عملکرد ضعیف کیا پیکانتو و پژو 208 در تست‌های تصادف

پس از اینکه مجموعه‌ی لاتین انکاپ تست‌های تصادف خود را روی کیا پیکانتو و پژو 208 انجام داد و نتایج حاصله ناامیدکننده بودند، بار دیگر نگرانی‌ها درباره‌ی خودروهایی که منحصراً برای بازارهای نوظهور ساخته می‌شوند افزایش یافت.

2016-peugeot-208-latin-ncap-5
پژو 208 ابتدای امر در سال 2014 تست شده و در آن زمان 3 ستاره‌ی ایمنی را به دست آورده بود اما 208 ساخته شده در برزیل پس از تست‌های برخورد جانبی یک ستاره‌ی خود را از دست داد. در مقایسه با نسخه‌ی اروپایی، این سوپرمینی فرانسوی فاقد ایربگ های جانبی و تقویت‌کننده‌های ساختاری است که همین امر منجر به نفوذ بالا به بدنه شده و حفاظت جانبی ضعیفی برای سر و سینه ایجاد می‌کند.

2016-peugeot-208-latin-ncap-13
پژو با وجود 6 ایربگ و تقویت‌های ساختاری بدنه موفق به کسب 5 ستاره‌ی ایمنی در یوروانکاپ شده است.

رئیس مجموعه‌ی لاتین انکاپ، ماریا رودریگز می‌گوید:

لاتین انکاپ برای استراتژی فروش خودروهای پژو متأسف است. حفاظت‌های بخش جانبی خودرو از سال 1995 در اروپا اجباری شده اما این خودروساز در بازارهای محلی به این قوانین عمل نمی‌کند. پژو 208 یک خودروی سطح بالا و موفق در اروپا است و از جدیدترین پلتفرم‌های این خودروساز سود می‌برد. شرم بر پژو!

دبیر کل سازمان آقای الخاندرو فوراس درخواست کرده اگر واقعاً اهمیتی به مشکل ایمنی خودروهای فروخته شده در آمریکای لاتین و منطقه‌ی کارائیب قائل هستند، قوانین سازمان ملل توسط دولت‌ها به‌صورت یکسان انجام شوند.

2016-peugeot-208-latin-ncap-1
او این سخنان را پس از نتایج ضعیف کیا پیکانتو که هیچ ستاره‌ی ایمنی را به دست نیاورد به زبان آورد. پیکانتو در تست حفاظت از سرنشینان بالغ ضعیف عمل کرد درحالی‌که در تست‌های برخورد از جلو پایدار توصیف شده بود.

2016-kia-picanto-latin-ncap-3
این خودرو به علت نتایج فاجعه باری که در تست‌های برخورد از جلو به دست آورده بود، تست تاثیر برخورد جانبی را انجام نداد بااین‌حال لاتین انکاپ خاطرنشان کرد که این خودرو ساختار جانبی پایه و حفاظت داخلی حداقلی را فراهم می‌سازد، چیزی که بیش از 208 گران‌تر است. فقدان کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای و دستورالعمل اشتباهی برای نصب سیستم نگهداری کودک CRS منجر شد تا این خودرو یک ستاره را برای حفاظت از سرنشینان خردسال دریافت نماید.

2016-kia-picanto-latin-ncap-1
شایان ذکر است که لاتین انکاپ مدل پایه‌ی پیکانتو که بدون ایربگ است را آزمایش نموده و همین نبود ایربگ منجر به نتایج ضعیف گردیده است. باید گفت که پیکانتو مجهز به 6 ایربگ، سیستم کنترل پایداری و کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای در تست تصادف یوروانکاپ 4 ستاره را به دست آورده است.

2016-kia-picanto-peugeot-208-latin-ncap
نتایج ضعیف کسب شده توسط کیا پیکانتو و پژو 208 در ادامه‌ی مجموعه نتایج ضعیفی است که توسط برخی خودروهای ساخته شده در هند به دست آمده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رنو کوئید اشاره کرد که در تست ماه پیش انکاپ اصلی، هیچ ستاره‌ای را برای حفاظت از سرنشینان بالغ به دست نیاورد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

38 دیدگاه

  1. صادق
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    اگه208 استاندارد بود که لیاقت ماهارو نداشت که قراره تولید بشه.
    کلا باید یه خودرو غیر استاندارد غیر ایمن و از رده خارج باشه تا ما لیاقتشو داشته باشیم.

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      از شاهین عزیز ممنونم
      خیلی از دوستان که میگفتن پژو 208 از ایمنی بالایی برخوردار خوب چی شد پس

      پاسخ
      1. tv
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        با این که پژو به درد لاجرز دیوارم نمیخوره ، از نظر من .
        ولی شما متنو نخوندی، 208 مدل اروپاییش 3 ستاره ایمنی داره ، که کم نیست …
        ولی همچنان یه ماشین بدرد نخوره …

        پاسخ
        1. مجید عباسی انبوهی
          سوابق: (17 دیدگاه) ,

          و معمولا همه ماشینا با کلی کمی و کاستی در ایران مونتاژ میشن. مث ریو، رونیز، ماکسیما، و حتی پیکان افسانه ای.

    1. محمدرضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      مگه داداش عزیز جان ما از ترکیه ای ها افغانی ها و… بی ارزش تره که ما اینجور نسخه های ضعیف شده شو برونیم

      پاسخ
    2. رامتین
      سوابق: (735 دیدگاه) ,

      شما به آستون مارتینت راضی باش 🙂

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1459 دیدگاه) ,

      مشکل همین بوده که هی رضایت دادیم فک کردن گوشمون درازه و سواری ازمون گرفتن.
      تا کی باید اینجور باشیم عزیز جان؟
      عوض شو و هر کس رو هم میتونی عوض کن. ما باید انتخاب کنیم. نه که مجبورمون کنن که قبول کنیم.

      پاسخ
      1. FcmZ
        سوابق: (85 دیدگاه) ,

        هر وقت می خوای از کسی یا چیزی سواری بگیری باید اونجوری که دوس داره ازش تعریف کنی والا با زور نمیشه.
        بله ایرانی حماسه ساز که یکی از قدیمی ترین تاریخهای دنیا رو صاحب هستی وقتشه تعارف ها رو کنار بگذاریم و به خودمون بیایم و ببینیم که همه در این وادی وانفسا بدون تعصب جلو افتادن اما من و توی غیور توی صف مرغ و ماشین تو سر هم میکوبیم. ای خدا چرا ما نمیتونیم حداقل درست توی صف وایسیم.
        ارادت

        پاسخ
      2. FcmZ
        سوابق: (85 دیدگاه) ,

        شرمنده نوید جان که زیر کامنت شما نظر دادم.

        پاسخ
        1. aston martin
          سوابق: (830 دیدگاه) ,

          اینا همش حرفه
          با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
          به حرف باشه که همه بلدیم

  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    اینا فقط میگن فروش خوب باشه، سود خوب باشه، بقیه رو بیخیال.

    پاسخ
  3. Lmbx
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    فکر کنم اگه ۲۰۸ که قراره تو ایران تولید بشه رو تست کنن کلا ستاره نگیره!

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    اخه پژو و کیا هم سد ماشین!!!؟؟؟
    حیف پول

    پاسخ
  5. سجاد
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    واقعآ شرم بر پژو
    دستش فقط برای ایرانیا رو نشده

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    برای کسایی تأسف میخورم که فک میکنن این غربیا از همه بهتر و انسان ترن.
    خدای جهان امروز پوله. پول حرف اول و آخر میزنه. برای اندکی سود حاضرن انسان های دیگه رو فدا کنن.
    حالا اون برای امریکای لاتین بود. فک کن چه آشغال هایی قراره برسه ب دست ما. اون از رنو کوئید که هیچ ستاره ای نگرفت. اینم از این. اون وقت رئیس …. اومده با افتخار میگه محصولات به روز و ایمن رو میخوایم عرضه کنیم.

    پاسخ
  7. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    مشکل از شرکت های پژو و کیا نیست همین 208 جذابترین سوپر کامپکت اروپا شده و همین کیا پیکانتو 4 ستاره کامل از یوروانکاپ و حتی iihts داره
    ولی وقتی توبرزیل مونتاژ میشه و ایربگ ها حذف میشه و کیفیت کاهش میدن امید به شرایط خوب و امتیاز عالی ،باوری غلط و گمراه کننده است اگر 208 و پیکانتو با همان فرمت و استاندارد فرانسه و کره تولید میشدند مطمئنا حداقل 4 ستاره کامل کسب میکردند

    پاسخ
    1. Arash-zr
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم
      این روش و راهبرد فرانسوی ها رو بذار کنار روش ژاپنی ها، حتی کره ای ها و چینی ها تا به حال بسیار موفق تر عمل کردن نسبت به فرانسه.
      میگن کبوتر با کبوتر باز با باز …

      پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        کیا پیکانتو هم فرانسویه که صفر امتیاز آورده؟! تا کی می خواهیم حقیقت رو نادیده بگیریم و فقط از روی دشمنی با پژو،به خودمون و دیگران دروغ بگیم؟! اگه پژو و فرانسوی ها دزدن،پس کیا و کره ای ها هم دزد هستند.یکبار متن بالا رو دوباره بخون نوشته پژو 208 و کیا پیکانتو.پژو فرانسویه و کیا هم کره ای.پس اگر قرار به دزدی هست،هر دو تا را باید خطاب کنیم نه اینکه چون کره ای ها را دوست داریم هر گندکاری شون را نادیده بگیریم!

        پاسخ
    2. احمدرضا
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      حذف آپشن یا اضافه شدن آپشن همگی با هماهنگی شرکت اصلی انجام میشه. اینها بهانه است برای توجیه کار این شرکتها. به طورمثال کیا به سایپا اجازه اضافه کردن ایربگ شاگرد توی خودروی ریو نداد. شرکتها اکثراً در درجه اول دنبال سود هستند. همین کیا توی آمریکا باید با حداقل 6 ایربگ ، ترمزهای 4چرخ دیسکی ، , tpms abs,ebd, eba, esp, hba, tcs و دیگر امکانات ایمنی توی مدلهای پایه ارایه بشه ولی توی ایران که میرسه ایربگها میشه دوتا ، ترمزهای عقب میشه کاسه ای و خبری هم از esp, tcs و … هم نیست. امتیاز بالای ایمنی این خودروها هم عمدتاً بر اساس همین آپشنهای ایمنی هست و حذف این آپشنها باعث کاهش قابل توجه امتیاز ایمنی این خودروها به مقدار قابل ملاحظه ای میشه.

      پاسخ
  8. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    این اولین بار نیست که خودروسازایی مثل پژو این کار رو کردن ولی نکته اینه که همه جای دنیا بی قانونی هست

    پاسخ
  9. omid
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    متاسفانه در بازارهای خودشون در اروپا و آمریکا، جان انسانها رو باارزش تر میدونن و ذره ای از تجهیزات ایمنی کم نمیذارن و خیلی زیاد روی آخرین دستاوردها و تحقیقاتشون مانور میدن تا بلکه امار فروش چند هزار دستگاه بره بالا ، اما به بازارهای درحال توسعه و کشورهای جهان سوم که میرسه جان مردم بی ارزش میشه و فقط تیراژ تولید و آمار فروش و سود است که مهمه و امکانات ایمنی و … به حداقل ها کاهش پیدا میکنه. این تفاوت قائل شدن در ارزش زندگی آدم ها باعث تاسف و واقعا شرم آوره. و باز هم متاسفانه چیزی که توی کشور خودمون هم وجود داره !

    پاسخ
  10. آرش
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    عملکرد بیست ساله پژو در ایران نشان می‌دهد که این خودرو ساز اصولا نه تنها ارزشی برای برند خود قائل نیست، بلکه جان و مال مشتریان را نیز به هیچ میگیرد.امریکای لاتین بایستی از تجربه ایران درس میگرفت،کافی بود از پژو مدل Rd تست میگرفتند،ماهیت پژو آشکار میشد.شرکتی در نهایت بی وجدانی.

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل riofarina
    riofarina
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    فرانسه و پژو جز کثیفترین های دنیا هستن.
    اگه خوب بود جرمی بهش نمیگفت آشغال
    فرانسه سیاستش درآمد از لوازم جانبی هست،محصول پر زرق و برق تولید میکنه با قیمت ارزان،بعدا که خراب شد از فروش لوازم جانبی سود میکنه.
    شما کافیه به رنو ها از کامیون گرفته تا همین مگان نگاه کنین،سخترین تعویض روغن ،سخترین تعویض فیلتر ها ،کلا سخت تعمیر هستن
    پیکانتو هم که ماشین خانم های پولدار تهرونه،فکر کنم این خبر و ببینن افت قیمت شدیدی کنه،چون همشون میرن واس فروش

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      رادین جان
      کیا پیکانتو شرکتی موجود در بازار ایران همون پیکانتو است که 4 ستاره ایمنی از یورو ان کپ داره و ماشین کاملا ایمنی هست.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل riofarina
        riofarina
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        امید وارم اینطور باشه.
        من یکی که اعتماد ندارم،مگه همین وارد کننده ها نبودن که ماشین به اسم فول با 6 ایربگ میفروختن که بعدا مشخص شد فقط نام ایربگ روش حک شده و توش خالیه!!!!
        اصلا فاز اینایی که پیکانتو میخرن و نمیتونم درک کنم.

        پاسخ
        1. ایمان
          سوابق: (79 دیدگاه) ,

          اکثر ;کسانی که پیکانتو میخرندبه عنوان ماشین دوم و برای استفاده شهری این کارو می کنندچون هم ایمنی و امکانات خوبی داره و هم خیلی جمع و جوره. .(البته افراد متمول)
          خیالت راحت مدل های شرکتی اینجوری که شما میگی تا به الان یه مورد هم نبوده! اگر بود حتما رسانه ای میشد.
          البته اطلس موتور روی قیمت تا دلتتون بخوات….. می کنه دیگه نیازی به آبشن تقلبی نیست.

  12. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    منم دل خوشی از فرانسوی ها ندارم بخصوص “رنو” با اون محصول مکعبی و گرونش بنام فلوئونس و سیمبول ولی پژو با تولید 208 gt و 308 نشان داد که اگه بخواهد میتونه بازار در دست بگیره یا همین رنو با کجار و مگان جدید و تالیسمان خودی نشان داد منم موافقم واقعا تعمیر و نگهداری فرانسوی ها گران و با هزینه های بسیاری هست اما دراین تست مشگل از 208 نیست مشکل از برزیل هست که برای جان و مال مردم پشیزی قائل نیست مثل ونزوئلا کشور دوست و برادر که مردم دارن مغازه هاش و فروشگاه ها رو غارت میکنن اونجا هم وضع مثل برزیله
    وقتی به بمبگذاری تو اروپا میشه اینقدر خبر بزرگ و جدی میکنن چون واسه مردم ارزش قایل هستن اما در عراق و افغانستان بصورت مداوم روزانه عده ای بدلیل حملات تروریستی و بمب و ..کشته میشن و خبری از رسانه ای شدن شدید نیست تفاوت در اینه که اروپایی ها و حتی کره ای و ژاپنی ها بغیر از چینی ها واسه ملتشون ارزش قائل هستن بهمین دیل هست که 208 فرانسوی و حتی ترکیه ای 4 ستاره کامل میگیره ولی وقتی میره برزیل اوضاع تغییر میکنه و حتی همین سراتو تولیدی سایپا تو کره و آمریکا (همین نسل دوم) 4 ستاره کامل گرفته و نسل جدیدش 5 ستاره اما وقتی از 10 ایربگ سایه بان (سای پا) 8 تاش حذف میکنه مشهصه ایمنی هم 75 درصد کاهش پیدا میکنه پس رابطه خیلی مستقیمی بین علت و معلول هست

    پاسخ
  13. مانی
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    بفرما بعد طرف با کلی دل خوشی میره ۲۰۸ میخره که بله امنیت خانوادمو تو جاده تضمین بشه،بی خبر از اینکه شرکت رو سرش کلا گذاشته!حالا تو آمریکای لاتین تست تصادف دارن این موضوع آشکار شده ما تو ایران که همچین تستی نداریم،معلوم نیست به ایرانی جماعت چی تحویل بدن!

    پاسخ
  14. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    مشکلات کشورای کم درامدی مثل کشور ما یکی دوتا نیست که…

    پاسخ
  15. Sina
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    حداقل کیا پیکانتو از پراید ایمنیش بیشتره

    پاسخ
  16. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    آغا خداگواهه زبونم مو در آورددددد!بلانسبت ما و شما!خلایق هرچه لایق!من برا اعتراض هم شده همیشه کهنه میخرم ولی اصل میخرم!هوندا سی دی آی اصل یا پژو پرشیا نه پارس،لوازم و تجهیزات دسته دوم ولی اصل و فانوسقمم مربوط به قبل انقلابه وحتی پوتینِ خدمتم تاف اصل بود!و میخوام بگم پرشیا شاید به خاطر سنش،هی آچار به دستم میکنه،اما در عوضش چشه این خودرو سازان دراد که هنوز سرپاس!فقط هر از گاهی جلوبندی تق و لق میشه!اینم فک کنم پرشیا استرس بار نداره درست میگم!؟ولی اینا فکرِ همه جاش رو کردن!از بس تو گوش مردم خوندن!که آغایون شهرداری هم بهم گیر میدن،ماشینت فاجعه زیست محیطی ها عوضش کن!فاجعه شمایید که در عرض ۳سال یارو یه قطعه رو سی بار عوض می کنه،نه پرشیای من که هر سه سال سه قطعه رو تازه چک می کنم!واقعا که!جنگ اعصاب راه انداختن با این تبعیض نژادیشون!از بس که سپهسالار و شهسواریم و کوتاه اومدیم!ممنون شاهین خان.شرمنده پیام طولانی شد!

    پاسخ
  17. cadıllac
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    اگر این ماشین ها رو ııhs تست میکرد وضع از این بدتر میشد. زیرا در خو مانعی که گذاشتن داغون میشه . ولی iihs به مانع هیچی نمیشه. وهمچنین ماشینی مانند فورد اسکاپ در این مئسسه امتیاز خوب آورده است ولی iihs کمترین نمره را به دست آورده است.

    پاسخ
  18. پيمان
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    همین پژوی که دارید ازش این جوری تعریف میکنید و حق هم دارید اگه اشتباه نکنم بین سالهای 1970 تا 1980 بهترین ماشین های دنیا را می ساخته پژو 504 و پژو 205 بهترین و جان سخت ترین ماشین های دنیا بودنند همین پژو 205 در رالی دو بار قهرمان دنیا بوده حالا چرا پژو اون سیاست کیفیت را گذاشته کنار خودش جای سوال دارد به فرمایش دوستمان بازار خدمات پس از فروش برای شان مهم است که دلیل منطقی حساب می اید من هم فکر میکنم سیاست شان مثل چینی ها است ولی محافظه کارانه ترمن هم می خواستم صبر کنم تا این پژو بیاید ثبت نام کنم ولی وقتی که مقایسه اش را با پژو 206 دیدم ازش دلسرد شدم یک فرق ناچیزی باهاش دارد و در نهایت یک پلتفرم اش است

    پاسخ
  19. Mahan
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اگه 208 ایمن بود ایرانخودرو نمی خریدش. شما هم مثل همیشه برید بخریدشوخودتونو به کشتن بدید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل one:1
      one:1
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      هی روزگار
      میگن خودرو ها هر روز ایمن تر می شن
      این برای شرکت های سودجو و مفتخور که فقط پول براشون مهمه استثناست
      رنو-سایپا-ایران خودرو-خودرو سازان چینی و روسی
      شرم بر شما باد
      شما که پول را جان مردم ترجیح می دهید
      فکر کنید اگر مردم نباشند و در اثر ایمنی خودروهای شما جان خود را از دست بدهند
      چه می شود؟
      ایا ارواح خودرو های شما را می خرند؟
      شما کسانی هستید که در مورد محصول خود چرت می گویید با یک ظاهر زیبا سر و ته ان را درمی اورید تا چند مازراتی و پورشه ی دیگر به کلکسیون خود اضافه کنید.

      پاسخ
  20. حمید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقا من این ماشینو گرفتم . قیافش که واقعا محشره مدل ماشین gt line فول آپشنه رینگ 19 موتور 1600 gdi توربو با 178 اسب بخار قدرت شارژر بی سیم سنسور جلو و ترمز خودکار حدکت بین خطوط. درب جعبه برقی و باز شدن اتومات و یه عالمه آپشن دیگه . صدای موتورش خیلی نازه واقعا حس اسپرت بهت دست میده . البته ماشین پلاک منطقه آزاده ولی اگه ملیش اومد بگیرید حرف نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.