شده!
      یعنی ۳۰۱ چینیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Developer

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        چه منطق جالبی! قابل توجه شما خودروی Volvo XC90 هم توی شرکت جیلی طراحی شده ، پس بیایم نتیجه بگیریم چینیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (189 ديدگاه)

          Developer عزیز XC90 توی شرکت جیلی طراحی نشده بلکه مالک ولوو شرکت جیلی هست که شرکت جیلی از طراحای ولوو برای طراحی خودروهاش استفاده میکنه و رئیس طراحی یک غیر چینی از شرکت ولوو هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    من پژو انتخاب میکنم و به نظرم پژو سرتر
    البته این مقایسه زیاد جالب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir.z

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (174 ديدگاه)

      این مقایسه بین پژو 301 اصلی و چینیا بودا…یعنی یه درصدم امکان نداره ایران خودرو نسخه کاملا فرانسوی بده…..پیش بینی من این…..ورمیداره کل این ماشینو چینی میکنه…..یه چیزی در حد 206 صندوقدار تحویل ما میده…..با قیمت 90 به بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا4225

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    به شخصه خودرو های چینی رو به این پژو که اکثر آپشناشم دزدیده میشه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      دزدیدن رو خوب اومدی تنها کلمه مناسب همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. lmbx

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (287 ديدگاه)

    عجیبه که ین ماشین سیستم هایی مثل esp و tcs نداره!اونایی که از قدیم الایام بازار رو دنبال میکنند میدونن ایران خودرو همیشه کم فروش بوده و هست و خواهد بود!نمونه اش در نمایشگاه های مختلف که پژو 208gti رو نمایش میدن که خیلی خیلی با نمونه استاندارد فرق داره و به نظرم وجود نمایندگی ها ی زیاد یکی از مهم ترین عوامل فروش پژو خواهد بود و البته نابخردی مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گیربکس این خودرو تونمایشگاه مشهد، از طرف ایران خودرو، 6 سرعته اتوماتیک اعلام نشده بود؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. <<<<<

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    به نظرم آریزو شکست سختی میخوره با قیمت نامعقولش
    در مورد پژو هم اصلا نمیخوام حرف بزنم وقت دوستان خیلی با ارزشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REVENTоN ?

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      تز دادی؟
      بیا تو خیابونا ببین چق جکو لیفانو ام وی ام هس
      اریزو که خیلی خوشکل ترو با امکانات تره چرا استقبال نشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      این مدلش فروش زیادی نخواهد داشت. اما شرکتش قراره موتور توربوش رو هم عرضه کنه. اینم از سیاستاشونه. اینو میدن بین 60-70 اشکالاتش گرفته میشه و جا میفته. مدل توربوش رو میدن 70 – 80. اما اگر از الان میخواس توربو رو عرضه کنه اینقدر نمیتونس ب جیب بزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    اگر با تمام آپشن ها و انجین prince که آپگرید ec5 هست ارائه بشه قطعا فروش خواهد داشت و چینی ها با افت قیمت مواجه میشوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    هه مدیر محترم ایرانخودرو!!!!!!!!؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    بخشید ولی ،من از ام وی ام 550 خوشم میاد ولی حرفهای ضدونقیضی ازش میشنوم.بنظرم به ترتیب پژو و ام وی ام بعدش جک و آریزو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    بازم ببخشید سئوال نامربوطی هست ،کسی از دنای جدید توربو و گیربکس اوتوماتش خبر داره؟ درضمن قیمت این پژو 301 بالاست و ترسم از بابت ایمنی و آپشنهای اون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ۳۰۱ هم به سرنوشت ۴۰۷ دچار خواهد شد.قیمت بالا ، مخارج سنگین نگهداری و حذف اپشنها باعث شکست ۳۰۱ میشود. درمورد گستردگی خدمات پس از فروش از صاحبان ۴۰۷ نظر خواهی کنید،نتایج جالبی کسب میکنید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. arash66

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    دوستان توجه ندارند که 301 رو شرکت دانگ فنگ چین (شریک تجاری پژو) با همکاری پژو ساخته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      ترا به خدا راست میگی؟؟؟دانگ فنگ ساخته؟؟؟مشکل اینجاست که شما 100 سال از دنیا عقب هستین و نمیدانید این حرف ها تو دنیای امروز مضحک هست.
      بیوک لاکراس تنها برای بازار چین تولید میشه,هوندا avancier هم تنها تو بازار چین یافت میشه,حتی آئودی هم مدل مخصوص بازار چین داره.
      دوست عزیز دانشمندم,چین دومین بازار بزرگ خودرو ست,حتی تو فاصله سالهای 2009 تا 2011 که آمریکا دچار بحران مالی شد مقام اول بازار خودرو را داشت.بنابراین اینکه سیتروئن یا پژو ماشینی رو تنها برای بازار چین تویلد کنن ربطی به چینی بودن یا بی کیفیت بودن نداره.هرچند میدانم نرود میخ آهنین در سنگ

      موافقم 0
      مخالفم 1
  14. عادل ع

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نهایتا تا چند سال خود فرانسه قطعات رو تامین میکنه و بعدش هم مثل 206 و 405 و … همگی میشن چینی و با این چینیا فرق خاصی نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    کسایی که دست بجنبونن و از سری های اولیه ۳۰۱ خرید کنن احتمالا خودرو مناسبی البته با توجه به شرایط بازار ایران گیرشون میاد چون بعد از یک سال داخلی سازی( بخوانید چینی سازی) چنان بلایی سرش میاره که میشه مث ۴۰۵ امروز! در ضمن شک نکنید قیمت فروش بالاتر از این حرفا خواهد بود شاید تا حد ۱۵ میلیون چون بار اول نیست که اینا قبل از تولید یه قیمتی همینطوری میدن که نظرها جلب بشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حميد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این ایران خودرو اگه ساختارش رو کاملا عوض کنه و یک دفتر طراحی کلاس جهانی باز کنه و هر چه سود هست پاداش مدیرانش نشه
    شاید خوب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (496 ديدگاه)

      متوجه نیستی حمید جان مشکلات خیلی عمیقتر از این حرف است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    منکه 310 رو به تمام چینی جماعت ترجیح میدم…هرچی باشه اروپایی هست خیلی خیلی مطمعن تره تا اشغالای چینی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      اینم تو چین طراحی شده گل پسر
      فکرشم از سرت بیرون کن تو کشور جهان چهارمی ماشین اروپایی تولید بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امین

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      من جک جی 5 دارم. خوشحالم که سوار یه آشغال شدم ولی پولمو به ایران خودرو ندادم که با جونم بازی کنه و ماشین آتیش بگیره. داستان پژو های آتشین یادت هست که؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (44 ديدگاه)

        منم یه جک جی5 دارم منم مثله شما خوشحالم که تا حالا باهاش 60 هزارتا رفتم به جز تعویض قطعات مصرفی هیچ مشکلی نداشته…اشغال خوبی سوار میشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. رامتین

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    دوستان میگم 301 به سرنوشت 407 دچار میشه!!!! بابا شماها فکر نداری؟؟ 407 قیمتش 100تومنه و معلومه کسی نمیخره. 301 فول آپشن 58تومن قراره وارد شه. من علاقه ای به 301 ندارم چون ماشین دارم اما شک نکنید با این قیمت میترکونه و قبضه میکنه بازارو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرحسین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من مطمئن هستم 95 درصد کسانی که از فرانسوی ها بد میگن هرگز مالک مدل های صفر کیلومتر سری اول نبودن.اگه از کسانی که پژو 2000 سالهای 76 و 77 رو داشتن بپرسید (معروف به ط پلاک بودن) که 405 چطور ماشینی بوده بالای 90 درصد راضی هستن.یا خود من 206 تیپ5 مدل 84 داشتم و تا سه سالی که زیر پام بود هیچ خرجی نداشت.یا پدرم زانتیا داشت هنوز سواری زانتیا رو بهترین میدونه.به خدا رگ گردنم رو میدم سر این ادعا
    درسته سیتروئن و پژو افت کردن ولی هنوز از چینی ها سر هستن.اگر ایرانخودرو با امکانات کامل ارائه بده و درست قیمت گذاری کنه مطمئناً ماشین پرفروشی میشه ولی اگر مثل 407 و c5 قیمت های عجیب و غریب رو ماشین بذاره مطمئناً شکست میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سجاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      به جای اینکه رگ غیرتت باد کنه و زود بیای نظر بدی یه بار متنو بخون
      اینم چینیه
      تو چین طراحی شده
      با Tu5 چینی عرضه میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیرحسین

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        برای دوستی بالا نوشتم ولی گویا شما ندیدید.مشکل شمایی هستی که از دنیا عقب اید.تو همین سایت از ده خودرو نوشته که تنها تو بازار چین میشه پیدا کرد
        بیوک لاکراس و هوندا avekcier و چندین کمپانی مثل فولکس و ائودی مشابه همین ماشین تنها برای چین طراحی میشن و تولیدشون در چین هست
        کاش قانونی میذاشتن که هر کس حرف بی حساب و بی ربط میزنه جریمه بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          محصول مشترک دانگ فنگ و پژو سیتروئن هستش. حالا شما هی خودتو بزن که ثابت کنی این فرانسوی هستش. چینی چینی هستش. من خودم خرید یک خودروی چینی رو به خرید یک خودروی فرانسوی، چینی و ایرانی ترجیح میدم.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. امین

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (134 ديدگاه)

          چینی هستش. خیلی به خودت فشار نیاز. یه سرچ ساده کنی می فهمی که تمام پژوها و سیتروئن هایی که قراره در ایران تولید بشه چینی هستن. یکی از سیتروئن ها که فقط تو خود چین عرضه و تولید میشه! حتی به اروپایی ها هم ندادنش!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. حمید رضا

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کدوم حرف شرکتهای خودرو ساز داخلی درست بوده که این درست باشه
      شما ببین ۲۰۷ اتوماتیک رو داره ۴۷ میده
      پس یا این ۳۰۱ در حد اون ۲۰۷ هست با رخ جدید یا با این قیمت بیشتر اپشن ها رو حذف میکنه
      به نظرت ایران خودرو ماشین باکیفیت بده با قیمت پایین؟
      مگه میشه مگه داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ahmad

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    من به قبلا پشت 301 نشستم
    آپشن خاص و یا کیفیت بالایی نداره و به اونصورت خاص و=مطلوب نیست،
    ولی با اینحال
    هزاران برابر سر تر لگن های چینیه هم قیمتشه و از نظر کیفیت بدون کوچکترین تردیدی به تمام مدل های چینی برتری داره…
    حداقل میتونیم امیدوار باشیم با ورودش، مقداری از حجم مدل های قمر در عقرب و درب و داغون چینی توی بازار کاسته میشه و بازار ما تا حدی از فلاکت جک و لیف عان بیرون میاد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آرش

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بنا به تجربه، ایرانخودرو تمام آپشن های مهم پژو جدیده رو می دزده و چیزی که باقی میمونه تهویه اتوماتیک و دو ایربگ و شاید هم سانروف باشه. قیمتش هم به نظر من از 70 پایین تر نیست. این مدیران محترم اگه درایت داشتن که مدیر ایرانخودرو نمیشدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سجاد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (189 ديدگاه)

    پژو ۳۰۱ توی چین و توسط دانگ فنگ شریک پژو طراحی شده یعنی یه ماشین چینی با آرم پژوست و فکرشم از سرتون بیرون کنید که دانگ فنگ که تو دوران تحریم ها قطعات بی کیفیت پژوها رو تولید و به ایرانخودرو میفروخت و سود بالایی میکرد بگزاره که خود پژو قطعاتش رو تولید کنه
    در ثانی اگه قرار بود با کیفیت باشه قیمتش بالای ۷۰ بود و توسط ایرانخودرو تولید نمیشد.
    روی اکثر قطعات پژوهای تولید ۹۰ به بالای ایرانخودرو made in China خورده و شرکت پژو تامین قطعات محصولات پژو در آسیا رو تمامٱ به عهده دانگ فنگ گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kaveh

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دوستان سلام، عزیزان مسئول خودرویی و وزارت صنعت خوابی بس پریشان واسه ما دیده اند،
      در ظاهر قرار داد ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئین بسته شده، اما در واقع پژو-سیتروئن در عمل یک شرکتند و پلات فرم محصولاتشون مشترکند. فقط ارم و ظاهرشون متفاوتند، پس تا اینجا هم ایران خودرو و هم سایپا برنده اند چون ماشین هایی که مونتاژ خواهند کرد، مشترکات فنی بسیاری دارند و ظاهرشونم متفاوته (مردم عادی هم متوجه این امر نشده و از تنوع ظاهری خوشحالند)
      اما بدتر از این قضیه اینه که محصولاتی برای مونتاژ انتخاب شده اند که عمدتاً مخصوص بازار چین بوده و توسط شرکت دانگ-فنگ که شریک تجاری پژو-سیتروئن است مونتاژ می شوند (ایران خودرو در این امر سریع تر بوده و H30 کراس را از همین شرکت دانگ-فنگ پیش فروش نموده که مشترک فنی با 206 می باشد و همچنین 207 را ایرانیزه (بخوانید چینیزه با همکاری دانگ-فنگ) کرده و از زیر دست پژو در آورده است).
      از طرفی با توجه به وجود تعرفه و عوارض بالا و قیمت دو برابری چینی ها نسبت به کشور مادر و کشورهای همسایه در بازه 80 میلیون به بالا عمدتاً قیمت محصولات جدید بالای 70 میلیون تعیین شده که بسیار بالا می باشد و فقط به خاطر تعرفه بالا واردات و عوارض و هزینه های دیگر توجیه پذیر است.
      و اما نتیجه گیری:
      قرار داد دراز مدت با شرکت دانگ-فنگ برای مونتاژ محصولات به ظاهر فرانسوی (در باطن چینی) و متنوع (در عمل و فنی یکسانند) و ادمه مونتاژ مثل سریال های قبلی پیکان، پراید و 405 برای سالیان متوالی…
      این تحلیل منه، من خودم به شخصه کاملاً اعتمادمو به پژوی ایران از دست داده ام (یه 206 تیپ 5 گرفتم یه سال بیچاره ام کرد تا ردش کردم) و فکر میکنم خودروییها هدفمند مثلث عشقی پژو-سیتروئن-دانگ و فنگ را انتخاب کرده و قصد دارند از این مثلث سالها همانند گذشته مردم را بچاچند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. امین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    موفقیتش منوط به قیمتش میشه که باید زیر ۵۰ تومان باشه که بعید میدونم…
    به شخصه رنو رو بیشتر از پژو قبول دارم. هم از نظر کیفیت و هم از نظر پیشرانه و امکانات جلوتره مخصوصا با زبان جدیدی که در طراحی پیدا کرده.
    در رابطه با چینیا هم نمیتونم نظری بدم، خیلی به قیمتش بستگی داره. ممکنه خودش با قیمت گرونش گور خودشو بکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. هادی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین ۵۸ نیست، طبق گفته خود ایران خودرویا ۴۷ میلیون قیمت پایه هست. اونا که به خودی خود گرون میدن، شما دیگه گرون ترش نکنید ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد رومیانی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    گشتاور 182 نیوتن متر درسته نه 182 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مسعود

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آخ بازم پژو .
    از اونجایی که شراکت ایران خودرو و بنز به جایی نرسید و نتیجه ای جز چند برگ کاغذ امضا شده نداشت باز هم این فرانسوی های فرصت طلب از آب گل آلود ماهی گرفتند، ماهی که چه عرض کنم اونها هموطنان بی چاره و چاق و چله ما رو به دام انداختند و حالا ظرف دو دهه آینده هر آشغالی بی کیفیتی که بسازند مردم مجبورم بخرند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. r.s

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دلیل نمیشه پژو خودروی خوبی باشه الان بازیگران بازار دارن عوض میشن خودروهای چینی پیشرفتشون واقعا عالیه به نظرم اگه خودروهای چینی رو با قیمت مناسب بدن بهتر از فرغون های ویران خودرو هستش چینی ها هر روز دارن فاصلشونو با دنیا کمتر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز در این بازه قیمتی و با خودروهای موجود مقایسه مهمترین چیزه . حدودا آریزو چون ایربگ زیاد داره بهتره . فقط از نظر امنیت جانی . بعدم خدایی قیمت پژو 301 رو خیلی غیر منصفانه گذاشتند آخرین بار خوندم شاید زیر 50 احتمالا سانروفم ور دارند . ولی امیدوار هستم هاچ بک و وانت این رو نزند . ی وانتم برای باربری و ی وانت جهت کارای سبک و تجملی البته نه چینی و قیمت عادلانه میزند . با تشکر و شرمنده طولانی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohsen

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    اگه قرار باشه فقط ارمش پژو باشه و ایران خودرو با قطعات چینی مونتاژش کنه! یه بحثه
    ولی با 50 60میلیون وارد کنه هرچی باشه رخشم از این چینیا جذاب تره
    طراحی رو کاپوت 301 یه نگاهی بندازید!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا